Sadanpäämiehen usko ja Jeesus

yksin-uskosta

Kun hän oli kansan kuullen kaikki nämä puheensa puhunut, meni hän Kapernaumiin. Ja eräällä sadanpäämiehellä oli palvelija, joka sairasti ja oli kuolemaisillaan ja jota hän piti suuressa arvossa.

Ja kuultuaan Jeesuksesta hän lähetti juutalaisten vanhimpia hänen tykönsä ja pyysi, että hän tulisi parantamaan hänen palvelijansa.

Kun nämä saapuivat Jeesuksen tykö,

pyysivät he häntä hartaasti ja sanoivat: "Hän ansaitsee, että teet hänelle tämän; sillä hän rakastaa meidän kansaamme, ja hän on rakentanut meille synagoogan".

Niin Jeesus lähti heidän kanssansa.

Mutta

kun hän ei enää ollut kaukana talosta,

lähetti sadanpäämies ystäviänsä

sanomaan hänelle:

"Herra, älä vaivaa itseäsi,

sillä en minä ole sen arvoinen,

että tulisit
minun kattoni alle;

sentähden en katsonutkaan itseäni arvolliseksi tulemaan sinun luoksesi;
vaan sano sana, niin minun palvelijani paranee.

Sillä

minä itsekin

olen toisen vallan alaiseksi asetettu,

ja minulla on sotamiehiä käskettävinäni,

ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee,
ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."

Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli häntä,

kääntyi

ja sanoi kansalle, joka häntä seurasi:

"Minä sanon teille:

en ole Israelissakaan löytänyt

näin suurta uskoa."

Ja taloon palatessaan lähettiläät tapasivat palvelijan terveenä.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.7.html

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen.kanssa

      Kun Johanneksen lähettiläät olivat menneet, rupesi hän puhumaan kansalle Johanneksesta:

      "Mitä te lähditte erämaahan katselemaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa?

      Vai mitä lähditte katsomaan? Ihmistäkö, hienoihin vaatteisiin puettua?

      Katso, ne jotka koreissa vaatteissa käyvät ja herkullisesti elävät, ne ovat kuningasten linnoissa.

      Vai mitä lähditte katsomaan? Profeettaako? Totisesti, minä sanon teille:

      hän on enemmän

      kuin profeetta.

      Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'. Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän. Ja kaikki kansa, joka häntä kuuli, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan vanhurskaaksi ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella.

      Mutta fariseukset ja lainoppineet

      tekivät turhaksi Jumalan aivoituksen heitä kohtaan eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.

      Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat?
      He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'.
      Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on riivaaja'.
      Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!'
      Ja viisaus on kaikkien lastensa puolelta oikeaksi näytetty."

      Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle. Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
      ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle,

      itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään

      ja kuivasi ne päänsä hiuksilla

      ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.

      Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
      Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -

      "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
      Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".

      Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.

      Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
      Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.

      Sentähden minä sanon sinulle:

      tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut:

      hänhän näet rakasti paljon;
      mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.7.html

    • Jeesusauta

      Alussa oli SANA. SANA oli jumalan luona ja SANA oli jumala . SANA tuli lihaksi . Jeesus on Ihmiseksi tullut sana . Sano vain SANA ja minä paranen . Nosta jaloilleen . Anna aivojen verisuonten toimia. Voi luotujansa auttaa . Poista noituudesta tullut kirous poista toisten lahkojen kiroukset amen. Vapauta kaikki saatanan rusikoimisesta mihin muut lahkot on kironnut Jeesuksen nimessä sano sanasi . Vapahtaja Kristus. Voideltu . Päästä rosvolaumoista Jeesus vapauta . Poista pahuus keskeltämme nyt on pahuus tunkeutunut eurooppaan ja maahamme juutalaisten ja islamistien muodossa kiinasta idästä tuodaan oikeita islamiin käännyttäjiä Jeesus SANO VAIN SANA ME VAPAUDUMME AMEN . Tunkeutuvat kouluihimme nuoret vaarassa . Herra armahda amen. Karkoitit orjuuden otit velkakirjamme ristillä päästä pahasta . Jeesus on ylimmäinen pappimme armahda meitä . Ps.91. . Ilm.20.

    • muutkinuskoo

      Sadanpäämies eikä ees helluntailainenkaan ja vielä uskoi Jumalan Poikaan halleluja

    • hyvänhajuisetyrtithautaa

      Voiteli Jeesuksen hautaamista varten. Ei saa jättää pois mitään kirjoituksesta .

    • orpojenisä

      Syntisten naisten pelastajaJeesus . Magdalastakin 7 demonia . Käski huolehtia .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe