VW:t olivat -05 alkuun kohtalaisen hyviä ja kestäviä vikavapaita autoja, mutta sitten tuli romahdus. Nykyään ne ovat teknilliseltä laatutasoltaan entisen neukkulan autoihin verrattavissa. Lisäksi erittäin härskin hintaisia kilpailevien merkkeihin verraten ja kun viellä varustetason ottaa huomion niin suorastaan sikamaisesti hinnoiteltu.
Opelin kohtalo odottaa tai oikeastaan viellä synkempi tulevaisuus. Opel sentään huijaamaan alentunut ja nyt nousussa. Liekkö opiksi ottanut, epäilen totuttua euro kuraa.
Synkältä näyttää VW:n tulevaisuus
30
<50
Vastaukset
- KyykmanAhertaaTaas
Myynti kasvaa ja rahaa tulee kassaan, en oikein ymmärrä pointtiasi.
- huijari-mikä-huijari
tulee mitä tulee nekin menee korvauksiin ja miljardi sakkojen maksuun USA.ssa.
- GermanEngineeringg
Jos Suomen kansalta kysyy niin vastaus on selvä. VWn autoja myydään vuodesta toiseen noin kolme kertaa enemmän kuin toiseksi suurimman valmistajan autoja.
Paskaa tekemällä voisi menestyä muutaman vuoden mutta vuodesta 05 on jo 11 vuotta. Missä romahdus?
Aloittajsn päässä nähtävästi kun ei kestä sipuli volsun ylivoimaista dominointia vuodesta toiseen.
Volsu nimenomaan krhittää adioita ja sen R&D budjetti on reilut 15 miljardia kun toisen sinnittelevä tojo jää reilusti alle 10.
VW dominoi teknisen osaamisen ja innovaatioiden kautta. Kansa tykkää ja ostaa.- Volkkari_on_hyvä
Juuri näin. Saksalaiset kehitelee autot ja japsit kopioivat ne, kun patenttisuoja raukeaa, eli 10 vuotta jäljessä.
- Volsu-on-BASKA
Esimerkki Volsun osaamisen tasosta PUMPPUSUUTTIMET diisseleissä jotka vähin äänin vaijettiin hiljaiseksi. Tässä vain yksi esimerkki sen puljun suunnittelun tasosta.
Kuka tämmöistä sontaa kopioi? Ei edes neukkulan koipoijat. - Eimitäänkopioitavaa
Volkkari_on_hyvä kirjoitti:
Juuri näin. Saksalaiset kehitelee autot ja japsit kopioivat ne, kun patenttisuoja raukeaa, eli 10 vuotta jäljessä.
Japsit ja Korealaiset testataan tehtaalla ja toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun todetaan, että ne kestävät kovaa ajoa.Ymmärsitkö?Siis tehdas testaa, ei asiakas.
- edelläkulkija
Eimitäänkopioitavaa kirjoitti:
Japsit ja Korealaiset testataan tehtaalla ja toimitetaan asiakkaalle vasta sitten, kun todetaan, että ne kestävät kovaa ajoa.Ymmärsitkö?Siis tehdas testaa, ei asiakas.
Näitä perässävedettäviä riittää niin valmistajien kuin asiakkaidenkin puolella. Jos kaikki olisivat tuollaisia perässävedettäviä niin me asuisimme edelleen luolissa ja pelkäisimme tulta.
Onneksi on Volkkarin kaltaisia innovaattoreita ja asiakkaita jotka vaativat parempaa eivätkä tyydy muiden jätteisiin. - ElämäOnValintoja
Onneksi volkkarin omistajat maksavat saksalaisinsinöörien innovaatiot itse omasta lompakostaan, eikä meidän muun merkkisten omistajien tarvitse osallistua niiden maksamiseen omalla lompakollamme.
- GermanEngineeringg
ElämäOnValintoja kirjoitti:
Onneksi volkkarin omistajat maksavat saksalaisinsinöörien innovaatiot itse omasta lompakostaan, eikä meidän muun merkkisten omistajien tarvitse osallistua niiden maksamiseen omalla lompakollamme.
Aivan ilmaiseksiko te perässävedettävät saatte ne vuosikymmenen jäljessä olevat riisikipponne? Minusta näyttää siltä että teiltä lunastetaan ylihintaa vanhasta teknologiasta. Ja päälle tulee vielä tuplasti huoltokulut ja isompi bensalasku.
- ElämäOnValintoja
Sinun mielestäsi siis kaikki muut merkit, paitsi Saksalaiset ovat ns. "riisikippoja". Tiesitkö, että autoja valmistetaan monessa muussakin maassa, kuin Saksassa, tai Japanissa?.....
- Grematorio
GermanEngineeringg kirjoitti:
Aivan ilmaiseksiko te perässävedettävät saatte ne vuosikymmenen jäljessä olevat riisikipponne? Minusta näyttää siltä että teiltä lunastetaan ylihintaa vanhasta teknologiasta. Ja päälle tulee vielä tuplasti huoltokulut ja isompi bensalasku.
Siis enemmän bensaa ja vähemmän öljyä, sopii mulle.
- kasvuaJaUutuksia
Pirun paljon noita VW groupin autoja tulee päivittäin vastaa, uusia ja vanhoja. Ihmettelen miten se on mahdollista kun Kyykmanin ja muiden röllien mukaan ne seisoo jatkuvasti korjaamolla.
Uutta mallia pukkaa ja sähköauto tulossa pitkällä toimintasäteellä, oma akkutehdas tuossa jne...
Taitaa Toyotan myyjällä olla jännäkakka pöksyssä ja ainut asia mitä pystyy tekemään on provoilu pahimman kilpailijan nimiin, säälittävää.- Helpporasti
Vw on pyyhkinyt mattoa Tojolla jo pitkään. Jännäkakka pyörähti myyjän housuun jo vuosia sitten.
Fakta on se että VW-autoja myydään joka kuukausi noin kolme kertaa tojoon nähden. Mieti siinä kannattaako yrittää myydä paremmin vanhentuneita tojoja vai päästä myymään volsuja jotka menevät oikeasti kaupaksi.
- BratwurstitPaaliinSäätiö
Voihan se olla kohta niinkin, ettei Volkkarien omistajien tarvitse osallistua enää saksalaisinsinöörien innovaatioiden maksamiseen, kun koko lafkaan naulataan laudat ikkonoihin.....
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-kiemurtelee-kriisista-toiseen/ktHzm3Sr - NerokasKuksmanni
Onkohan tuon VW:n vähäpäästöisyyteen laskettu mukaan mahdollisesti myös pajalla seisotettu aika? Silloinhan ei päästöjä tule lainkaan, kun vehje lepää korjaamonosturin päällä. On se kuksmanni kyllä ovela, ja nerokas.......
- vaikeuksia_on
Aloittaja on oikeassa. Synkältä näyttää, ei ehdi tehdas valmistaa uusia Volkkareita myynnin tahdissa. Jonotusaika pitenee.
Sama vaikeus on myös samaan konserniin kuuluvassa Skodan tehtaassa. Pitäisi ehtiä tekemään nopeammin autoja.- SaksalainenParasKaikessa
Tuohan muistuttaa Neuvostoliiton systeemiä lähes kirjaimellisesti. Määrällä yritetään korvata laatu, mutta kuten kaikki tiedämme sen tänäpäivänä, niin se ei ole vaihtoehto enää edes entisessä Itäblokin emämaassa.....
- vaikeuksia_on
SaksalainenParasKaikessa kirjoitti:
Tuohan muistuttaa Neuvostoliiton systeemiä lähes kirjaimellisesti. Määrällä yritetään korvata laatu, mutta kuten kaikki tiedämme sen tänäpäivänä, niin se ei ole vaihtoehto enää edes entisessä Itäblokin emämaassa.....
Sinulla on näkemä ymmärryksessä vaikeuksia
- SaksalainenParasKaikessa
Niin näyttää olevan sinullakin....
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-kiemurtelee-kriisista-toiseen/ktHzm3Sr
- Volkkari_on_hyvä
Siitä huolimatta:
http://www.usatoday.com/story/money/cars/2016/07/28/volkswagen-toyota-worlds-largest-automaker/87652000/- kapitalisti-realisti
Tuo on ainostaan jutun kirjoittajan oma mielipide.
Miksi VW:n osake on laskenut 3 vuodessa -29%, vuodessa -28% ja tänä kesänä pelkästään -12%? Eikö markkinat luota VW:hen? Jostain kumman syystä Toyotan osake on vain nousussa: Kuukaudessa 8%, 3kk 16% jne...
Vai osaako suolikirjoittajat spekuloida autovalmistajien menestystä paremmin kuin markkinat? - UBSaccount
kapitalisti-realisti kirjoitti:
Tuo on ainostaan jutun kirjoittajan oma mielipide.
Miksi VW:n osake on laskenut 3 vuodessa -29%, vuodessa -28% ja tänä kesänä pelkästään -12%? Eikö markkinat luota VW:hen? Jostain kumman syystä Toyotan osake on vain nousussa: Kuukaudessa 8%, 3kk 16% jne...
Vai osaako suolikirjoittajat spekuloida autovalmistajien menestystä paremmin kuin markkinat?Riippuu aikajänteestä jolla haluaa katsoa. Toyota on dyykannyt pahasti vuodentakaisesta noteraaksestaan.
http://www.bloomberg.com/quote/7203:JP
Voihan noita pörssikursseja ja tuloskuntoja spekuloida jos haluaa. Pääsääntöisesti tällä palstalla se on persaukisten wannabe-lässytystä. Pörssikurssit ei oikeasti kosketa tätä porukkaa millään tavalla. Tärkein asia on keppanan hinta lähisiwassa.
Täällä on vain pari pelleä jotka heittelevät jotain tunnuslukuja ilman sen suurempaa ymmärrystä niiden merkityksistä. Ensimmäinen pörssikauppa on heillä vielä pitkän matkan päässä. Sen näkee otsallaankin. - vw_joukkokanne
UBSaccount kirjoitti:
Riippuu aikajänteestä jolla haluaa katsoa. Toyota on dyykannyt pahasti vuodentakaisesta noteraaksestaan.
http://www.bloomberg.com/quote/7203:JP
Voihan noita pörssikursseja ja tuloskuntoja spekuloida jos haluaa. Pääsääntöisesti tällä palstalla se on persaukisten wannabe-lässytystä. Pörssikurssit ei oikeasti kosketa tätä porukkaa millään tavalla. Tärkein asia on keppanan hinta lähisiwassa.
Täällä on vain pari pelleä jotka heittelevät jotain tunnuslukuja ilman sen suurempaa ymmärrystä niiden merkityksistä. Ensimmäinen pörssikauppa on heillä vielä pitkän matkan päässä. Sen näkee otsallaankin.Aika pientä tuo Toyotan lasku 6,9 -> 6 jos vertaa VW jonka arvosta suli puolet
- realiteettejä.jormille
vw_joukkokanne kirjoitti:
Aika pientä tuo Toyotan lasku 6,9 -> 6 jos vertaa VW jonka arvosta suli puolet
Tokion pörssi on minipörssi joka heiluu ja tutisee. Toyotaa kannattaa katsoa Nysen kautta jolloin sen arvostuksesta ja kehityksestä saa häiriöttömämmän kuvan.
https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=TM&marketid=17
Vaikuttavaa kehitystä, 5 v 70%, olisipa tajunnut pistää tuohon(kin) lappuun rahaa joskus.
- miksikadehditte
Aina se on näin ollut: Suosituimmilla autoilla on pisimmät jonotusajat. Se on vain faktaa, eikä muuksi muutu. Se on sitä positiivistä myyntiä. Ja piste sille.
- skoda-itäauto
Ladaakin piti jonottaa pitkään
- uusipoloilija
skoda-itäauto kirjoitti:
Ladaakin piti jonottaa pitkään
Niin piti silloin, kun autojen tuontia oli rajoitettu tai ei ollut muuhun varaa. Nykyään saa ostaa vapaasti ihan niin paljon kuin rahkeet riittävät.
- joseph_mccarthy
uusipoloilija kirjoitti:
Niin piti silloin, kun autojen tuontia oli rajoitettu tai ei ollut muuhun varaa. Nykyään saa ostaa vapaasti ihan niin paljon kuin rahkeet riittävät.
Saa ostaa vain jos joku myy ja päin vastoin.
Skoda on itäeurooppalainen, kommunistinen merkki ja sikäläisistä yhteiskunnallisista oloista johtuen sen tuotantoa on säännelty. Kalugan ja Nizhni Novgorodin tuotannossa on varmasti Putinin lähipiirin kosketus - uusipoloilija
joseph_mccarthy kirjoitti:
Saa ostaa vain jos joku myy ja päin vastoin.
Skoda on itäeurooppalainen, kommunistinen merkki ja sikäläisistä yhteiskunnallisista oloista johtuen sen tuotantoa on säännelty. Kalugan ja Nizhni Novgorodin tuotannossa on varmasti Putinin lähipiirin kosketusJos jonotus haittaa, voi marssia jonkin toisen merkin liikkeeseen. Niin helppoa se on.
uusipoloilija kirjoitti:
Jos jonotus haittaa, voi marssia jonkin toisen merkin liikkeeseen. Niin helppoa se on.
Yhtään VW:tä ei valmisteta ellei ole tilaajaa ja tilaaja taas ei halua tilata olematonta autoa
niin yksinkertaista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3235940Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2761633Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1371493Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1101426- 941345
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311242Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421025
- 172948