Kesämökit ei kelpaa pankille

PankissaPerjantaina

...vakuudeksi.

Uskomatonta. Pankit arvostavat mökit nyt 0 arvoisiksi.

19

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä_uutinen

      No onpas ihme, kun ei nykyään tahdo edes taantuvalla alueella sijaitseva kerrostalo saada lainaa. Ja jo vuosia sitten osa pankeista ilmoitti, ettei OK-lato kelpaa ns. käänteisen asuntolainan vakuudeksi. Arvon säilyminen on liian epävarmaa - kunnossapidon laiminlyönti muuttaa talon pian arvottomaksi.

    • kjkjhökjk

      Mitä mökkiä aloittaja pankille tarjosi, merenrantamökkiä vai lapinmökkiä ?

    • dddd3

      Aloittajaa voisi helpottaa kun hankkisi itselleen elämän. Taas on mennyt koko viikonloppu näitä juttuja miettiessä. Jos ei kerran ole mökkiä hankkimassa, mitä väliä sen on mihin pankki sen arvostaa.

    • Nauttikaa

      mulla on kesämökki enkä tarjoa mökkiäni pankille enkä tarvii lainaa. Nautin pienistä elämäniloista

      • 2222222

        Hyvä kommentti!

        Yks päivä uutisoitiin, että ulkomaiset kiinteistösijoittajat rynnivät Suomen markkinoille. Ehkäpä kohta havittelevat myös mökkipaikkoja. Ilmaston muuttuessa Suomi saattaa olla muuttokohde.

        Toistaiseksi nautitaan mökeistämme, pankeista viis.


    • 9931

      Ehkä aloittajan mökki ei kelpaakaan, mutta meidän mökkiä vastaan olisi saanut lainaa 250000 euroa. Ei tarvinnut edes kaikkea nostaa, joten on vara tuhlailla vielä myöhemminkin :)

    • Enmyymillaanhinnalla

      Hehhee! Riippuu varmaan tontista ja mökistä. Rantatontilla on aina arvonsa ja ostavansa.

    • säästöilläeletään

      Miksi pankille pitäisi mökkiä tyrkyttää, jos myydä aiot niin soita välittäjälle.

      • TrokaritUlosVälistä

        Meinaat että trokareitakin pitää elättää? Miksi pitäisi?


    • zipander-ranta

      jep, hyvin kelpasi meidänkin mökki (uusi ok-talo järven rannalla)

    • 464646464

      Ei vanhat 60-70 luvun lautamökit mutta kyllä meidän 2015 valmistunut oikein hyvin. En vaan pankkia projektiin tarvinnut.

    • ghhghghgkhkghgg

      Ei "kelvannut" pankille kesämökki vakuudeksi kun oli toki muutakin vakuutta, onneksi.

    • Ranteetnotkuu

      Jep. Pankkini hyväksyi mökkini 410000€ lainan vakuudeksi tuossa muutama kuukausi sitten, kun tein asuntokauppoja ja olin hetken aikaa kahden asunnon loukussa. No, vanha meni kaupaksi ja ja mökin panttaus myös raukesi kaupan myötä, mutta on ihan turha väittää, ettei kesämökki käy vakuudeksi.
      On mökkejä ja mökkejä...

    • MökkiJaMökki

      Etuovesta löytyy useampi mökki 10 000 € tai alle pyynnillä. Hinnat on varmaan ihan vaaterissa. Olisko alottajan mökki jotain tätä luokkaa. Silloin aika turha edes kysellä kelpaako lainan vakuudeksi. Itse jouduin arvioittamaan oman mökkini. Jobbari antoi sellaisen arvion, ettei ainakaan alle 200 000 € tartte myydä ja olis kuulemma heti löytynyt parikin ostajaa. Minä nyt tarvitsin vain tuon arvion ja tosiaan, en edes myis vielä tuolla hinnalla.

      • ArvoSiisNolla

        200th mökistä? Minäkin näen unia välillä päivällä mutta en ole lääkityksen alainen kuten ilmeisesti sinä olet....On se sen arvoinen jos sulla on tontille jemmattu 50kiloa natsikultaa harkkoina...muuten ei koskaan seuraavien 400 vuoden aikana...en oikein usko että sitä kultaa löytyy...?


      • MökkiJaMökki

        Sulla ei taida olla juuri tuntemusta kuin noista 10 000 € mökeistä, koska mökkini hinta näkyi menneen käsityskykysi yli, vai onko 200 000 € ylipäänsä liian iso summa hahmotettavaksi?

        Järvellä jonka rannassa oma mökkini (jotta ei olla liian vaatimattomia, sanotaan huvila) sijaitsee ei ole alle 100 000 € mökkejä saati huviloita, hyvä jos jonkinlaisen rantatontin löytää alle sen. Ylipäänsä meilläpäin 200 000 € ei ole mikään hinta asiallisesta rantamökistä, saati HUVILASTANI. Näin se nyt vain on :)


    • ArvontaAlkaaTaas

      Ostanko mökin kesäksi ja hukun vieressä olevaan järveen? Siinäpä kymys minkä moni suomalainen velallinen tulevana kesänä toteuttaa....Montakos tekee jojot mökin rantaan ensi kesänä? Itse veikkaan 19....

    • OttakaaVelkaaLisää

      Minä myyn hometta ostaako kukaan? Saa maksaa 300th ekeä ja saa maksaa enemmänki jos haluaa? Yleensä suomalainen maksaa tuon kunhan saa hometta ja lammen mutapohjalla....yksikään"mökki" ei suomessa ole tuon hintainen oikeasti.No,ehkä myyjälle mutta oikealta hinnaltaan ei tosiaan....Kupla voi hyvin ja hyvä se...tulee lisää velkaongelmaisia....niiden muiden seuraksi.

    • realistiina

      Mökin todellinen arvo on just sen verran kuin joku siitä maksaa silloin kun loma-asunto on myynnissä. Jos ei ole myymässä, kiinteistön arvolla ei periaatteessa ole merkitystä muualla kuin kiinteistöverotuksessa ja vakuutuksissa.

      Itse sain 150.000€ lainan v. 2010, vakuutena toimi pelkästään rakennettava kiinteistö.
      Ei ollut mitään ongelmaa, ei tarvittu muita vakuuksia eikä takaajia. Olisin saanut enemmänkin rahaa mutta en tarvinnut.

      Tontti 2.3ha, arvo 98.000€ oli jo maksettu kokonaan.
      Uudisrakennukset talon arvo jo "hirsipakettina" 126.000€ (valmiina 200.000€) piharakennukset arvoltaan 67.000€ rakennettiin 2 vuotta myöhemmin.

      Vuosiansiot minulla oli lainaa hakiessa vähän päälle 80.000€ bruttona. Säästöjä tilillä reilut 40.000€. Ei elätettäviä, eikä puolisoa.

      Lainasta on jäljellä vajaat 3.000€. Ne maksan pois nyt tulevista veronpalautuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe