Vähän tarkkuutta "tukiaisten" maksuun, hyvä Kela

spenttisenttinen

Suoraan sanoen minua on pitkään ärsyttänyt nämä ns. "loiset", jotka hakevat kaikenlaisia etuuksia, kuten esim. "asumistuki". Vuokralaiseni sai asumistukea, muttei maksanut vuokraa. Eipä tuo liiemmin vastannut puheluihin. Eleli vaan asunnossani kuin "poro pellossa" työttömyyskorvausten, asumistuen, toimeentulotuen ja pimeän pyykinpesu-bisneksen voimin. Käräjöinnin jälkeen äijä lähti pihalle. Vähän siitä jäi itellekin kuluja, ja kohonnut verenpaine. Nykyään entinen vuokralaiseni asustaa mustalaisten siivellä ja etsii vuokra-asuntoa. Arvatenkin hän ei itse ilmoita asiasta Kelaan, tai sosiaalitoimistoon. Nauttii vaan edelleen riemurinnoin kaikista eduista, mitä valtiolta saa. Eivätkä ne taatusti mene siihen tarkoitukseen kuin on myönnetty.

Ehdotan, että täst edes Kelatoimisto tarkistaa näiden henkilöiden tilanteet ainakin kerran kuussa (mieluummin siinä puolen kuun paikkeilla). Tuntuu varmaan hullulta ajatukselta, mutta eipä paljon hymyilytä, kun verotus nousee koko ajan, ja "loiset" elävät normaalin, rehellisen työssäkäyvän ihmisen verorahoilla. Tässäkin olisi ihan hyvä vinkki, ettei menisi verorahat aina väärään tarkoitukseen sitä mukaa, kun Suomen valtion velka jo muutenkin nousee ihan tarpeeksi.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt_pallo_huomenna_ope

      Lapseni koululla ei ole varaa ostaa liikuntaan välineeksi jalkapalloa.

      Raha kiertää varmasti ministeriön näkemyksen perusteela paremmin yhteiskuntaa palvelevasti, kun se päätyy lähikuppilan kaljaan, tai rahansiirtona Afrikkan tai jollekin lähi-idän solulle.

      • L-opettaja

        Pallojen ostamisesta pitää tehdä projekti.


      • Häpee

        Miksi et itse osta sitä palloa?
        Oletko muka niin köyhä?


    • rgegrrg

      Ai kun työtön antoi rahat Kreikkaan ?

      • aktivoiskansaa

        asumis tuki pitää poistaa se ei ole kuin tulon siirtoa vuokraajille. näkis aikamonta pelleä kuutamonkin kun pihalla yönsä vittäs. siinä vois tulla ihan töihin menokin mieleen. kaikkien etu on kun tuki poistetaan


    • trtrrth

      Ei tuo työpaikkoja sekään. Paviaani. Suomes sitä paitsi on nytkin 7000 asunnotonta eikä niitä pitäs olla tälläsesä maassa yhtään. Työnnä sä ne tonnin vuokrat hanuriis. Niitä kukaan ei maksa.

    • Tyhmyydestä_sakotetaan

      Aloittaja voi itse tehdä ilmoituksen Kelaan ja Toimeentulotukiyksikköön vuokrasuhteen päättymisestä. Olisi voinut jo vuokrasuhteen kestäessä esittää vaatimuksen, että asumistuki maksetaan tuensaajan sijasta vuokranantajalle.

    • xbvcfd

      Ap. wittutttaa kun elätti miestä ja mies jätti..that..is.

    • Voimatontunnollinen

      Jos vuokralainen ei hoida vuokraansa, niin ei se paljon vaivaa tee soittaa Kelaan ja ilmoittaa ettei vuokria ole hoidettu.
      Sanon tämän ihan vuokralaisena :)

      Minulle esim. on suunnaton apu se reilu 200€ asumistuki vajaa 500€ tyydyttävä kuntoiseen pikkukaksioon(otin eron jälk.halvimman mahdollisen minkä sain, yksiöt täälpäin ovat kalliimpia). Pitkäaikaissairaana kun kukaan ei huoli töihin eikä leikkausten välissä juuri voimia olisikaan.. Hengissä olen vielä, pahoitteluni siitä. Sossusta en saa latiakaan.
      Saampahan lääkkeet, joista osa ei-kelakorv.piirissä ostettua.

      Ne, jotka eivät hoida velvoitteitaan kuten vuokranmaksua pilaavat muidenkin "maineen". :/

    • rahanreikiä-löytyy

      Kyllä kuntien pitäisi järjestää edullisia asuntoja niin runsaasti, että se kattaisi tarpeen. Minusta on kohtuutonta, että menee asumistuet yksityisten asuntosijoittajien taskuun. Ne ovat niitä kalliita verorahoja, joita me itsekukin maksamme niska limassa. Jos niillä on vielä se vaikutus, että nostaa yleistä vuokratasoa, niin senkin puolesta ne olisi laitettava minimiin. Sijoittajien ahneus kostautuu.

      Tällaisen vuokralaisen pitäisi tyytyä asumaan kunnan vuokrataloissa, joka tukia kaipaa. Yksityiseltä vuokraava maksakoon vuokransa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe