Tulmme Inglesiin tutustumaan asuinalueisiin

Tutustumaan

Tulemme nyt syksyllä tutustumaan Inglesiin ja lähialueiden asuinalueisiin sillä ajatuksella, että kartoitamme eläkepäivien varalle sopivaa paikkaa.

Omia toiveitamme: Asunnon pitää olla moottoritien "alapuolella" (rannan puolella). Pitää olla kohtuullisen matkan päässä rantabulevardista, koska tykkäämme kävelystä autottomassa paikassa. Millaisia rantabulevardeja Inglesissä ja lähialueilla on - miten pitkiä pätkiä ne ovat?

Emme ole käyneet Inglesissä. Vain kerran Puerto Ricossa, joka oli meille liian mäkinen ja pieni paikka. Vanhana emme enää jaksa nousta pitkiä rappuja kaupasta kotiin.

Sinä joka asut siellä: Voitko kertoa, millä asuinalueilla meidän kannattaa käydä. Millä alueella itse asut, mitä tykkäät. Mitä kannattaa huomioida. Millaista vuokraa pitää varautua maksamaan hyvästä ja homeettomasta studiosta, jossa parveke rannalle päin (eikä autotie kulje parvekkeen alla).

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervetuloakanarialle

      Me ollaan täällä nyt v. 2010 alusta lähtien. Emme ole vielä asuneet rantabulevardin varrella. Turistielämästä emme ole kiinnostuneita, vaikka noin kerran vuodessa käymme jossain suomalaisten ravintolassa tai baarissa. Meillä on pieni koira, jonka kanssa kävellään lähiympäristössä. Teimme alkuun joka viikko tutustumismatkoja saaren eri puolille, Vecindario, Arinaga, jne Kävimme vuosittain 3-4 kertaa Las Palmasissa, ostoksilla, rantakävelyllä ja kauppahalleissa. Nyt ei enään mennä, koska viimeksi kiellettiin meno rantabulevardille koiran takia. Siivoamma kyllä koiran jäljet huolellisesti pois joka paikassa, myös nykyisessä asuinympäristössä. Olemme muuttaneet melkein joka vuosi, nyt on menossa 3. vuosi. On ollut monta syytä muuttoon. 1. hometta keittiössä pesupöydän alla, San Fernando, rivitalo, omistaja ei korjannut. 2. Autokorjaamo alakerrassa El Tablero, melkoinen meteli aamusta alkaen. 3. Sisäkatto rapisi alas, kun pitkät, raskaat kuorma-autot ajoivat ohi aamuviiden ja klo 22. välillä, Atlanticon vieressä. Asunto oli muuten hieno ja melko uusi. Vuokrat ovat olleet 450-700 euroa 3 huoneesta, keittiöstä, kylpyhuoneesta ja lisäwc:stä. Nyt ollaan San Fernandossa, mutta molempien jalat ovat tulleet huonommaksi, joten talomme rapusta on tullut meille hankala. Haetaan asuntoa hissillä tai hyvin suojattua alakerran asuntoa. Ei bungalowia. Meille on tärkeää, että lähellä on LIDL, MERCADONA, iso HIPERDINO, koska Inglesin kaupoissa on turistihinnat, joka tekee sen että siellä pärjääminen tulee liian kalliiksi. Käymme kyllä myös syömässä 1-2 kertaa viikossa, mutta tarkkaan valituissa paikoissa.

    • Kiinnostaaa

      Hei minkalainen San Augustin inglesin lähellä on?
      Onko esim paikallista asutusta, ja paikallisten kauppoja?

      • ent.sixsax

        Ei kumpaakaan.
        Terveisiä ent. mixmax:lle!


    • tervetuloa---

      San Agustin on melkein ruotsalaisten lomailijoiden asuttama. Sairaalan takana on asuntoja vuokralla jas myynnissä kovaan hintaan. Ruotsalaisilla on baareja ja ravintoloita, ja San Agustinin (nimessä ei ole aUgustin, vaan Agustin). Kalliimpi paikka kuin Ingles. Mutta pienestä kaupasta ruotsal. kirkon vieressä voi ostaa ruotsal elintarvikkeita, mm. hyvää hernesoppaa ym.

    • lukenut

      Itse en tiedä mutta olen kuullut että on hometta ja torakoita paikoin.Myöskin on suomalaisten ravintoloitten lähellä juoppoja ja pahaa elämää. Kuparipannun ja mummolan seudut on rauhallisempia,ehkä siltä suunnalta kannattaa asuntoa katsella. Itse en ole käynyt kanarialla mutta olen täältä lukenut juttuja ja sen tautta kirjoittelen.

      • JotakinPientä

        Tämä nimimerkki "lukenut" on sairastunut zikainfulenssaan pienenä ja tunnetaan Inglesissä pienipäänä. Näette hänet siellä vetelehtimässä, ellei roiku netissä yhtä ravintolaa haukkumassa. Se on hänen vakiohommaansa, jota tekee juomapalkalla. Saa eräästä baarista vanhentuneita tuontijuomia. Hänelle ne menevät täydestä. Tyypistä ei voi erehtyä kun hänet on kerran nähnyt. Pää on todella pieni.

        Mutta itse asiaan:
        Inglesin rantabulevardi on siitä hankala, että siellä on melkoisia korkeuseroja. Jos lähdet vaikka kirkkoaukion, Templo Ecumenicon kohdalta kohti rantaa, on portaita molemmissa suunnissa alaspäin muutaman sadan metrin päässä. Tropical bussiaseman jälkeen on San Agustinin suuntaan parisen kilometriä tasaista. Samoin jos lähdet kirkkoaukion kohdilta oikealle ja menet jyrkät portaat alas, tai hissillä ja taas läheltä merenpintaa "mutkakadun" toiselta puolelta muutamat kymmenet portaat ylöspäin, pääset tasaiselle alueelle. Silloin voit käveellä tasaista bulebardia niemen kärkeen asti.
        Bulevardin varren huoneistot ovat lähes kaikki viikkoturisteille tarkoitettuja huoneistoja. Joukossa yksityisasuntoja, joiden vuokrat ovat kovia.
        Kannattaa ensin vuokrata jostakin siistin oloinen huoneisto pariksi kolmeksi kuukaudeksi ja katsastella asuntoja kaikessa rauhassa. Monasti edellyttävät kolmen kuukauden vuokraa. Noin 500-600 €/kuukausi saa jo yksiön jos sellainen riittää. Suosittelisin kuitenkin kaksiota. Eihän siellä sitä kolmea kuukautta ole pakko asua ellei viihdy. Vuokran tietysti joutuu maksamaan koko ajalta.
        Yhdellä suomalaisella välittäjällä on runsaasti asuntoja Inglesissä. Googleta vaikka casagrancanaria.
        Yksi rauhallinen kylä rannalla on Arinaga. Siellä on tasaista rantabulevardia noin kolme kilometriä. Vuokrattavia asuntoja löytyy sen varrelta. kylässä on rauhallinen kiireetön tunnelma. Rannassa myös muutamia kivoja ravintoloita. Turisteja vähän, enimmäkseen nekin ovat pidempään paikakunnalla viihtyviä eläkeläisiä. Varjopuolena joskus kylmä tuuli, etenkin tammi- helmikuussa. Samoin monista asunnoista puuttuu parveke! Inglesistä pääsee Arinagaan ja takaisin kerran tunnissa bussilla 25. kannattaa käydä katsomassa.


      • JotakinPientä
        JotakinPientä kirjoitti:

        Tämä nimimerkki "lukenut" on sairastunut zikainfulenssaan pienenä ja tunnetaan Inglesissä pienipäänä. Näette hänet siellä vetelehtimässä, ellei roiku netissä yhtä ravintolaa haukkumassa. Se on hänen vakiohommaansa, jota tekee juomapalkalla. Saa eräästä baarista vanhentuneita tuontijuomia. Hänelle ne menevät täydestä. Tyypistä ei voi erehtyä kun hänet on kerran nähnyt. Pää on todella pieni.

        Mutta itse asiaan:
        Inglesin rantabulevardi on siitä hankala, että siellä on melkoisia korkeuseroja. Jos lähdet vaikka kirkkoaukion, Templo Ecumenicon kohdalta kohti rantaa, on portaita molemmissa suunnissa alaspäin muutaman sadan metrin päässä. Tropical bussiaseman jälkeen on San Agustinin suuntaan parisen kilometriä tasaista. Samoin jos lähdet kirkkoaukion kohdilta oikealle ja menet jyrkät portaat alas, tai hissillä ja taas läheltä merenpintaa "mutkakadun" toiselta puolelta muutamat kymmenet portaat ylöspäin, pääset tasaiselle alueelle. Silloin voit käveellä tasaista bulebardia niemen kärkeen asti.
        Bulevardin varren huoneistot ovat lähes kaikki viikkoturisteille tarkoitettuja huoneistoja. Joukossa yksityisasuntoja, joiden vuokrat ovat kovia.
        Kannattaa ensin vuokrata jostakin siistin oloinen huoneisto pariksi kolmeksi kuukaudeksi ja katsastella asuntoja kaikessa rauhassa. Monasti edellyttävät kolmen kuukauden vuokraa. Noin 500-600 €/kuukausi saa jo yksiön jos sellainen riittää. Suosittelisin kuitenkin kaksiota. Eihän siellä sitä kolmea kuukautta ole pakko asua ellei viihdy. Vuokran tietysti joutuu maksamaan koko ajalta.
        Yhdellä suomalaisella välittäjällä on runsaasti asuntoja Inglesissä. Googleta vaikka casagrancanaria.
        Yksi rauhallinen kylä rannalla on Arinaga. Siellä on tasaista rantabulevardia noin kolme kilometriä. Vuokrattavia asuntoja löytyy sen varrelta. kylässä on rauhallinen kiireetön tunnelma. Rannassa myös muutamia kivoja ravintoloita. Turisteja vähän, enimmäkseen nekin ovat pidempään paikakunnalla viihtyviä eläkeläisiä. Varjopuolena joskus kylmä tuuli, etenkin tammi- helmikuussa. Samoin monista asunnoista puuttuu parveke! Inglesistä pääsee Arinagaan ja takaisin kerran tunnissa bussilla 25. kannattaa käydä katsomassa.

        Voit katsoa asuntoja myös espanjalaisilta sivuilta, esimerkiksi idealista.com
        Valitse vasemmalta alquiler, keskeltä viviendas ja oikealta provinssiksi Las Palmas. Paina buscar ja klikkaa esiintulevalta kartalta Gran Canariaa. Sitten kunnan kohdalta San Bartolome de Tirajana ja Playa del ingles viimeksi. Näin löydät kuukausivuokralla olevia asuntoja. Inglesissä on kymmeniä kiinteistövälitysliikkeitä joilla on myös vuokrakohteita. Tästä idealistalta näet osviittaa vuokratasosta, joka ei ole halpa.
        Samalla tavalla voit hakea Arinagan kohteita. kunta on Santa Lucia.


      • PienipääORG
        JotakinPientä kirjoitti:

        Tämä nimimerkki "lukenut" on sairastunut zikainfulenssaan pienenä ja tunnetaan Inglesissä pienipäänä. Näette hänet siellä vetelehtimässä, ellei roiku netissä yhtä ravintolaa haukkumassa. Se on hänen vakiohommaansa, jota tekee juomapalkalla. Saa eräästä baarista vanhentuneita tuontijuomia. Hänelle ne menevät täydestä. Tyypistä ei voi erehtyä kun hänet on kerran nähnyt. Pää on todella pieni.

        Mutta itse asiaan:
        Inglesin rantabulevardi on siitä hankala, että siellä on melkoisia korkeuseroja. Jos lähdet vaikka kirkkoaukion, Templo Ecumenicon kohdalta kohti rantaa, on portaita molemmissa suunnissa alaspäin muutaman sadan metrin päässä. Tropical bussiaseman jälkeen on San Agustinin suuntaan parisen kilometriä tasaista. Samoin jos lähdet kirkkoaukion kohdilta oikealle ja menet jyrkät portaat alas, tai hissillä ja taas läheltä merenpintaa "mutkakadun" toiselta puolelta muutamat kymmenet portaat ylöspäin, pääset tasaiselle alueelle. Silloin voit käveellä tasaista bulebardia niemen kärkeen asti.
        Bulevardin varren huoneistot ovat lähes kaikki viikkoturisteille tarkoitettuja huoneistoja. Joukossa yksityisasuntoja, joiden vuokrat ovat kovia.
        Kannattaa ensin vuokrata jostakin siistin oloinen huoneisto pariksi kolmeksi kuukaudeksi ja katsastella asuntoja kaikessa rauhassa. Monasti edellyttävät kolmen kuukauden vuokraa. Noin 500-600 €/kuukausi saa jo yksiön jos sellainen riittää. Suosittelisin kuitenkin kaksiota. Eihän siellä sitä kolmea kuukautta ole pakko asua ellei viihdy. Vuokran tietysti joutuu maksamaan koko ajalta.
        Yhdellä suomalaisella välittäjällä on runsaasti asuntoja Inglesissä. Googleta vaikka casagrancanaria.
        Yksi rauhallinen kylä rannalla on Arinaga. Siellä on tasaista rantabulevardia noin kolme kilometriä. Vuokrattavia asuntoja löytyy sen varrelta. kylässä on rauhallinen kiireetön tunnelma. Rannassa myös muutamia kivoja ravintoloita. Turisteja vähän, enimmäkseen nekin ovat pidempään paikakunnalla viihtyviä eläkeläisiä. Varjopuolena joskus kylmä tuuli, etenkin tammi- helmikuussa. Samoin monista asunnoista puuttuu parveke! Inglesistä pääsee Arinagaan ja takaisin kerran tunnissa bussilla 25. kannattaa käydä katsomassa.

        Mikäs Mikki Hiiri siellä piipittää?

        Tiedätkö mistä nautin suunnattomasti? Siitä kun syyllistät ja haukut täysin muita ihmisiä kuin minua, ja tämä on ollutkin tavoitteeni jo kauan. Syyttömät kirjoittajat saavat haukut sinulta. Tämä on ollut parasta antia trollausurani aikana, kiitos sinulle siitä.

        Olen sinulle vatipäälle sanonut etten trollaa pannujuttuja silloin kun pannu on kiinni, mutta eihän se mene jakeluun. Ilahtunut olen että muutkin ovat ottaneet pannun kallliit hinnat esille keskusteluissa, mutta minä se en ole ollut, vielä :)

        Kysy jos pannulaiset antais sullekin kaljaa ja kysy samalla niiltä että ootkohän sä ihan täysissä järjissäs. Sano että näet pienipäitä kaikkialla.

        Se on moro.
        Palataan kunhan pannu aukeaa o/


      • Sirkku77
        PienipääORG kirjoitti:

        Mikäs Mikki Hiiri siellä piipittää?

        Tiedätkö mistä nautin suunnattomasti? Siitä kun syyllistät ja haukut täysin muita ihmisiä kuin minua, ja tämä on ollutkin tavoitteeni jo kauan. Syyttömät kirjoittajat saavat haukut sinulta. Tämä on ollut parasta antia trollausurani aikana, kiitos sinulle siitä.

        Olen sinulle vatipäälle sanonut etten trollaa pannujuttuja silloin kun pannu on kiinni, mutta eihän se mene jakeluun. Ilahtunut olen että muutkin ovat ottaneet pannun kallliit hinnat esille keskusteluissa, mutta minä se en ole ollut, vielä :)

        Kysy jos pannulaiset antais sullekin kaljaa ja kysy samalla niiltä että ootkohän sä ihan täysissä järjissäs. Sano että näet pienipäitä kaikkialla.

        Se on moro.
        Palataan kunhan pannu aukeaa o/

        Haha! Se olenkin minä! Kaikkien inglesin baarien hintatietojen levittäjä.

        "Tiedätkö mistä nautin suunnattomasti? Siitä kun syyllistät ja haukut täysin muita ihmisiä kuin minua...."

        Minä taas nautin erityisesti siitä kun minua haukutaan, sillä se kertoo hyvästä työstä jonka olen tehnyt. Eihän surkeita trollaajia kukaan hauku. Tuossa olen toisaalta kyllä samaa mieltä sillä itsekin nautin myös siitä jos joku tuntematon saa haukut kun luulevat minun kirjoittamaksi viestiksi. Kymmenet asiakirjoittajat, mm. don luis on varmaan ihmetelleet että mitä ihmettä. Miksi minua joku tuntematon haukkuu sontasäkiksi? Olen nauranut kippurassa :D


      • KakanheittäjäOlet

        Sontasäkin piti tämäkin ketju pilata. Nauttimista vaan sinne!


      • Sontis-Sirkku77
        KakanheittäjäOlet kirjoitti:

        Sontasäkin piti tämäkin ketju pilata. Nauttimista vaan sinne!

        Thanks! Kuulostaa hyvältä tuo haukkumisesi, ja kiva jos pilasin lukunautintosi :D


      • TrollaatTurhia
        PienipääORG kirjoitti:

        Mikäs Mikki Hiiri siellä piipittää?

        Tiedätkö mistä nautin suunnattomasti? Siitä kun syyllistät ja haukut täysin muita ihmisiä kuin minua, ja tämä on ollutkin tavoitteeni jo kauan. Syyttömät kirjoittajat saavat haukut sinulta. Tämä on ollut parasta antia trollausurani aikana, kiitos sinulle siitä.

        Olen sinulle vatipäälle sanonut etten trollaa pannujuttuja silloin kun pannu on kiinni, mutta eihän se mene jakeluun. Ilahtunut olen että muutkin ovat ottaneet pannun kallliit hinnat esille keskusteluissa, mutta minä se en ole ollut, vielä :)

        Kysy jos pannulaiset antais sullekin kaljaa ja kysy samalla niiltä että ootkohän sä ihan täysissä järjissäs. Sano että näet pienipäitä kaikkialla.

        Se on moro.
        Palataan kunhan pannu aukeaa o/

        Taidat kuitenkin itse olla se piipittävä Mikki.
        Käyhän läpivalaisemassa pääsi, löytyykö sieltä vatipää. Aika tyhmiltä näyttävät sinunkin ilonaiheesi, kun täällä pitää terrorisoida asiallisia keskusteluja.


      • PienipääORG
        TrollaatTurhia kirjoitti:

        Taidat kuitenkin itse olla se piipittävä Mikki.
        Käyhän läpivalaisemassa pääsi, löytyykö sieltä vatipää. Aika tyhmiltä näyttävät sinunkin ilonaiheesi, kun täällä pitää terrorisoida asiallisia keskusteluja.

        Trollaan myös Anna-lehden sivuilla kahdella vakituisella nimimerkillä. Kukaan ei tajua että olemme sama henkilö :)
        Kyllästyin aikoinaan Donluis nimimerkin haukkumiseen ja aloin pannujuttujen ohella höpistä keksittyjä matkajuttuja. Menee täydestä :)


      • samaaPissaaPäässäsi
        PienipääORG kirjoitti:

        Trollaan myös Anna-lehden sivuilla kahdella vakituisella nimimerkillä. Kukaan ei tajua että olemme sama henkilö :)
        Kyllästyin aikoinaan Donluis nimimerkin haukkumiseen ja aloin pannujuttujen ohella höpistä keksittyjä matkajuttuja. Menee täydestä :)

        Oletteko tosiaan sama henkilö. Taitaa olla ihan maailmanennätys. Onnittelen lämpimästi.


    • tervetuloakanarialle

      Nimim. "Jotakin pientä" kirjoittaa ihan oikeaa asiaa, kiva nähdä sellaistakin.

    • Tiedustelija on varmaan huomannut, että tämän palstan vastaukset muuttuu nopeasti asiattomiin vastauksiin.
      Nyt kävi taas näin. Siksi en ole paljon vastannut
      Mikäli olette tositarkoituksella liikenteessä, voitte kirjoittaa minulle osoitteeseen
      [email protected]
      Itse asun Playa de Arinagassa. Olen asunut kohta kolme vuotta.
      Olen lähialueet käynyt katsomassa, enkä halua muuttaa täältä.
      Tietenkin jokaisella on mietymyksensä, mutta minulle sopii parhaiten tämä pieni kylä.
      Ole hyvä ja googlaa Playa de Arinaga Agüimes, ei Santa Lucia. Sieltä löytyy mm. videoita.

    • Tutustumaan

      Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!

      Tulemme lokakuussa. Tarkoitus on kävellä ja tutustua asuinalueisiin Inglesissä ja siinä lähettyvillä. Meille on tärkeää löytää koti lämpöiseltä alueelta, koska nivelet ja keuhkot tykkäävät siitä. Jos olet innokas kävelemään kanssamme ja tutustuttamaan meitä asuin- ja ulkoilualueisiin, niin olemme mielissämme.

      Arinaga vaikuttaa houkuttelevalta, mutta ajattelemme tuota talven lämpöä, joka ajatus meitä ohjaa etelään (vuoren suojaan).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe