Nuorelle apua kaljuuntumiseen ilman finasteridia?

Lrok

Hei, oon tämmöne 22-vuotias nuori miehenalku ja oon viimeaikoina joutunu ressaamaan kaljuuntumista.. jotenkin mahotonta kuvitella itteä ilman hiuksia, ne on aika oleellinen osa kuitenki ulkonäköä varsinki tällä iällä. Mulla ei hiukset lähe mitenkään sillai niiku monilla että irtoaa 30 hiusta kerralla ko vähän päästä repii ja esimerkiksi suihkussa käydessä ei hiuksia irtoa eikä niitä muutenkaan ole tyynyllä tms tms.. kuitenkin tuntuu et alkanu oheneen hiukset aika nopeeta ja edestä päin ku kattoo nii näkyy kyllä "läpi" eikä tosiaan kalju/lyhyet hiukset tuu kysymykseen ennen ku oon kaikkeni yrittäny.

Sen mitä oon koittanu netistä lueskella niin ensinnäkään finasteridi ei oo se eka vaihtoehto vaikka hyvin todennäköisesti auttaisikin hyvin.. mielessä on lähinnä tämmönen setti kun: minoksidiili, laserkampa (onko ihan huuhaata vai onko jollakin kokemuksia tästä), biotiini/sinkki/vitamiini -setti (Viviscal, Priorin?) tms ravinnepilleri (mikä ois hyvä?), joku shampoo (Alpecin, Nizoral, Nisim, Revivogen, Tricomin, mikä?)

Mitä mietteitä noista ja nyt niitä kokemuksia pöytään ja tosiaan mielipiteitä tosta ylläolevasta setistä ja muutenkin ajatuksia tähän liittyen!

11

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voihan_kokeilla

      Laserkamman voi jättää heti hankkimatta. Pelkkää huuhaata ja rahat menee hukkaan. Voithan kokeilla noita shamppoita, moniksiideja ym. Biotiinia saa paljon halvemmallakin, ei kannata maksaa noita älyttömiä hintoja Prioriinista tai Biorionista. Mutta varaudu kuitenkin siihen että hiukset häviävät jo nuorena eikä hiukset ole mikään elinehto, ilmankin pärjää hienosti.

    • Fnny

      Itselleni parhaimmat

      1. Finasteridi päivittäin
      2. Evonia Hair Booster päivittäin
      3 .Biotiini/ Vihreä tee pillerit joka toinen päivä
      4. Revivogen joka toinen päivä


      Rogaine kannattaa kokeilla jos ei sivuoireita

      • RELTIH

        Terve ja ota iisisti,

        helpotusta löytyy, eli kun seuraat ja teet näin kun seuraavassa kerron:

        se mitä ehdottomasti tarvitset ja mitä sinulta puuttuu:
        ___________________________________________________________________

        TÄRKEÄ:MÄÄRÄT OVAT TÄRKEAT, JOS OTAT LIIAN VÄHÄN , EI NIILLÄ OLE MITÄÄN VAIKUTUSTA !!!!

        B 12 vitamiini, annostus purkissa oleviin tietoihin tulee olla 3:n kertainen

        kupari, 2-4:n annostus,,,,,,tärkein, jos kupari puuttuu alkavat hiukset heikentymään ja muuttaamaan väriä - hartmaat...

        Biotin ja pii(maa), 3-4:n määrä

        D 3 vitamiini (tärkein vitamiiini mitä tarvitset, mutta älä jätä muitakaan pois) > annostus 10:n kertainen mitä purkissa mainitaan > itse otan 20 000iü (kansaivälinen yksikkö) per vuorokausi-

        C vitamiini, 3-5 kertainen määrä mitä purkissa, esim yksikköinä että huomaat sen vaikuttavan oloosi on 3-5000mg

        Q10, myös erittäin tärkeä sydämen toiminnan perusvitamiini, 3-6:n määrä....

        L-arginin, purkin suosituksen mukaan alussa...

        L-carnitin, 3 :n määrä.....

        Nämä kaikki avot ovat sinulla alhaalla, jopa kriittisellä tasolla (sen tiedän jo nyt),kun otat nämä vitamiinit ja aminohapot ja riittävän määrän huomaat 1-2 viikon päästä huomattavaa parannusta oloosi ja yleiskuntoosi. Eli lue tarkkaan ja kirjoita lista edellisestä. Tueksi ota verikoe tärkeimmistä > Q10, d3. B12, maksavat tietysti jonkun verran, muista ei tarvitse välttämättä ottaa verikoetta, koska tiedän niiiden olevan jo nyt liian alhaalla....tavallinen lääkäri joka sinuakin hoitelee ja kertoilee mitä sattuu, tarjoisee sinulle kemiallisia lääkkeitä jne...ei ne tiedä näistä asioista mitään, koska keskittyvät ainoastaan lääkkeiden myyntiin eikä todelliseen potilaan auttamiseen...tämä on fakta, ja lisäksi tärkeä osio: ala juomaan (tee itse) mistä tahansa pääasiassa vihreästä kasviksesta (voi olla muitakin)tehty juoma, iso lasillinen 2 kertaa päivässä ja hypit 2:n viikon päästä kuin nuori pukki ympäriinsä.......jokainen ilta kun menet nukkumaan käyt vielä läpi sen, että oletko ottanut kaikki "vitamiinit" ja juonut juomat.......
        terv. pete


    • Lrok

      Laserkammasta saa rahat takasi jos ei pelitä niin mikäs siinä ja 200 euroa ei oo paljon, kuitenkin keino jolla ei ole sivuvaikutuksia ja joka saattaa pelittää.. kaikki kortit on käännettävä (fina viimesenä, on sen luokan myrkky kuite) ja käsittääkseni hyviin tuloksiin pääsee ilman finaakin kun löytää sopivan setin itelle mitä vetää. Vaivalloista ja suht hintavaahan tää on mut eipä sillä väliä.
      Minoksidiilissä arveluttaa toi että heti kun käytön lopettaaa niin saattaa hävitä jopa enemmän hiuksia mitä lähtötilanteessa oli elikä pahimmassa tapauksessa minoksidiili ei tehoa ollenkaan ja käytön jälkeen on viä vähemmä hiuksia kuin alottaessa?

      Pääasia ois saada hiustenlähtö pysähtymään, ei tää niin kauheessa kunnossa vielä ole mutta se että jos se tästä viel etenee niin sitte ei paljoo naurata. Finaa testaisin kans muuten mutta siinäkin sivuvaikutukset voi jäädä käytön jälkeen eikä se muutenkaan tosiaan vaikuta mitenkään hirveen hyvältä lääkkeeltä siinä mielessä että sitä ei tiä mitä kaikkea sen seurauksena sitte mahollisesti tulee. Harmi ku oma tyyli vaatii sen että on hiukset eli eipä toi ois mikään jos oisin vaikkapa tottunu lippiksiä pitämään mutta en ole eikä ne edes passaa tähän nykyseen tyyliin ts tuntuu et jos joutuu luopuu hiuksista niin jotain häviää minuudesta.

      Laittakaan vaan lisää komboja jotka on itelle tehonneet, täältä paljo tietoo löytyy ja oon lukenuki vaik kuin paljo mutta semmosta omaa yhteenvetoa omista seteistä tähän ketjuun ois kiva saaha niin sais itelleki jotain vinkkejä mahollisesti.

      • Pelkkää_huuhaata

        Hyvä taskulamppu maksaa vähemmän kuin laserkampa. Sillä kun valaisee hiuksia samalla kun kampaa, vaikutus on sama kuin laserkammalla.


    • Lrok

      Finasta muuten semmone kysymys tuli nyt mieleen ku jostain luin että sitä ei tarvi kuite iha 5mg ottaa kerrallaan vaan riittää ku ottaa tyyliin 1.5mg et samat vaikutukset hiustenlähön estämiseen entä kuin 5mg:lla olisi jotta mitenkä sivuvaikutukset noilla pienemmillä määrin sitte? Ja ois ihan kiva kuulla niitäkin finan käyttäjiä joilla ei sivuvaikutuksia oo ilmenny kun tuntuu et ne on aika vähässä..

      • Miksvitussasä

        ottaisit edes 1,5mg verran Finaa päivässä kun paljon pienempikin annos auttaa yhtä hyvin!


    • Oldnbald

      Olekko käynyt lääkärissä, selvittänyt että voisko olla jotain piilevää sairautta mikä aiheuttaa hiustenlähtöä? Esimerkiksi hypotyreoosi on yks mahdollisuus.
      Onko ruokavalio kohallaan? Stressaako tavallista enemmän?

      Itsellä harveni pääkarvat sytostaattihoidon mukana. Ajoin suosiolla loputkin pois.

    • Baldness

      Oma hiustenlähtöni alkoi samoihin aikoihin kun sulla. Tuli laitettua paljon rahaa kaikenmaailman poppakonsteihin, mm laserkampa, revivogen, kaiken maailman lisäravinteet yms yms.

      Finansteridi on pysäyttänyt kyllä monelta hiustenlähdön, mutta tämä ei tuo jo niitä kuolleita hiusjuuria takaisin. Itseasiassa mikään muu ei tuo kun hiustensiirto-operaatio. Itse ja moni muukin tätä tuotetta kokeillut on todennut hormoonillisia häiriöitä. Itse huomasin että sexuaalinen viettini katosi kokonaan. Finahan on alkuperiään kilpirauhasen vajaatoimintaan tarkoitettu lääke, jonka huomattiin vähentävän hiustenlähtöä.

      Rogaine, eli vaikuttava aine minoksidiili on monen suosittelema, myöskin minun. Tämä ei tuo hiuksia takaisin, mutta estää tehokkaasti DHT hormonin muodostumista päänahassa. Juuri tämän hormoonin takia me miehet kaljuunnumme. Tämä hormoni on testosterinin sivuhormooni, jota esiintyy meillä kaljuuntuvilla miehillä. Rogainella FOAMia saa tilattua netistä ja tämä on mielestäni helpoin levitettävä.

      Itse kikkailin näiden kaikkien tuotteiden kanssa monta vuotta, jonka jälkeen luovutin ja lähdin hiustensiirto operaatioon. Minulla oli hiuksia lähtenyt jo ja halusin täydellisen hiusrajan.

      Arvettoman operaation ja edullisen hinnan löydät Civas Klinikalta. Heillä on suomenkieliset sivut ja suomenkielinen tuki. www.hiustensiirtoulkomailla.fi

    • gefinan.kauhut

      Mulla ei finasteridi hidastanut hiustenlähtö ä laisinkaan mutta sivuoireet kehittyi gynekomastia ja impotenssi. Lopetin 6kk sitten oireet yhä läsnä. Toivon etten olisi koskaan aloittanut kyseisten pillerien syömistä..ei ole todellakaan hyvä juttu.. voimia sinulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe