Työkyvyttömyys/kuntoutuseläkkeen hylkäys

Ihmeissäni

Minut irtisanottiin "itseaiheutettu" sain 3kk karenssin. 15.5 alkaen olen ollut työtön ja nut "kärsinyt" 3kk karenssin. Olen ollut pitkällä sairauslomalla ja sairauspäivärahat tulivat täyteen heinäkuun lopussa johon päättyi myös KELAN sairauapäivärahan maksu. Minua kehoitettiin hakemaan Työkyvyttömyss/kuntoutuseläkettä elokuulle. Tänään kävin Kelassa kysymässä että, jos eläketurvakeskus ilmoittaa eläkkeekseni 770€ niin saako siihen mitään muuta tukea. Tiedoissani luki, että saisin yli 1330€ joten mihinkään muuhun tukeen en ole oikeutettu. Asia ok. Virkailija kehoitti soittamaan KEVAan ja kysymään tarkkaa summaa, no minä soitin ja siellä kerrottiin, että siellä ei näy, että olisin tehnyt sinne hakemusta ja kehoitettiin toimittamaan hakemus ja B1 lausonto pikaisesti sinne. No minä palasi KELA toimistoon ja sain kopion aikaisemmin tekemästäni hakemuksesta kopion ja toimitin sen ja B1 lausunnon KEVAN toimistoon henkilökohtaisesto. Päästyäni kotiin oli vakuutusyhtiö Varmalta tullut kirje jossa kerottiin, että minun hakemukseni on hylätty.
Olen aivan ymmällä mitä nyt pitäisi tehdä? Saako mistään mitään apua tälle elokuulle, ennenkuin alan saamaan ansiosidonnaista päivärahaa? Sillä sen saanti menee ainakin lokakuun loppuun? Eli mistä rahaa näille kahdelle kuukaudelle?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 89809999

      Jos sinulla ei ole varallisuutta, elättävää puolisoa eikä muita riittäviä tuloja niin voit saada sossusta tukea siihen saakka että työttömyysetuisuus lähtee pyörimään.

      • Ihmeissäni

        Näin hiukan ajattelinkin.
        Ei ole puolisoa joka elättäisi ja valitettavasti omaisutta on, mutta niin on velkaakin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe