Äänellinenkö synninpäästö?

Toni50

En tiedä aiheestanne muuta kuin, että se sisältään äänen. Äänetön ei sisällä ääntä ja voi olla esim nyökkäys päästön kohdetta päin. Ei esim. pelonsekainen mulkaisu kattorakenteisiin. Rakenteet ovat synnittömiä.

Minustakin on mukavaa että on uskovaisia ihmisiä, vanhoillislestadiolaisia. En tiedä mikä merkitys äänellisellä synninpäästöllä on esim.siihen, että uskovaisilla on asiat hyvin, heillä on töitä, paljon ihania hyvin hoidettuja lapsia. On suvijuhlat kesäisin jne. Oikeastaan sillä ei ole mitään merkitystä. Lopputulos on prioriteetti. Fokus on siinä.


Toivon aiheesta keskustelua. Tämä oli vasta keskustelun avaus. Voi hyvinkin olla niinkin, että muutan kantaani jos uudet kokemukseni luovat erilaisen pohjan muuttaa käsityksiäni. Elämähän on jatkuvaa muutosta, sanoo kiinalainen.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähentelevälähetyssaarna

      Setä sanoi ry:mme eteisaulassa, wc;n ovella:: " Ihminen ei voi tulla hullua hurskaammaksi Saatanan valtakunnasta julistettavan äänettömän synninpäästön kautta."

      Miki muka titten Jumalan sana lupaa myös savumerkein lähetettyä synninpäästöä??

      Roomalaiset. 10:10 kello 10.00

    • Onkohan se laitettu Raamattuun mihin; - Äänellinen synninpäästö?

      Olisi hyvä tietää.

      Jos ei löydy, niin saatanan ketkuja.

      • helluntailaiselle

        Jäi mainitsematta että sinulta rikolliselta en kysy mitään, mutta kun helluntailainen Aasi olet siinä aina, niin käytän tilaisuuteni hyväksi ja kysyn.

        Onko teillä helluntailaisilla siis menossa joku kesäkokous jossakin päin suomea, kun ette meinaa pysyä olenkaan kaltereiden takana? Minne olette menossa?
        Vaarantuiko muuten ylennys, ehkei jos kyseessä nuorisoohjaaja ja tuomio yli 2 vuotta??

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001250400.html

        Saiko mitä tilasi!


      • helluntailaiselle kirjoitti:

        Jäi mainitsematta että sinulta rikolliselta en kysy mitään, mutta kun helluntailainen Aasi olet siinä aina, niin käytän tilaisuuteni hyväksi ja kysyn.

        Onko teillä helluntailaisilla siis menossa joku kesäkokous jossakin päin suomea, kun ette meinaa pysyä olenkaan kaltereiden takana? Minne olette menossa?
        Vaarantuiko muuten ylennys, ehkei jos kyseessä nuorisoohjaaja ja tuomio yli 2 vuotta??

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001250400.html

        Saiko mitä tilasi!

        Oliko tuo vastauksesi?

        Ei kelpaa, olet myös itse saatanasta, kuten VL äänellinen synninpäästö.


      • helluntailaiselle
        Kesitas kirjoitti:

        Oliko tuo vastauksesi?

        Ei kelpaa, olet myös itse saatanasta, kuten VL äänellinen synninpäästö.

        Koittakaa nyt edes yrittää keksiä selitys näille karkailevien Niilojenne motiiveille.

        Onko teillä helluntailaisilla siis menossa joku kesäkokous jossakin päin suomea, kun ette meinaa pysyä olenkaan kaltereiden takana? Minne olette menossa?
        Vaarantuiko muuten ylennys, ehkei jos kyseessä nuorisoohjaaja ja tuomio yli 2 vuotta??

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001250400.html


    • vittuhaiseehyvältä

      Vittu haisee hyvältä.

    • TotinenVanhoillislestadi

      Kyllähän synninpäästön voi julistaa myös viittomalla, tunnusteluviittomalla, spontaanilla kirjoittamisella ja monella muullakin tavalla.

      Ääniaallot ovat vain yksi apuvälineistä synninpäästön välittymiseen.

      Yhtä hyvin sitä voivat välittää monet muutkin asiat, kuten esimerkiksi fotonit, sähkö, sähkömagnetismi, erilaiset aallot, käsimerkit, nyökkäykset, muut merkit jne.

      Välttämätöntä on vain se, että synninpäästön julistajalla on Pyhä Henki ja hän julistaa synninpäästön jollakin tavalla ja vastaanottaja katuu syntejään totisella katumuksella ja saa vastaanotettua synninpäästösignaalin silloin, kun Pyhä Henki on vielä synninpäästössä läsnä, ja ymmärtää sielussaan, mistä siinä on kysymys.

      Vanhoista äänitteistä synninpäästö ei voi enää uudestisynnyttää, koska siinäkin on rajansa, kuinka kauan Pyhä Henki asuu tallennetussa synninpäästössä. En tosin tiedä tarkkaan tätä rajaa.

      Puhutussa synninpäästössäkin synninpäästö ja Pyhä Henki tallentuvat ensin äänihuuleen ja suun liikkeisiin, ja sitten ääniaaltoihin ja sitten kuulijan tärykalvoon jne, ennen kuin synninpäästö saapuu Pyhän Hengen kera perille synninpäästön vastaanottajan sieluun aivojen ja tarkemmin hypotalamuksen ja mantelitumakkeen kautta.

      Radiolähetyksessä synninpäästö tallentuu välillä myös sähkövirraksi, radioaalloiksi, sitten uudelleen sähkövirraksi jne.

      Nettilähetyksessä synninpäästö tallentuu välillä sähkövirraksi, sitten sähkövaraukseksi moneen eri transistoriin ja moneen otteeseen, sitten langattomien yhteyksien tapauksissa sähkömagneettisiin aaltoihin sisällytettyihin datapaketteihin tai valokaapeleihin fotoniryppäisiin sisällytettyihin datapaketteihin, sitten taas sähkövirraksi ja sähkövaraukseksi monessa paikassa, ennen kuin se saapuu viimein synninpäästön vastaanottanan tietokoneelle monen eri palvelintietokoneen, reitittimen, ja monen eri tietoliikenneyhteyden kautta.

      Pyhä Henki säilyy silti nettilähetyksessäkin synninpäästön mukana, jos synninpäästön julistamisesta ei kulu liian pitkä aika sen vastaanottamiseen. Jossakin vaiheessa Pyhä Henki poistuu synninpäästössä, kun synninpäästön julistamisesta on kulunut liian paljon aikaa.

      Tästähän on vertauskuvana manna, eli taivaan leipä, jota Taivaanisä antoi sataa Israelin lapsille korven matkalla. Taivaanmanna pilaantui syömäkelvottomaksi, jos sitä tallensi pidemmäksi ajaksi, kuin yhdeksi vuorokaudeksi. Perjantaina kerätty manna oli poikkeus, sillä se säilyi syömäkelpoisena kaksi vuorokautta. Näin lauantaina ei tarvinnut kerätä mannaa, sillä se oli sabatti eli pyhäpäivä eli lepopäivä, eikä lauantaina edes satanut mannaa.

      Toki synninpäästöä saa silti vastaanottaa pyhäpäivänäkin, eli siinä asiassa synninpäästö eroaa mannassa. Synninpäästö eroaa mannasta myös siinä, että mannasta ei saanut ravintoa iankaikkiselle sielulle, vaan ainoastaan ruumiille, mutta synninpäästö auttaa molempiin, kuitenkin pääasiassa iankaikkiseen sieluun.

      Synninpäästössä on kuitenkin se sama ominaisuus, että sekin menettää tehonsa, jos sen julistamisesta eli 'armontaivaasta satamisesta' on kulunut liian pitkä aika. Synninpäästön kohdalla liian pitkä aika riippuu tilanteesta ja se ei ole aina välttämättä saman mittainen, toisin kuin mannan kohdalla oli pilaantumisen suhteen. Joskus synninpäästö voi 'pilaantua' alle vuorokauden tallennuksella, ehkä jo alle minuutinkin tallennuksella, mutta joskus se saattaa pysyä tehossaan jopa useita vuorokausia, esimerkiksi kirjeeseen kirjoitettuna synninpäästönä, mutta tästä en ole ihan varma.

      Joh. 6:
      31 Meidän isämme söivät mannaa korvessa, niinkuin kirjoitettu on: hän antoi heille leipää taivaasta syödäksensä.
      32 Niin Jesus sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ei Moses sitä leipää antanut teille taivaasta; mutta minun Isäni antaa totisen leivän taivaasta.
      33 Sillä Jumalan leipä on se, joka taivaasta tulee alas ja antaa maailmalle elämän.
      34 Niin he sanoivat hänelle: Herra, anna meille aina sitä leipää.
      35 Jesus sanoi heille: minä olen elämän leipä: joka tulee minun tyköni, ei hän suinkaan isoo, ja joka uskoo minun päälleni, ei hän koskaan janoo.

      Kuinka sitten voimme mennä Herran Jeesuksen TYKÖ:

      Matt. 28:20
      Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!

      Jeesus on siis omien uskovaistensa kanssa maailmanloppuun asti.

      Jos siis haluat mennä Jeesuksen tykö, niin mene hänen oikeiden uskovaistensa tykö ja ota heiltä vastaan synninpäästö syntejäsi totisella katumuksella katuen.

      Joh. 20:
      21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
      22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
      23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

      • repesinnnnn

        :-))

        täydellinen vastaus helluntainarsisteille :-))


      • Ei vieläkään vastusta; Onko Raamatussa äänellinen synnipäästö?

        Selittelyssä alat voittamaan jo Uuno Turhapuronkin. Onnea.

        Eikö riitä Raamatun sanoma;
        Matt. 3:6
        He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

        Eli kaste.

        Sitten;
        Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimastasyntinsä anteeksi."

        Usko Jeesukseen Messiaana

        ja;
        Matt. 26:28
        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        Ehtoollinen.

        Etkö ole kuulut näistä, yksikin niistä riittää jo pitkälle ja halajaa seuraavaa.

        Kes.


      • helluntailaiselle
        Kesitas kirjoitti:

        Ei vieläkään vastusta; Onko Raamatussa äänellinen synnipäästö?

        Selittelyssä alat voittamaan jo Uuno Turhapuronkin. Onnea.

        Eikö riitä Raamatun sanoma;
        Matt. 3:6
        He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

        Eli kaste.

        Sitten;
        Ap. t. 10:43
        Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimastasyntinsä anteeksi."

        Usko Jeesukseen Messiaana

        ja;
        Matt. 26:28
        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        Ehtoollinen.

        Etkö ole kuulut näistä, yksikin niistä riittää jo pitkälle ja halajaa seuraavaa.

        Kes.

        >><Ei vieläkään vastusta; >>>

        Viittaatko siihen eiliseen nyrkkeilymatsitarjoukseesi?

        >>>Onko Raamatussa äänellinen synnipäästö?>>>

        Aasi hei, tuota en sinulta kysynyt !!! - äänesi ja Päästösi ovat tiedossa, eikä siihen tietoon tarvita satukirjaasi - vaan hyvä äänieristys Salemeihin ja tietty Toimiva Ilmastointi.

        Ja hei !!!! - sinulle on kyllä täällä vastailtu avauksessa jos toisessakin, mutta et näemmä apukoululaisena ymmärrä lukemaasi.




        Eikös helluntain narsistit pelkää kaikkea uutta, koskaanhan ei voida tietää mitä on tulossa ja sellasta joka tod.näk. voi uhata helluntailaisen egon haurasta maailmankuvaa ja mielen torjuntaa...........

        Mahdollinen tuleva kysymys vaikuttaa oikeastikin heidän kantilta pelottavalta, koska se viipyy ja pelottavan odottaminenhan on narsistin pahimpia painajaisia......

        Esim. Kesitas pelkää ihan täysiä luciferusta pimeällä, __tunnen nääs tyypin, zeppeliinissä nähny__ usein ... hän vapisee ja mulkoilee hienovaraisesti. Tämä on vain arvaus, mutta epäilen Hänessä asuvan Saatanan olevan todellisuutta.

        Ei mulkoilu ole keksitty vitsi Hänen kohdalla todellakaan, vaan se on täyttä totta.

        Kesitaksellakin on kuitenkin vielä ihmisen luontoa ja omantunnon rippeitä jäljellä ja ne rippeet pitävät huolen siitä, että rikollinen elämä pelottaa paholaisen komennuksessa kuitenkin vielä - ainakin pimeällä..................

        Päivälläkin pelkää, mutta ei niin voimakkaasti, toki mulkoilee kattorakenteisiin, mukamas Jumalalle ylentää katseen, mutta todellisuudessa vapisten kattelee nurkkasilmällä ylös, et näkyykö hirsien välissä "vihtahousua"....
        Yleiselläkin tasolla helluntailaisteen saarnaajien kurkkusuorana huutohan johtuu kauhusta ja pelosta. Siks ne huutaa.
        Moni meistäkin muistaa lapsuudesta pimeän pelot, huutamalla kuviteltiin mörköjen pelästyvän. Kesitas elää samoissa harhoissa vielä.
        Voltti on taas seuraus pelkotilan 'realisoitumisesta', sen jälkeen kun säikähdys tapahtuu. Keskipakoisvoima aiheuttaa tämän paholaisen Pastorin vaistomaisen kaartoliikkeen taaksepäin ja koska ihmisen tasapainohermosto on autonominen, niin esim. notkeavartaloinen - kuten Kesitas, ei kaadu van hyppää ilmaan ja ehtii pyörähtää takavoltin seisoville jaloille ja sit huutaa HALLE LUJAA... EI OO PAKKO!!


    • äänellistä.vl-sontaa

      ""Jos siis haluat mennä Jeesuksen tykö, niin mene hänen oikeiden uskovaistensa tykö ja ota heiltä vastaan synninpäästö syntejäsi totisella katumuksella katuen.""

      Vanhoillislestadiolaista SIANPASKAA!

      • repesinnnnnnn

        Jahas, heinolan narsisti otti vastauksen kirjaimellisesti - eli ei taaskaan hymyä huuleen.

        Olet toivoton Niilo

        :-))))


    • tobiaskorpelainen

      Hieno kirjoitus! Mutta yksi tärkeä asia siitä unohtui: JEESUS KRISTUS! Kirjoitit: "Välttämätöntä on vain se, että synninpäästön julistajalla on Pyhä Henki ja hän julistaa synninpäästön jollakin tavalla ja vastaanottaja katuu syntejään totisella katumuksella ja saa vastaanotettua synninpäästösignaalin silloin, kun Pyhä Henki on vielä synninpäästössä läsnä, ja ymmärtää sielussaan, mistä siinä on kysymys."

      Jeesus Kristus itse sanoi omileen: "Ilman minua ette voi mitään tehdä" Ja vanhoillisina meidän on muistettava niinkuin Valde Palola opettaa: "Jeesus Kristus on TODELLINEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAJA ja puhujaveli toimii vain Jeesuksen suuna.." Eli Jeesus Kristus antaa synnit anteeksi uskoessamme Häneen ja puhujaveli julistaa äänellään sen saman, minkä Jeesus Kristus itse sinulle julistaa: "Sinun syntisi ovat anteeksiannetut!"

      Tässä ovat ikävä kyllä vastakkain vanhoillislestadiolaisuudessamme kaksi asiaa: Syntien anteeksisaaminen ja sen äänellinen vahvistus. Aikaisemmin vanhoillislestadiolaisuudessa oli painopiste syntien anteeksiantamuksessa ja usein kovasti kuului seuroissa kiitoksia siitä Jeesukselle Kristukselle. Jeesus Kristus oli syntien anteeksisaamisen fokus ja kiitoksien osoite. Hiljalleen tämä käytäntö on muuttunut ja tärkeimmäksi on tullutkin kuten ylläoleva kirjoittaja kirjoitti synninpäästön äänellinen julistaja ja sitä kautta hengellinen Jumalan valtakunta on saanut inhimilliset rajat ja Jumalan valtakunnasta on tullut ihmisen määriteltävä ja rajaama valtakunta, joka sulkee pois Pyhän Hengen monipuolisen toiminnan, joka oli tarkoitettu seurakunnan ja hengellisen Jumalan valtakunnan rakentajaksi ja voimaksi.

      Näin ollen on tärkeää niinkuin nim. "Totinen vanhoillislestadi" kirjoitti, että synninpäästön julistajalla on Pyhä Henki, mutta samalla on aina muistettava synninpäästöä julistaessa kuka on renki ja kuka on ISÄNTÄ.

      • äänellistä.vl-sontaa

        >>>Hieno kirjoitus! Mutta yksi tärkeä asia siitä unohtui: JEESUS KRISTUS! Kirjoitit vanhoillislestadiolaista SIANPASKAA>>>><

        Kiitos itsellesi vastauksestasi. Jeesus unohtui, koska asian ydin oli fokuksessa. Yritän jatkossa olla tarkempi.


      • Mainitse yksikään ”Pyhässä Hengessä oleva julistaja (ei Jeesusta) Raamatussa, joka julistaa synnit anteeksi.

        Tee se tai peru kirjoituksesi.

        Pyhä Henki ei syntejä anteeksi jakele, eikä Jumala, eikä yksikään VL, ainoastaan Jeesus.

        >>Jeesus Kristus itse sanoi omileen: "Ilman minua ette voi mitään tehdä"** Ei kukaan muukaan voi tehdä ilman Kristusta mitään, ei edes kertoa evankeliumia Hänestä.

        >> Ja vanhoillisina meidän on muistettava niinkuin Valde Palola opettaa: "Jeesus Kristus on TODELLINEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAJA ja puhujaveli toimii vain Jeesuksen suuna.." ** Onko yhtään SUUTA Raamatussa, joka jakaa synnit anteeksi, jos Jeesusta ei oteta mukaan?

        >>Eli Jeesus Kristus antaa synnit anteeksi uskoessamme Häneen ja puhujaveli julistaa äänellään sen saman, minkä Jeesus Kristus itse sinulle julistaa: "Sinun syntisi ovat anteeksiannetut!"** Täyttä soopaa ja Raamatun vastaista.

        Miksi ette käytä Raamatun kehotusta, upottamista sekä ehtoollista, ne pesee puhtaaksi eikä ole väliä kuka kristitty sen tekee.

        Tämä on Raamatussa, synnin sovituksena, ei äänellistä saarnaa.

        >Jeesus Kristus oli syntien anteeksisaamisen fokus ja kiitoksien osoite. **Amen, eikä siihen muut pystykään.

        Sitten tuo VL Pyhä Henki? Missä se ilmenee, ei kielillä puhumista, ei Jeesuksen kirkastusta, ei yhtään armolahjaa, joita ennen oli todella monia, kun oltiin vielä kristittyjä.

        >>Näin ollen on tärkeää niinkuin nim. "Totinen vanhoillislestadi" kirjoitti, että synninpäästön julistajalla on Pyhä Henki, mutta samalla on aina muistettava synninpäästöä julistaessa kuka on renki ja kuka on ISÄNTÄ.** Miten se näkyy, että on Henki, samanlaisia monotoimisia huutoja synnin anteeksi antamisessa ne on VL;isä kaikilla.

        Henki ei syntejä anteeksi anna, eikä ole teillä, kun ei ole armolahjojakaan.


      • TEUTA007

        "ÄÄNELLISTÄ VL:N SONTAA"
        -
        OLEN KÄYNYT TÄÄLLÄ ,NOIN KERRAN KK. JO 9 VUOTTA . AINA EN VASTAA ,
        MUTT AJOSKUS VASTAAN , J A SEN TEN NYTKIN . KUN MEIDÄN ÄÄNELLINEN
        SYNNIN PÄÄSTÖ ON TULLUT MINULLE RAKKAAKSI , JA SE KUULUU NÄIN :
        -
        ANTEKSI KAIKKI SYNNIT JEESUKSEN NIMESSÄ J A VERESSÄ NE ON ANNETTU;
        VUONNA 30 jKr. ,,J AMEIDÄN ON VAIN USKOTTAVA NE ANNETUKSI LUNAS -
        TETUKSI..NIIN MINUN KUIN SINUN.. USKO MAHAN VUOTANEELLA SOVINTO
        VERELLÄ KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI... ANNETUKSI... MINKÄ OLEMME TÄÄLÄ
        ANTANEET SE ON ANNETTU TAIVAASSA. JA MINKÄ ME TÄÄLLÄ PIDÄTÄMME.
        SE ON TAIVAASA, PIDÄTETETTY, USKO NYT ITSES KESKELLE TAOIVASTA...
        -
        TÄMÄ OLI ERÄÄN RISTON ,SANA JONKA KUULIN 1994 ENSIKERRAN NÄIN,,
        -
        MUTTA SAIN JO 1962 USKOA KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI OMAKOHTAISESTI ,,
        -
        VAIKKA OLIN SYNTYNYT Es/LESTA KOTIIN 1945. JA MEILLÄ PIDETTIIN SEUROJA
        VUOROON. ISOJA SEURIJA OLI KOLME TALOA JOHON MAHTUI N.250 -300 JA VOITIIN TEHDÄ, RUOKA TALOUS , KUIN OLI TAPANA SIIHEN AIKAAN. KUNVUORO TULI , OLI KUITEN KIN 4;T SEURAT VUODESSA, JA MEILLÄ OLI YHET , JA ISÄN VELJELLÄ OLI TOISET
        JA ÄITINI SISKOLLA OLI KOLMANNET , SITTEN KIERROS ALKOI UUDESTAAN. ...
        -
        JOS TIEDETTIIN ETTÄ VIERAITA ODOTETTIIN OMIEN KANSSA 300 TEURASTETTIIN ..
        LEHMÄ ,, JOS 250 TERASTETTIIN HIEHO. JOS 200 TEURASTETTIIN SIKA. NÄIN TURV-ATTIIN KASTIKKEE T TAI KEITTO LIHAT , LEHMÄSTÄ TULI NOIN 2000 ATERIA. SEN
        SAI RIITTÄMÄÄN HYVIN ,KUN OMASTA TAKA OLI PERUNAT J AJUUREKSET. SÄILYTYS.
        OLI KELLAREISSA , MAIDON JÄÄHDYTYS JÄITÄ LISÄTTIIN , J AKYLMÄÄ TULI .. .SITSEMÄT SEURAT TARKOITTI 7 ATERIAT J A KAHFFEET... TIETENKIN KULUJ ATULI ,MUTTA MYÖS,
        LAHJA TULI , OLISIKO MENNYT TASAAN. LUULEN NIIN. KUN KAIKI OLI AHKERIA, SAATIIN
        PALJON AIKAISEKSI J A,JUMALA SIUNASI PYYTEETTÖMÄN TYÖN...
        -
        ÄITINI ISÄ OLI HEIKKILÄ , J A SANONTA KUULUI KYLÄLLÄ EI LOPU HEIKKILÄN AI-
        TASTA VILJA ,JOHON PAPPA SANOI ; EI LOPU EI .. HÄN OLI OSTANUT 1900 ,n. 100 ha.
        MAATA JA TEKI HETI 2W ha JOK AVUOSI PELLOKSI KUN RAKENUKSET J AOLI VALMIIT
        JA PELTOA JO 14-15 ha, EIKÄ NÄKYNY TSANTRALLA OLEVAN TULOSSA UUTTA , KUN
        HUOMASI ,HÄN TEKL IAINA 2 ha SILLOIN , MUUTE 1ha, /VUOSI. NIIN HÄNELLE SÝHNTYI
        KUOPU S.-1925 JA PELTOA OLI NOIN . 37 ha. SEN JÄLKEN HÄNTEKI VIEL ÄPOIKIEN KASSA
        n. 30 ha: JOTTA SITÄ OLI SANTRA KUOTUA 65. ha. 1941, SITTEN HÄN HIDASTUI J ATEKI ENÄÄ 2 ha, 7 VIIME VUODESA. . .
        -
        SEURAT ALKOI PE. ILTANA. J AJATKUI LA. PÄIVÄ SEURAT J A ILTASEURAT , SU. SAMOIN .
        MAANANTAI OLI VIELÄ 2,SEURAT JA TIISTAI OLI KAIKILL ERUOKAILU,KYLÄ LÄISILE...
        JOKA OLI ILMOITETTU AIEMMIN. YLEENSÄ JÄI VIELÄ NYYTTI JOKA KOTIIN TULIAISIA..
        SELLAISI AMUISTOJA EI NYT OLE, ENÄÄ NYKYÄÄN. MEIDÄN TALOSSA OLI PIDETTY ISO.
        SEURAT VUODESTA 1922. , VILJOLLA.1932. JA TÄDILLÄNI 1936. VALMISTUI SALI JOHON KOKO PORUKKA MAHTUI , N.80 NELIÖÖ. KAIKKI VANHAT TILAT. HEILLÄ OLI MYÖS KAUPPA . JOST ATAVARAA LIIKUTETTIN PÄÖYTÄÄN J A OLI JÄÄ KAAPPIA. SIIHEN AIKAAN EI KAUPAN KASSA J AOM APUSSI OLLUT NIIN EROSSA TOISISTAAN.
        -
        MISSÄÄN MUUALLA EI OLLUT TAIVAAN VALTAKUNTAA , KUIN JUMALAN LUONA..
        JEESUKSEN VALTAKUNTA ELI ARMON VALTAKUNTA, OLI SAMA KUIN JUMALAN ...
        ELÄMÄ OLI ONNELLISTA KUN SEURAT TULI , TAKOITA PIDETTIIN MONESSA PITISSÄ
        PIPAREITA LEIVOTTIIN TUHANSITTAIN LATIKOIT ATEHTIIN MONESSA PIRTISSÄ, JA
        LEIPPÄ LEIVOTTIIN YHTÄ MONESA ,J A PULLAA ,, ÄITINI OLI HYVÄ KOKKI JA HÄN ,
        TEKI TÄYTEKAKKUJA USEIT A,J A PUOLIVALMIITA NIITÄ NUTITTIIN KUN OLI OMAT ENÄÄ , J A. SAARNAJAT JOILLA OLI KUMMALLAKIN OMA KAMARI NUKKUA J A.
        TEHDÄ RIPPIÄ JOS OLI TARVETTA.
        -
        SAARNAN AIKANA OLI OVET AUKI J A KUULIJOITA NIISÄKIN ,,KIKUNAT OLI NIISTÄ ITÄÄN. JOLLOIN NE OLI HIVENEN VIILEÄPIÄ KUIN ETELÄN PUOLI , ISO HUNEOLI N.70 NELIÖÖ J A ETEINEN OLI POHJOISEEN , SAMOIN SEN SEINÄN IKKUNA. KUN SIITÄ AVATIIN IKKUNA JA OVI ETEISEEN . OLI KESÄ TUULI KIVA.-. TALVELL AETEISEN OVI AVATTIIN VAROVASTI , J A PORTAITTEN YLÄ'PÄÄSSÄ OLI ULLAKKO JONNE MENI SITTEN IHMISTEN AIKAANSAAMA LÄMMIN. SIELLÄ OLI MYÖS 1 VINTTI HUONE JONNE PÄÄSTETTIIN LÄMPÖÄ. ,KAIKEN KAIKKIAAN AIKA KÄYPÄNEN ILMASTOINTI , JOKA
        VAATI VAIN YHDEN MIEHEN VALVOMAAN JÄRJESTYSTÄ. . .
        -
        --
        JOKA EI NÄITÄ OLE KOKENUT , ON HÄN JÄÄNYT PALJOSTA PAITSI. MUISTA NE VIELÄ KUIN EILISEN PÄIVÄN. OSAN KERROTTUNA ja OSAN MUUTEN. MUTTA OLINHAN VASTA
        4V, KUN MUISTAN ,MONET SELITYKSET... KAUPUNKI REISSUT ,KUN KÄVIMME JOTAIN
        HAKEMASSA MUMMUN KANSA KAUPUNKISTA ,J A OLIMME POISA JALOISTA KOKO
        PÄIVÄN , . LIITTYY VALMISTELUIHIN. . .
        -


    • defgthjkkl

      ""Aikaisemmin vanhoillislestadiolaisuudessa oli painopiste syntien anteeksiantamuksessa ja usein kovasti kuului seuroissa kiitoksia siitä Jeesukselle Kristukselle. Jeesus Kristus oli syntien anteeksisaamisen fokus ja kiitoksien osoite. Hiljalleen tämä käytäntö on muuttunut ja tärkeimmäksi on tullutkin kuten ylläoleva kirjoittaja kirjoitti synninpäästön äänellinen julistaja ja sitä kautta hengellinen Jumalan valtakunta on saanut inhimilliset rajat ja Jumalan valtakunnasta on tullut ihmisen määriteltävä ja rajaama valtakunta, joka sulkee pois Pyhän Hengen monipuolisen toiminnan, joka oli tarkoitettu seurakunnan ja hengellisen Jumalan valtakunnan rakentajaksi ja voimaksi. ""

      Tuo on ihan totta! Asiallinen kirjoitus! Kiitos siitä!

      • hyshys1

        Miten niin totta, mielipidehän tuo on. Vai Jumalakohan luulet olevasi.


    • Äänimeri

      Mark.1:11 "Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

      Joh.10." ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen".

      Joh.5."..kaikki ne, jotka haudoissa ovat, saavat kuulla hänen äänensä".

      "Tässä on kysymys "henkisestä havainnosta", siis sellaisesta, minkä täytyy olla äänetön fyysiselle korvalle.(Steiner:teosofia)".

      • AataminHauta

        Joh.5."..kaikki ne, jotka haudoissa ovat, saavat kuulla hänen äänensä".

        Jeesus oli esikoinen, joka nousi kuolleista tai haudasta. Aatamissa kuolleet olevat ovat "haudoissa", kuten kaikki ensin.(1.Kor.15:19..) . Kristuksessa on vain ykseys; mies ja nainen ovat yhtä. Jeesus puhuu ylösnousemuksesta olevista(esim .Luuk.20:34...)(Ilm.20:6).


    • 33n657m8

      Kesitas kirjoittaa: "Pyhä Henki ei syntejä anteeksi jakele, eikä Jumala, eikä yksikään VL, ainoastaan Jeesus."

      Tobiaskorpelainen kirjoittaa:"Jeesus Kristus itse sanoi omileen: "Ilman minua ette voi mitään tehdä" Ja vanhoillisina meidän on muistettava niinkuin Valde Palola opettaa: "Jeesus Kristus on TODELLINEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAJA ja puhujaveli toimii vain Jeesuksen suuna.." Eli Jeesus Kristus antaa synnit anteeksi uskoessamme Häneen "

      Turhaan tässä haukutaan Tobiasta, koska olette samaa mieltä, että Jeesus Kristus voi vain antaa synnit anteeksi.

    • erkkipoutanen

      Puhujaveljen saarnatessa Jumalan sanaa:

      Kunpa vaikuttaa enemmän: Puhujan hengellisyys vai puhujan julistama Jumalan sana?

      • helppokysymys

        Hengellisyys. Jumalan sanaa voi lukea kuka vaan vaikka paholainen Kesitas, King tai hypnotisoija eikä vaikuta.


      • vl-uskovainen

        Vain Pyhä Henki voi vaikuttaa.

        Pyhä Henki voi vaikuttaa uudestisyntymisen vain saarnatun evankeliumin sanan kautta, joka esimerkiksi puhumalla, tunnusteluviittomalla tai viittomalla saarnataan.


      • kdjdk

        Raamatussa on myös kohtia missä sanotaan että sana pelastaa... oja uskoo... uudestisyntyminen on vedestä ja hengest


      • ldkdkd

        oVl-usko ainen. Kuka Raamatun mukaan pelastuu?


      • TEUTA007
        ldkdkd kirjoitti:

        oVl-usko ainen. Kuka Raamatun mukaan pelastuu?

        SYNTINEN . KOSKA SILLOIN KUN HÄN ON SAANUT SYNNIT ANTEEKSI .
        HÄN TÄYTTÄÄ KAIKI JEWESUKSEN KRITEERIT... EN SANO PAREMMIN..


    • vdfrghjjkl

      "Jeesus Kristus on TODELLINEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAJA "

      Amen!

    • siitäsaitte

      Pierasu on äänellinen päästö
      Muuta ei tarvi, ainakaan Raamatun lisälehtiä tähän maailmaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe