Naapuri tulee paperin kanssa tuohon ulos

hempppavvn

kun olen pihallani, pyytää todistamaan paperin jossa todistan allekirjoittajien nimet oikeiksi.
Hän ei ajattele et en ole nähnyt tilannetta jossa ovat nimet laittaneet paperiin.
Miten sinä toimisit, kirjoittaisitko et todistat nimet okeiksi vai et?
Ajattelematon naapuri.

34

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laita paperi limaiseen saaviisi.

      H.

    • Ehkä.kuuluisa

      Onko hän se josta Juice lauloi Paperitähdet?

    • En laittaisi.

    • EnTodellakaan

      todistan vain sen minkä olen omin silmin livenä nähnyt.

    • hempppavvn

      niin, naapuri rupattelee niitä näitä, näin maalla, maaseudulla kun ollaan, ei ajatustakaan että joku ei nyt todistaisi, läpihuutojuttu, ilman muuta, sivuseikka, mukavaa kesäsäätä ollut, mitäs olet puuhaillut, hieno kesä. Laitakko nimesi, tuohon, ja kyseessä se et todistaa allekirjoitukset oikeiksi. Onhan ne varmaan oikeita, mutta en ole nähnyt silti niiden kirjoittajan tilannetta oikeesti.
      Jos sanoisin sille ittevarmalle naapurinukolle että enhän mie ole nähnyt tilannetta en kirjoita, niin mitä mahtaisi sanoa, ei varmasti edes tajuaisi heti mitä tarkoitan....

      • "hempppavvn"

        Teevee...
        Totta, älä mene lähellekään, muuten upottavat pääsi sade-vesi-tynnyrin kokoiseen lima-lauttaan.
        Väittäen liman olevan terveellistä Spiruliinaa...

        H.


    • ent.siivoojaparka

      Ei minun olisi tarvinnut olla näkemässä sitä itse allekirjoitusta, jos paikalla olisivat kaikki, jotka ovat allekirjoittaneet sen ja pystyisivät näyttämään henkkarinsa.

    • Nipotusta

      Riippuu aiheesta. Jos se on valtakirja Postiin postipaketin noutoa varten, niin joo. Mutta jos se on perunkirjan allekirjoittajien nimien oikeaksi todistamien, niin ei.

      • ent.siivoojaparka

        Tai joku kauppakirja, niin ei, jos kaikki asianosaiset eivät ole paikalla vakuuttamassa allekirjoittaneensa sen.


    • MietiSeurauksiaÄLÄ

      Ehkä naapuri ei olekaan ajattelematon, vaan hakee sinut avuksi tehdäkseen suuremmankin rikoksen.

      Jos tiedän varmuudella, että ko. henkilöt ovat allekirjoittaneet paperin, voisin todistaakin. Ellen varmasti tiedä, en kirjoittaisi omaa nimeäni paperiin todistajana. - Kirjoittamalla nimeni saattaisin joutua suuriin vaikeuksiin, jos kyseessä olisi rikos.

    • ö-Öö

      Not

      ei pidä sotkeentua epämääräisiin asioihin. Kaikenlaista yritystä aina on, perusidea, sotketaan täysin ulkopuolisia ihmisiä kähinöihin. Hupaisinta, joku sivullinen voi saada suuremmat sanktiot, kuin asioita sotkeneet. Kas, oikeudessa muuten niin, syllinen tai kntaja voi sanoa mitä tahansa, mutta todistajat toimivat valalla. Valehtelu, siis huonomuistisuus ei ole rikos, mutta väärä vala on. Voipi käydä niin, kukaan muu ei saa sanktioita, kuin vääränvalan vannonut.

      Jos menit vetäseen johonkin paperiin nimesi, olet siitä vastuussa hautaasi asti.

      =DW=

      • Korppis1

        Voiko olla niin, että jos paperissa on jo esim. kaksi allekirjoitusta niin tarvitaan vielä yksi nimi, joka todistaa, että allekirjoittaneet nimet ovat oikeita?.


      • ö-Öö
        Korppis1 kirjoitti:

        Voiko olla niin, että jos paperissa on jo esim. kaksi allekirjoitusta niin tarvitaan vielä yksi nimi, joka todistaa, että allekirjoittaneet nimet ovat oikeita?.

        Riippuu paperista.

        Joittenkin asioiden hoitamiseen riittää puhelinsoitto jonnekin, toisiin tarvitaan viralliset asiakirjat ja viranomaisten leimat. Ja todistajat.

        Ehdottomasti kannattaa miettiä erittäin tarkkaan, millaseen paperiin sen puumerkkinsä vääntää.

        Noin mainiten, ite vääntänyt aikanaan asuntokaupan telefaksilla, mutta opiskelupaikkaa hakiessa piti olla hitonmoinen pino todistuksia kahden todistajan oikeiksi todistamana :D

        =DW=


    • toottt

      Entä jos luottamusta ja vajaaymmärrystä käyttää säälimättä joku hyväkseen - avoin paperi johon joku pyytää allekirjoituksen
      - olipa valtakirja tai joku todistuskaavake, tietsikalta tulostettu
      esm asioidensa hoitoon - valtakirja,ennakkoperintö, posti- tai pankkiasia tms - moniko sosiaaliseerajahoitaja esm sanoo potilailleen että kun et ikänäs mee lääkäriin niin sillä tavoin pysyy terveenä, vaikka ois pääkin tohjona?

    • toottt

      Millaisissa asioissa väärinkäytöksiä tapahtuu`
      - useampikin kirjoittamani viesti tempautuu taivaan tuuliin
      - kommentit silleen joskus tulenpalavia - ehkä aiheesta tai ei?

    • En tietenkään kirjoittaisi...
      paperiin on kirjoitettu useampia nimiä, mikään postin valtakirja tuskin kyseessä.

      Mutta esim testamentin allekirjoitukseen todistajien täytyy itse nähdä asianosaisten allekirjoittavan ko paperin, samanaikaisesti läsnäollen.

      ...elä sinäkään, vaikka hyvä naapuri olisikin, tosin ei hän ehkä niin hyvä olekkaan kun moista sinulta pyytää...

      • hsdagdgdaf

        Joo, ketjussa kummallisia käsityksiä mm. siivooja.


      • ent.siivoojaparka
        hsdagdgdaf kirjoitti:

        Joo, ketjussa kummallisia käsityksiä mm. siivooja.

        Taidan olla aika luotettu henkilö, koska olen saanut kahden todistajan nimet heti moneen ja moneen valtakirjaan vaikka olen itse väsännyt siihen allekirjoituksen yön pimeinä hetkinä ilman, että sitä on ollut näkemässä muut kuin kissa.

        Kenellekään ei ole herännyt epäilystä, ettenkö minä olisi minä. Ei edes itselleni.

        Itsekin olen todistanut tuntemieni henkilöitten allekirjoituksia vaikka en ole ollut näkemässä, kun he sen kirjoittavat. Mitä syytä minulla olisi epäillä, jos tuntemani Kalle Paskanen pyytää minut todistamaan allekirjoituksensa, etteikö paperissa lukeva Kalle Paskanen olisi hänen kirjoittamansa. Jos sen olisi joku muu siihen kirjoittanut, niin johan hän kai olisi repinyt sen.


    • Heikunkeikku

      En kirjoittaisi nimeäni. Tarkka plikka olen. Ihmettelisin naapurille, että miksi ihmeessä et pyytänyt minua allekirjoitustilaisuuteen, että olisin nähnyt allekirjoitukset. Sanoisin, että koska et pyytänyt, niin en valitettavasti voi todistaa mitään. JOS naapurini siitä suuttuisi, niin se olisi sitten niin, enkä voisi asialle mitään.

    • vhimsf

      Ainakin maa- ja kiinteistökaupoissa pitää olla ostaja,myyjä ja notariaatin julkinen kaupanvahvistaja läsnä- mikäli myyja huonokuntoinen iäkäs vanhus, myös hänen edunvalvojansa. Asuntoalueilla yleensä joka talo elää elämäänsä omalla tavallaan, ei silleen tuttujakaan kaikki keskenään.
      Millaisiin papereihin ylensä pyydetään todistajalausuntoja?
      Tai kerätään nimiä addresseihin tms jotain tarkoitusta varten?

      • TodistajaTodistaa

        Joissain papereissa pitää olla kaksi todistajannimikirjoitusta, jotka todistavat, allekirjoitukset oikeiksi. Ovat tunnistaneet allekirjoittajat ja nähneet heidän allekirjoittavansa paperin tai kuulleet heidän molempien todistavat itse, että ovat allekirjoittaneet ko. paperin. Varsinaista sopimusta ta muuta allekirjoitettua paperia ei näille allekirjoitukset oikeiksi todistajille tarvitse näyttääkään, vain päiväys ja allekirjoitukset.


    • Yleensä vain suomalaisiin papereihin- mitä on tullut vastaan....venäjäntyyli.

    • Riippuu täysin paperista. Jos se on joku tyhmä valtakirja, niin mikä ettei. Jos siinä omaisuutta jaetaan, niin ehkä ei.

      Kerran todistelin postissa toisen naisen henkilöllisyyttä, kun hänen piti hakea pakettia eikä ollut henkkaria mukana. Heitin jonkun kommentin että pahus, mulle käy usein myös noin, vauhdissa jää jotain tarpeellista kotio. Juttelimme niin tuttavallisesti, että Postineiti luuli että tunsimme toisiamme, ja kysyi haluanko kuitata paketin. Niin mä sitten tein.

      Vasta kotona tuli mieleen, että tämä nainen olisi voinut (jos olisi ollut epärehellinen, mikä hän luojan kiitos ei ollut) sanoa että hän ei ole sitä koko pakettia saanut, ja vaatia tavarantoimittajalta rahat takaisin. Ja mä olisin ollut syyllinen.

      Jos vauhdilla pitää tehdä päätöksiä, luotanko vai en, niin saveen menee. Pää edellä.

      • ent.siivoojaparka

        Miten niin tyhmä valtakirja?
        Jokuhan voisi väsätä valtakirjan, missä humps.f valtuuttaa Hämy Ketkusen hoitamaan puunmyyntiä hänen metsästään.

        Meillä ei onnistu saada postista sellaista pakettia/kirjettä toisen ihmisen kuittaamana, mihin vaaditaan henkilöllisyystodistus, jos ei kuittaajalla ole paketin/kirjeen saajan henkilöllisyystodistus mukana.
        Sen sain karvaasti kokea, kun hukkasin ajokorttini, mikä oli ollut ainut henkilöllisyystodistukseni. Tilasin uuden, mutta sitten tuli stop, kun yritin todistajien läsnäollessa (sellaisten, jotka pystyivät todistamaan henkilöllisyytensä) saada sen ulos postista.
        Nix, ei käynyt, vaan olisi itse pystynyt todistamaan henkilöllisyytensä. No miten, kun se oli siellä kirjeen sisällä, mitä minulle ei suostuttu antamaan, että olisin vaikka siinä voinut avata sen ja näyttää, että minun naamanihan se siinä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten niin tyhmä valtakirja?
        Jokuhan voisi väsätä valtakirjan, missä humps.f valtuuttaa Hämy Ketkusen hoitamaan puunmyyntiä hänen metsästään.

        Meillä ei onnistu saada postista sellaista pakettia/kirjettä toisen ihmisen kuittaamana, mihin vaaditaan henkilöllisyystodistus, jos ei kuittaajalla ole paketin/kirjeen saajan henkilöllisyystodistus mukana.
        Sen sain karvaasti kokea, kun hukkasin ajokorttini, mikä oli ollut ainut henkilöllisyystodistukseni. Tilasin uuden, mutta sitten tuli stop, kun yritin todistajien läsnäollessa (sellaisten, jotka pystyivät todistamaan henkilöllisyytensä) saada sen ulos postista.
        Nix, ei käynyt, vaan olisi itse pystynyt todistamaan henkilöllisyytensä. No miten, kun se oli siellä kirjeen sisällä, mitä minulle ei suostuttu antamaan, että olisin vaikka siinä voinut avata sen ja näyttää, että minun naamanihan se siinä.

        No ei nyt sentään niin tyhmiä valtakirjoja. Sulta meni pointtini täysin ohi, kun kiirehdit vaan tarkkailemaan mihin voisi tarttua.

        Meillä voi tehdä sellaisiakin tyhmiä valtakirjoja, että saa tavaraa ulos postista.
        http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

        Ja katoppas kun Ruotsissa on sama tyhmä käytäntö...
        http://www.postnord.se/sv/privat/ta-emot/hamta-brev-och-paket/Sidor/fullmakter.aspx


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        No ei nyt sentään niin tyhmiä valtakirjoja. Sulta meni pointtini täysin ohi, kun kiirehdit vaan tarkkailemaan mihin voisi tarttua.

        Meillä voi tehdä sellaisiakin tyhmiä valtakirjoja, että saa tavaraa ulos postista.
        http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

        Ja katoppas kun Ruotsissa on sama tyhmä käytäntö...
        http://www.postnord.se/sv/privat/ta-emot/hamta-brev-och-paket/Sidor/fullmakter.aspx

        Miksiköhän minun ajokorttiani ei sitten lähetetty Postnordin kautta vaan Postin kautta, jos toisilla on noin paljon lepsummat säännöt.
        Toivotaan vain, että kukaan ei keksi tilata pankkikorttia (ja koodia siihen) nimelläni ja kipaise hakemaan sen väärennetyn valtakirjan kanssa.
        Eipä silti, aika tyhjää siinä haukkaisi.

        Onkos sellainenkaan valtakirja tyhmä, millä todistajien allekirjoituksien kanssa voi hakea jonkun arvokkaan tilauksen postista? Ei minun mielestäni.
        Väärennetyn valtakirjan todistajat ovat kusessa, kun tilaaja alkaa kyselemää pakettinsa perään, mistä on tullut lasku/huomautus maksamattomasta tilauksesta, mutta pakettia ei missään.

        Tiesitkö sinä kuitattessasi tuntemattoman ihmisen paketin, että se lähetys yleensä oli hänelle?


      • hmp.f kirjoitti:

        No ei nyt sentään niin tyhmiä valtakirjoja. Sulta meni pointtini täysin ohi, kun kiirehdit vaan tarkkailemaan mihin voisi tarttua.

        Meillä voi tehdä sellaisiakin tyhmiä valtakirjoja, että saa tavaraa ulos postista.
        http://www.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf

        Ja katoppas kun Ruotsissa on sama tyhmä käytäntö...
        http://www.postnord.se/sv/privat/ta-emot/hamta-brev-och-paket/Sidor/fullmakter.aspx

        Ruotsi ole mikään varma valtio on paljon rikollisuutta, kiitos näistä vanhan Titon kansalaiset täysiä rosmoja kaikki!


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miksiköhän minun ajokorttiani ei sitten lähetetty Postnordin kautta vaan Postin kautta, jos toisilla on noin paljon lepsummat säännöt.
        Toivotaan vain, että kukaan ei keksi tilata pankkikorttia (ja koodia siihen) nimelläni ja kipaise hakemaan sen väärennetyn valtakirjan kanssa.
        Eipä silti, aika tyhjää siinä haukkaisi.

        Onkos sellainenkaan valtakirja tyhmä, millä todistajien allekirjoituksien kanssa voi hakea jonkun arvokkaan tilauksen postista? Ei minun mielestäni.
        Väärennetyn valtakirjan todistajat ovat kusessa, kun tilaaja alkaa kyselemää pakettinsa perään, mistä on tullut lasku/huomautus maksamattomasta tilauksesta, mutta pakettia ei missään.

        Tiesitkö sinä kuitattessasi tuntemattoman ihmisen paketin, että se lähetys yleensä oli hänelle?

        Eikö Postnord ja Posten ole samaa firmaa? Kuukkeloipas huvikses.

        Sä väännät taas ihan omias asioista joita en sanonut.

        Tiesin että se paketti oli sen naisen, katos kun oli äitienpäivä tulossa, ja hän oli tilannut Ifolorilta kupin missä oli hänen kuvansa. Hän kertoi ennen kuin kuittasin, mistä paketti oli oli tulossa, ja mitä se sisälsi. Kyl maar piti paikkansakin. Saman näköinen naama.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Eikö Postnord ja Posten ole samaa firmaa? Kuukkeloipas huvikses.

        Sä väännät taas ihan omias asioista joita en sanonut.

        Tiesin että se paketti oli sen naisen, katos kun oli äitienpäivä tulossa, ja hän oli tilannut Ifolorilta kupin missä oli hänen kuvansa. Hän kertoi ennen kuin kuittasin, mistä paketti oli oli tulossa, ja mitä se sisälsi. Kyl maar piti paikkansakin. Saman näköinen naama.

        Keksi vielä jotain kivaa.
        Itselleen äitienpäivälahjaksi kuppi, missä on hänen oma kuvansa?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Keksi vielä jotain kivaa.
        Itselleen äitienpäivälahjaksi kuppi, missä on hänen oma kuvansa?

        Ja taas sulla on niin nopea päättelykyky, että tulkinta kampittaa järjen. Kuka sanoi että itselleen sen tilasi? Äideilläkin voi olla äiti.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ja taas sulla on niin nopea päättelykyky, että tulkinta kampittaa järjen. Kuka sanoi että itselleen sen tilasi? Äideilläkin voi olla äiti.

        Piti muuten palata laittamaan asiat oikeaan järjestykseen.

        Kun kirjoitin "Ja taas sulla on niin nopea päättelykyky, että tulkinta kampittaa järjen." - pitää lisätä vielä että, vähän niinkuin minä tuolla ylempänä sotunumerojen kanssa.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Ja taas sulla on niin nopea päättelykyky, että tulkinta kampittaa järjen. Kuka sanoi että itselleen sen tilasi? Äideilläkin voi olla äiti.

        Nopea?
        Onhan tuossa melkein kuuden tunnin mietintäaika.

        Oman kuvansa äidilleen äitienpäivämukiin? Jotenkin tuo tyyli vaikuttaa tutulta ja aina yhtä omituiselta. Samanlaista kuin lähettäisi onnittelukortin/joulukortin, joka esittää lähettäjän itsensä omaa pärstää. Sellaistakin nähty.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nopea?
        Onhan tuossa melkein kuuden tunnin mietintäaika.

        Oman kuvansa äidilleen äitienpäivämukiin? Jotenkin tuo tyyli vaikuttaa tutulta ja aina yhtä omituiselta. Samanlaista kuin lähettäisi onnittelukortin/joulukortin, joka esittää lähettäjän itsensä omaa pärstää. Sellaistakin nähty.

        Sä mietit mua niin kauan ♥ :))

        Mistä sä tiedät vaikka muori toivoi sellaisen? Mä voisin toivoa. Omat lapset kupin kyljessä... hetkinen, lisätään -kin. Kyljessäkin. Melkein jo odotan lastenlasten joulukorttikuvia. Melkein vaan.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Sä mietit mua niin kauan ♥ :))

        Mistä sä tiedät vaikka muori toivoi sellaisen? Mä voisin toivoa. Omat lapset kupin kyljessä... hetkinen, lisätään -kin. Kyljessäkin. Melkein jo odotan lastenlasten joulukorttikuvia. Melkein vaan.

        Paremmin kyllä ymmärrän sen, että lastenlastensa kuvia sitten kuin omansa.

        En todellakaan sinua miettinyt vaan sitä helskotan omahyväistä naista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe