Hukassa avioliitossa

sa32ddsad

Meillä on ollut vaimoni kanssa erittäin vaihderikas pitkä suhde ja varmaan kaikki mahdolliset ongelmat on käyty läpi. Jos kirjoittaisin tästä, vastaisitte jokainen miksi olette edelleen yhdessä.

Vaimolla on aina ollut 100 % luottamus tulevaan, kun minä olen kipuillut ja pohdiskellut jatkoa. Toisaalta olen samanlainen kaikessa, pohdin ja pohdin loputtomiin, teen kyllä lopulta aina hyvän ratkaisun eli esim. talous-, koulutus- ja työasiat kunnossa ja lapsen kanssa hommat reilassa.

Haluaisin jonkunlaisen pisteen pohdinnalleni ja elää ratkaisuni kanssa. Onko muita samassa tilanteessa olevia/olleita? Kaverini sanovat, että mietin turhaan mikroskooppisen pientä kysymystä elämässäni.

4

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuudenTorvinen

      Liika pohtiminen on yleensä pahasta ihmissuhdeasioissa. Ei tietenkään pidä mennä päistikkaa suhteeseen yhtään miettimätää mutta parisuhde on aina lopulta tunneasia. Jos tunteitaan pohtii ja analysoi loputtomiin, menettää sen spontaanisuuden joka on tunteiden syvin olemus. Analyysi siis usein vain etäännyttää sinut siitä mikä on se aito alkuperäinen tunne.
      Ainoa neuvoni sinulle on että opettele elämään hetkessä. Itse löysin vihdoin eleämääni sen kestävän suhteen kun ensimmäistä kertaa uskalsin heittää "aivot narikkaan" ja elää suhdetta vain päivä kerrallaan ilman liian suurta pohtimista siitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toki senkin pohdinnan aika tuli aikanaan mutta silloin tunneyhteys oli jo ehtinyt kasvaa niin suureksi ja varmaksi että suurtenkaan tulevaisuuden ratkaisujen tekeminen sen toisen kanssa ei ensimmäistä kertaa tuntunutkaan pelottavalta vaan hienolta.
      Itse näkisin että liika pohtimen kertoo pelosta elää ja ottaa vastaan sen mitä eläminen voi tuoda tullessaan. Ihminen suojelee itseään pettymyksiltä niin paljon että ei oikeasti ehdi kokea mitään jossa niitä voisi tulla.

    • Ettämitähänvit_ua

      Niin että mikä se sun ongelma / kysymys oli?

    • kokemustaonjo

      joo, ei kannata liikaa pohtia, sitten harmittaa vaikkapa yksin jos eroaa..

    • muuttunut_mies

      kyllähän sitä aikamiehenä pitää kyetä tekemään päätökset pikkujutuissa heti ja isommissa asioissa parissa päivässä.
      Pitkäpinnaisempikin vaimo kyllästyy jossain vaiheessa odottamaan ja lähtee nostelemaan.

      Opettelepa seuraavaksi heittäytymään tilanteisiin, tee jotain toisella tapaa kuin ennen, Tilaa vaikkapa vaimolle ja itsellesi yllätysmatka jonnekin lämpimään.
      Osta kotiin iänikuisen jauhelihan sijaan pihviä jos vaimo pihvistä tykkää ja tee vaimon herkkuruokaa. Ota vapaapäivä ja siivoa koko kämppä lattiasta kattoon tai tee jotain mikä ilahduttaa vaimoa. Lopeta jahkaaminen ja toimi.
      Tai repäise oikein kunnolla ja käy hakemassa pikkuvaimolle vaikkapa pitsialusvaatteet (koon näet vaimon vaatekaapissa olevista rintaliiveistä) ja hanki myös sänkyyn tosi nätit lakanat, petaa sänky ja johdattele vaimosi sinne. Lapsen, jos hän on pieni, tietenkin viet etukäteen jo yökylään jonnekin.
      Sitten ei muuta kuin suihkun kautta ja hommiin. Ja muista, että ei sitten niitä iänikuisen samoja asentoja vaan jotain uutta ja kivaa niin että vaimokin nauttii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe