Hometta kylpyhuoneessa

Homekauhu

Miten olette oireelleet homeisissa tiloissa?Asunut talossa reilu kolme vuotta, ennen olin täysin terve harvoin flunssaa tai muitakaan sairauksia, nyt kolmen vuoden aikana sairauskirjo on melkoinen. Meillä mahdollisesti kylpyhuone homeessa, katossa laikkua, seinien tiivisteet mustaa pilkkua täynnä ja muovimatto kohollaan. Tarkastukset alkamassa. Myös työpaikallani mahdollisesti edelleen hometta, korjaukset tehty ilman hyvää suojaa.

4

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VakavaAsia

      Oireiden kirjo on valtava. Toisilla ihottumia, silmä-, korvaoireita, toisilla hengitystieoireilua, toisilla reumatyyppistä. Jos asutte vuokralla, muuttakaa pian pois! Homeille ei siedäty, pahimmillaan home vie terveyden ja omaisuuden. Ja kun elimistön kuormitus on täysi, alkaa oireilla ihan pienillekin määrille ilman epäpuhtauksia. Minulle on käynyt näin. Elämästä tulee äärettömän hankalaa. Moni saa lisätautina kemikaaliherkkyyden eli ei kestä enää juuri mitään hajusteita.

      Hanki lisätietoa mm. Homepakolaiset, sisäilmasta sairastuneet, Terve Sisäilma ry.

      • Homekauhu

        Kiitos paljon vastauksesta, oon tainnut käydäkin vierailemassa kyseisellä sivulla muistaakseni oireeni olivat aika lailla kaikki mitä listassa luki, tuntuu että on jatkuvasti sairaana, flunssaa ympäri vuoden, kuumeilu, satunnaista kutisevaa punaista ihottumaa naamassa mikä lähteekin yht. äkkiä pois. Työterveydessä kun olen käynyt niin ikinä ei löydy syytä näihin oireisiin ja jatkuviin ylähengitystietulehduksiin/ keuhkoputkentulehduksiin. Ens viikolla kylpyhuone tullaan kuntotarkastamaan, saaneen nähdä mitä sanovat. Viime kertoina kun oon soitellut ja valittanut täplistä niin sanovat että on mikrobilikaa, että hinkkaa pois, hinkattu on mutta putkahtavat taas esiin. Työpaikallani taas tunnutaan vähättelemään ja piilottamaan asia kokonaan.


    • kammiotakykardiaa

      Minulla ei ollut flunssaa,ei poskiontelotulehduksia,vaan kakistelua,silmän sidekalvon tulehdusta,nenänielun kuivumista,hampaiden vihlontaa,nenäverenvuotoa,sitten yht äkkiä pahat rytmihäiriöt,vaikkei ikinä ole ollut mitään sydänoireita.Meinasin kuolla,kaksi viikkoa olin sairaalassa,keuhkolääkäri kävi kyselemässä että onko kotona kosteusvaurio?En sitä silloin vielä tiennyt että oli,se selvisi vasta myöhemmin kun näsitä asioista alettiin puhua.Minulle asennettiin defiloiva tahdistin,ennenkuin päästivät sairaalasta,eivät oikein osanneet sanoa mikä oli,sydämessä oli mittavat seinämävauriot.Papereista luin että sydänsarkoidoosiepäily.Mikä,en ollut ikinä kuullutkaan!!Tietoa oli huonosti saatavilla silloin,Nyt sairaus on yleistynyt kun kosteusvaurioista on alettu puhua.Tuntematon tekijä laukaisee sen...toivottavsti tutkimustuloksia on pian saatavilla,itse kuulun tarkkailuryhmään.Jokainen ihminen reagoi erilailla,lääkärit hoitavat vain sairauksia,eivät tutki syyn aiheuttajaa.

      • Homekauhu

        Ikävä kuulla sun tapauksesta kun mennyt noin pahaksi :/ onneks ei kuitenkaan henki mennyt :o kauheeta ajatella miten pahaa home voi ihmiselle tehdä.. niin tosiaan oireet on yksilöllisiä. En itsekään oo kuullut tosta sairaudesta. Miten nykyään voit?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe