Surullista huomata...

Täällä kukoistaa edelleenkin sama idioottimaisuus. Muutama ilmeisen tympeä ihminen haluaa tämän keskustelun olevan tietynlaista ja kun ylläpitoa käytännössä ei ole, tämä pysyy tällaisena: konkreettisena esimerkkinä ihmisten typeryydestä.

Täällä siis EI keskustella lestadiolaisuudesta. Muutama ihminen tuottaaa tänne päivät pääksytysten samaan aihepiiriin liittyviä avauksia. Pääaiheet ovat pedofilia ja raiskaaminen. Muusta täällä juuri ei keskustella. Muutaman ihmisen sairaalloinen mielenkiinto kyseisiin asioihin jumiuttaa koko palstan.

Jos joku ihminen alkaa tämän keskustelun pohjilta harkita lestadiolaisuuden vaihtamista vaikkapa helluntailaisuuteen, ihmetellä täytyy. Uskonnollisuudesta tämä palsta antaa karmaisevan kuvan.

Eipä silti, minua se ei haittaa. Minun näkökulmastani katsottuna yksi lahko ei ole toista kummempi ja fundamentalismi on aina yhtä sairasta.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensi.kertalainen

      Joo, mutta pätemisen tarve sulla on kova.

      • Ja sinun kykysi muuhun kuin loputtomaan ja täysin hyödyttömään pään aukomiseen on nolla.


    • 111728

      Tärkeintä ei ole viiteryhmä, mihin kuulumme, vaan usko. Raamatun lukeminen ja siten Jumalan tahdon tunteminen pitää oikealla tiellä.
      Jos joku kokee olevansa väärässä seurassa, niin kannattaa vaihtaa seuraa eli hengellistä kotiaan.
      Kaikkein tärkeintä on Jeesuksen seuraaminen, ei ihmisten mielipiteet.
      Itse olen ev.lut. srk.ssa. Elävään uskoon tulin vapaaseurakunnan kotikokouksessa.

      • Kaunis väite muttei totta. Ikinä se usko ei riitä. Todellisuudessa AINA on kyse siitä, että sen oikean uskon on tultava esiin ajattelussa ja toimissa. Jokainen uskonnollisten ihmisten kokoonpano sitten määrittelee, miten Raamattua "oikein" tulkitaan. Tästä seuraa sitten vaihteleva määrä erilaisia "omantunnon kysymyksiä", jotka TIETENKÄÄN eivät ole sääntöjä, vaan kun ihminen uskossa OIKEIN on, hän HALUAA elää tietyllä tavalla.

        Siitä ei puhuta mitään, että joku jossakin on joskus määritellyt ne Oikeat Valinnat...

        Jeesusta ei kukaan pysty "seuraamaan". Se, mitä seurataan, ovat ihmisten väittämät siitä, mitä Jeesus mihinkin asiaan olisi sanonut.Elävä usko on vain sanahelinää, jolla yritetään korosta sen oman uskon erikoisuutta.


      • Olitko_se_sinä

        nimimerkki "Ja taaskin asialinjalle", joka tuossa iltapäivällä olit eksymässä Ruokolahden korpimaisemiin nimimerkillä "Niiralan kauhu", mutta kuitenkin jo iltayhdeksältä tai niillä main, juuri siinä auringonlaskun aikoihin olit kuitenkin palstalla "Narvan Kartina"?

        Ei kai se nyt ensiarvoisen tärkeää ole saada vastausta tähän kysymykseen, mutta juolahtipahan mieleeni. Muuten, oletko huomannut, että lastenraiskaukset palstalla olat parin päivän sisällä merkittävästi vähentyneet? En minä vain tiedä, mitä sille kuuluisalle raiskarille on tapahtunut. Viimeksi kun sen näin, se luki jotakuta Hurtta-Johannan seksiopasta ja aina sivun tavattuaan latasi sen palstalle.


      • Olitko_se_sinä kirjoitti:

        nimimerkki "Ja taaskin asialinjalle", joka tuossa iltapäivällä olit eksymässä Ruokolahden korpimaisemiin nimimerkillä "Niiralan kauhu", mutta kuitenkin jo iltayhdeksältä tai niillä main, juuri siinä auringonlaskun aikoihin olit kuitenkin palstalla "Narvan Kartina"?

        Ei kai se nyt ensiarvoisen tärkeää ole saada vastausta tähän kysymykseen, mutta juolahtipahan mieleeni. Muuten, oletko huomannut, että lastenraiskaukset palstalla olat parin päivän sisällä merkittävästi vähentyneet? En minä vain tiedä, mitä sille kuuluisalle raiskarille on tapahtunut. Viimeksi kun sen näin, se luki jotakuta Hurtta-Johannan seksiopasta ja aina sivun tavattuaan latasi sen palstalle.

        Onnittelut. Loistava esimerkki siitä, miten korkeatasoista keskustelua sinä tänne palstalle tuot.


      • Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Kaunis väite muttei totta. Ikinä se usko ei riitä. Todellisuudessa AINA on kyse siitä, että sen oikean uskon on tultava esiin ajattelussa ja toimissa. Jokainen uskonnollisten ihmisten kokoonpano sitten määrittelee, miten Raamattua "oikein" tulkitaan. Tästä seuraa sitten vaihteleva määrä erilaisia "omantunnon kysymyksiä", jotka TIETENKÄÄN eivät ole sääntöjä, vaan kun ihminen uskossa OIKEIN on, hän HALUAA elää tietyllä tavalla.

        Siitä ei puhuta mitään, että joku jossakin on joskus määritellyt ne Oikeat Valinnat...

        Jeesusta ei kukaan pysty "seuraamaan". Se, mitä seurataan, ovat ihmisten väittämät siitä, mitä Jeesus mihinkin asiaan olisi sanonut.Elävä usko on vain sanahelinää, jolla yritetään korosta sen oman uskon erikoisuutta.

        Kaunis väite muttei totta. Ikinä se usko ei riitä.

        >>Todellisuudessa AINA on kyse siitä, että sen oikean uskon on tultava esiin ajattelussa ja toimissa.** Miten Jeesuksen opetuslapset sitten olivat ”ajattelussa ja toiminnassa” kun Jeesus sanoi; Seuraa minua?

        He seurasivat, usko tuli sekunnissa ja seuraaminen sen jälkeen konkreettisena.

        Nyt seuraaminen on se, että – elää kuten Hän eli ( Matt 28) mahdollisuuksien mukaan.

        Lestadiolaisuudessahan se ei ole mahdollista, eikä luvallista, kuten kirjoitatkin. He eivät tunne koko miestä syvällisesti, nimen vain.

        Raamatun tutkimisella on vain yksi edellytys kristityllä, se on tutkittava Hengessä ja Totuudessa ja kun SRK;lla ei ole Henkeä, eikä edes kiinnostusta tutkia Sanaa, on siitä näin ollen turha puhu heidän ollenkaan.

        Tutkimuksissa on todettu, että lestadiolainen lukee Raamattua vähemmän, mitä keskiverto uskomaton ihminen.

        Tuloskin on samalla tasolla, ja hehän elävätkin ”tietyllä tavalla”, hui sentään.

        >>Siitä ei puhuta mitään, että joku jossakin on joskus määritellyt ne Oikeat Valinnat...** Hyvä kommentti siitä, kun Henki uupuu? Uupuu myös valinta, Jeesuksen seuraaminen.

        >>Jeesusta ei kukaan pysty "seuraamaan". ** Näin on, jollei pysty Häntä seuraamaan, niin saatanaa pystyy seuraamaan ja tulokset on tunnistettavissa.

        >>Se, mitä seurataan, ovat ihmisten väittämät siitä, mitä Jeesus mihinkin asiaan olisi sanonut.** Hän on sanonut kaiken olennaisen, ja se riittää pelastukseen yksinkin.

        >>Elävä usko on vain sanahelinää, jolla yritetään korosta sen oman uskon erikoisuutta.** Nyt alkaa tuntua, että onko tämä asialinja se alkuperäinen, vaiko ei?

        Aikamoinen ihminen.

        Kes


      • ja_tahallaan_astialla
        Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Onnittelut. Loistava esimerkki siitä, miten korkeatasoista keskustelua sinä tänne palstalle tuot.

        Älä muuta sano veli(risar ruma mutta viisas, mahdollinen harmaakalakkuna!


      • Kesitas kirjoitti:

        Kaunis väite muttei totta. Ikinä se usko ei riitä.

        >>Todellisuudessa AINA on kyse siitä, että sen oikean uskon on tultava esiin ajattelussa ja toimissa.** Miten Jeesuksen opetuslapset sitten olivat ”ajattelussa ja toiminnassa” kun Jeesus sanoi; Seuraa minua?

        He seurasivat, usko tuli sekunnissa ja seuraaminen sen jälkeen konkreettisena.

        Nyt seuraaminen on se, että – elää kuten Hän eli ( Matt 28) mahdollisuuksien mukaan.

        Lestadiolaisuudessahan se ei ole mahdollista, eikä luvallista, kuten kirjoitatkin. He eivät tunne koko miestä syvällisesti, nimen vain.

        Raamatun tutkimisella on vain yksi edellytys kristityllä, se on tutkittava Hengessä ja Totuudessa ja kun SRK;lla ei ole Henkeä, eikä edes kiinnostusta tutkia Sanaa, on siitä näin ollen turha puhu heidän ollenkaan.

        Tutkimuksissa on todettu, että lestadiolainen lukee Raamattua vähemmän, mitä keskiverto uskomaton ihminen.

        Tuloskin on samalla tasolla, ja hehän elävätkin ”tietyllä tavalla”, hui sentään.

        >>Siitä ei puhuta mitään, että joku jossakin on joskus määritellyt ne Oikeat Valinnat...** Hyvä kommentti siitä, kun Henki uupuu? Uupuu myös valinta, Jeesuksen seuraaminen.

        >>Jeesusta ei kukaan pysty "seuraamaan". ** Näin on, jollei pysty Häntä seuraamaan, niin saatanaa pystyy seuraamaan ja tulokset on tunnistettavissa.

        >>Se, mitä seurataan, ovat ihmisten väittämät siitä, mitä Jeesus mihinkin asiaan olisi sanonut.** Hän on sanonut kaiken olennaisen, ja se riittää pelastukseen yksinkin.

        >>Elävä usko on vain sanahelinää, jolla yritetään korosta sen oman uskon erikoisuutta.** Nyt alkaa tuntua, että onko tämä asialinja se alkuperäinen, vaiko ei?

        Aikamoinen ihminen.

        Kes

        Kesitas. Koetapas todistaa KONKREETTISESTI se, että tarina Jeesuksen seuraajista on VARMASTI oikea ja täydellinen totuus. Se, että uskot niin, ei riitä.

        Saivartelut "Saatanan seuraamisesta" ovat vain saivartelua. Ei todisteita.

        Kukaan ei pysty todistamaan mitään "pelastusta".

        Minulle on merkityksetöntä uskotko minun olevan "alkuperäinen" vaiko et. Ihminen, joka räikeästi valehtelee sinun laillasi on muutenkin pihalla kuin lumiukko.

        Toki sinulla nyt olisi oiva paikka myöntää ettei suomalaisilla ja israelilaisilla ole yhteisiä sukujuuria??? Joko olet valmis siihen?


      • Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Kesitas. Koetapas todistaa KONKREETTISESTI se, että tarina Jeesuksen seuraajista on VARMASTI oikea ja täydellinen totuus. Se, että uskot niin, ei riitä.

        Saivartelut "Saatanan seuraamisesta" ovat vain saivartelua. Ei todisteita.

        Kukaan ei pysty todistamaan mitään "pelastusta".

        Minulle on merkityksetöntä uskotko minun olevan "alkuperäinen" vaiko et. Ihminen, joka räikeästi valehtelee sinun laillasi on muutenkin pihalla kuin lumiukko.

        Toki sinulla nyt olisi oiva paikka myöntää ettei suomalaisilla ja israelilaisilla ole yhteisiä sukujuuria??? Joko olet valmis siihen?

        Ei minun tarvitse selittää sitä niin, että Sinä sen tajuat, koska se on Raamatussa lue sieltä.

        Muuten olet se sama jankuttaja joka sai nikkinsä suojattua, joten onnea vaan.

        Meitä uudestisyntyneitä Jeesuksen seuraajia on kautta maailman lukematon määrä, mutta ihmiselle, kuten Sinä, jolla ei ole Hengen voitelua, se jää räksyttämisen asteelle, et tajua, ja sillä siisti.

        >>Saivartelut "Saatanan seuraamisesta" ovat vain saivartelua. Ei todisteita. ** On todiste; - Joka ei ole Jeesuksesta on saatanasta. Ja tämä ei ole tieteellä todistettavissa, tämä on pelastavassa uskossa tajuttavissa.

        >>Kukaan ei pysty todistamaan mitään "pelastusta".** Ei Sinulle, että tajuaisit. Säilytä linja.

        >>Minulle on merkityksetöntä uskotko minun olevan "alkuperäinen" vaiko et. Ihminen, joka räikeästi valehtelee sinun laillasi on muutenkin pihalla kuin lumiukko.** Onko se, että olet kauempana pihalla lumisena, mitä minä.

        >>Toki sinulla nyt olisi oiva paikka myöntää ettei suomalaisilla ja israelilaisilla ole yhteisiä sukujuuria??? Joko olet valmis siihen?** Olen ollut aina, mutta persreijille sitä on turha selittää.

        Ole valmis itse siihen, mitä tajuat, saat paremmin un päästä kiinni, äiti tulee kohta.


    • vl_äiti

      Avaaja on oikeassa - tämän palstan keskustelun taso on niin hirveä, että sanat eivät riitä kuvaamaan. Jos oikeasti haluaa keskustella asiallisesti vanhoillislestadiolaisuudesta, kannattaa hakeutua jonnekin muualle. Esim. tässä blogissa käydään asiallista, toisia kunnioittavaa ja usein aika syvällistäkin keskustelua:

      http://hulluinhuonelainen.blogspot.fi/

      Suosittelen!

      • Minusta ASIALLISTA keskustelua lestadiolaisuudesta olisi se, että liikkeen johto ja jäsenet avoimesti myöntäisivät fundamentalismin olevan typerää.


    • Harmaakalkkuna

      ##Pääaiheet ovat pedofilia ja raiskaaminen.##

      Nuohan ne ovat vanhoillislestadiolaisuuden tukijalkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe