Ajokortittomat suomessa

eikorttia

Suomessa ajokortin ajaminen on todella yleistä ja suurimmalla osalla kansaa on ajokortti. Löytyykö ajokortittomia omasta tahdostaan?
Itse olen 40v. mies ja ajokortiton eikä ole koskaan kiinnostanut hankkia korttia?
Löytyykö vielä ajokortittomia ihmisiä suomesta?

18

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajokortiton_Suomessa

      Olen lähes 50 kymppinen mies ja usein törmään siihen, että ihmiset luulevat minun olevan ajokortillinen. Entisaikaan työvoimatoimisto tarjosi ajokortillisia töitäkin muutamaan otteeseen tarkistamatta ensin onko edes ajokorttia. Opiskeluissakin usein minun luultiin olevan kortillinen. Monesti naapurit ja tututkin ovat luulleet minun olevan kortillinen. Suomessa jos terve mies on kortiton, niin se tuntuu olevan lähes ihme. Itseäni kortittomuus ei ole vaivannut. mutta usein olen törmännyt siihen, että muita se on vaivannut esim. naisia seurustelusuhteissa.

    • siivousmikko

      Ajokorttia en ajaisi, vaikka maksettaisiin. Ajokortti ei kiinnosta mua pätkääkään.

      • motomuna

        Ei kai sulla seisokkaan?


      • aune-maarit

        Mitä tekemistä sillä on asian kanssa?


      • Anonyymi
        aune-maarit kirjoitti:

        Mitä tekemistä sillä on asian kanssa?

        Tilastollinen todennäköisyys.


    • tragol

      Ajokortin omistajilla on huomattavasti parempi käsitys kokonaisvaltaisesta liikkumisesta jalankulkijana ja pyöräilijänä. Ts pelisilmää ja ymmärrystä muutakin liikennettä kohtaan.
      Ennen wanhaan liikenneohjelmissa toitotettiin:

      Yhteispelillä se sujuu !

    • IlomantsinIlpo

      Miullaki on jo kuuves kerta ku ei oo korttii. Ohranat tunkee jonku pillin ain suuhun, ja taas eijoo korttii. Mut mitä sitte? Mie ajelen iliman sitä, eipähän lähe taas seuraavalla hönkäsyllä kuivuun. Tosin voi tulla baakelsia, jos puhaltaa yli 4 romillee. Mut mitä sitte? Ajelu jatkuu taas, ku sellin ovi aukiaa. Pittää pysytellä vaan tääl Ilomantsis eik mennä olleskaa isolle kirkolle, siel hyö halluu hökiin pilliin. On tää saatana sirkusta.

    • syksysaaminäen

      Minulla jäi ahistavista syistä kortti ajamatta nuorena, ja kyllä kaduttaa. Häpeän kortittomuutta niin paljon. Ajotaidosta olisi ollut valtavasti apua eri vaiheissa. Olen kerran ollut autokoulussa, mutta en mennyt inssiin, kun siinä olisi pitänyt sitten olla oma auto harjoitteluvaiheeseen. Tietääkseni ei ole mahdollista ajaa KOKO harjoitteluaikaa varsinaisen kortin saamiseen asti autokoulussa. ???
      Tavoite olisi, että voisin tarvittaessa vuokrata auton lapin, teneriffan yms matkoilla jossa on vähemmän ruuhkaa. Asun helsingissä mutta en pitäisi autoa täällä. Kantakaupungissa on metro, bussi, ratikkapysäkeitä, enkä edes haluaisi autoa tänne.
      Hankala tilanne, rahaa on jkv, mutta kokemusta ei saa rahalla. Eli nuorena ei vaan ajatellut pidemmälle.

      • Harjoitteluun

        Lapissa on tilaa ajella, mutta enpä yrittäisi aluksi ajella Teneriffalla. Harjoittele ensin vaikka Helsingissä. Leveät kadut ja hiljaisempi liikenne.


      • luulijat

        Mulla oli kans pahoja ahdistuksia nuorena ja autokoulu jäi kesken. Kävin pari kertaa inssin ja luovutin, kortiton olen yhä. En kuitenkaan häpeä kortittomuuttani, mutta se ihmetyttää miksi ihmiset aina luulevat, että ihmisellä on ajokortti. Luulijoita on aina riittänyt ja aina tulee riittämään, taitaa olla ihme, jos on kortiton.


    • Kyllä sen kokonaan voi ajaa autokoulun autollakin,se vain maksaa sitten enemmän.

    • isäbrown

      Sitä olen ihmetellyt, että miten kova suosio on ajokortin hankkimisella ja saannilla. Kaikki ketä tuntee, niin kaikilla tuntuu olevan se kortti, joten rahaa taitaa olla suomalaisilla ja joku kova hinku saada se kortti. Mikä siinä ajokortissa viehättää niin paljon, että se on lähes kaikilla?

      • sdfgsdfgsdg

        Se on se suomalaisten laumasieluisuus. Poliitikotkin vie kansaa kuin lammaslaumaa ja kaikki ovat sadistisesti tyytyväisiä....


      • perneriveitsistä

        Näinhän se menee. Mitä toisella, sitä pitää itsekin saada, muuten vaivaa.


      • Anonyymi

        Suomessa on vähän pakko olla ajokortti, helvetin pitkät välimatkat kaikkialle jos et oo cityhintti, iha vitu hankalaa se on ilman korttia selviytyä jossain tuppukylässä, jossa on paskat julkiset


    • Anonyymi

      Itsellä ajokortin ajaminen lähes mahdottomuus hahmotushäiriön ja minkä lie keskittymiskyvyn häiriön vuoksi....

    • Anonyymi

      Vielä kun vaadittaisi, että ainakin taksikuskeilla olisi suomalainen insinööriajo takana.

    • Anonyymi

      Nykyisellä 599 hinnoitelulla huonsti koulutetuilla ns. liikenneopettajilla: Kortiton pärjää paremmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe