Darwinismia turpaan

HAHAHAHAHAHAAHAHHA

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritetäänpä saada tuo linkki toimimaan.

      http://www.adventistreview.org/church-news/story4314-adventists-to-open-creation-study-center-at-‘birthplace-of-evolution’

      Siis Galapagos-saarilla on pidetty joku adventistien koulutuskonferenssi. Ja sen yhteydessä on päätetty perustaa sinne "Luomisen tutkimuskeskus".

      Ja tämä sitten jotenkin olisi isku Darwinismille?

      Taitaa käytä niin, että evoluution tutkimuksen karavaani jatkaa kulkemistaan ja adventistien räksytystä ei noteerata edes koiran haukunnan veroiseksi.

      • Oho. Siis "Taitaa käydä niin" eikä "Taitaa käytä niin".

        Hassuja virheitä tulee nopeasti kirjoittaessa.


      • goodspare
        v.aari kirjoitti:

        Oho. Siis "Taitaa käydä niin" eikä "Taitaa käytä niin".

        Hassuja virheitä tulee nopeasti kirjoittaessa.

        Hyvä kun korjasit, en olisi muuten voinut aiemmin kirjoitetun perusteella mitenkään ymmärtää mitä tarkoitit.


      • goodspare kirjoitti:

        Hyvä kun korjasit, en olisi muuten voinut aiemmin kirjoitetun perusteella mitenkään ymmärtää mitä tarkoitit.

        Jos en olisi korjannut, olisit ehkä virheellisesti ajatellut minun kannattavan Eino Poutiaisen – "unohtetun kansan etustajan" – nimiin kansantarinoissa laitettua aloitetta, että suomen kielestä poistetaan d-kirjain.

        SMP ei noina aikoina päässyt hallitukseen eikä Poutiaisesta tullut opetusministeriä. Niinpä emme tiedä, oliko jutussa perää.

        Charles Darwin voisi olla suomeksi Kalle Tarvainen.


      • >>> Ja tämä sitten jotenkin olisi isku Darwinismille? >>

        Minua myös huvittaa pyhpyhpyhin tulkinta uutisesta, eli porukka hihhuleita pitää nuotiotarinakokouksen ja se olisi sitten isku darwinismille.

        Etenkin kun mitään darwinismia ei ole edes olemassa, vaan meillä on nykyisin moderni synteesi (synteettinen evoluutioteoria), joka on modernin biologian, modernin lääketieteen ja modernin lääkekehityksen ja ties minkä kivijalka ja todella painavasti perusteltu vankka perustus.

        Koska Darwin ei vielä tiennyt mitään modernista genetiikasta, Darwin ei välttämättä enää edes tunnistaisi teoriasta omaa osuuttaan, joka on tietenkin modernin genetiikan, DNA:n ja monen muun tiedon lisääntymisen myötä kirjoitettu kokonaan uusiksi.

        Eli tämä pölvästien lahko taistelee jotain sellaista vastaan, jota ei oikeastaan enää edes ole ja mikäpä sen hauskempaa. Kertoo vain tuon typerysten linnakkeen nykytilasta enemmän kuin he ehkäpä haluaisivatkaan.

        >>> Taitaa käytä niin, että evoluution tutkimuksen karavaani jatkaa kulkemistaan ja adventistien räksytystä ei noteerata edes koiran haukunnan veroiseksi. >>>

        Juuri näin. Onneksi heillä on täällä Pekka Reinikainen!

        Sinänsä hupaisaa, että adventtikirkko kuluttaa hupenevia rahojaan sellaisen tiedon tuottamiseen, josta ei ole mitään hyötyä ja käyttää varojaan sellaista vastaan taistelemiseen, jota taistelua he eivät voi voittaa.

        Mutta kaipa tuon huuhaalahkon täytyy tehdä samat virheet itse, kuin mitä katolinen kirkko teki 1500-1600-luvuilla, kun kokeili uskonto-peitsen terävyyttä tieteen havaintoihin ja turpaan tuli aika railakkaasti.

        Minulla ei tietenkään ole mitään sitä vastaan, koska me hieman fiksummat tiedämme historiasta jo nyt, että miten adventtikirkolle tulee tässä pöljyydessä käymään, mutta jos on liikaa rahaa, niin siitä vaan.


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ja tämä sitten jotenkin olisi isku Darwinismille? >>

        Minua myös huvittaa pyhpyhpyhin tulkinta uutisesta, eli porukka hihhuleita pitää nuotiotarinakokouksen ja se olisi sitten isku darwinismille.

        Etenkin kun mitään darwinismia ei ole edes olemassa, vaan meillä on nykyisin moderni synteesi (synteettinen evoluutioteoria), joka on modernin biologian, modernin lääketieteen ja modernin lääkekehityksen ja ties minkä kivijalka ja todella painavasti perusteltu vankka perustus.

        Koska Darwin ei vielä tiennyt mitään modernista genetiikasta, Darwin ei välttämättä enää edes tunnistaisi teoriasta omaa osuuttaan, joka on tietenkin modernin genetiikan, DNA:n ja monen muun tiedon lisääntymisen myötä kirjoitettu kokonaan uusiksi.

        Eli tämä pölvästien lahko taistelee jotain sellaista vastaan, jota ei oikeastaan enää edes ole ja mikäpä sen hauskempaa. Kertoo vain tuon typerysten linnakkeen nykytilasta enemmän kuin he ehkäpä haluaisivatkaan.

        >>> Taitaa käytä niin, että evoluution tutkimuksen karavaani jatkaa kulkemistaan ja adventistien räksytystä ei noteerata edes koiran haukunnan veroiseksi. >>>

        Juuri näin. Onneksi heillä on täällä Pekka Reinikainen!

        Sinänsä hupaisaa, että adventtikirkko kuluttaa hupenevia rahojaan sellaisen tiedon tuottamiseen, josta ei ole mitään hyötyä ja käyttää varojaan sellaista vastaan taistelemiseen, jota taistelua he eivät voi voittaa.

        Mutta kaipa tuon huuhaalahkon täytyy tehdä samat virheet itse, kuin mitä katolinen kirkko teki 1500-1600-luvuilla, kun kokeili uskonto-peitsen terävyyttä tieteen havaintoihin ja turpaan tuli aika railakkaasti.

        Minulla ei tietenkään ole mitään sitä vastaan, koska me hieman fiksummat tiedämme historiasta jo nyt, että miten adventtikirkolle tulee tässä pöljyydessä käymään, mutta jos on liikaa rahaa, niin siitä vaan.

        darwinismi on sontaa. humanismi on perkeleestä.


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ja tämä sitten jotenkin olisi isku Darwinismille? >>

        Minua myös huvittaa pyhpyhpyhin tulkinta uutisesta, eli porukka hihhuleita pitää nuotiotarinakokouksen ja se olisi sitten isku darwinismille.

        Etenkin kun mitään darwinismia ei ole edes olemassa, vaan meillä on nykyisin moderni synteesi (synteettinen evoluutioteoria), joka on modernin biologian, modernin lääketieteen ja modernin lääkekehityksen ja ties minkä kivijalka ja todella painavasti perusteltu vankka perustus.

        Koska Darwin ei vielä tiennyt mitään modernista genetiikasta, Darwin ei välttämättä enää edes tunnistaisi teoriasta omaa osuuttaan, joka on tietenkin modernin genetiikan, DNA:n ja monen muun tiedon lisääntymisen myötä kirjoitettu kokonaan uusiksi.

        Eli tämä pölvästien lahko taistelee jotain sellaista vastaan, jota ei oikeastaan enää edes ole ja mikäpä sen hauskempaa. Kertoo vain tuon typerysten linnakkeen nykytilasta enemmän kuin he ehkäpä haluaisivatkaan.

        >>> Taitaa käytä niin, että evoluution tutkimuksen karavaani jatkaa kulkemistaan ja adventistien räksytystä ei noteerata edes koiran haukunnan veroiseksi. >>>

        Juuri näin. Onneksi heillä on täällä Pekka Reinikainen!

        Sinänsä hupaisaa, että adventtikirkko kuluttaa hupenevia rahojaan sellaisen tiedon tuottamiseen, josta ei ole mitään hyötyä ja käyttää varojaan sellaista vastaan taistelemiseen, jota taistelua he eivät voi voittaa.

        Mutta kaipa tuon huuhaalahkon täytyy tehdä samat virheet itse, kuin mitä katolinen kirkko teki 1500-1600-luvuilla, kun kokeili uskonto-peitsen terävyyttä tieteen havaintoihin ja turpaan tuli aika railakkaasti.

        Minulla ei tietenkään ole mitään sitä vastaan, koska me hieman fiksummat tiedämme historiasta jo nyt, että miten adventtikirkolle tulee tässä pöljyydessä käymään, mutta jos on liikaa rahaa, niin siitä vaan.

        ja me tiedämme että sinä päädyt helvetin tuleen kitumaan ja se on oikein se.


      • pyhpyhjapyh

        Sinä saat v.aari ihan vapaasti uskoa olevasi marakatin ja sisiliskon ristisiitos matkallasi helvetin tuleen.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Sinä saat v.aari ihan vapaasti uskoa olevasi marakatin ja sisiliskon ristisiitos matkallasi helvetin tuleen.

        Kiitos.

        Vastavuoroisesti sallin sinun aivan vapaasti uskoa, että todellisuus on vain paholaisen loihtima harha.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        ja me tiedämme että sinä päädyt helvetin tuleen kitumaan ja se on oikein se.

        >>> ja me tiedämme että sinä päädyt helvetin tuleen kitumaan ja se on oikein se. >>

        Saahan sitä aina haaveilla mukavia, se on selvä ja mitäpä ei amerikkalaisen huuhaa-lahkon jäsen kykenisi haaveilemaan niistä kärsimyksistä, joita hänen umpihullu ja sadistinen jumalansa on muiden kuin omien kiusaksi valinnut. Siinä lienet oikeassa.

        Mutta kuitenkaan sivistynyttä ihmistä ei ehkä kannata koettaa pelotella taikauskoisten, kakkaa aavikolla taputelleiden beduiinien iltasaduilla.


      • pyhpyhjapyh
        v.aari kirjoitti:

        Kiitos.

        Vastavuoroisesti sallin sinun aivan vapaasti uskoa, että todellisuus on vain paholaisen loihtima harha.

        Todellisuus on synnin kiroama ja paholaisen vallassa eikä mikään harha.


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> ja me tiedämme että sinä päädyt helvetin tuleen kitumaan ja se on oikein se. >>

        Saahan sitä aina haaveilla mukavia, se on selvä ja mitäpä ei amerikkalaisen huuhaa-lahkon jäsen kykenisi haaveilemaan niistä kärsimyksistä, joita hänen umpihullu ja sadistinen jumalansa on muiden kuin omien kiusaksi valinnut. Siinä lienet oikeassa.

        Mutta kuitenkaan sivistynyttä ihmistä ei ehkä kannata koettaa pelotella taikauskoisten, kakkaa aavikolla taputelleiden beduiinien iltasaduilla.

        Eikä meitä hetkauta darwinismin satuihin uskovan jumalattoman aivopierut.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Eikä meitä hetkauta darwinismin satuihin uskovan jumalattoman aivopierut.

        >>> Eikä meitä hetkauta darwinismin satuihin uskovan jumalattoman aivopierut. >>

        No kyllä sinäkin uskot, kun menet vaikkapa lääkäriin. Evoluutioteoria on modernin lääketieteen kivijalka.

        Sinä uskot evoluution ja tähän omituiseen darwinismiin silloin kun pistätä ruokaa suuhusi, sillä evoluutioteorian sovellukset ovat olleet vuosikymmeniä arkipäivää ruuantuotannossa ja biotekniikat tuovat sitä lisää joka vuosi, tai jopa joka päivä.

        Turun yliopistossa on evoluutiobiologian sovelluskeskus, joka tuottaa joka päivä tietoa evoluutioteorian pohjalta, jonka päälle sitten tuotetaan sovelluksia ja se ei onnistuisi, jos teoria ei toimisi.

        https://www.utu.fi/fi/yksikot/sci/yksikot/biologia/yleisopalvelut/sovelluskeskus/Sivut/home.aspx

        Ja te, jotka olette olleet koulussa unessa määrätyillä tunneilla, voitte päivittää tietojanne täältä:

        https://opetus.tv/biologia/bi1/mita-evoluutio-on/

        Mukavaa päivänjatkoa kaikille!


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Eikä meitä hetkauta darwinismin satuihin uskovan jumalattoman aivopierut. >>

        No kyllä sinäkin uskot, kun menet vaikkapa lääkäriin. Evoluutioteoria on modernin lääketieteen kivijalka.

        Sinä uskot evoluution ja tähän omituiseen darwinismiin silloin kun pistätä ruokaa suuhusi, sillä evoluutioteorian sovellukset ovat olleet vuosikymmeniä arkipäivää ruuantuotannossa ja biotekniikat tuovat sitä lisää joka vuosi, tai jopa joka päivä.

        Turun yliopistossa on evoluutiobiologian sovelluskeskus, joka tuottaa joka päivä tietoa evoluutioteorian pohjalta, jonka päälle sitten tuotetaan sovelluksia ja se ei onnistuisi, jos teoria ei toimisi.

        https://www.utu.fi/fi/yksikot/sci/yksikot/biologia/yleisopalvelut/sovelluskeskus/Sivut/home.aspx

        Ja te, jotka olette olleet koulussa unessa määrätyillä tunneilla, voitte päivittää tietojanne täältä:

        https://opetus.tv/biologia/bi1/mita-evoluutio-on/

        Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

        En usko. Eikä ole. Helvettiin koko kehitysoppi ja sen kannattajat.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        En usko. Eikä ole. Helvettiin koko kehitysoppi ja sen kannattajat.

        >> En usko. >>

        Sillä ei ole mitään merkitystä, koska tämä asia ei ole uskosta kiinni, vaan näin on.

        Sinun pelottelukeinosi ovat taas uskosta kiinni ja jos niihin ei usko, niin ne eivät ole kuulijalle totta.

        Evoluutioteoria ei ole uskosta kiinni, vaan se on totta, uskoipa joku vatipää siihen tai ei.


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        >> En usko. >>

        Sillä ei ole mitään merkitystä, koska tämä asia ei ole uskosta kiinni, vaan näin on.

        Sinun pelottelukeinosi ovat taas uskosta kiinni ja jos niihin ei usko, niin ne eivät ole kuulijalle totta.

        Evoluutioteoria ei ole uskosta kiinni, vaan se on totta, uskoipa joku vatipää siihen tai ei.

        Se on täyttä humpuukia ja valhetta koko darwinismi. Valehtelet tietoisesti. Ihminen ei ole apina. Ihminen ei ole apinan jälkeläinen. Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä välimuotoa. Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä alkuperääkään. Piste. Mutta ole sinä ihan vapaasti marakatin ja sisiliskon ristisiitos. Minä olen mieluummin ihminen.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Se on täyttä humpuukia ja valhetta koko darwinismi. Valehtelet tietoisesti. Ihminen ei ole apina. Ihminen ei ole apinan jälkeläinen. Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä välimuotoa. Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä alkuperääkään. Piste. Mutta ole sinä ihan vapaasti marakatin ja sisiliskon ristisiitos. Minä olen mieluummin ihminen.

        >>>Se on täyttä humpuukia ja valhetta koko darwinismi. >>>

        Ei suinkaan, vaan se on kiistaton tieteellinen tosiasia, mutta eipä se tietenkään jonkin pöljän amerikkalaisen lahkon pölvästille ole vielä selvinnyt.

        >>> Valehtelet tietoisesti. >>>

        En valehtele, edes puolikkaassa sanassa. Evoluutioteoria on yksi maailman vahvimmista tieteellisistä teorioista tällä hetkellä.

        >>> Ihminen ei ole apina. >>>

        Ei niin. Me olemme ihan oma lajimme. Kädellisiä kuitenkin.

        >>> Ihminen ei ole apinan jälkeläinen. >>>

        Ei niin. Olet sinä siellä koulussa edes jotain oppinut.

        >>> Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä välimuotoa. >>

        On tietenkin ja siitä on tuhansien ja taas tuhansien fossiilien todisteet.

        http://humanorigins.si.edu/evidence/human-fossils

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils

        Ja niin edelleen. Todisteet ovat murskaavat ja niitä on käsittämättömiä määriä ja joka päivä löytyy lisää.

        >>> Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä alkuperääkään. >>>

        On tietenkin. Katso edellinen vastaus.

        >>> Mutta ole sinä ihan vapaasti marakatin ja sisiliskon ristisiitos. >>>

        Timo Flink varmaan tuntee ylpeyttä sydämessään!

        >>> Minä olen mieluummin ihminen. >>>

        Molemmat olemme ihmisiä, vaikka sitä ei välttämättä sinusta uskoisi, mutta näin on asiat.


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>>Se on täyttä humpuukia ja valhetta koko darwinismi. >>>

        Ei suinkaan, vaan se on kiistaton tieteellinen tosiasia, mutta eipä se tietenkään jonkin pöljän amerikkalaisen lahkon pölvästille ole vielä selvinnyt.

        >>> Valehtelet tietoisesti. >>>

        En valehtele, edes puolikkaassa sanassa. Evoluutioteoria on yksi maailman vahvimmista tieteellisistä teorioista tällä hetkellä.

        >>> Ihminen ei ole apina. >>>

        Ei niin. Me olemme ihan oma lajimme. Kädellisiä kuitenkin.

        >>> Ihminen ei ole apinan jälkeläinen. >>>

        Ei niin. Olet sinä siellä koulussa edes jotain oppinut.

        >>> Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä välimuotoa. >>

        On tietenkin ja siitä on tuhansien ja taas tuhansien fossiilien todisteet.

        http://humanorigins.si.edu/evidence/human-fossils

        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils

        Ja niin edelleen. Todisteet ovat murskaavat ja niitä on käsittämättömiä määriä ja joka päivä löytyy lisää.

        >>> Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä alkuperääkään. >>>

        On tietenkin. Katso edellinen vastaus.

        >>> Mutta ole sinä ihan vapaasti marakatin ja sisiliskon ristisiitos. >>>

        Timo Flink varmaan tuntee ylpeyttä sydämessään!

        >>> Minä olen mieluummin ihminen. >>>

        Molemmat olemme ihmisiä, vaikka sitä ei välttämättä sinusta uskoisi, mutta näin on asiat.

        Valheesi fossiileista ja kehitysopista ei merkitse minulle mitään. Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä välimuotoa. Piste. Ei ole MITÄÄN TODISTEITA mistään tuollaisesta. On vain teidän ateistien kuvottavat valheet.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Valheesi fossiileista ja kehitysopista ei merkitse minulle mitään. Ihmisellä ja apinalla ei ole mitään yhteistä välimuotoa. Piste. Ei ole MITÄÄN TODISTEITA mistään tuollaisesta. On vain teidän ateistien kuvottavat valheet.

        Heh. Parasta tässä on se, että tuo tuhannen todellisuuspakoinen, sivistymätön moukka on adventtikirkon tulevaisuuden toivo ja rakentaja. Se saa minut aina iloiseksi.

        Mutta oikeasti, voiko noin tyhmiä ihmisiä olla edes amerikkalaisissa lahkoissa? Näköjään.


      • pyhpyhjapyh
        bushmanni kirjoitti:

        Heh. Parasta tässä on se, että tuo tuhannen todellisuuspakoinen, sivistymätön moukka on adventtikirkon tulevaisuuden toivo ja rakentaja. Se saa minut aina iloiseksi.

        Mutta oikeasti, voiko noin tyhmiä ihmisiä olla edes amerikkalaisissa lahkoissa? Näköjään.

        Olet riivattu.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Olet riivattu.

        >>> Olet riivattu. >>

        Mikäs se sellainen on? Onko tämä taas joidenkin kakkaa aavikolla taputtelevien beduiinien sisäpiirin juttu?

        Sinä olet hauska! Ja onneksi sinä olet kristinuskon ja adventtikirkon tulevaisuuden rakentaja ja toivo!


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        ja me tiedämme että sinä päädyt helvetin tuleen kitumaan ja se on oikein se.

        Eikös se ollut niin, että adventistit eivät edes usko mihinkään helvetin tuleen? Eikös sen tilalla pitänyt olla joku annihilaatio? Voin olla väärässäkin. En viitsi selvitellä niin tarkasti noita lahkohihhulointeja, kun ne ovat kategorisesti epäuskottavia kuitenkin.


    • Se.on.todistettu

      Pölvästien kerhotoimintaa, jossa vähän sivistyneemmätkin saavat leikkiä tyhmää?
      Ja mikä se paikka onkaan?
      Se on lahko, jossa kreationismin harhoihin uskotaan tai uskotellaan aivopesun kautta uskottavan.

      • pyhpyhjapyh

        Sinä olet saatanan luomassa harhassa matkallasi helvetin tuleen.


      • Se.on.todistettu
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Sinä olet saatanan luomassa harhassa matkallasi helvetin tuleen.

        Minä en usko saatanaan tai muihinkaan satuolentoihin, enkä myöskään sinun pyhpyhjapyh aivopieruusi helvetistä. Molemmat saat pitää ihan vain itselläsi.


      • pyhpyhjapyh
        Se.on.todistettu kirjoitti:

        Minä en usko saatanaan tai muihinkaan satuolentoihin, enkä myöskään sinun pyhpyhjapyh aivopieruusi helvetistä. Molemmat saat pitää ihan vain itselläsi.

        Sillä ei ole mitään merkitystä että et usko. Saatanan vallassa olet silti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe