Peugeotin merkkihuolto on rikkomista!

jkjkh

Yleensä kaikki, mitä minun Peugeoteilleni on tehty merkkikorjaamolla on epäonnistunut surkeasti.

Kerron myöhemmin uskomattomia yksityiskohtia, kunhan saan tilit selväksi tuon puoskariliikkeen kanssa.

Pösö on tuhoon tuomittu merkkihuoltonsa vuoksi. Autot suorastaan rikotaan!

27

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rispektii

      Siellä noita yt neuvotteluita on käyty ahkerasti, olisko moraali laskenu ku ketun häntä?

    • hohhoijaavaan

      Meillä oli vanhan pösön kanssa sama juttu. Eivät osanneet korjata jarruvikaa ja vaihtelivat huviksensa liikaa osia, kun eivät vaan osanneet.

      Auto tosin on pysynyt kunnossa, kun sitä ei ole käytetty 10 vuoteen missään pösön merkkikorjaamossa. Onneksi varmaan jossain päin tuo merkkihuollonkin toiminta voi olla laadukkaampaa.

    • Viimeinen.Pösö

      On turhauttavaa, kun koulutetut asentajat eivät löydä edes pakoputkiston vuotavaa liitosta konehuoneesta. Toinen polkee kaasua kabiinissa innoissaan ja toinen tihrustaa, mistä se savu oikein tulee. Ei löytynyt vuotavaa liitosta. On kuulemma ominaisuus. Vuotava pakoputken liitos etsittiin ja korjattiin toisessa korjaamossa, oli helppo homma.

      Jos on auton laadussa sanomista, niin Peugeotin huolto on varmasti yksi maailman surkeimmista.

    • Huoletonta.huoltoa

      Itse olen Pösöni huoltanut jo 23 v ajan. Muutaman kerran töpännytkin asioissa, mitkä ovat tasan samanlaisia muissakin merkeissä. Ja oppinut töppäilyistäni.
      Sitä ennen Citroenia huoltelin kymmenkunta vuotta. Sen ensimmäisen huollon liikkeessä teetin, kun oli takuuehtona.
      Sitä ennen Fordia huoltelin 11 vuotta. Siinäkin ensimmäinen ns takuuhuolto liikkeessä.
      Sitä ennen joitakin vuosia isossa merkkiliikkeessä pääasiassa Fordeja huoltelin kolmivuotisen ammattikoulun jälkeen. Jossakin välissä kävin tekun ja toisessa välissä tekemässä Volvoja.
      Jatkossakin aion itse autoni huoltaa. Rengastyöt teetän rengaspajalla.

      • OkeiOkei

        Sulla on sitten nosturit, paineilmalaitteet, testerit ja ammattilaiskäsityökalut kotona.

        Pakko arvostaa moista viitseliäisyyttä.


      • RMB

        Äkkiä kun laskin, niin viettelet kohta 80 vuosipäivää eli onneksi olkoon.


      • Mixcccc

        Täällä menetelty lähes samoin. Nyt erehdyin uuteen autoon ja huoltomuistutusta sataa vaikka on huollettu. Muistutin ei älyä mitään öljyistä, jäähdytysnesteistä, jarrunesteistä, jarruosista, suodattimista, rengaspaineista...

        Tekniikka on Aatamin ajalta. Ai niin, merkkihuollon kassalla kortinvingutus nollaa muistuttimen.


    • manalanautosta

      "Yleensä kaikki, mitä minun Peugeoteilleni on tehty merkkikorjaamolla on epäonnistunut surkeasti" pösö on jo tehtaalta tullessaan epäonnistunut surkeasti..ei merkkihuolto pysty toimivaa pösöä tekemään kun siihen ei edes PSA tehdas itsekään pysty

      • todentotta

        Myönnetään että peugeot, edullisena vaihtoehtona kokoluokassaan, ei pysty tarjoamaan kaikkia hienouksia, mitä kalliimmissa merkeissä on tarjolla. Eikä se pysty tarjoamaan samantasoista suunnittelua ja virheettömyyttä kuin ns. premium merkit, yksinkertaisesti siitä syystä, että peugeot käyttää suunnitteluun ja valmistukseen huomattavasti vähemmän rahaa, koska... yllätys, autot pitää saada myytyä halvemmalla.

        Jos asian kääntää päälaelleen, ja tarkastelee "premium" merkkejä, vaikkapa saksalaiset mercedes, audi ja bmw, on käsittämätöntä että näissä autoissa esiintyy vakaviakin puutteita suunnittelussa ja/tai jonkun komponentin kestossa. Aivan kuten peugeotissakin, mutta auto on saattanut maksaa kaksin, kolmin tai nelinkertaisesti niin paljon kuin samankokoinen peugeot.

        Esimerkkeinä tulee mieleen mersun ruostuvuus, kokoluokasta riippumatta. BMW:n moottorit noin vuodesta 2007 eteenpäin, jotka eivät kestä ajoa kuin noin 120tkm, ja alkavat kuluttamaan usemman litran öljyä / tuhat km. Audilla taasen on riesana hajoilevat jakopäät ja vaihdelaatikot.

        Joten en olisi aivan noin tyrmäävä kommenttien kanssa.


    • samat.sanat

      Minulla oli Pösöstä akku loppu ja auto alkoi temppuilemaan ihmeellisellä tavalla. Merkkihuollossa ehdoteltiin kaikenlaisten keskusyksiköiden ja sulakeboxien vaihtoa. Itse vaihdoin kaverin vinkistä akun ja ongelmat loppui.

    • tanakal

      Lääplääp sitten vielä lääplääp sitä samaa lääpätystä jokaisessa automerkissä

    • RMB

      Olen nimimerkki "tanakal" kanssa samaa mieltä. Katsokaapa minkä merkin kohdalta tahansa, niin löytyy korjaamon haukkumisia.
      Jos ajatellaan, että läpivientejä keskisuuressa korjaamossa on kuitenkin noin 1000 kpl kuukaudessa 21 työpäivänä ja yksi valitus tulee kuukaudessa. Se ei ole kuin promille. Kuitenkin vastuullisilla korjaamoilla on työtakuu. Jos ja kun työvirhe sattuu, korjaamo pyrkii siihen että asiakas pääsee mahdollisimman pienellä harmilla siitä. Sijaisauto on yleensä taattu jos auto jää työvirheen takia korjaamolle.

      Meitä asiakkaita on vain niin moneen lähtöön. Tässä yksi esimerkki:
      Asiakas joutui tulemaan takaisin huollossa sattuneen virheen takia. Asiakkaalle annettiin sijaisauto virheen korjaamisen ajaksi. Ei edes bensiiniä tarvinnut itse ostaa.
      Korjaamon ruuhkaisuuden takia auto oli korjaamolla 2 vrk. ja asiakkaalla vastaavan kokoinen sijaisauto alla.
      Kun asiakas tuli hakemaan omaansa, täytyi hänen korottaa ääntään myymälässä aivan kuin työnvastaanottaja olisi ollut puolikuuro. Kertoi kovalla äänellään ettei ikinä astu jalallakaan tähän liikkeeseen. Varmaan kirjoitti työpaikallaan työaikanaan tännekin.
      Aika tyhmää, vai mitä.
      Miksi ei tule enää ikinä? Palvelu kuitenkin toimi hyvin. Virheitä ihmisellä vaan sattuu. Ei kukaan, edes tämä asiakas, ole virheetön.

      Jos mietitään, että rakennuksilla tehdään nykyisin Suomessa jatkuvasti työvirheitä. Kiitos ulkomailta lappavien ammattitaidottomien ansiosta, eikä kukaan valita virheistä. Tämä on vielä valtiovallan hyväksymää kusetusta.

      Promillen virhe korjaamolla saa monelle padon murtumaan.

      • mikä.työtakuu

        kun mukamas ammattimiehet eivät osaa edes oman merkin vikoja diagnisoida vaan osia vaihdetaan ihan sattumakaupalla. Taitavat parhaat asentajat kiertää Pösö-korjaamot kaukaa.


      • hohhoijaavaan

        Seli seli, promillen virhe. Se on henkilökohtainen asia kun se töppäily kohdalle sattuu ja se suututtaa. Suututti meitäkin aikanaan ja puhu sinä vain promillen virheistä. Autoa ei kuntoon saatu ja olisi joutunut hinaukseen merkkihuollon töppäilyn jälkeen vaikka kova hinta maksettiin ihan turhasta. Sinä sanot, että se on promillen virhe ja valittaminen on idioottien puuhaa.

        Tuolla aiemmin joku mainitsi merkkihuollon ehdottaneen akun pettämisen jälkeen keskusyksiköiden vaihtoa. Kuulostaa juuri siltä asiantuntemattomuudelta. Halutaan isoja töitä asiakkaan kustannuksella viis välittämättä siitä mikä todellinen vika on.

        Se on maine joka menee. Onneksi Peugeot on kuitenkin ollut laadukas auto siinä suhteessa, ettei ole tarvinnut käydä Peugeotin merkkihuollossa. Ja joo tämä kai oli se promillen virhe, mutta se riitti viemään asiakkaan luottamuksen.


      • Eiseniinhuonoole
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Seli seli, promillen virhe. Se on henkilökohtainen asia kun se töppäily kohdalle sattuu ja se suututtaa. Suututti meitäkin aikanaan ja puhu sinä vain promillen virheistä. Autoa ei kuntoon saatu ja olisi joutunut hinaukseen merkkihuollon töppäilyn jälkeen vaikka kova hinta maksettiin ihan turhasta. Sinä sanot, että se on promillen virhe ja valittaminen on idioottien puuhaa.

        Tuolla aiemmin joku mainitsi merkkihuollon ehdottaneen akun pettämisen jälkeen keskusyksiköiden vaihtoa. Kuulostaa juuri siltä asiantuntemattomuudelta. Halutaan isoja töitä asiakkaan kustannuksella viis välittämättä siitä mikä todellinen vika on.

        Se on maine joka menee. Onneksi Peugeot on kuitenkin ollut laadukas auto siinä suhteessa, ettei ole tarvinnut käydä Peugeotin merkkihuollossa. Ja joo tämä kai oli se promillen virhe, mutta se riitti viemään asiakkaan luottamuksen.

        Tulee väkisin mieleen että virheitä tapahtuu volvon, mersun, audin, nissanin, renaultikin huolloissakin.

        Asiakas lähtee naama punaisena ja vannoo vaihtavansa merkkiä, löytääkseen vain toisen merkin, jolla on ongelmia jossakin asiassa. Erilaisia ongelmia, mutta ongelmia kuitenkin.

        Itse olen käyttänyt nyt parikymmentä vuotta vanhaa pösöäni merkkiliikkeessä muutamia kertoja ja olen ollut positiivisesti yllättynyt. Kaikki hommat on tehty huolella, vaikka lista olisi ollut pitkäkin. Työt on tehty nopeasti ja henkilökunta on ollut ystävällistä ja asiallista, laskukaan ei ole ollut paha.

        No.... Käytänkin ulkomailla olevaa huoltoa... Suomessa kun kävin kysymässä merkkiliikkeessä autoni korjaamista, asenne oli "ei tota kannata tänne tuota", "no kun meidän pitää antaa kahden vuoden takuu työlle, ei se kannata" jne jne. Eli hieman palvelu oli nihkeää. Hinnoittelukin olisi toki ollut kolmin tai nelinkertaista nyt käyttämääni verrattuna.


      • valintoja_
        Eiseniinhuonoole kirjoitti:

        Tulee väkisin mieleen että virheitä tapahtuu volvon, mersun, audin, nissanin, renaultikin huolloissakin.

        Asiakas lähtee naama punaisena ja vannoo vaihtavansa merkkiä, löytääkseen vain toisen merkin, jolla on ongelmia jossakin asiassa. Erilaisia ongelmia, mutta ongelmia kuitenkin.

        Itse olen käyttänyt nyt parikymmentä vuotta vanhaa pösöäni merkkiliikkeessä muutamia kertoja ja olen ollut positiivisesti yllättynyt. Kaikki hommat on tehty huolella, vaikka lista olisi ollut pitkäkin. Työt on tehty nopeasti ja henkilökunta on ollut ystävällistä ja asiallista, laskukaan ei ole ollut paha.

        No.... Käytänkin ulkomailla olevaa huoltoa... Suomessa kun kävin kysymässä merkkiliikkeessä autoni korjaamista, asenne oli "ei tota kannata tänne tuota", "no kun meidän pitää antaa kahden vuoden takuu työlle, ei se kannata" jne jne. Eli hieman palvelu oli nihkeää. Hinnoittelukin olisi toki ollut kolmin tai nelinkertaista nyt käyttämääni verrattuna.

        "No.... Käytänkin ulkomailla olevaa huoltoa... Hinnoittelukin olisi toki ollut kolmin tai nelinkertaista nyt käyttämääni verrattuna."

        Eli imeisestikin Venäjällä tai Virossa, mutta miksi ei tai mieluumminkin juuri niin jos niille kulmille on asiaa ja homma toimii hyvin.

        On myös hyvä tiedostaa, että merkkiliikkeidenkin kesken on eroja säntillisyydessä ja asiakkaiden kohtelussa, sekä hinnoittelussakin tyyliin Helsinki vs. kaukaisempi maakunta.


      • silloinonjovahvoilla

        Autokaupoissa nyrkkisääntö on se että unohtaa kaikki autot joiden valmistuksessa ranskalaiset ovat olleet mukana vaikkapa ihan pikkuisenkin


      • autokorjaaja
        mikä.työtakuu kirjoitti:

        kun mukamas ammattimiehet eivät osaa edes oman merkin vikoja diagnisoida vaan osia vaihdetaan ihan sattumakaupalla. Taitavat parhaat asentajat kiertää Pösö-korjaamot kaukaa.

        Eihän enää nykyään olekkaan auto-asentajia vaan ainoastaan osanvaihtajia.


    • gsfdgsdfg

      Peugeotin merkkihuollon korjaukset menevät useimmiten vituiksi. Ja asiakas maksaa ja itkee sitten täällä palstoilla.

    • Epätoivoinen25

      Löytyykö Suomessa Jyväskylän eteläpuolelta enää ammattitaitoista Peugeot-huoltoa?

      • todentotta

        Löytyy, on kyllä suomen aluevesien ulkopuolella.


      • nyyrkkipaja

        Pösön pystyy korjaamaan vaikka silmät ummessa ei luulis olevan ongelma!


      • fasdfasdf

        Ei luulisi, mutta ON ONGELMA!


      • IlmariRautakallio

        Autohuolloissa on nykyään kosmoskaartia, joilla ajatukset pyörii jossain aivan muualla, kuin sinun patonkimurheissasi.


    • KiireelläOhi

      Tarpeellista olisi voida huoltaa autoaan aika pitkälle itse. Huolto on hyvä harrastus, säästää kulujakin.
      Auton valmistajan mielestä rahat kuuluvat sinne ja siten autot ovat osin vaikeasti kotona huollettavia. Vieläpä huoltovälistä mäkätetään kojetaulussa väkisin vaikka kuinka vähän olisi ajettu. (On hankalasti poistettavia monet huomautukset kotikonstein, raha kelpaa vaikka sokealta, mutta autot tehdään vain merkkihuollettaviksi. Pitääköhän kokeilla tosissaan merkkipajan välttämistä.)

    • KextöisköEnsikuuhun

      Vaihda ainakin öljyt ja suodattimet itse. Oikea aika vaihtoon, täältä testeri.
      http://www.lubricheck.com/
      Yleensä vaihdetaan liian usein eli kerran vuodessa muutaman tuhat km vain ajettuna.

      Ei edes vihreät puutu tähän luonnon saastuttamiseen. Eivät ole haukkuneet kertakäyttötuotteitakaan.

    • vikalista

      Eihän Peugeotilla ole edes merkkihuoltoa oikeasti, ettei siellä ainakaan ole niitä rikottu. Autohan on niin vähävikainen, että ei kannata korjaamotoiminta, toista se on joillakin paremmilla merkeillä, niillä on korjaamo joka kylällä, parhaissa kaksikin reeraamoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe