Ihottuma alapäässä

kutina

Minulle tuli kuukausi sitten häpykarvoihin kiusallinen, punoittava ja kutiseva ihottuma.
Eivoi olla mikään sukupuolitauti.
Olen käynyt kerran terveyskeskuksessa mutten päässyt hoitajan ohi lääkärille. Hoitaja käski suihkutella ahkerasti ja käyttää Bebantheni. Eipä juuri auta. Olen koettanut kaikki apteekin voiteet ja öljyt, ei juuri apua.
Kutina alkaa aina illalla ja jatkuu pitkälle yöhön. Nukun ilman housuja, lakanat pesen allergiapesuaineella.
Jos menen yks. lääkärille, menenko ihotautilääkärille vai gynelle? Vinkkejä myös haluaisin.

4

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gynelle

      Sheivattu? Ei kannata, riittää kun pitää lyhyenä.

      Mene gynelle näyttämään, varmaan vaan vaatii vähän toisenlaiset rohdot.

    • kiusallinen

      Muista varoa, ettei tuo tartu myös hiuksiin ja kainalokarvoihin.
      Karvoissa ei kutise mikään eikä voi olla ihottumaa. Karvojen punoitus ei ole sairaus vaan perinnöllistä.
      Voisiko kysymyksessä olla karvanpoistajille tyypillinen karvatuppien/talirauhasten tulehdus joka myös haisee pahalle?

    • sukupuoipolille

      Käsittämätöntä, että terveyskeskuksessa ei nykyään lainkaan pääse lääkärille. Hoitajasi ammattitaito ei nyt ihan riittänyt. Häpyalueellakin voi olla monenalaisia ihosairauksia. Tarvitset niiden hoitoon asiantuntijaa.

      Yksi vaihtoehto on, että menet sukupuolitautien polille. Samat lääkärit ovat erikoistuneet iho- ja sukupuolitauteihin. Teeskentele hölmöä ja sukupuolitautista, niin saat ehkä käynnin maksutta (voivat laskuttaa muista kuin sukupuolitautikäynneistä). Itse aikanaan käytin törkeästi sukupuolitautien polia hyväksi, vaikka tiesin, että tauti olisi muuta. Oli joku rohtuma istuinkyhmyn alueella silloin.

      Joka tapauksessa Bepanthen ei ole oikea lääke, jos kyseessä on esim. jokin sieni-, silsa tms. Bapanthen ei tapa yhtään ainoaa pöpöä, ehkä jopa toimii niiden elinalustana. Reseptittä saatavia sieni-/hiivalääkkeitä voit toki koettaa. Tosin sukupuolitautien polilta saat reseptin, ja on todennäköisesti silloin halvempi. Häpyalueellakin voi olla psoriasis tai jokin muu ihosairaus.

    • kutina

      Kiitos hyvistä vastauksistanne. Itseasiassa haisenkin hieman. Taidankin kokeilla tuota sukupuolitautien polia, kun rahat on vähissä eikä riitä yksityiselle just nyt.
      Psoriasisista on kyllä suvussa mutta itselläni ei vielä ollut, toivottavasti ei nytkään ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe