"Mökillä" kirjoituskilpailu

Minunmökki

Osallistuitteko Suomen kirjallisuden seuran järjestämään "Mökillä" kirjoituskilpailuun?
Itse huomasin ilmoituksen vasta eilen, en ehtinyt. Pääpalkinto on 5000 euroa, joten merkittävä kilpailu on kyseessä.

28

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivakilpailu

      Osallistuin. Oli niin inspiroiva aihe ja hyvät palkinnot.

    • 4eds4

      En.

    • aloittelevakirjailija

      En, koska en ole mökki-ihmisiä.

      Menestystä tasapuolisesti kaikille osallistuneille!

    • Keijuliininen

      Osallistuin. Kerrankin minua koskettava kilpailuaihe. Kiinnostavaa nähdä, millaiset kirjoitukset palkitaan.

    • möhöpe

      Minäkin osallistuin. Kun järjestäjä on Suomen kirjallisuuden seura ja palkintosummat suuria, niin täso nousee varmasti kovaksi.

    • zetterzetter

      osallistuin minäkin :)

      • laivat2

        Minä myös.


    • meillänäin

      juu osallistuttu on. Otsikolla "Arbeit macht frei"

    • kiomnyt

      Osallistuin. Myöhemmin aloin epäillä, että voitto menee ammattilaisille ja taso on kova. Palkinto on suuri eli 5000 euroa ja järjestäjänä Suomen kirjallisuuden seura.

    • kumitus

      Osallistuin, ja useampaan muuhunkin olen onkeni heittänyt . Yrittänyt kalastella mainetta ja kunniaa.

    • Mukana_ollaan

      Tästä kisastahan pitäisi voittajien julkistus olla tammikuun aikana, ellen väärin muista.
      Kuukauden päästä siis selvinnee!

    • sladfhwighrg

      muistaakseni vasta maaliskuussa

    • epäluulo

      Minulla on ennakkoluuloja kilpailuja kohtaan. usein raadin asiantuntemus on kyseenalainen.

    • RRahhua

      Joko 5000 euron onnellinen omistaja on julkistettu?

      • muistelen

        Eikö se ollut vasta ensi kuun lopussa joskus 24.4 tms?


    • Töööööö

      Eikös ne voittajat pitänyt julkistaa maaliskuun aikana?

      • ohimenihö

        "Kilpailun tulokset julkistamme 25.4.2017. Palkinnoille sijoittuneisiin on jo otettu yhteyttä. Arvioinnissa kiinnitimme huomiota muistikuvien rikkauteen ja kokemusten omakohtaisuuteen sekä kerrontatavan omaperäisyyteen."

        Tollanen teksti oli ilmestynyt SKS:n sivulle.


    • nopop

      Huomenna julkistetaan voittajat. Kaikille palkituille on jo ilmoitettu.

    • Rasatkentturalla

      Vähän epäselviä nämä perinteiden keruukilpailut. Taitavat "mihnä kuhna-muistelmat" voittaa hyvän kirjallisen ilmaisun?

    • Mökkihöperö2

      "Mihnä kuhna" ne tulokset luuraa? Netistä en löytänyt mitään.

    • Tuttuatuttua

      Martti Joenpolvi-novellikilpailu näytti olevan monella takana.

    • En_voittanut

      Palkitut on kaikki fiktiivisiä, vai?

      Olin vissiin ymmärtänyt kilpailuohjeet väärin. Luulin, että haettiin oikeita mökkimuistoja, eikä novelleja, joiden yhteisenä nimittäjänä on mökki.

      Höh, oma moka kai sitten.

      • kummasteva

        Minustakin kilpailuohjeissa sanottiin jossain kohtaa, että arvioinnissa kiinnitetään huomiota kokemusten omakohtaisuusteen ja muistikuvien rikkauteen. Joten jäin kanssa ihmettelemään, että olivatko palkitut kirjoitukset nyt sitten niitä omakohtaisia kokemuksia vai eivät. Jos eivät, niin täytyy minun ilmeisesti lukaista kilpailuohjeet seuraavan kerran tarkemmin tai sitten selkeästi tämän lajin arviointi on liian haasteellinen minulle ymmärtää...


    • Tuttuatuttua

      Minä joskus osallistuin. Voittajien julkistamisen jälkeen saatte pian pian postia, jossa tuota uutta mökillä-kirjoituskokoelmaa tarjotaan tarjotaan teille ostettavaksi. Niin ainakin minulle. Ei kiinnostanut.

    • 2xnyyh

      Enpä minäkään tiennyt, että novelli olisi pitänyt kirjoittaa, että juuri sellaisia arvostetaan. Ehkä sitten toiste tietää, mitä pitää kirjoittaa. Harmis inänsä, ehkä sen novellin olisin itsekin osannut väsätä.

      • eitartteei

        Sein jäi itseäni mietityttämään, että muistaakseni toivottiin myös tekstien sisältävän arviointia / pohdintaa siitä, että millaisena mökkeily tulevaisuudessa näyttäytyy. Liekö sitten voittajateksteissä ollut sitä puolta, en tiedä. Ainakaan sisältökuvauksien myötä en oikein saanut sitä kuvaa. No, ainakin rahat minulta säästyvät, sillä eipä tarvitse minun tätäkään kokoelmaa kirjahyllyyni hankkia.


    • 6754399

      Lohduttavaa, että muutkin ihmettelevät. Minäkin kirjoitin tehtävänannon mukaisen tekstin. Ovatkohan tuomarit ollenkaan lukeneet niitä ohjeita? Jos olisi toivottu novellia, en olisi osallistunut. En lue novelleja enkä kirjoita niitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe