Teroille vähän pureskeltavaa

se.pieni.ero

Näin ne ruotsalaiset ostelevat uusia autoja.
Elokuu 2016:
1. VW Golf 1557
2. VW Passat 1031
3. VW Up 869
4. Volvo V70, S/V90 809
5. VW Polo 763
6. Volvo XC60 630
7. Volvo S/V60 620
8. Kia Ceed 619

73

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • historiatietoa

      Muualla Euroopassa ei ollut sellaista autoveroa kuin Suomessa oli japsiautojen tullessa markkinoille. Japsi oli halpis. Laatu oli hyvin vaihtelevaa, mutta parempaa kuin Itä-Euroopan tuotoksissa. Jotka olivat vielä halvempia. Japsiautojen hyvä alkumenestys johtuikin siitä, että ne olivat hyvä vaihtoehto Mosselle, Skodalle, Jaltalle, Trabantille jne.

      Muualla ei ollut sama verotustilanne niin kysyntä keskittyi kovemman luokan tuotteisiin. Japsiautojen suosio varsinkin Tojotan osalla onkin paljolti suomalainen ilmiö. Ruotsissa on ollut mahdollisuus tehdä valintoja vapaammin.

    • MitenMeneekään

      Meneekö autoalalla samoin kuin muussakin. Ruotsi edellä ja Suomi perässä?

      Siellä on Kian Ceed listalla mukana. Ohi auristen ja corollojen. Ceed on Suomessakin lisännyt suosiotaan hurjaa vauhtia. Jännä juttu, jos aasialaisperäisten keskinäisessä väännössä tapahtuu käänne Korea vs. Japani. Mutta niinhän se on mennyt elektroniikassakin. Korea on pian vienyt jo koko potin.

    • suosiolukemat

      Ruotsalaisilla volkkarit korkealla kysynnässä. Ilmeisesti niissä autoissa sinänsä ei ole sellaista vikaa, että kiusaisi ostajia. Vaikka VW ryvettyikin siinä päästötestausjupakassa. Jupakka oli uskottavuuskysymys yhdellä tavalla, mutta ei joka tavalla. Kun päästöarvojen ja kulutuslukemien manipulointi näyttää olevan maailmalla tapa. Ilmeisesti ostajat ovat Ruotsissa katsoneet, että Volsu on hyvä auto, vaikka todelliset päästöt ovat inasen inasta isommat tod.

      • Toyota-palstan

        trollipoju sekä maksettu konsernifani selittää ja selittää unohtaen kaiken sen mikä käy konsernimerkkien omistajien kukkaron päälle kipeästi, nimittäin Tsi-moottorien jakopääongelmat, kaikkien mallien automaattilaatikot ja monen moottorityypin öljynkulutusongelman. Niistä ei selittämällä selviä vaan viat täytyy korjata. Saksassakin kauan odotetut päästöhuijauskorjaukset ovat vasta alkaneet ja ennenkuin ne ehtivät Suomeen saakka, on moni kyseisistä autoista jo paalattu.


    • viisaita.ovat

      Ainahan ruotsalaiset ovat olleet autokulttuurissa paljon meitä edellä ja kateellisena olemme katselleet ruotsalaisten autovalintoja. Mutta toisaaltahan tuo lista on hyvin samanlainen kuin monessa muussa Euroopan maassa, paitsi Volvon osalta (joka hyvä auto sekin on).

      • Corolla_Kuski

        Ruotsissa on autovero huomattavasti pienempi kuin Suomessa. Tämän vuoksi autot menee paaliin paljon nuorempina kuin täällä. Ruotsalaiset ovat enempi kertakäyttötuotteiden suosijoita, jolloin volkkari sopii heille hyvin. He eivät ymmärrä mitään TOYOTAn kestävyydestä ja pitkäikäisyydestä.


      • Tojo.ei.kestä
        Corolla_Kuski kirjoitti:

        Ruotsissa on autovero huomattavasti pienempi kuin Suomessa. Tämän vuoksi autot menee paaliin paljon nuorempina kuin täällä. Ruotsalaiset ovat enempi kertakäyttötuotteiden suosijoita, jolloin volkkari sopii heille hyvin. He eivät ymmärrä mitään TOYOTAn kestävyydestä ja pitkäikäisyydestä.

        Toyotan kestävyys on nähty; se ei ole hääppöinen. A-katsastus listasi eniten kilometrejä kestävät autot ja Toyota oli keskiarvon alapuolella.
        Ruotsalaiset arvostavat kestäviä ja hienoja tuotteita.


      • TeroHerää
        Corolla_Kuski kirjoitti:

        Ruotsissa on autovero huomattavasti pienempi kuin Suomessa. Tämän vuoksi autot menee paaliin paljon nuorempina kuin täällä. Ruotsalaiset ovat enempi kertakäyttötuotteiden suosijoita, jolloin volkkari sopii heille hyvin. He eivät ymmärrä mitään TOYOTAn kestävyydestä ja pitkäikäisyydestä.

        Kyllä ruotsalaiset ovat paljon edellä kestävän kehityksen ja ekologisuuden linjolla ja siksi he ostavat parempaa ja kestävää. Ja ruostuvat kertakäyttö Toyotat ei oiken sovi siihen yhtälöön.


    • VikaWagen

      Siperia opettaa toteavat kohta, kun totuttelevat klongswagenin ominaisuuksiin Volvojen jälkeen.

      • Siperia_opettanut

        Nimenomaan. Ruotsissahan on paljon enemmän kokemusta "klonkswageneista", kuin Suomessa. Ovat todenneet ne hyviksi.


      • juuri.noin
        Siperia_opettanut kirjoitti:

        Nimenomaan. Ruotsissahan on paljon enemmän kokemusta "klonkswageneista", kuin Suomessa. Ovat todenneet ne hyviksi.

        Ruotsalaiset ovat tottuneet ostamaan kestäviä, ruostumattomia ja turvallisia autoja kuten Volvo ja Volkkari.


      • pelittäväpeli
        juuri.noin kirjoitti:

        Ruotsalaiset ovat tottuneet ostamaan kestäviä, ruostumattomia ja turvallisia autoja kuten Volvo ja Volkkari.

        Minullapa oli tuossa työsuhdeautona Volkkarin Golf. Eipä siinä autona sanomista. Paitsi että ainakin se malli yhtä tylsä kuin normitojota.


      • oiuoiujhkkoölji
        pelittäväpeli kirjoitti:

        Minullapa oli tuossa työsuhdeautona Volkkarin Golf. Eipä siinä autona sanomista. Paitsi että ainakin se malli yhtä tylsä kuin normitojota.

        joku Kian tyyppinen on voinut saada jonkun asiakkaan Volsulta Ruottissa. Ei ne välttämättä Tojotalle mene mutta Kialle voivat mennäkin. Kia on jo mielikuvallisesti ja muutoinkin eri peli kuin Tojota innovatiivisempi meininki


      • TietoinenValinta
        oiuoiujhkkoölji kirjoitti:

        joku Kian tyyppinen on voinut saada jonkun asiakkaan Volsulta Ruottissa. Ei ne välttämättä Tojotalle mene mutta Kialle voivat mennäkin. Kia on jo mielikuvallisesti ja muutoinkin eri peli kuin Tojota innovatiivisempi meininki

        Kialla voi olla tarkoituksena muistuttaa mielikuvatasolla mahdollisimman paljon juuri Volkkaria. Kopiomatta silti tökerösti mitään.


    • Hyvinmeneee
      • UskomatonNousu

        Uskomatonta, että Kia on enää muutaman auton verran Toyotaa perässä. Voi arvata, että hyvin pian Kia kuittaa Toyotan Ruotsin markkinoilla.


      • LikiMaksimissa
        UskomatonNousu kirjoitti:

        Uskomatonta, että Kia on enää muutaman auton verran Toyotaa perässä. Voi arvata, että hyvin pian Kia kuittaa Toyotan Ruotsin markkinoilla.

        Ainakaan ei ole pelkoa, että Toyota niillä markkinoilla parantaisi. Ei ole oikein siihen emmeitä.


      • tilapäinen_hikka
        UskomatonNousu kirjoitti:

        Uskomatonta, että Kia on enää muutaman auton verran Toyotaa perässä. Voi arvata, että hyvin pian Kia kuittaa Toyotan Ruotsin markkinoilla.

        Koko vuoden (tammi-elokuu) rekisteröintimäärissä Kia ja Audi ovat Toyotan edellä. Elokuu on Toyotan kohdalla poikkeus runsaskätisten tarjousten ja alennusten, sekä esittelyautojen rekisteröintien ansiosta.
        http://www.bilsweden.se/storage/cms/7911ca25d142472cb5280480ff655f03/f48f1dfff0634669aefb9cacfb611249/pdf/D239ED7CC767866F041E56460950AC9820E05A61/PressRel1608II.pdf?MediaArchive_ForceDownload=true&PropertyName=File1&ValueIndex=0


    • jännäTilanne

      Ryvetyksestä huolimatta VW on pitänyt korkeat sijat. Käyttäjät ilmeisesti tuntevat tuotteen ja luottavat siihen.

    • syutreyew

      Volvon ja Volkkarin ylivoima on häkellyttävä Ruotsin listoilla. Yllättävintä, että niiden jälkeen seuraavana on Kia.

      • eivät.tuularikansaa

        Ruotsalaiset ovat kaikessa suomalaisia edellä, ja etenkin älykkyydessä.


      • TollojaKaikki
        eivät.tuularikansaa kirjoitti:

        Ruotsalaiset ovat kaikessa suomalaisia edellä, ja etenkin älykkyydessä.

        Kyllä, kyllä. Älykkäitäpä hyvinkin. Eivät vain TOLLOT osaa ottaa opikseen:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000924647.html

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u

        http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml


      • ei.käy.kateeksi

      • omaanNilkkaan
        ei.käy.kateeksi kirjoitti:

        Vain köyhät Terot itkevät vm 2006-2010 autojen vikoja.

        Silloin ei muka niin itketä kun saavat taas seuraavan takaisinkutsun.


      • YksVaihtoehto
        omaanNilkkaan kirjoitti:

        Silloin ei muka niin itketä kun saavat taas seuraavan takaisinkutsun.

        Jos takaisinkutsut alettaisiin painaa iloisemman värisille papereille?


    • KateeIIinen

      Ollapa meilläkin Ruotsin autokanta.

      • anaalisaattori

        Toyota ei-eurooppalaisperäisenä merkkinä Ruotsissa neljäntenä, ei ole mitenkään huono saavutus. Suurin osa vikaisista eurohimmeleistä on jäänyt taakse sielläkin.
        Ei liene maailmassa kolkkaa jossa Toyotaa ei tunnettaisi. Mitenkä on esim. Skodan laita? Myydäänkö vaan pääasiassa Itäeuroopan maihin?


      • körö.körö
        anaalisaattori kirjoitti:

        Toyota ei-eurooppalaisperäisenä merkkinä Ruotsissa neljäntenä, ei ole mitenkään huono saavutus. Suurin osa vikaisista eurohimmeleistä on jäänyt taakse sielläkin.
        Ei liene maailmassa kolkkaa jossa Toyotaa ei tunnettaisi. Mitenkä on esim. Skodan laita? Myydäänkö vaan pääasiassa Itäeuroopan maihin?

        Valitettavasti Tojot ja Tojokuskit tunnetaan ympäri maailmaa.


      • Mielen.rauha

        "Valitettavasti Tojot ja Tojokuskit tunnetaan ympäri maailmaa."

        Kuinka niin, valitettavasti? Mitä pahaa ne sinulle ovat tehneet?
        Oletko joku amispelle, tai muuten vaan outo tyyppi?


      • Outo_tyyppi-kyllä
        Mielen.rauha kirjoitti:

        "Valitettavasti Tojot ja Tojokuskit tunnetaan ympäri maailmaa."

        Kuinka niin, valitettavasti? Mitä pahaa ne sinulle ovat tehneet?
        Oletko joku amispelle, tai muuten vaan outo tyyppi?

        ja samalla Vw/Skoda maahantuojien palkkaama Toyotaa solvaava trollipoju. Tuntuu olevan kipeä paikka kun pitää yrittää maalata valkoinen mustaksi VW-konsernilaatua puolustellessaan vaan mitä sitä ei työtön luuseri tekisi pikkurahan eteen, miettimättä että samalla nolaa itsensä pahemman kerran. Varsinainen palkkio maksetaan kun trollipojun (n. 30v) nimi selviää.


    • Luehanvieläkerran
      • Corolla_Kuski

        Ruotsalaiset eivät ymmärrä mitään laadusta, siksi heille kelpaa volkkarin romut. Toki pitää muistaa, että autot menee siellä pienemmän autoveron takia aiemmin paaliin. Tällöin ei välttämättä heille avaudu TOYOTAn laadukkuus ja pitkäikäisyys.


    • TavanAutoilija

      Toytolla oli aikanaan hyvä markkinointi jippo. 50€ katsastustarkistus joka sisälsi päästötestin sekä katsastuksessa käytön ja josta sai rahat takaisin jos leimaa ei tullut korjauksien jälkeen. Samalla huoltohintoja painettiin alas kamppanjan yhteydessä.

      Kamppanjan avulla saatiin Toyota parissa vuodessa katsastustilastojen häntäpäästä ykköseksi. Suurin osa autojen vioista korjattiin juuri ennen katsastusta ja vikatilasto oli lähes tyhjä.

      Tuon kamppanjan avulla saatiin kolme asiaa hoidettua. Toyota kuskit ottivat tavaksi huollattaa auton juuri ennen katsastusta, kuskin tunsivat auton olevan hyvä kun se läpäisi katsastuksen ilman ongelmia ja muut autoilijat ihmettelivät/ihastelivat minimaalisia hylkäysprosentteja, osan siirtyessä merkin käyttäjäksi.

      Todellisuudessa katsastustilasto ei siis kerro autosta vaan korreloi enemmän sen käyttäjää. Toisen merkin käyttäjät huollattavat auton matkamittarit/huolto-ohjelman mukaan, kun taas toiset huollattavat juuri ennen katsastusta. Erityisen tärkeää tämä katsastushuollatus on niiden autojen kanssa jotka vikaantuvat paljon.

      Summa summarum. Katsastustilasto on auto kuljettaja yhteisvaikutus ja ylin/alin kymmenys johtuu pääsääntöisesti kuljettajan toimista, ei autosta.

      • näin.se.menee

        On siinä meillä oikea ja todellinen satusetä! Voiko kukaan keksiä mitään enempää huuhaata. Lukuisia automerkkejä omistaneena tiedän tasan tarkkaan mitkä merkit menee katsastuksesta läpi että heilahtaa ja mitkä merkit ottavat herkimmin hylsyjä.
        Ainuttakaan katsastushuoltoa en ole teettänyt enkä tehnyt millekkään merkille, mutta Toyota on aina hyväksytty huomautuksitta vanhanakin. Sinulla varmasti on uskottava linkki väitteellesi että Toyota on ollut katsastustilaston häntäpäässä, niinkuin väität ? Muutaman euromerkin tiedän varmuudella että ovat ikuisia jumpoja katsastuksessa. Kokemuksesta tiedän että mitkä merkit ottavat hylsyn herkimmin. Ne ovat juurikin ne merkit jotka sieltä tilastojen hänniltä löytyvät.
        Vanhat ranskalaiset edellä saavat joistakin saksalaisista kansanautoista seuraa.
        Aina jotkut nivelet ja raidetangon päät vaihtokunnossa. Vanhojen Passattienkin multilink jousitus oli oikea nivelhelvetti ennen kuin tuli tämä kuuluisa kedjahelvete.
        Ranskalisten vikoja ei jaksa enää kaikkia luetella ja Fiat ja viat on tuttu katsureille.
        Jos joku haluaa jotain katsastushuoltoja tettää. niin kaikkihan ovat samalla viivalla.
        Ei se suinkaan ole merkistä kiinni, niinkuin yrität väittää. Väitän että suurin osa käy vaan katsastamassa, koska se on ylivoimaisesti halvin "testi". Korjataan tai korjautetaan todetut viat. On ehdottomasti halvempi tapa kuin viedä autoa jonnekkin merkkihuollon ryöstettäväksi valohoitoineeen ennen katsastusta ja maksaa usein täysin turhasta parhaimmillaan jo satasen luokkaa per tunti.
        On siinä tarkistuksille hintaa!


      • Ei.sulla.helppoa

        Olet siis koko ikäsi ajellut vanhoilla romuilla, kun monia merkkejä mukamas olet omistanut ja vanhojen viat ja katsastushylsyt tulleet tutuiksi. Miksi noin huono tilanne?


      • vaikeaa.on
        Ei.sulla.helppoa kirjoitti:

        Olet siis koko ikäsi ajellut vanhoilla romuilla, kun monia merkkejä mukamas olet omistanut ja vanhojen viat ja katsastushylsyt tulleet tutuiksi. Miksi noin huono tilanne?

        Onko ymmärrryksessäsi ongelmaa?? Jos on viisikymmentä vuotta omistanut autoja,uusia ja käytettyjä, mahtuu siihen aika monta merkkiä ja mallia. Ei se ole mitään "mukamas" omistusta, eikä tarvitse luulla mitään. Kaikki tieto on kokemusta.
        Tilanne on nytkin niin "huono että neljävuotiaalla joutuu ajelemaan kun takuu on jo ohi ja kymmeniä tuhansia kilsoja mittarissa. Uutena ostin, on se huono tilanne!


      • on.se.peli

        Neljä vuotta ja jo kymmeniä tuhansia, ja vielä ihme ja kumma Tojo kestää :D


      • kedjahelvete
        on.se.peli kirjoitti:

        Neljä vuotta ja jo kymmeniä tuhansia, ja vielä ihme ja kumma Tojo kestää :D

        Parisen kertaa olisi jakopää jo vaihdettu "kestävämpään" ja mahtavat vastaantulot nautittu jos vikavaageniin olisin sortunut ja jälleenmyyntiarvo olisi mitä olisi jos ylipäätään vaihdossa kelpaisi. Olisi niinkuin ruotsalaiset asian ilmaisee "kedjahelvete"!


      • mutta.onneksi.olkoon
        kedjahelvete kirjoitti:

        Parisen kertaa olisi jakopää jo vaihdettu "kestävämpään" ja mahtavat vastaantulot nautittu jos vikavaageniin olisin sortunut ja jälleenmyyntiarvo olisi mitä olisi jos ylipäätään vaihdossa kelpaisi. Olisi niinkuin ruotsalaiset asian ilmaisee "kedjahelvete"!

        Olet sinä kyllä pelle, sanoiko Tojomyyjä sinulle noin Volkkarista? Mites on, olet kai pysynyt poikamiehenä, naiset olisivat sinua vain huijanneet, pettäneet ja vieneet vähätkin rahasi.


      • Toyota-palstan
        mutta.onneksi.olkoon kirjoitti:

        Olet sinä kyllä pelle, sanoiko Tojomyyjä sinulle noin Volkkarista? Mites on, olet kai pysynyt poikamiehenä, naiset olisivat sinua vain huijanneet, pettäneet ja vieneet vähätkin rahasi.

        trollipoju kehuskelee tälläkertaa naiskokemuksillaan. Kuinka niitä on voinut kertyä yhtään kun on viimeiset 10 vuotta istunut koneella trollaamassa ja solvaamassa Toyotaa noin keskimäärin 18 h/vrk. Onneksi siitä on Vw-tai Skoda-maahantuoja vähäsen maksanut mutta hukkaan on mennyt sekin panostus aivan liian tyhmään ja lapselliseen pojuun joka on itsensä lisäksi nolannut täällä koko Vw-konsernin.


      • Möly_Kommari
        näin.se.menee kirjoitti:

        On siinä meillä oikea ja todellinen satusetä! Voiko kukaan keksiä mitään enempää huuhaata. Lukuisia automerkkejä omistaneena tiedän tasan tarkkaan mitkä merkit menee katsastuksesta läpi että heilahtaa ja mitkä merkit ottavat herkimmin hylsyjä.
        Ainuttakaan katsastushuoltoa en ole teettänyt enkä tehnyt millekkään merkille, mutta Toyota on aina hyväksytty huomautuksitta vanhanakin. Sinulla varmasti on uskottava linkki väitteellesi että Toyota on ollut katsastustilaston häntäpäässä, niinkuin väität ? Muutaman euromerkin tiedän varmuudella että ovat ikuisia jumpoja katsastuksessa. Kokemuksesta tiedän että mitkä merkit ottavat hylsyn herkimmin. Ne ovat juurikin ne merkit jotka sieltä tilastojen hänniltä löytyvät.
        Vanhat ranskalaiset edellä saavat joistakin saksalaisista kansanautoista seuraa.
        Aina jotkut nivelet ja raidetangon päät vaihtokunnossa. Vanhojen Passattienkin multilink jousitus oli oikea nivelhelvetti ennen kuin tuli tämä kuuluisa kedjahelvete.
        Ranskalisten vikoja ei jaksa enää kaikkia luetella ja Fiat ja viat on tuttu katsureille.
        Jos joku haluaa jotain katsastushuoltoja tettää. niin kaikkihan ovat samalla viivalla.
        Ei se suinkaan ole merkistä kiinni, niinkuin yrität väittää. Väitän että suurin osa käy vaan katsastamassa, koska se on ylivoimaisesti halvin "testi". Korjataan tai korjautetaan todetut viat. On ehdottomasti halvempi tapa kuin viedä autoa jonnekkin merkkihuollon ryöstettäväksi valohoitoineeen ennen katsastusta ja maksaa usein täysin turhasta parhaimmillaan jo satasen luokkaa per tunti.
        On siinä tarkistuksille hintaa!

        Menihän se naapurin 12v vanha Toyota Corolla kerrasta läpi katsastuksesta. Seuraavana päivänä sitten meni kuljettajan puolelta takaiskari yläpäästä läpi. Eikä se toisenkaan takaiskarin kuppi ole häävissä kunnossa. Korjata sekin tarvis. Tuo kertoo aika paljon katsastuksen laadusta. Toyotassa kuulemma ei koskaan ole vikoja, vai olisiko sittenkin.


    • kollon.parkaisu

      "Tuon kamppanjan avulla saatiin kolme asiaa hoidettua. Toyota kuskit ottivat tavaksi huollattaa auton juuri ennen katsastusta, kuskin tunsivat auton olevan hyvä kun se läpäisi katsastuksen ilman ongelmia ja muut autoilijat ihmettelivät/ihastelivat minimaalisia hylkäysprosentteja, osan siirtyessä merkin käyttäjäksi."

      Olisit vielä keksinyt, että Toyota Finland olisi maksanut kaikille Toyotan omistajille katsastushuollot ja lahjonut kaikki katsastajat ja tarjonnut pullakaffetta kaupan päälle.
      Logiikkasi mukaan kaikkein vanhimmat Toyotat olisivat olleet eniten juuri katsastushuollossa kun menestyvät parhaiten, eikä muita merkkejä huolleta ollenkaan!
      Todella uskottavaa ja vakuuttavaa!!!!!!

      • Toyowagen

        Samallalailla Volkswagen "lahjoo" kaikki maailman lehdet ja muut mediat esittämään kyseisen merkin autojen olevan testeissä ylivoimaisia.
        Näin siin kriitikkojen informaation mukaan.
        Sekä "Tojo-, että Skodakriittiset" ovat samanlaisia paskanjauhajia!


      • OdottaaLinkkiä
        Toyowagen kirjoitti:

        Samallalailla Volkswagen "lahjoo" kaikki maailman lehdet ja muut mediat esittämään kyseisen merkin autojen olevan testeissä ylivoimaisia.
        Näin siin kriitikkojen informaation mukaan.
        Sekä "Tojo-, että Skodakriittiset" ovat samanlaisia paskanjauhajia!

        Tollasesta varmaan edes joku josku käräyttänyt sen Volsun, jos kerran on tollasta tapahtunut. Ja siitä yhteydestä sinäkin sen tiedon varmaankin saanut, vai mitä. Eli laitatko linkin uutiseen. Muuten voi vaikka joku luulla, että olet vain Tero, jolta on päässyt VALHE :)


    • ei.kelpaa.nuorille

      Kyllä Suomessakin autokanta vaihtuu pikkuhiljaa länsiautoihin kun Tojovaarit lopettavat autoilun.

      • Sinähän_sen

        räkänokkana tiedät mikä nuorille kelpaa: Helkama Raisu.


    • kateellinen.sveduille

      Olisipa meilläkin noin hyvä autokanta.

    • egrergerger

      Mitä väliä näillä listoilla on? Onhan aivan yksi hailee, mitä muut ostavat. Ja ostaisitko listan ykkösauton silloinkin, jos olisit miljonääri? Niin, onhan Ferrarit, Lamborghinit jne surkeita autoja, koska niitä ei listoilla näy. Se miten auto myy, ei kerro mitään auton laadusta tai laaduttomuudesta.

      Oikeastaan tämän kaltaiset listat ovat arvottomia. Eihän kukaan järkevä osta mitään muutakaan listojen mukaan joten miksi sitten autojakaan?

      • Alas_ja_alaspäin

        Tietty ei kannata liikaa välittää siitä, mitä muut ostavat. Mutta jonkin verran kuitenkin. Kyllähän se jotain merkkaa, jos Ruotsissakin Tojon kysyntä lerppaa.


      • Tunnistinko
        Alas_ja_alaspäin kirjoitti:

        Tietty ei kannata liikaa välittää siitä, mitä muut ostavat. Mutta jonkin verran kuitenkin. Kyllähän se jotain merkkaa, jos Ruotsissakin Tojon kysyntä lerppaa.

        tästäkin oksennuksesta aidon ja alkuperäisen Toyota-trollipojun. Kyllä, pojuhan se siinä purkaa pahaa oloaan.


      • älä.lipsu
        Tunnistinko kirjoitti:

        tästäkin oksennuksesta aidon ja alkuperäisen Toyota-trollipojun. Kyllä, pojuhan se siinä purkaa pahaa oloaan.

        Mihin unohtui nyt se yh-äippä ja Helkama Raisu?


      • Tutkittuja
        älä.lipsu kirjoitti:

        Mihin unohtui nyt se yh-äippä ja Helkama Raisu?

        Arvostetuimmat autobrändit Suomessa
        1. Mercedes-Benz
        2. Tesla
        3. Ferrari
        4. Porsche
        5. Volvo
        Lähde: Markkinointi&Mainonta ja Taloustutkimus


      • vähän.hankala.asia
        älä.lipsu kirjoitti:

        Mihin unohtui nyt se yh-äippä ja Helkama Raisu?

        Yh-äippien miesystävät kuten tuo huru-ukkokin ajelevat juuri niillä vanhoilla viime vuosituhannen Tojoilla.


      • kaxiONjoukostapoissa
        Tutkittuja kirjoitti:

        Arvostetuimmat autobrändit Suomessa
        1. Mercedes-Benz
        2. Tesla
        3. Ferrari
        4. Porsche
        5. Volvo
        Lähde: Markkinointi&Mainonta ja Taloustutkimus

        Näkyy, että vaikka Tojotia yhä ostetaankin, niitä ei niitä silti pidetä muutakuin tojotina. Paitsi terot.

        Ei ole listalla Tojotaa, Ei Lexusta.


      • Maailman.ykkönen
        kaxiONjoukostapoissa kirjoitti:

        Näkyy, että vaikka Tojotia yhä ostetaankin, niitä ei niitä silti pidetä muutakuin tojotina. Paitsi terot.

        Ei ole listalla Tojotaa, Ei Lexusta.

        Maailman arvostetuin autobrändi tutkitusti on Toyota! Interbrändin mukaan.
        Tesla ei ole mikään brändi.


      • teroeitiedä
        Maailman.ykkönen kirjoitti:

        Maailman arvostetuin autobrändi tutkitusti on Toyota! Interbrändin mukaan.
        Tesla ei ole mikään brändi.

        Tietämätön Tero haukkuu Teslaa kunnes kuulee, että Toyota omistaa sitä sellaiset 10%. Sitten alkaa kehu. Mutta Teslapa on vikoillut. Olisiko vilkoilu alkanut samaan aikaan kun tuli se Toyotan omistus. Alkaako samanlainen takaisinkutsukierre sielläkin?


      • Osakesijoittaja
        teroeitiedä kirjoitti:

        Tietämätön Tero haukkuu Teslaa kunnes kuulee, että Toyota omistaa sitä sellaiset 10%. Sitten alkaa kehu. Mutta Teslapa on vikoillut. Olisiko vilkoilu alkanut samaan aikaan kun tuli se Toyotan omistus. Alkaako samanlainen takaisinkutsukierre sielläkin?

        Etpä näy tietävän sinäkään Toyotan omistuksia Teslasta. Toyota hankki enimmillään 2,5% Teslan osakekannasta vuosikymmenen alussa kun tarvitsi toimivaa sähköautotekniikkaa Rav4 ev:tä varten, jonka oli määrä valloittaa Californian sähköautomarkkinat. Toisin kuitenkin kävi ja Toyota jäädytti projektin ja möi pois osuuksiaa. Tällä hetkellä osuus on jotain 0,27%. Tarkkoja lukuja haluava löytää ne helposti googlettamalla, ellei oli kielitaidoton tero.


    • KIAMYYJÄKSIENTTOYOK

      Nahkapää myynti tykki raapii ainutta hiusta mikä on korvassa vielä kii. Et mitä tekis
      kun kaupat loppuu tökärijonoon riisin syöntiin.

    • Kamkedjanhelvete

      Tyhmempikin Pelle Svenssonkin huomaa tuota pikaa mihin tuli seottua, kun on tottunut aiemmin Volvon laatuun.

      • pientäNumeroo

        svedu käyttää jotain yariksia korkeintaa bastutossuina


    • TojotPapoille

      Tuohon suuntaan menee Suomenkik autokanta pikkuhiljaa mutta varmasti. Tojoja ostavat vain vaarit. Nuorille ja dynaamisille pitää olla kunnon automerkki.

    • hiivakäynyloppuun

      taitaa suomi olla tojojen viime linnake euroopassa

      maaseudun pieksujaloille kun tulee sukupolven vaihdos niin taitaa tojojen kysyntäkin lässähtää lopullisesti

    • Hyvä-on-arvostettu
    • Eitoistakertaa

      Kotimaan maalaistollot vääristävät tilastot, kun on tottunut peltotöissä tiettyyn laatuu haluaa samaa laatua myös maantielle. Hitaan, harmaan ja mauttoman Corollan - linee monen maalaisserkun märkäuni. Toivon, että en koskaan lyö kättäni pas...aan ja toista Toyotaa, yksi "laatu" auto riitti mainiosti, ikäväkseni pitää todeta ei ollut laadukas mutta janoinen oli.

    • missä.tuularit

      TOP 10 Ruotsissa 1-5/2018
      1 VOLVO S/V90N 13596
      2 VW GOLF 7316
      3 VOLVO XC60 6984
      4 VW PASSAT 6635
      5 VOLVO S/V60 6522
      6 VW TIGUAN 5009
      7 VOLVO V40N 3473
      8 NISSAN QASHQAI 2971
      9 SKODA OCTAVIA 2736
      10 FIAT DUCATO 2505

      • ei.selittelyjä

        Ladattavien kylmää faktaa 1-5/2018

        Passat 1775
        Prius 78


    • onneksiontoyota

      Maalaistollona ostin kaksi volkkaria, ensimmäisen ja viimeisen. Eivät olleet kovin janoisia mutta vikaisia olivat. Hermot on vieläkin huonossa kunnossa.

      • 3453454

        Itse liisasin B9 korisen ja on kyllä ensimmäinen viimeinen kyseisen merkkinen itsellä jos eivät opi tekemään automaattia kiinnittämään osia paikalleen ovissa ja kojelaudassa.


    • Tinke

      Ei mitenkään yllättävää, Toyota on eniten myyty pohjolan autoilun suurvalloissa kuten Suomessa ja Islannissa. Muualla euroopassa ainoastaan Kreikassa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe