Mikä on kun ei etuveto 2.0 Tsi lähde?

poorperformance3

Etuvetoinen ei lähde paikaltaan oikein minnekkään. Takavetoinen nöyryyttää aika puhtaasti vaikka vähemmän tehoa ja melkein 200kg enemmän painoa.

Audi TT 2.0 TFSI 211 hv (vm. 2011)
testipaino: 1383 kg, etuveto

0-50 kmh: 3,0s
0-100 kmh: 7,0s (valmistaja lupaa 6,3 s 0-100 kmh esitteissään)
80-120 kmh: 4,4s

Mercedes SLK 250 204 hv automatik (vm. 2011)
testipaino: 1526 kg, takaveto

0-50 kmh: 2,4s
0-100 kmh: 7,0s (valmistaja lupaa 6,9s 0-100 kmh)
80-120 kmh: 4,6s

65

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsiiitsii

      hahhaha pyytävät hirmu hintaa jostain rinkeli rinkula "muka sporttisesta" Audista joka on kuitenkin pohjimmiltaan VW Golf

    • vvviiiittttu-i

      hiihihihi pyytävät hurjaa hintaa jostain Leluxista vaikka se on pohjimmiltaan hiivalla paisutettu Toyota

      • master.of.the.cars

        Nyt meni ihan pieleen. Osaatko luetella esim.mitä eroja on LexusGS450h ja Toyota Avensiksessa? Toinen on nimittäin aikamaukaspeli ajaa ja voimaa on sekä oikea voimansiirtoratkaisu, toinen on vain ujolle, värittömälle peruspetterille tarjottava edullinen bulkkikelkka. Teknisesti myöskään esim. IS300h mallilla ei ole juuri mitään yhteistä Hybridi Auriksen kanssa. En nyt ole mistään Aasian ihmeistä yleensä niin innoissaan mutta kyllä sieltä tulee pirun hyviä ajonautinnon tarjoavia autojakin kuten Mazda MX5 ja Toyota GT86 vieläpä kohtuu hinnalla, vaikka en itse tuollaista ostaisikaan, vaikka tekniset speksit ovat kunnossa hienoista voimanpuutetta lukuunottamatta

        Mutta palataan asiaan. Siis Audi TT:ssä on Golfin alusta ja voimansiirtoratkaisut jne. Hurjaa hintaa pyytävät muka sporttisesta etuvetoisesta coupe kippasesta. no hölmöthän noita ostavat kun eivät ymmärrä paremman päälle, halu esittää jotain sikailevaa sporttipelleä liikenteessä on sitäkin kovempi näillä tietämättömyyden ulapalla seilaaville (kuten myös RS Ocu skeidistit suurissa määrin, kun ei ole kokemusta autoista eikä ymmärrä niin ei voi mitään)


    • Kyykman_on_totta

      Spede aloittaja. Rajoita niitä iänikuisia taulukoita kiihtyvyyksistä!
      Olet jakanut niitä ties kuinka kauan. Liikennesääntöjä noudattavaa ne eivät kiinnosta.
      Menisit sinne jonnekin jonnein kanssa mopomiittiin kerskumaan kiihtyvyyksillä. Saat paremmin vastakaikua, vaikka yrität luoda vaikutelmaa suosiosta itsevastailulla.

      • skeidatrolli_hauskuttaa

        Oli tää hauska! Skodatrolli palstapäivystäjä puhuu liikennesääntöjen noudattamisesta. On jätkällä pokkaa. :D Tiedossa on varsin hyvin sakkotilastot ja niissä skodistien suhteellinen osuus, ja näkeehän sen vaikka pers silmällään liikenteessä että täysiä sikailijoitahan noi skodistit ovat - liikennesääntöjä noudattavat tasapainoiset, rauhalliset länsiautonkuljettajat, joilla ei ole mitään skoda-alemmuudentuntoja eikä tarvetta näyttää (vaikka tehoja onkin tarvittaessa enemmän kuin itälintoissa)


      • oiperse

        No voi vitara


    • droll-man

      missä on k0lmedildoaperseessä?

    • sellainen.tosiasia

      Silloin Ocu RS on kova sana kun kyykyttää Nissan Sunnyn valoissa. Kun todistetaan että etuveto RS jää tehottomammillekin takavetoisille perhe dieseleillä kuin tikku paskaan lähdössä niin sitten vaihdetaan puheenaihetta ja aletaan änkyttämään skodistien toimesta.

    • baaanaalle

      Nyt valoihin odottelemaan kyykyttelyjä!

    • skodisti.kyykytetään

      Sama toistuu kaikissa luokissa tehojen kasvaessa yli 150 hv. Etuveto jää kuin tikku paskaan jopa tehottomampaan takavetoiseen nähden

    • hupaisaaniin

      Skodisteille epämiellyttävää faktaa. Pian on palstan RS-väki nyyhkimässä "kiihdyttelijöiden lapsellisuutta"

      • näin.se.menee

        RS on kova tykki kun hikoileva hermoheikko RS-Keijo vetää valoista renkaat vinkuen ja pääsee juuri ja juuri vittumaisesti kaistaa vaihaten jonkun Nissan Qashqain tai Toyota Priuksen eteen valojen jälkeen.

        Kun valoissa vierellä on esim. Ihan hinnat alkaen Alfan uusi diesel niin Skoda jää kuin tikku paskaan ja ero 0-50 kmh kiihtyvyydessä on ajassa mitattuna yhtä suuri kuin Skoda Ocu RS vs. Toyota Prius takavetoisen hyväksi.


    • nollastapataan

      Palstalla on vakituinen RS-väki. RS-raivo väki.

      Kiihdyttäjät ovat lapsellisia, joten miksi raivota selvää asiaa.

      • menevät.kyykkyyn

        Niin sellaisia liikaa ritsastaan luulevia kiihdyttelijöitä ne Rs kuskit ovat


    • oplll

      Vanhalla opelillaki pieksee tollase nolon räsän

    • Kysynpä_vaan

      Ono aloittaja muistanut tarkistaa polttoaineen? Jospa tankki on tyhjä?

    • talvisetharrastukset

      Itse kyykyttelen etuveto-skeidoja volvo xc60 nelivedolla taas talvella. Kyykkyyn ne menee kyllä tuolla volvollani kesälläkin.

      • Quattropower

        XC60:sen ilmanvastuskerroin on niin suuri, että ei se kulje mihinkään. Quattro A4 pistää sen kyykkyyn ihan pintakaasulla.


      • hoboro-on-vitsi
        Quattropower kirjoitti:

        XC60:sen ilmanvastuskerroin on niin suuri, että ei se kulje mihinkään. Quattro A4 pistää sen kyykkyyn ihan pintakaasulla.

        Volvon mikä tahansa isompi malli pieksää vw-kippanat suohon. Kyllä siinä skeida-petterin otsasuone pullistuu kun paremmalla ohitetaan, skeida jää kuin tikku paskaan.


    • automotive.master

      Huomaa kyllä tämän skodapalstann keskusteluissa, että skodistilla ei ole kokemusta moderneista takavedoista.

      Väitteet "työnmä kynälläsi leikkiautoa ja huomaat kuinka vaikeaa on saada se menemään suoraan" on täysin lapsellinen eikä sillä ole mitään tekemistä modernien ESP-aikakauden takavetojen kanssa. Tuollaiset väitteet tulevat suusta, jolla ei ole juuri mitään kokemusta moderneista takavedoista, ehkä vain jostain 1980-luvun takaveto Ladasta on enintään kokemusta.

      Nykyaikana takavetoiset ovat erittäin hyviä ajaa myös talvella kuten TM talvitestien voitot takavetoautoilla osoittavat. Tasapainoinen 50/50 painonjakauma tarjoaa paremman balanssin mutka-ajossa, ketterä ajokäytös, parempi pito kuivalla ja poikkeuksetta parempi ohjaus yhdistettynä "kun vetopyörästöä ei ole sekoitettu ohjaukseen".

      Nyt on mahdollisuus hankkia kokemusta vaikka käymällä ihan koeajolla.

    • koirakoulu

      80-luvulla mainostettiin etuvetoa niin että osittain avattua tulitikkuaskia liikuteltiin pöydällä joko vetämällä tai työntämällä sitä sormella. Yllättäen vetämällä se liikkui paremmin. Skoodisteille on tämä YYA-ajan aivopesu jäänyt kaaliin pysyväismuistona

      • ocu

        80-luvulla Skoda oli takavetoinen.


      • hyykkänä
        ocu kirjoitti:

        80-luvulla Skoda oli takavetoinen.

        Sitä ei voi verrata moderniin takavetoon


      • automotive.master

        Ainoa mikä talviajon kannalta oli takamoottori-skeidassa hyvää oli se, että painoa oli takapyörillä n. 60% joten painonjakauma talviajossa olisi ollut kova sana. Etuvetoiset olisivat jääneet taakse katselemaan ja ihmettelemään. Muuten ajo-ominaisuudet tuollaisessa skeidassa oli aivan kuraa kuten laatupuolikin.

        Tosin takavetoiset isot farmaritkin ovat nykyään painonjakaumaltaan lähes 45/55 ja lastattuna vielä enemmän takapainoisia. Porschen keskimoottoriautot ovat päteviä talvellakin ja hauskoja ajaa kelillä kuin kelillä niillähän on noin 45/55 painonjakauma. Porschen 911 Carrera2 takavetoisena takamoottorilla on n. 38/62 painonjakaumalla. Se on oikeastioikealla rengastuksella jo aika peto lähtemään talvellakin ja kaikki etuvetoidet jäävät reilusti katsomaan perävaloja ja useat nelivedotkin.

        Etuvetoiset eivätkä edes nelivetoiset kykene samaan ajon tarkkuuteen ja ajonautintoon kuin takavetoisella. Tämän tietävät ne jotka ajavat paljon eri autoilla ja testaavat niitä esim. työkseen kuten itse olen tehnyt.


      • ocu
        hyykkänä kirjoitti:

        Sitä ei voi verrata moderniin takavetoon

        Hyvin voi verrata. Takatuuppari mikä takatuuppari.


      • RepesinNauramaan
        automotive.master kirjoitti:

        Ainoa mikä talviajon kannalta oli takamoottori-skeidassa hyvää oli se, että painoa oli takapyörillä n. 60% joten painonjakauma talviajossa olisi ollut kova sana. Etuvetoiset olisivat jääneet taakse katselemaan ja ihmettelemään. Muuten ajo-ominaisuudet tuollaisessa skeidassa oli aivan kuraa kuten laatupuolikin.

        Tosin takavetoiset isot farmaritkin ovat nykyään painonjakaumaltaan lähes 45/55 ja lastattuna vielä enemmän takapainoisia. Porschen keskimoottoriautot ovat päteviä talvellakin ja hauskoja ajaa kelillä kuin kelillä niillähän on noin 45/55 painonjakauma. Porschen 911 Carrera2 takavetoisena takamoottorilla on n. 38/62 painonjakaumalla. Se on oikeastioikealla rengastuksella jo aika peto lähtemään talvellakin ja kaikki etuvetoidet jäävät reilusti katsomaan perävaloja ja useat nelivedotkin.

        Etuvetoiset eivätkä edes nelivetoiset kykene samaan ajon tarkkuuteen ja ajonautintoon kuin takavetoisella. Tämän tietävät ne jotka ajavat paljon eri autoilla ja testaavat niitä esim. työkseen kuten itse olen tehnyt.

        Työkseen autoja testaileva ei kirjoita teinislangilla ja etenkään Suomi24-palstalle. Testailkaa niitä mopedeja siellä mopomiittingissä!


      • PorscheOnVoLkkari
        automotive.master kirjoitti:

        Ainoa mikä talviajon kannalta oli takamoottori-skeidassa hyvää oli se, että painoa oli takapyörillä n. 60% joten painonjakauma talviajossa olisi ollut kova sana. Etuvetoiset olisivat jääneet taakse katselemaan ja ihmettelemään. Muuten ajo-ominaisuudet tuollaisessa skeidassa oli aivan kuraa kuten laatupuolikin.

        Tosin takavetoiset isot farmaritkin ovat nykyään painonjakaumaltaan lähes 45/55 ja lastattuna vielä enemmän takapainoisia. Porschen keskimoottoriautot ovat päteviä talvellakin ja hauskoja ajaa kelillä kuin kelillä niillähän on noin 45/55 painonjakauma. Porschen 911 Carrera2 takavetoisena takamoottorilla on n. 38/62 painonjakaumalla. Se on oikeastioikealla rengastuksella jo aika peto lähtemään talvellakin ja kaikki etuvetoidet jäävät reilusti katsomaan perävaloja ja useat nelivedotkin.

        Etuvetoiset eivätkä edes nelivetoiset kykene samaan ajon tarkkuuteen ja ajonautintoon kuin takavetoisella. Tämän tietävät ne jotka ajavat paljon eri autoilla ja testaavat niitä esim. työkseen kuten itse olen tehnyt.

        Porsche Carrera 911 on hieno klassikko-auto, mutta sen ottaminen vertailukohteeksi ja esimerkiksi perheauto-palstalla kertoo vain kirjoittajan lapsellisuudesta tai täydellisestä todellisen elämän puutteesta hänen ympäristössään.


      • superb.muka.rollssi
        PorscheOnVoLkkari kirjoitti:

        Porsche Carrera 911 on hieno klassikko-auto, mutta sen ottaminen vertailukohteeksi ja esimerkiksi perheauto-palstalla kertoo vain kirjoittajan lapsellisuudesta tai täydellisestä todellisen elämän puutteesta hänen ympäristössään.

        Rolls Royce on hieno klassikkoauto, mutta sen ottaminen vertailukohteeksi ja esimerkiksi perheauto-palstalla kertoo vain kirjoittajan lapsellisuudesta tai täydellisestä todellisen elämän puutteesta hänen ympäristössään.


      • hyykkänä
        ocu kirjoitti:

        Hyvin voi verrata. Takatuuppari mikä takatuuppari.

        Vastauksesi kertoo hyvin tyypillisen skeidailijan ennakkoluuloista ja kokemattomuudesta.


    • Huonoinontakatuuppari

      Hyvä ajettavuus arkikäytössä on yllätyksetön. Talvella etenevä jossa tarpeen vaatiessa vetkulmaa voi vsihtaa. Jousitus saa olla pehmeähkö siis mukava. Ratautoilu kelloa vastaan on sitten eri asia. Takaveto on väistämättä arkikäytössä susi. Sen voitte vaikka kysyä taksikuskilta joka ajaa renkinä mersulla. Kertovat totuuden eteenkin talvisaikaan.

    • Möly_Kommari

      Tänään oli lähtenyt BMV komiasti, mutta en ymmärrä miksi se on parkkeerattu koivun kylkeen. Tuntuu niillä tehokkailla takavetoisilla saavan kiihdytettyä nopeasti, jopa niin nopeasti että lähtee lapasesta. Vaikutti siltä että kuski sai kutsun ajasta iäisyyteen.

      • Werke

        BMV? Olet varmaankin nähnyt pomppivan skeida rabbitin.


      • skodamiezzh

        Niin olen


      • ammatti_rahtari
        Werke kirjoitti:

        BMV? Olet varmaankin nähnyt pomppivan skeida rabbitin.

        Tuosta Skodasta en tiedä mitään, mutta tänään oli mennyt lahjakkaasti Bemari pöpelikköön. Tämä tuppaa toistumaan lähes joka syksy. Heti kun tulee vähän liukasta Bemut eivät pysy tiellä. Ovatko Bayerische Moteren Werke AG:n tuotteilla ajavat taitamattomia? Scania:n kuorma-autot kyllä pysyy tiellä, vaikka tiukan aikataulun vuoksi on pakko ajaa melko reippaasti. Toisin sanoen rajoitinta vasten.


    • audionskoda

      Etuvetoisilla ei mitään aineksia kyykytellä vaikka olisi Audin rinkulat keulalla

    • starrbu

      Fysiikan lakien mukaan etuvetoisessa on huomattavasti parempi pito kuin takavetoisessa. Kiihdyttäessä pyörien vääntö nostaa nimenomaan takapyöriä ylöspäin jolloin takapään pito heikkenee ja etupään lisääntyy. Ja lisäksi moottori on painona edessä joka lisää etuvedon pitoa. Jokainen vanhempi automies muistaa kuinka takavetoisiin piti talveksi latoa hiekkasäkkejä takakonttiin että mökkitietä päästiin perille. Kun taas etuvetoiset Saab99:t etenivät lumi pöllyten.

      • Kyyk-fysiikkaa

        Samalla Kyyk-fysiikalla sirkuksen yksipyöräinen fillari kyykyttää kaikki koska siinä kaikki paino on yhdellä pyörällä.


      • kun.ei.ole.kokemusta

        Tämä vastauksesi nyt oli ihan fuulaa. Todellisuudessa tapahtuu juuri toisin päin. Takapää painuu alas ja etupyörät eivät.saa otetta tiehen ja sikai takavetoisen pito kuivalla on ylivertainen. Jarrutus on kiihdytykselle käänteinen tapahtuma ja miksi sitten siinä auton etupää ikäänkuin niiaa alaspäin? Mittausdatan perusteella on todistettu, että etuvetoisessa ei ole pitoa maksimikiihdytyksessä, ehkä tämänkin tietäisit jos ymmärtäisit fysiikkaa ja sinulla olisi oikeasti kokemusta autoista. Etuvetoisessa etupyörät pompottavat helposti ja sutaisevat hakiessaan pitoa jopa kuivalla pinnalla, näin ei ole takavetoisessa joka lähtee renkaita vinguttelematta liikkeelle (toki yli 250-300 hv teholuokissa tuotakin ihan hieman tapahtuu). Etuvetoisten puutteellisen pidon ja puskemistaipumuksen huomaa parhaiten kiihdytettäessä kovaa ja käännettäessä esim. risteyksestä, jolloin pito loppuu heti kesken. Takavetoisella ei tätä ongelmaa ole ja käsiteltävyys sekä ketteryys muutenkin paljon paremmalla tasolla.

        Talvella lumella tai jäällä mikään auto ei kiihdy optimaalisesti, koska kitka on vähäinen. Tällöin paino pyörien päällä auttaa, mutta samalla painonjakauma on epäedullinen ajo-ominaisuuksien suhteen kuten etuvetoisilla ja jopa monilla nelivetoisilla on. Nykyisinhän etuvetoiset isot farmarit ovat painonjakaumaltaan noin 55/45 suhteella (esim. Skoda Superb, Audi A6, Volvot) ja takavetoiset farmarit tyhjänä noin 44/56 painonjakaumalla (esim. Bmw 5-sarja, M-B E). Tämänkin perusteella ne ovat vähintään yhtä hyviä liikahtamaan vähäkitkaiselta pinnalta kuin etuvetoiset. Käytännössä jopa 50/50 painonjakaumalla varustetut takaveto sedanit ovat talvikelillä aivan yhtä ripeitä kuin etuvetoiset sedanit, kiitos modernien ajonvakautusjärjestelmien joissa usein eri asetuksia eri pinnoille (Mercedeksen innovaatio tuo ESP ylipäätänsä joka lanseerattiin ensimmäisenä 1995 S-sarjassa)

        Kokemuksen ja ymmärryksen.puutteessahan tällainen perusasia on tietenkin skodafanaatikolle vaikea ymmärtää.


      • starrbu

        Ei pidä paikkaansa. Kehotan konsultoimaan peruskoulun fysiikan opettajaasi.


      • kokemusta.on

        Googlesta tai suoraan en.wikipedia.orgista voit asian selvittää, kun et ymmärrä. Kokeilisit joskus muitakin tuotteita ajaa kuin VAG-konsernin etuvetoja niin ymmärtäisit ehkä asiaa paremmin, mutta eihän sille mitään voi jos ei ole kokemusta.


      • kun.on.kokemusta

        Lisäksi kysymys: Mikä on selityksesi sitten esim. ylläolevan mittausdatan tuloksiin, jossa etuveto jää ns. telineisiin kuivalla pidon puutteessa kun takaveto menee menojaan? Esim. 258hv 530dA takavedon ja 258hv 530dA nelivetoisen x-driven kiihtyvyys 0-50 km/h on sama mitatusti kuivalla.


    • ihmetystä

      Jopa uusi Alfa Giulia takaveto sedan 180hv dieselillä menee 7,1s 0-100km/h. Siinä jää lähdössä etuvetoiset muka sporttiset TT-mallin rinkelimosset ihmettelemään.

      • itäblokin.piiska

        Rinkelirinkeli, mossen keulalle istutettu rinkeli, tulipa siitä Audi


    • eaehafdhahahha

      Octavia_Miehen märkä uni: Etuvetoinen nelisylinterinen urheiluauto jolla voi tehdä kuivalla asfaltilla kickdown-lähtöjä :D "Moon rattimies!"

      • siitinskoda

        Hahahaahahaha,eikä lähde minnekään. Tehottomampikin takaveto diesel-automaatti painelee ohi heti lähdössä!


    • dieselson

      Siinä lorahtaa itkuiset paskat audiamiksen punttiin kun coupe "sportti" etuvetorimpula TT Audi ei meinaa pärjätä edes uudelle Mersu E-sarjan taxille

    • testaaja.kokemusta.on

      Takavetoisen kiihdyttäminen on lisäksi todella helppoa, kuivalla pinnalla vain automaatti Sportille ja jalka jarrulta nopeasti kaasulle. Luistoneston valo saattaa vilkahtaa kerran 0,5s ajan ja tämä huom siis autolla, joka on 265hv ja n.600Nm.

      Edes 200hv Etuvetoisella nykiminen ja pomoutus pidon puutteessa saa ESP:n katkomaan vetoa ja optimaaliseen aikaan ei pääse millään ja todella vaikeaa se on jopa ESP poiskytkettynä, toki optimaalisinkin paras kiihtyvyysaika on poikkeuksetta etuvetoisella huonompi kuin takavetoisella.

      Ajettavuudesta ei etuvetoisen kohdalla kannata edes puhua, käytännössä vielä sitä paskemmaksi ajaminen etuvedolla muuttuu mitä enemmän tehoa..

    • uvieira

      Hahahaahaj ei päejää ei

    • tikku.jää.paskaan

      Hauskaa kun vuosien ajan palstalla riehui kyykyttävät skidailijoiden fanilegioonan pellet. Ovat hiljentyneet kun ilmeisesti tulivat sikailevan ajotyylinsä takia silmätikuksi ja usein kyykytetyksi todellisuudessa.

      Todellisuudessahan otsikon mittaustuloksien todistamana huomataan sekin että takavetoinen jättää etuvetoisen skeidasenkin kuin tikku paskaan... Siis kehuskeleva skodisti menee itse todella helposti kyykkyyn.

      Turha harrastaa jotain tyhjäpäistä kehuskelua tyyliin "skoda voittaa kaikki kiihdytys-skabat" tai "kyykyttelin paskanaamoja tehokkaalla 1.8 tsi". Nämä eivät todistetusti toteudu käytännössä varsinkaan takavetoisia autoja vastaan.

      • faktaataas

        Sehän on sun ongelma ettei sulla ole sellaista autoa millä saisit edes kodan kyykytettyä. Jos olisi todistusaineistoa olisit esittänyt videoiden muodossa.
        Mutta harrastat vain virtuaalista pätemistä joka ei ylety oikeaan elämään.
        Olet todella onneton ihminen. Ketään ei oikeasti kiinnosta kuinka nopeasti auto kiihtyy 50 tai 100 nopeuteen. Koska sellaisia paikkoja missä sitä voisi turvallisesti testata on todella vähän. Se että autosion nopeampi kuin muut tarkoittaa vain sitä että hermostut liikenteessä helposti ja saat vatsahaavan.
        Tietysti olet agressiivinen ja sinulla ei ole kavereita.
        Harmittaako ajella niiden hitaampien perässä ruuhkissa?
        Normi autolla ajavia ei harmita.
        Vika on sinussa, ei muissa.


      • kaksoisstandardit
        faktaataas kirjoitti:

        Sehän on sun ongelma ettei sulla ole sellaista autoa millä saisit edes kodan kyykytettyä. Jos olisi todistusaineistoa olisit esittänyt videoiden muodossa.
        Mutta harrastat vain virtuaalista pätemistä joka ei ylety oikeaan elämään.
        Olet todella onneton ihminen. Ketään ei oikeasti kiinnosta kuinka nopeasti auto kiihtyy 50 tai 100 nopeuteen. Koska sellaisia paikkoja missä sitä voisi turvallisesti testata on todella vähän. Se että autosion nopeampi kuin muut tarkoittaa vain sitä että hermostut liikenteessä helposti ja saat vatsahaavan.
        Tietysti olet agressiivinen ja sinulla ei ole kavereita.
        Harmittaako ajella niiden hitaampien perässä ruuhkissa?
        Normi autolla ajavia ei harmita.
        Vika on sinussa, ei muissa.

        "sulla ole sellaista autoa millä saisit edes kodan kyykytettyä"

        ja sitten:

        "Ketään ei oikeasti kiinnosta kuinka nopeasti auto kiihtyy 50 tai 100 nopeuteen"


    • maistuukos

      Laitettiin skeidistille nyt omat skeidat suuhun näille skodistien vanhoille "kyykytyspuheille"

      • orokr

        Ne o sellasia et nyt taa smeni kyyk ky yn


    • skodaonskeida

      Skeidapellejen kyykytys länsiautoilla on jokapäiväistä kansanhuvia. Se on nimetty viralliseksi suomen kansallishuviksi. Itsepähän ovat nuo heikkolaatuiset kaalilaatikot hommanneet ihmisten riesaksi, nielköön nyt katkeran kalkin. Siinähän ovat itäritsojensa ja osamaksueriensä kanssa ja jatkuvassa häpeässä, kun skeida- itäautoja pilkkaa jo esikouluikäisetkin.

    • faktatpöytään

      Faktahan on vain se ettei etuvetoa saa ikinä lähtemään kyin takavetoa eikä mitenkään ohjautumaan ja käsiteltävyydeltä takavedon veroiseksi. Ei ole aiheettomasti sanottu että vain takaveto tarjoaa todellista ja aidointa ajamisen nautintoa

      • naurunappula

        Faktoja ja mielipiteitä ei tarvitse perustella, niinhän se oli?


      • automies_

        Takavetoiset isot autot ovat parhaita ajettavia. Esim. iso Mercedes E-sarjalainen. Tai S -alkuiset vaikka vanhemmatkin mallit. Skeidan ruppanat ovat kaikki tyypillisiä etuvetorimpuloita. Kun ajaa Fabiaa on samalla ajanut octaviaa ja superbia. Samanlaisia sämpylöitä kaikki tyynni. Paskoja ajettavia.


    • automotive.master

      Yleensä nykyisin etuvetoisissa on mekaaninen tasauspyörästön lukko kompensoimaan etuvedon heikkouksia yhdessä torque vectoring kaarreajojärjestelmän kanssa mutta ei silti vakuuta... Etuveto vain on heikko, tietenkin kokemattomat vaan väittelemään ja suu käymään nurkkapöydässä etuvedon loistavuuden puolesta kun ei teillä ole kuitenkaan omakohtaista kokemusta niin rakennelkaa niitä mielikuvitus-skenaarioita ja utopioita.

      Takavetoihin alkaa taas saamaan vähän järeämpiä varusteita ihan perusmalleihinkin tehdaslisävarusteiden listalta (mm. lukkoperä jne.) edelleen parantamaan käsiteltävyyttä ja nopeuttamaan vaativaa kaarreajoa joka on tähän mennessäkin ollut etuvetoihin nähden ylivertainen ilmankin näitä varusteita.

    • obkoj

      Tuokaa markkinoille vaikka Lada Sport Niva niin kyllä nämä pellet Sitäkin ostaa kuten ocu rs

    • ompiniemi

      No totta maar takavetoinen jättää tehokkaankin ocun

    • eiselähdemihinkään

      Miksi ihan mikä tahansa "rallisportritsa" etuvetoineen jää 200hv takavetoiselle sedanille 0-50 kmh? Oli sitten vaikka viritetty RS500 Focus 350hv tai 400hv niin ei mene kuin 2,6s 0-50 kmh parhaimmillaan.

      Vaikka Mesen C250d menee 0-50 kmh 2,3s. Kaupunkikyykytyksiä turha yrittää etuvetoritsoilla.

    • skoda-avto.ru

      Skoodan saa kuulemma kiihtymään tiputtamalla sen jostain korkealta. Skoda-Avto Russija kokeili tätä nostamalla Kalugassa valmistetun Rabbitin pitkällä ultrakevyellä vaijerilla Ostankinon TV-torniin keula edeltä. Kalugan Skoda Avto -suunnittelutoimiston nro. 5 mukaan pisaramaisen kappaleen tiputus olisi rikkonut lukuisia nopeusennätyksiä. Valitettavasti Rabbit tipahti etuajassa kun skodan oma simply clever hinauskoukku antoi periksi. Ilmanvastus hajotti Rabbitin pieneksi säpäleeksi joka jäi leijumaan ympäristöön eikä mitään mitattavaa kiihtyvyyttä havaittu.

      Kuvia tapahtumasta: https://www.instagram.com/p/BK2SJFfBVXd/?taken-by=skodarussia

    • parhaimmillaankin

      No ei välttämättä haldex-nelivetoinen ritsakaan kummoisemmin lähde paikaltaan ns. "nelivedosta" (=etupainotteinen voimanjako ja ajettavuus sen mukainen)..

      Volvo S90 D5 AWD 235hv mitattu:

      0-50 kmh: 2,7s
      0-100 kmh: 7,8s
      80-120 kmh: 5,5s


      Mercedes E220d 192hv takaveto mitattu (hinnat alkaen malli):

      0-50 kmh: 2,5s
      0-100 kmh: 7,5s
      80-120 kmh: 5,2s

      Etuvetoinen, karmeilla ajo-ominaisuuksilla vetelyllä puskemisella ja sitä kompensoimaan kova alusta kuten Seat Leon Cupra 280hv:

      Seat Leon Cupra 280hv:

      0-50: 3,2s
      0-100 kmh: 6,5s

    • mersuonhyväkaisitten

      Melko hyvin tuo mersu menee. Pitääkin kasella seuraavaksi sellainen.
      Mielellään sitä menee, kun pääsee menemään.

    • pörnpno

      No jos hinnat alkaen E220 diesel noi pahasti kyykyttelee mun ocu rs sporttia nii vituttamaanhan täs alkaa ja sit joku mun 320d sama homma vittu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe