Täällä heikkolahjainen "sukututkija"

sukusarka

Kaikenlaisia tapoja laittaa asioita muistiin ja loogiseen järjestykseen olen kehitellyt, mutta en ole tyytyväinen omiin sommitelmiini, koska asioiden liittäminen toisiinsa on vaikeaa ja sekavaa. Minulla on siis työn alla useampi sukulinja edesmenneitä ja taitoihini nähden se tuntuu olevan liikaa. Elossa olevia sukulaisia ei liene kovin paljon, joskin maalaisyhteisössä kaikki taitavat olla jollakin tapaa sukua toisilleen muutamna polven takaa?
Olen ajatellut uhrata rahaa kunnon sukututkimusohjelmaan, kun vain saisin suosituksia mikä se voisi olla. Selkeä ja helppo? Toisi sukulaisuusverkoston esiin. Mielellään tilaa henkilötarinoille joita olen kerännyt vanhoilta muistajilta. Itse asiassa juuri personoiminen olisi ehkä se "mun juttu" ja tykkäisin tallentaa perimätietoa, joiden viimeinen muistaja taidan olla.
Mitä suosittelisitte?

7

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukujutut_Suomesta

      Itse en halua tuupata kokoamiani henkilötietoja jollekin ulkomaiselle palvelimelle, vaan pidän kaiken mieluummin omalla kovalevylläni. Olen käyttänyt koko ajan http://sukujutut.fi/ ohjelmaa, josta ensin kokeilin demoversiota, johon saa 100 henkilön tiedot. Ohjelmistoa päivitetään ja joka vuosi ei tarvitse maksullista päivitystä ottaa, jos ei halua paria kymppiä siitä maksaa. Ohjelmalla voi tehdä erilaisia sukupuita ja tulostaa vaikka sukukirja;) Toimii myös WIN10:ssä ja on tärkeää muistaa ottaa varmuuskopio säännöllisesti. Oma läppäri sekosi päivityksen yhteydessä ja oli mennä vuoden työt kerralla. Huolto sai koneen henkiin ja nyt varmistukset taas toimii..

      http://sukujutut.fi/sukujut/index.htm löytyy tuo demoversio ja ohjeet. Testailun jälkeen maksoin lisenssin ja nyt on jotain 13000 nimeä koossa läppärissäni parin tuttavan avustuksella. Sain heiltä käyttööni tietokannat, jotka oli helppo liittää omaani. Ohjelma tarkistaa esim. syötteen siten, että jos jollakin muulla on sama syntymäaika, niin saan siitä huomautuksen ennen tallennusta.

    • Sukuhutkija

      Samoin. Ehdottomasti Sukujutut. Siinä on sekin etu, että kun on kotimainen tuote, niin hätätilassa voi kysyä kehittäjältä ihan suomeksi ja vastaus tulee nopeasti ja asiantuntevasti. Vaikka maksaa niin kannattaa maksaa. Jenkkien ilmaisohjelmilla ei tule kuin sutta ja sekundaa...

    • kotimainensuositus

      Minäkin suosittelen Sukujuttuja. Se on omalla koneella ja ajoittain otan siitä varmuuskopion, kuten muistakin tiedostoista.

      Sukujuttuja on helppo käyttää. Sinne voi laittaa kuvia ja henkilötekstejä ja apua saa hyvin tarvittaessa.

      Ohjelman kanssa ei ole ollut mitään toimintaongelmia.

    • eienääwindowsia

      Toimiiko sukujutut Linuxilla myös?

    • Viestittäjä

      Sukujut pidän sitä parhaana nja yksinkertaisena. Muutamia puuteita siitäkin löytyy. Ehkä ne korjaantuu aikanaan.

    • Varo

      SukuJutut rahastaa.

    • sukututkijamummo

      Hyvä juttu, suunnittelen kanssa sukututkimusohjelman hankkimista. En halua tietojani koko maailman luettavaksi kansainvälisissä ilmaisohjelmissa. Tosin toisten tallennuksista niistä voi löytää itselle hyvää tietoa tarkisteltavaksi omaan tallennukseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1796
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1376
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1299
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1293
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1227
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1018
    Aihe