Eläimet Jumalan luomia nekin

Eläintenystävä

Mihin eläimet joutuvat kuoltuaan?

36

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MontaTaivasta

      Kissoilla on kissojemn taivas, koirilla koirien taivas, kultakala menee kalojen taivaaseen. Samoinhan eläimet menee eläinten taivaaseen, kasvit kasvien taivaaseen ja hyönteiset hyönteisten taivaaseen. Ihan kuten juutalaisilla on juutalaisten taivas, budhalaisilla budhalaisten taivsä ja kristityillä on kristittyjen taivas. Samoin katolisilla on katolisten taivas, ordotokseilla ordotoksien taivas ja luterilaisilla luterilaisten taivas.

      • Yksitaivas

        Ohoh! Tuohan nyt ei ole sanan mukaista ollenkaan.


      • MontaTaivasta
        Yksitaivas kirjoitti:

        Ohoh! Tuohan nyt ei ole sanan mukaista ollenkaan.

        Niin siinä käy kun kaikilla on omat taivaansa.


      • Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä. Room 8:19


      • luettuna.se.kertoo
        kuulija4 kirjoitti:

        Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä. Room 8:19

        Niin, siellä on monta meidän lemmikkiä odottamassa tuota ilmestymistä.


      • pistepistepistepisteniin

        Eläimet lakkaa olemasta, niistä ei jää mitään elämään mihinkään ja ne eivät myöskään saa ylösnousemista.


    • pois.jonniinjoutava

      " Eläimet Jumalan luomia nekin

      Eläintenystävä

      7.9.2016 13:08
      Mihin eläimet joutuvat kuoltuaan? "

      - monet joutuu krilliin, monet kaittoihin ja paistinpannulle.

      eläimillä EI OLE IANKAKIISUUSSIELUA, joten eläimen elonkaari päättyy siihen, kun veri lasketaan pois.

      • Jumala lupaa Raamatussa asettaa ennalleen k o k o luomakunnan.


      • luopunutkansa

        Turhaa tulla tänne tuota tähteä mainostamaan.Jeesuksen tappajat.


      • Näkiä

        Ensiksi pyydän anteeksi sinulta Daavidintähti noista loukkaavista sanoista.

        luopunutkansa, tuntuuko hyvälle saoa aina juuria myöten. Kukaan ei olisi voinut ristiin naulita Jeesusta jollei Hän sitä sallinut.
        Joh.18
        6.Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.


      • Anonyymi
        luopunutkansa kirjoitti:

        Turhaa tulla tänne tuota tähteä mainostamaan.Jeesuksen tappajat.

        Peri luterilainen kannanotto, oikein Martti- uskoisten julilausuma, harhainen, jne.
        Eikä Martti huomannut omien käsiensä verta. Saisi ko. kirjoittaja katsella, millainen peittovaate hän on uskonnollisuudessa tässä elämässä, koska juuri senkaltaiset pitävät raamatun perinneoppien kahleessa ja oppi on ihmisen oppi.
        Eli pata kattilaa soimaa. Musta kylki kummallakin.

        Apostolista uskoa ei marttilaiset saa aikaiseksi. Jumala ei tunne heidän laittomuuden sijoja, jossa pyhyys on myyty ja maailma valloittanut sijan


    • Eläintenosa

      Henkivankilaan.

    • kuuuuuuuuuuuuuuu

      Ihminen on eläin. Jos eläimet eivät pääse taivaaseen niin se tarkoittaa, että ihmisetkään eivät pääse sinne.

      • Anonyymi

        Sanoit aivan oikein, kohtalostaan. Ilman Jumalaa - ja Jumalantahtoa, ihminen on eläintäkin pahempi. Eläin tappaa elämisen tähden, mutta ihminen tappaa lajitoverinsa vain ahneuden tähden, raiskaa hänet, myy orjaksi, varastaa lähimmäiseltään, työnantajaltaan, sekä pettää puolisoaan.
        Ei eläinkään ole niin paha, kuin jumalaton ihminen


    • autojenhautausmaalle

      Minne minun autoni menee kuoltuaan.

      • lonksuttavakiesi

        Kyllä, autokin tuntuu ajattelevalta. Skodani käy joinain päivinä miten sattuu, nykii ja yskii. Peili tippuu, jos sillä päällä on. Rengas sutsuttaa ajaessa jne.
        Tuntuisi, että skodan tehtävä on linksutellen palvella se aika, kunnes se runtataan prässillä ja sulatetaan.


    • tuhonomatihmiset

      Taivas kuuluisi ennen eläimille, kuin ihmisille! Miettikää, mitä kaikkea pahaa, liikakansoitusta myöten, ihminen on tälle maapallolle tehnyt! Eläimet ovat paljon arvokkaampia ja fiksumpia, kuin yksikään ihminen!

      • seontutkimusihmiseen

        Sinä et nyt ole ymmärtänyt elämän tarkoitusta.
        Ihmisenhän kuuluukin tuoda esille oma pahuutensa tai hyvyytensä.
        Sen perusteella sitten ihminen loppusijoitetaan.
        Eläimet ovat vaan yksi pohdinnan alue, josta esittämäni pitäisi hiipiä hitaankin ajattelijan päähän.
        Se on ennustettu. Osa menee helvettiin ja osa taivaaseen.
        Kukin tekojensa mukaan.
        Kaikki ihmiset tavallaan pääsee juuri sinne, minne koko elämänsä on tähdännyt.


    • 1Tim.2.5

      Taivaaseen Jumalan luo.
      Eläimilläkin on sielu. Se käy selvästi ilmi 1.Moos.-kirjoista.

      Jumala teki liiton ihmisten/eläinten kanssa.
      Sateenkaari on sen liiton merkkinä.

      1. Mooseksen kirja 9
      8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
      9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
      10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
      11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
      12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
      13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
      14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
      15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
      16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
      17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

      Taivaassa minäkin tulen kohtaamaan entiset rakkaat kotieläimeni.

      • eipuhutasellaistaei

        Niin tarkoittaa siis vain vedenpaisumusta. Ei muuta.
        Eläimillä ei taida olla sielua kuitenkaan.
        Jossakin kyllä puhutaan ruoan valmistuksessa siitä, että lihassa ei saa olla verta.. eläimen lihassa siis, kun lihaa syödään.
        En nyt muista sen tarkemmin.
        Missään kohtaa Raamattua ei kuitenkaan puhuta eläimien sielusta tai niiden taivaasta, joten taidat puhua omiasi vaan.
        Raamatun väärä käyttö ei kai ole sopivaa kenellekään vastuulliselle?


    • Kaakko_Säätönuppi

      Kaikki eläimet ja kasvit pääsevät paratiisiin. Muurahaiset saavat henkisen keon.

    • höpölöpölöpö

      Kuoppaan joutuvat , ei ole missään päin Raamattua, että eläimen "sielu" menee taivaaseen.
      Jeesus ei kuollut ristillä eläinten puolesta vaan ihmisten puolesta.
      Suun tunnustuksella pelastutaan, miten kissa sen tekee?

      • Näkökulmaa1

        Ei ole missään kohtaa raamatussa etteikö eläimillä olisi sielua,ja raamattua olen lukenut ja myöhemmin tutkinut koko elämäni.
        Tuntemani eläinsuojeluyhdistyksen työntekijä sanoi minulle että eivät mieluusti luovuta lemmikkiä uskoville,koska he kohtelevat huonosti lemmikkejä.Tätini on helluntailainen,ja päivitteli sitä että hoidan liian hyvin kissaani,kaikkea paskaa sekin suustaan päästi.Silloin kun ottaa lemmikin,on siitä pidettävä huoli.!
        Tunnen kyllä uskovia jotka kohtelevat lemmikkejään esimerkillisen hyvin,mutta helluntailaisissa on liikaa omahyväisiä,liikaa menestysteologiaa,ja liikaa hurmahenkisiä saatanan susia.


      • ELÄINONSYNNITÖN

        Jeesus ei kuollut eläinten puolesta,koska eläimet eivät ole langennet syntiin kuten ihminen teki.Älä päästä tuommoista sontaa ulos ennen kuin asiaa olet miettinyt.


      • ELÄINONSYNNITÖN
        ELÄINONSYNNITÖN kirjoitti:

        Jeesus ei kuollut eläinten puolesta,koska eläimet eivät ole langennet syntiin kuten ihminen teki.Älä päästä tuommoista sontaa ulos ennen kuin asiaa olet miettinyt.

        ELÄINONSYNNITÖN KOMMENNTI OLI TARKOITETTU jghsäejäweop FARISEUKSELLE ALEMPANA


      • Anonyymi
        ELÄINONSYNNITÖN kirjoitti:

        Jeesus ei kuollut eläinten puolesta,koska eläimet eivät ole langennet syntiin kuten ihminen teki.Älä päästä tuommoista sontaa ulos ennen kuin asiaa olet miettinyt.

        Kun koira paskoo pyörätielle tai hoidetulle alueelle niin kyllä se on synti ja häpeä!


    • jghsäejäweop

      Kyllä se on jumaliste ajattelun köyhyys täällä taas valloillaan..Jollette te tunne Jumalaa itsekkään, niin mitä teille kuuluu se, minne eläinten sielut lähtevät? Huolehtikaa omistanne ja siitä miten eläimiä kohtelette!!!

    • Näkiä

      1Mooses 2
      7.Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
      Raamattu ei puhu eläimistä samalla lailla.

    • Jusatsu

      Samaan kiertokulkuun kun kaikki materia tässä universumissa.Toisin sanoen mikää ei täältä oo ikini mihinkä lähteny tai joutunu.

    • Heaveanah

      Eläimen sielu on veressä. Ja se vuodatettu maahan ja maa on Herran! Raamattu puhuu monikossa Taivaista, eli niitä on monta. Voi olla monille yllätys, että siellä saattaa olla jossain taivaassa niitä eläimiäkin. Olisi se hienoa tavata edesmenneet lemmikit. Kaikki muistan.

    • Anonyymi

      Sama osoite kaikilla. Mikset kysy mistä tulemme takaisin!??!!

    • Anonyymi

      jostain syystä hellarit eivät ole kovin eläinrakkaita ??
      noh, luonto-maailmalle ja lemmikki eläimille ei voi evankelioida...

    • Anonyymi

      Olen pannut merkille,että suurimmat eläintenvihaajat löytyvät helluntalaisista,jotkut heistä pitävät ihmisiä oikein jumalina.
      Eläimet pääsevät kuoltuaan Jumalan tykö,kuten kaikki kuoltuaan,erottelematta ketään.Rakastan eläimiä,ja ikävöin kaikkia kuolleita eläinrakkaitani,sekä myös rakkaita ihmisiä jotka olen menettänyt..erottelematta.

    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan, että
      1. yhden IHMISEN kautta synti tuli maailmaan
      2. ja synnin kautta kuolema
      3. ja niin kuolema levisi kaikkiin IHMISIIN, sillä kaikki ovat syntiä tehneet

      Lisäksi täytyy ottaa huomioon vielä 2. Piet. 2:12, jonka mukaan eläimet ovat syntyneet häviämään (KR 33/38 käännös).

      Luultavasti, jos Adam olisi ollut tottelevainen, hän olisi saanut syödä elämänpuusta ja voinut elää ikuisesti. Hän kuitenkin oli tottelematon, joten elettyään 930 vuotta hän kuoli ja palasi maan tomuun, josta hänet oli tehty. Hänestä kuolema levisi toisiin ihmisiin, ei koko muuhun luomakuntaan. Koska kuolemaa kuitenkin on muussa luomakunnassa, se siis aina kuulunut muuhun luomakuntaan. Eläimet kuolevat luonnostaan, koska eivät ole Jumalan kuvaksi luotuja ja tarkoitettuja elämään ikuisesti. Puhuessaan ylösnousemuksesta ja ikuisesta elämästä Raamattu puhuu aina ihmisistä. Eläimille ylösnousemusta ei ole luvattu, mutta ei niitä toisaalta ole ikuiseen elämään alunperin tarkoitettukaan.

      Jos joku jolla on lemmikki tulee tästä surulliseksi ja pahastuu Jumalalle. Niin vika ei ole Jumalan: Ei Jumala käskenyt kiintymään eläimiin yksilöinä, vaan eläinten omistajat itse epäviisaasti kiintyvät niihin ja aiheuttavat itselleen surua. Annan siis tämän neuvon: Älkää kiintykö lemmikkiin liikaa.

    • Anonyymi

      Vain 2 prosentilla maapallon eläimistä on sielu, mutta sitten on loppu maapallo/gaia kasveineen kaikkineen jotka ovat henkisiä.
      Puilla, kasveilla, maaperällä kaikilla on henki.
      Emme ymmärrä tätä vielä mutta on tulossa päivä kun ymmärrämme.

    • Anonyymi

      Taivaassa meitä odottaa myös jumalan luomat kyyt, comodon varaanit, satiaiset, täit, amebat, arkit, kuppa, tippuri, varsieväkalat ja raptorit. Onko se enää taivas.
      Kuten huomaat jeesus on tie, tarkemmin sanottuna väistämätön umpikuja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe