Tekeekö autismi suomalisesta rasisteja?

Infokki

Tervo sanoo, että suomalisten muukalaisvihamielisyys johtuu autismista http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/432407-jari-tervo-tarayttaa-hurjan-vaitteen-hsssa-suomalaisten-rasismin-syyna-autismi

12

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikinätykännymuutenkaan

      Yksikään minun tuntemani autisti ei todellakaan ole rasisti, ja minä tunnen monta. Tervo syyllistyy autistien leimaamiseen, vaikka koettaakin kiemurrella irti ilmoittamalla, ettei se ole tarkoitus.

    • Suomiukk0

      Tervo paljasti taas kuinka sydämetön, sivistymätön ja ahdasmielinen on. Haukkuu autisteja, todella fiksua käytöstä Jari Tervo?

    • Assiko

      Mutta Jari Tervohan kertoo itsekin olevansa autisti?

      • Assimaisesti

    • autistinenperustelee

      Minun näkökulmasta ajatus on aika hullunkurinen, sillä itse olen Asperger eli omaan autistisia ominaisuuksia ja sisäisesti kulttuurillisesti sekakirjavampaa henkilöä kuin minä saa hakea.
      Olen kulttuurillisesti liian sekakirjava, että minua oikein hyväksyttäisiin mihinkään ryhmiin.
      Ja minulla on tästä kaikesta aika paljon kokemusta.
      Meinaan sekin voidaan ymmärtää sosiaalisten taitojen puutteena, ettei kangistu kulttuurillisiin kaavoihin rajoittuneesti...vaan kameleonttimaisesti vähän niinkuin vaihtelee omaakin väriään milloin minkäkin kulttuuriseksi.
      Minun kohdalla tämä on ongelma, jotta minua voitaisiin sosiaalisesti ymmärtää.
      Tietyllä tapaahan tämmöinen vaatii vähän omissa maailmoissaan oloa.
      Eli sanoisin, että autismi helpottaa eri kulttuureihin eläytymistä koska logiikkani ei sitoudu johonkin tiettyyn sosiaaliseen ympäristöön, eikä päähäni muodostu tyypillistä kulttuurikuplaa, jonka ulkopuolelle olisi vaikea nähdä. Autistin pää menee kuplaan, kun se altistuu liian suurelle määrälle aistiärsykkeitä, mutta sen kuplan sisällä voi irrottaa itsensä tyypillisistä paikallisista kulttuurillisista rajoitteista, samalla kun joutuu kuplassaan irralliseksi ympäristöstään.

      Tämän tyyppinen autismi tekee enemminkin rasismin mahdottomaksi,

    • autistinäiti

      Jari Tervon mielipide on samaa tasoa kuin hänen puheensa uutisvuodossa. Asiatonta leimaavaa hölynpölyä ihmiseltä joka on eksynyt päätelmissään syvälle typeryyden suohon.

    • Sammakoita

      suusta pääsee autistilta helposti. Keskustelu osoittaa, että Jari on autisti, ja häneltä puuttuu sosiaaliset taidot. Niimpä ei ole ihme, että sanoo mitä ajattelee toisin kuin tavikset.

    • TervoMelkeinOikeassa

      Kyllä Tervo on oikeassa. Vaikka useammat autistit eivät ole rasisteja, niin moni rasisti omaa selkeästi autistisia piirteitä. Merkittävimpänä näistä kiinnostusten yksipuolisuus eli rasisti ei osaa eikä halua mitään muuta kuin vihata maahanmuuttajia. Lisäksi termejä "matu" ja "rajat kiinni" jankataan vähät väliä, sanavarasto tuntuu olevan äärimmäisen rajoittunut. Sosiaaliset taidot uupuvat täysin, koska rasisti ei kykene vihassaan hankkimaan kavereita edes muista rasisteista, vaan toistaa kaavamaisesti muiden rasistien käytösmalleja. Mihinkään rakentavaan keskusteluun rasisteista ei ole, koska he jyräävät rasistisilla mielipiteillään muiden yli ja kyky sietää kritiikkiä on täysin olematon.

    • Rasistien

      mestari on esimerkki tällaisesta on rasistista, jolla on selkeitä autistisia piirteitä

    • lerttu

      Taas näitä höpöhöpö juttuja.Suomalaisten muukalaisvastaisuuteen liittyy useita eri seikkoja,ei 1-5 vaan niitä riittää eri syistä.Muukalaisten on sopeuduttava meidän sääntöihimme,kerrostaloelämään,sosiaaliseen kulttuuriimme,toki on sivistyneitäkin mamuja mutta ei kannata lietsoa ihmisvihaa,tunnen kivoja mamuja ja ei kivoja Suomalaisakin joten fifty fifty ,ei mitään liioitteluja kiitos.

    • Pohjanäijä

      autistinen ei voi sietää etelän maitten siirtolaista vaikka on evakkopetsamolaisen sukua ittekin. Mutta peiliin katsominen voisi olla paikallaan. Kun ei mykkä lapin ämmää saa, Ja jo karkas kesken hiilan keruun kallis taimorsiankin jonka ostin verkkokaupasta. Yksin nyt kökötetetään pirtin nurkassa. Kai on tyytyminen yksin oloon kun kakaroitten perseen pyyhkijänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe