Mikä on hyvä tv-merkki?

mitätässätekis

Huhhuh, nyt kyllä pakko kysyy apua kun aivan sekasihan tässä menee!

Eli uutta tv:tä ostamassa, tänään kävin Gigantissa niitä katselemassa ja paljon olen googlaillut. Kriteereinä olen pitänyt max.500e hintaa, väh. 100hz kuvan virkistystaajuus ja koko väh. 40" mikä kyllä jo siellä kaupassa alkoi tuntua pienehköltä.

Gigantin myyjä sanoi, että Philipsillä ainakin varmuudella pitkäaikainen tuotetuki(?) siis että saa päivityksiä jne. Thomsonin yks tv ois ollu huipputarjouksessa mutta ei suositellut sitä koska siihen ei pysty luvata kuinka kauan päivityksiä jne. saatavilla eikä ollut niin tehokas.

Noh, mitäs muita hyviä merkkejä kuin Philips? Kannattaako ostaa esim. Sonyn, Samsungin tai LG:n telkkaria? Jos ei niin jotain perusteluja kiitos. :)

Myyjä kovasti yritti kaupata Philipsin 700euron 4K UltraHD telkkaria. Onkohan tässä nyt järkevää semmosta ostaa? Onko edes paljon katottavaa 4K:na? Onko nämä lähinnä turhia hienouksia? Ja telkkari tulee siis kotikäyttöön, toki sitä paljon katson, että ei se mikään halvinkaan voi olla mutta ettei maksais turhuuksista.

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksoi koko tekstin lukea ja vielä asiallisesti vastata. :D

41

8814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitätässätekis

      Niin ja nyt varmaan aivan tyhmänä pidätte mutta auttakaa blondia! Jos ostan smart tv:n, kannattaako siihen sit myös hankkia virustorjunta? :o :D

      • zyz1

        No tuohon osaan jopa miä sanoa jotain , EI


      • mitätässätekis

        Jes kiitos. :DD


    • 4saf4

      Älä ainakaan Philipsiä osta! Se on nykyisin vain tuotemerkki, joka on liisattu jollekin kiinalaiselle roskafirmalle, eli sillä ei ole mitään tekemistä tuon vanhan laatumerkin kanssa. Itselläni on kakkostelevisiona pieni ja halpa muutaman vuoden ikäinen Philips, jonka valikot ovat surkeasti suomennetut, kaukosäädin vaikeakäyttöinen ja koko romu menee jumiin tai sammuu itsekseen säännöllisesti kuin Windows-tietokoneet joskus 25 vuotta sitten.

      • mitätässätekis

        Mitä merkkiä sä suosittelisit? Miksi?

        Ja saa kyllä muutenkin antaa vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon. :) Ensimmäistä töllöö siis ite ostamassa. Tärkeetä, että se on sit pitkäikäinen ja jos joku täydellinen helmi löytyy, voi tuosta 500€ joustaa myös.


      • Marko77777

        Påinvastoin. Tuo Kiina-firma on nostanut Philipsin laatua huomattavasti viimeisen parin vuoden aikana. Itsekin ostin verkkokaupasta 55PUT6401-mallin ja on ehdottomasti paras ruutu, joka koskaan on tullut vastaan


      • Madeinchina

        Jos et ymmärä kaukosätimen pääle 2 vuoden jälkeen, niin et kyllä ole laatikon terävin veitsi, muuten Volvo(auto) kin on nykyään Kiinalainen ei "liisattu" vaan ostettu, ja laatu vähintään wanhaa volvoa. Mitä Philipsiin tulee niin ihan käypä merkki, tehtaan paikalla ei ole mitään merkitystä nykyään, tehtaan täytyy täyttää merkin vaatimukset. BMW, tä tehdää etelä Afrikassa ja Chevrolet, in eräitä malleja myös Kiinassa, puhumattakaan kännyköistä, ZTE/one plus/huawei/oppo ja tusina muuta, YRITÄ seuraa aikaasi!!.


    • ZZa46

      "Onko edes paljon katottavaa 4K:na?"

      Ei mitään, ellet katsele jotakin maksupalvelua kuten Netflix. Yksikään kotimainen tv-yhtiö ei edes suunnittele 4K-tarkkuudella esitettävien ohjelmien aloittamista. Monet tv-kanavat esitetään yhä huonolla sd-tarkkuudella, ei edes hd:nä.

      Ilmeisesti kaikki älytelevisiot ovat huonoja ja epävakaita. Itselläni on 9 kuukautta vanha Sonyn UHD-malli, johon on tullut jo 6-7 päivitystä, mutta joka silti täytyy irrottaa sähköverkosta noin kerran viikossa, koska kaukosäätimen komennot eivät mene perille, tai jos menevät, avaavat jotakin aivan muuta kuin on tarkoitus.

      Nykyisin ei enää osata tehdä toimivia televisioita. Osta niin yksinkertainen perusmalli kuin mahdollista, niin saatat päästä nauttimaan television katselustakin. Ota lisäksi huomioon, että esimerkiksi Samsungin joihinkin pieniruutuisiin televisioihin ei tavallinen pulliainen osaa kiinnittää jalustaa, koska ohjeet ovat niin huonot ja koko kiinnitysmekanismi mahdollisimman vaikeaselkoinen ja epäkäytännöllinen.

      • mitätässätekis

        No niin tuotapa just mietin, että kuulostaa siltä et tuskin tarvin mitää 4K-telkkarii.

        Joo ois ihan jees ettei mene hermot koko ajan siihen että yrittää saada telkkarii toimimaan. :D Perus TV pitää toimia ja suht vaivattomasti pystyä kattoon katsomoo/ruutua/areenaa. Netflixiä käytän sen verran harvoin että voin siis huoletta unohtaa 4K:n.


      • Anonyymi
        mitätässätekis kirjoitti:

        No niin tuotapa just mietin, että kuulostaa siltä et tuskin tarvin mitää 4K-telkkarii.

        Joo ois ihan jees ettei mene hermot koko ajan siihen että yrittää saada telkkarii toimimaan. :D Perus TV pitää toimia ja suht vaivattomasti pystyä kattoon katsomoo/ruutua/areenaa. Netflixiä käytän sen verran harvoin että voin siis huoletta unohtaa 4K:n.

        tavallinen full hd riittää minulla on itsellä edelleen ensimmäinen taulu televisio vuodelta 2012 ja se on full hd ostettu vuonna 2013 ja se on sony 46 tuumainen Full hd on paras se riittää minulle siinä kuvassa ei ole mitään vikaa siinä on aivan tarpeeksi hyvä ja terävä kuva tuo 4k on pelkkää paskaa vain paljon huonompi ei ikinä mitään sellaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tavallinen full hd riittää minulla on itsellä edelleen ensimmäinen taulu televisio vuodelta 2012 ja se on full hd ostettu vuonna 2013 ja se on sony 46 tuumainen Full hd on paras se riittää minulle siinä kuvassa ei ole mitään vikaa siinä on aivan tarpeeksi hyvä ja terävä kuva tuo 4k on pelkkää paskaa vain paljon huonompi ei ikinä mitään sellaista

        Lisäys tuohon vielä että full hd on vielä normaali ja luonnollinen tuo 4k paska on liian kirkas ja se menee liikaa jo yli ja siinä ei ole enää scart liitäntää Ihmiset ovat liian sinisilmäisiä he eivät ymmärrä yhtään mitään uusi tv pitää ostaa vaikka edellinen on aivan kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys tuohon vielä että full hd on vielä normaali ja luonnollinen tuo 4k paska on liian kirkas ja se menee liikaa jo yli ja siinä ei ole enää scart liitäntää Ihmiset ovat liian sinisilmäisiä he eivät ymmärrä yhtään mitään uusi tv pitää ostaa vaikka edellinen on aivan kunnossa

        Sen nyt ymmärtää että jos on ennestään kuvaputki tv niin sitten voi harkita television ostoa mutta jos on kertaalleen ostettu taulu tv niin kuin minulla ensimmäinen taulu tv niin se saa olla sitten sehän kestää kauan koska siinä ei ole kuvaputkea minunkin oma on kuin uusi vieläkin ei mitään vikaa hyvä kirkas terävä kuva antaa idioottien ja pöllöpäitten ostaa uusia televisioita se on heidän vikansa mitäs on niin tyhmä pitää käyttää järkeä kaikissa asioissa eikä olla hullu tuo 4k paska menee vain huonompaan suuntaan pelkkää rahastusta vain ei mitään muuta kyllä minä tiedän tuota 4k paskaa ei kerta kaikkiaan tarvitse yhtään mihinkään se on täysin turha eikä se ole edes tärkeä full hd on paljon yleisempi sitä käytetään paljon enemmän joka viikko


    • mitätässätekis

      Edelleen otetaan vastaan vinkkejä! Muutto pian ja uudelle kämpälle pitäs telkkari sit mahdollisimman pian ostaa, sitä ennen ku sais mietittyä minkälainen.

    • katso_mitä_ostat

      Minulle kelpaa kaikki muut paitsi ei Samsungit. Nyt on LG.n telkkari. Samsungit taitaa olla herkästi räjähteleviä, ainakin minun Samsungin matkapuhelimestani akku levisi eli se latauksen jälkeen possahti oudon paksuksi. Takakansikin pullahti auki eikä enää mene edes kiinni.

      Merkki vaihtui välittömästi toiseen.

      • ookoo9

        Samsungit on ihan ok.


      • posahtavaa_tekniikkaa
        ookoo9 kirjoitti:

        Samsungit on ihan ok.

        Ei todellakaan ole ok.


      • uskonasia-
        posahtavaa_tekniikkaa kirjoitti:

        Ei todellakaan ole ok.

        on ne. usko pois


      • Note_7_pilasi_maineen

        Miljoona Note seiskaa ei täytä normeja. Kun laitteen lopputestaus jätetään käyttäjälle, niin maine ja pörssikurssi kärsii. Syynä on se, että Samsung on siirtänyt laitteiden kokoonpanon halvan työvoiman maihin (Vietnam, yms) ja kun tuotannolla on kiire saada laitteet markkinoille ennen kilpailijaa, niin tässä nyt vaan kävi näin.. Note 7:n ongelmat vaikuttavat varmasti myös tv-vastaanotinten myyntiin.

        Osakekurssi putosi hetkessä yli 10% ja mm. Samsungin hallituksen pj:n omaisuudesta katosi samalla toista miljardia dollaria. Ilmeisesti hänellä on siihen varaa, sillä hän on edelleen Etelä-Korean rikkain henkilö;)

        http://www.digitoday.fi/mobiili/2016/09/16/samsungin-piina-yltyy-nyt-jyrahti-viranomainen/20169630/66 kertoo:
        "Yhdysvaltain viranomaiset ovat päättäneet tehdä virallisen takaisinvedon Samsungin Galaxy Note 7 -puhelimista. Kymmenet puhelimet ovat leimahtaneet liekkeihin tai räjähtäneet puhelimen akun ylikuumenemisen vuoksi.

        Takaisinvedon myötä Samsung pyytää takaisin noin miljoonaa myytyä puhelinta akun turvallisuusongelmien vuoksi. Samsung on kertonut Yhdysvaltain viranomaisille, että ongelman syy on hieman liian pieneen tilaan asetettu akku, joka aiheuttaa oikosulun. "


      • miettijä-
        Note_7_pilasi_maineen kirjoitti:

        Miljoona Note seiskaa ei täytä normeja. Kun laitteen lopputestaus jätetään käyttäjälle, niin maine ja pörssikurssi kärsii. Syynä on se, että Samsung on siirtänyt laitteiden kokoonpanon halvan työvoiman maihin (Vietnam, yms) ja kun tuotannolla on kiire saada laitteet markkinoille ennen kilpailijaa, niin tässä nyt vaan kävi näin.. Note 7:n ongelmat vaikuttavat varmasti myös tv-vastaanotinten myyntiin.

        Osakekurssi putosi hetkessä yli 10% ja mm. Samsungin hallituksen pj:n omaisuudesta katosi samalla toista miljardia dollaria. Ilmeisesti hänellä on siihen varaa, sillä hän on edelleen Etelä-Korean rikkain henkilö;)

        http://www.digitoday.fi/mobiili/2016/09/16/samsungin-piina-yltyy-nyt-jyrahti-viranomainen/20169630/66 kertoo:
        "Yhdysvaltain viranomaiset ovat päättäneet tehdä virallisen takaisinvedon Samsungin Galaxy Note 7 -puhelimista. Kymmenet puhelimet ovat leimahtaneet liekkeihin tai räjähtäneet puhelimen akun ylikuumenemisen vuoksi.

        Takaisinvedon myötä Samsung pyytää takaisin noin miljoonaa myytyä puhelinta akun turvallisuusongelmien vuoksi. Samsung on kertonut Yhdysvaltain viranomaisille, että ongelman syy on hieman liian pieneen tilaan asetettu akku, joka aiheuttaa oikosulun. "

        kai tiedät, että note 7 ei ole televisio


      • Note_7_pilasi_maineen

        miettijä-: Tiedän Note 7:n olevan puhelin, mutta eiköhän silläkin tv-lähetykset nykyään näy netin kautta. Laatu on näköjään entinen, joten Samsung ei tulevaisuudessakaan kauheasti kiinnosta. Minulla on kyseisen firman digiboksi hätävarana hyllyssä ja senkin virtalähde on jo pariin kertaan korjattu. Huolto käytti varaosana alkuperäistä mallia olevaa virtalähdettä, joka hajosi heti vuoden kuluttua.. Vaihdoin lopulta itse sen virtalähteen konkat, kun merkkikorjaamoonkaan ei enää voi luottaa.

        Pitää muistaa, että kun firman nimi kärsii vaikka hetkellisesti huonon laadun takia ja se muistetaan kauan. Omalla kohdalla Philips koki kohtalonsa kuvaputkien aikakaudella. Vein yhden firman käytössä olleet kolme tv:tä merkkihuoltoon saman vian takia (Kuvan värit sekaisin viallisen muistin takia). Huolto totesi, että ei ole tyyppivika ja korjauksen hinta-arvio oli sellainen, ettei niitä kannattanut korjata. Ostettiin firmaan uudet "lättymalliset" tilalle ja vein tv:t suoraan SER-häkkiin. Philipsiä en ole sen jälkeen kenellekään suositellut enkä varmasti osta Philipsiltä kuin korkeintaan partakoneita;)


      • toteaja-
        Note_7_pilasi_maineen kirjoitti:

        miettijä-: Tiedän Note 7:n olevan puhelin, mutta eiköhän silläkin tv-lähetykset nykyään näy netin kautta. Laatu on näköjään entinen, joten Samsung ei tulevaisuudessakaan kauheasti kiinnosta. Minulla on kyseisen firman digiboksi hätävarana hyllyssä ja senkin virtalähde on jo pariin kertaan korjattu. Huolto käytti varaosana alkuperäistä mallia olevaa virtalähdettä, joka hajosi heti vuoden kuluttua.. Vaihdoin lopulta itse sen virtalähteen konkat, kun merkkikorjaamoonkaan ei enää voi luottaa.

        Pitää muistaa, että kun firman nimi kärsii vaikka hetkellisesti huonon laadun takia ja se muistetaan kauan. Omalla kohdalla Philips koki kohtalonsa kuvaputkien aikakaudella. Vein yhden firman käytössä olleet kolme tv:tä merkkihuoltoon saman vian takia (Kuvan värit sekaisin viallisen muistin takia). Huolto totesi, että ei ole tyyppivika ja korjauksen hinta-arvio oli sellainen, ettei niitä kannattanut korjata. Ostettiin firmaan uudet "lättymalliset" tilalle ja vein tv:t suoraan SER-häkkiin. Philipsiä en ole sen jälkeen kenellekään suositellut enkä varmasti osta Philipsiltä kuin korkeintaan partakoneita;)

        aivan hyvin uskaltaa ostaa samsung merkkisiä televisioita, jääkaappeja, pölyimureita, tulostimia yms.


      • mrfaraday
        Note_7_pilasi_maineen kirjoitti:

        miettijä-: Tiedän Note 7:n olevan puhelin, mutta eiköhän silläkin tv-lähetykset nykyään näy netin kautta. Laatu on näköjään entinen, joten Samsung ei tulevaisuudessakaan kauheasti kiinnosta. Minulla on kyseisen firman digiboksi hätävarana hyllyssä ja senkin virtalähde on jo pariin kertaan korjattu. Huolto käytti varaosana alkuperäistä mallia olevaa virtalähdettä, joka hajosi heti vuoden kuluttua.. Vaihdoin lopulta itse sen virtalähteen konkat, kun merkkikorjaamoonkaan ei enää voi luottaa.

        Pitää muistaa, että kun firman nimi kärsii vaikka hetkellisesti huonon laadun takia ja se muistetaan kauan. Omalla kohdalla Philips koki kohtalonsa kuvaputkien aikakaudella. Vein yhden firman käytössä olleet kolme tv:tä merkkihuoltoon saman vian takia (Kuvan värit sekaisin viallisen muistin takia). Huolto totesi, että ei ole tyyppivika ja korjauksen hinta-arvio oli sellainen, ettei niitä kannattanut korjata. Ostettiin firmaan uudet "lättymalliset" tilalle ja vein tv:t suoraan SER-häkkiin. Philipsiä en ole sen jälkeen kenellekään suositellut enkä varmasti osta Philipsiltä kuin korkeintaan partakoneita;)

        kuvaputkikaudella yhtään philipsiä vikaantunu itellä eikä muilla,nyt kotona philips 3v takuulla, nämä kestää ihan siinä missä muutkin merkit ellei jopa pitempään.......


      • erwtyuiwopå

        jos on aito akku, kannattaa olla yhteydessä samsungiin, me saatiin täysin uusi puhelin, arvoltaan kaupassa 480e.
        meillä oli kyllä syy oma säädettävä laturi, latasin korkealla jännitteellä kun oli todella kiire.
        ny on samaan tarpeeseen akkupankki joka on aina laturissa.


      • Ei-Samsungia-ikinä
        toteaja- kirjoitti:

        aivan hyvin uskaltaa ostaa samsung merkkisiä televisioita, jääkaappeja, pölyimureita, tulostimia yms.

        Yhdysvalloissa nostettiin julkinen kanne Samsungin televisioita vastaan, kun eivät kestäneet kovin hyvin. Töissä noin 8 vuoden aikana meni kaikki Samsungin info-tv:t vaihtoon. Suurin osa noin 1/2 vuoden sisällä. Nimimerkki Ei ikinä enää samsungia


      • madeinchina
        Note_7_pilasi_maineen kirjoitti:

        Miljoona Note seiskaa ei täytä normeja. Kun laitteen lopputestaus jätetään käyttäjälle, niin maine ja pörssikurssi kärsii. Syynä on se, että Samsung on siirtänyt laitteiden kokoonpanon halvan työvoiman maihin (Vietnam, yms) ja kun tuotannolla on kiire saada laitteet markkinoille ennen kilpailijaa, niin tässä nyt vaan kävi näin.. Note 7:n ongelmat vaikuttavat varmasti myös tv-vastaanotinten myyntiin.

        Osakekurssi putosi hetkessä yli 10% ja mm. Samsungin hallituksen pj:n omaisuudesta katosi samalla toista miljardia dollaria. Ilmeisesti hänellä on siihen varaa, sillä hän on edelleen Etelä-Korean rikkain henkilö;)

        http://www.digitoday.fi/mobiili/2016/09/16/samsungin-piina-yltyy-nyt-jyrahti-viranomainen/20169630/66 kertoo:
        "Yhdysvaltain viranomaiset ovat päättäneet tehdä virallisen takaisinvedon Samsungin Galaxy Note 7 -puhelimista. Kymmenet puhelimet ovat leimahtaneet liekkeihin tai räjähtäneet puhelimen akun ylikuumenemisen vuoksi.

        Takaisinvedon myötä Samsung pyytää takaisin noin miljoonaa myytyä puhelinta akun turvallisuusongelmien vuoksi. Samsung on kertonut Yhdysvaltain viranomaisille, että ongelman syy on hieman liian pieneen tilaan asetettu akku, joka aiheuttaa oikosulun. "

        Voi urpoa, vaikka (samsung) tehdas siirettäisiin etelänavalle, se olisi edelleen Samsung , koneineen päivineen, sen myönnän että Note 7 oli katastrofi, tekevälle sattuu. EN omista samsungia.


      • Anonyymi

        mites puhelin ja televisio liittyy toisiinsa?


    • sekasiha

      Kaikki ne on hinta-laatusuhteeltaan yhtä hyviä, mutta me katsojat ollaan kovin erilaisia. Osta se jonka kuva miellyttää eniten silmää. Smartista on merkittävää hyötyä vain jos haluat katsoa ohjelmia netistä (esim Netflix). HD lienee viisas valinta vaihtoehto.

    • turhauuno---

      ei merkeissä ole paljoa eroa. itse suosin sonya. unohda se 4k, hyvin pärjää ilmankin. Sen sijaan kannattaa harkita, jos ostaisit vähän isomman, vaikka 46"-49". josta perus resoluution lähetyskin on vielä katsottavaa. ainakin mun mielestä.
      verkkokauppa.comin lehdykästä katsoin, että n. 6xx€ saisi LGt ja Sonya ja samsungiakin n. 49" koossa. Gigantissa on varmaan halvempaa. Kannattaa tosiaan käydä kaupassa katsomassa mikä miellyttää silmää niin kuvaltaan kuin muutenkin.
      Mitään tiettyä mallia en halua suositella, kun ihmiset ja tarpeet on erilaisia.

    • Teksti-tv

      Onko muuten kenelläkään tietoa eri tv-merkkien tekstitelevision sivujen vaihtumisesta? Omassa UHD-Sonyssani televisioni päättää itse sivujen vaihtamisesta, eli kun sivu on ollut tietyn ajan näkyvissä, televisio vaihtaa seuraavan sivun näkyviin kysymättä minulta mitään. Joudun sitten manuaalisesti palaamaan haluamalleni sivulle.

      Minun tapauksessani ideaali olisi, että televisio ei vaihda sivuja, vaan antaa minun hoitaa sen haluamaani aikaan. Tällainen oli edellinen Philipsini vuodelta 2009. Toimiiko minkään merkin logiikka enää näin, vai onko kaikki jo pilattu?

      • Hieman_kärsivöllisyyttä

        Teksti-tv toimii siten, että siinä jonkin sivun alasivut kiertävät koko ajan. Joillakin kanavilla teksti-tv junnaa sivuja läpi 100-1000 väliä tasaista tahtia, jolloin alasivut saattavat latautua hitaasti. Yle priorisoi osaa sivuistaan, joten ne ladataan muita nopeammin saataville. Joillakin alasivuilla, kuten maikkarin 800 -sarjan treffisivut, alasivujen määrä saattaa olla 40-50 kpl. Menee muutama minuutti, ennen kuin noin suuri sivumäärä on latautunut teksti-tv:n muistiin. Teksti-tv:lle on annettu kanavanipussa rajallinen kapasiteetti , joten haetun sivun latautumista voi joutua hetken odottamaan.

        Teksti-tv:n muistikapasiteetti tv:ssä on jotain 1000-4000 sivua ja sinne alasivut latautuu automaattisesti, kun kanavalla vaan pysytään riittävän kauan. Teksti-tv:n selailu kannattaa aloittaa vasta sitten, kun on ollut pari minuuttia kanavalla. Sitten voi siirtyä teksti-tv:llä alasivulta toiselle esim. OK-painikkeen sivuilla olevilla oikea-vasen painikkeilla. Pitää vaan jaksaa odottaa hetki, että alasivut ehtivät latautua teksti-tv:n muistiin. Jos lataus on vielä kesken, niin alareunan alasivun numerot näkyy harmaana.


      • Teksti-tv

        "Teksti-tv toimii siten, että siinä jonkin sivun alasivut kiertävät koko ajan."

        Minun Sonyni teksti-tv toimii siten, että KAIKKIEN sivujen alasivut kiertävät koko ajan. Tai itse asiassa eivät kierrä, sillä kun päästään viimeiselle alasivulle, se jämähtää paikalleen, eikä tv enää aloita alusta eli ensimmäisestä alasivusta.

        Olin nimenomaan kiinnostunut siitä, onko enää lainkaan televisioita, joissa ei tapahdu mitään kiertoa tai sivujen vaihtumista itsestään. En tietenkään aio itse ostaa uutta televisiota teksti-tv:n takia, mutta muuan tuttavani aikoo, ja kyselenkin lähinnä hänen puolestaan asiaa.

        Sivujen latautumiseen kuluva aika oli toki tiedossani, enkä siitä mitään kysynytkään.


      • öö-tota
        Teksti-tv kirjoitti:

        "Teksti-tv toimii siten, että siinä jonkin sivun alasivut kiertävät koko ajan."

        Minun Sonyni teksti-tv toimii siten, että KAIKKIEN sivujen alasivut kiertävät koko ajan. Tai itse asiassa eivät kierrä, sillä kun päästään viimeiselle alasivulle, se jämähtää paikalleen, eikä tv enää aloita alusta eli ensimmäisestä alasivusta.

        Olin nimenomaan kiinnostunut siitä, onko enää lainkaan televisioita, joissa ei tapahdu mitään kiertoa tai sivujen vaihtumista itsestään. En tietenkään aio itse ostaa uutta televisiota teksti-tv:n takia, mutta muuan tuttavani aikoo, ja kyselenkin lähinnä hänen puolestaan asiaa.

        Sivujen latautumiseen kuluva aika oli toki tiedossani, enkä siitä mitään kysynytkään.

        Minulla ei ole koskaan ollut teksti-tv:tä, jossa sivut vaihtuisivat automaattisesti. Nytkin on Sony.
        Oletko tutkinut ohjekirjaa, että saako sen pois?


      • Hieman_kärsivällisyyttä

        En nyt ymmärrä, mistä tässä olikaan kysymys? Pitää tarkentaa, että ne alasivut vaihtuvat automaattisesti, jos sivulla on useampi alasivu. Otetaan vaikka YLE:n teksti-tv:n sivu 426 (Hki-Vantaa/Lähtevät lennot), jossa on neljä alasivua. Jos olet valinnut sivun 426, niin se vaihtuu parinkymmenen sekunnin välein. Kun alasivut ovat latautuneet muistiin, niin voit selata niitä Sonyn oikea <-> vasen painikkeilla.

        Teksti-tv nyt vaan toimii näin, eli lähetysjärjestelmä pyörittää parin tuhannen sivun pakettia joko kaikkia sivuja järjestyksessä tasaista tahtia tai painotettuna. Osa on kiinteitä sisällöltään ja osalla on monta alasivua. Kiertoaikaa voidaan säätää jonkin verran aiheen mukaan. http://yle.fi/tekstitv/html/P100_01.html voit tutustua siihen ihan käytännössä ja Ylen teksti-tv:n sivulla 576 on lyhyt teksti periaatteesta. Lisää tietoa http://yle.fi/tekstitv/ukk.html

        Teksti-tv on joustava järjestelmä, sillä kaikillahan ei ole nettiä käytössä. Esim. vaalien tulospalveluun saatetaan pariksi päiväksi kaapata osa sivujen kapasiteetista. Myös suuret urheilutapahtumat, kuten MM-kisat tai olympialaiset, saavat oman sivustonsa. Lisäksi sillä voidaan palvella eri tavoin, esim. tekstitys sivulla 333 tms. saattaa helpottaa monen elämää, ja se tarkoittaa, että tekstityssivu ohittaa muut sivut, jotta teksti tulisi oikeaan aikaan näkyviin ruutuun.


      • öö-tota
        Teksti-tv kirjoitti:

        "Teksti-tv toimii siten, että siinä jonkin sivun alasivut kiertävät koko ajan."

        Minun Sonyni teksti-tv toimii siten, että KAIKKIEN sivujen alasivut kiertävät koko ajan. Tai itse asiassa eivät kierrä, sillä kun päästään viimeiselle alasivulle, se jämähtää paikalleen, eikä tv enää aloita alusta eli ensimmäisestä alasivusta.

        Olin nimenomaan kiinnostunut siitä, onko enää lainkaan televisioita, joissa ei tapahdu mitään kiertoa tai sivujen vaihtumista itsestään. En tietenkään aio itse ostaa uutta televisiota teksti-tv:n takia, mutta muuan tuttavani aikoo, ja kyselenkin lähinnä hänen puolestaan asiaa.

        Sivujen latautumiseen kuluva aika oli toki tiedossani, enkä siitä mitään kysynytkään.

        Teksti-tv:n ohje puhuu alasivujen pysäyttämisestä Stop- tai Hold-näppäimellä kaukosäätimessä.

        Kuten sanoin aikaisemmin. Minulla ei vaihdu alasivut automaattisesti Sony-telkkarissa, Topfield-boxissa kuin läppärillä teksti-tv:tä katsoessa. Esim. nyt olen katsonut läppärillä ja Sonylla sivua 426 parikyt minsaa ja sama ykkössivu pysyy koko ajan.
        Jos telkassa vaihtuu automaattisesti, niin silloin siinä todnäk on stopparikin.


    • Kahden_kilpailijan_kisa

      Gigantti näyttää olevan keskustelun aloittajalle tuttu paikka. Tammiston Gigantissa on tänään yömyynti klo 21-24 ja sen sivut ovat http://viikkotarjoukset.gigantti.fi/Tammistoyomyynti/ Siellä voi kokeilla vaikka huutokauppaakin.

      Power mainostaa tänään kilpaa Gigantin kanssa, Sony 40" 349,- ja 55" 799,-. Harvinaisempi Grundig 49" 595,-. Powerin ja Gigantin malleista osa on skandiversioita, joita ei välttämättä kilpailevista liikkeistä löydy. Kummallakin keskusvarasto on Ruotsissa, joten jos tuotetta ei ole Suomen varastossa, niin muutaman päivän kuluttua tilaus on noudettavissa. Muistathan tarkistaa, että ostamassasi mallissa on kummatkin HD-virittimet. Tarjoustelevisioista vielä jokin aika sitten saattoi T2-viritin puuttua, ja vastuu sen puuttumisen huomaamisesta jäi ostajalle.

    • vilipsi

      2-3 tuotantolaitoksessa tehdään kaikki, oli merkki sitten mikä hyvänsä.

    • merkityksellisyyttä

      koskaan emme saa tietää mihin merkkiin aloittaja on päätynyt

    • 524r

      ainakin Phlips on meillä useassa telkkarissa vaatinut melko hämärän huoneen. Heikko kuva valoisassa ja aurinkoisella, säädöy on tapissa myös 2 nuoren säätämänä ja välillä palautettu tehdasasetuksiin.

      • Digityttå

        Pikkasen yleistetty... Philips on tehnyt telkkareita jostain 50-luvulta asti. Joku malli on voinut olla himmeämpi mutta jo pelkästään joka vuosi tulee markkinoille satakunta Philips-mallia, joista kaikissa käytetään erilaisia paneeleita. Niitä kirkkaitakin löytyy kun vaan katsoo mallin tiedot ennenkuin ostaa.


      • Anonyymi
        Digityttå kirjoitti:

        Pikkasen yleistetty... Philips on tehnyt telkkareita jostain 50-luvulta asti. Joku malli on voinut olla himmeämpi mutta jo pelkästään joka vuosi tulee markkinoille satakunta Philips-mallia, joista kaikissa käytetään erilaisia paneeleita. Niitä kirkkaitakin löytyy kun vaan katsoo mallin tiedot ennenkuin ostaa.

        Ei Philips huono ole (itsellä on v.2013 ja v.2014 versiot) mutta se jäi välillä vähän jälkeen näistä androideista sun muista härpäkkeistä


      • Anonyymi
        Digityttå kirjoitti:

        Pikkasen yleistetty... Philips on tehnyt telkkareita jostain 50-luvulta asti. Joku malli on voinut olla himmeämpi mutta jo pelkästään joka vuosi tulee markkinoille satakunta Philips-mallia, joista kaikissa käytetään erilaisia paneeleita. Niitä kirkkaitakin löytyy kun vaan katsoo mallin tiedot ennenkuin ostaa.

        Hollantilainen Phlips aloitti televisioiden myynnin jo 1949.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe