Vinkkejä päästäkseen laulajaksi?

toivoatäynnälaulajaksi

Hei. Oon kohta 18 vuotta täyttävä tyttö, jolla on ollu niin pienestä lähtien kuin muistaa unelmana olla laulaja. Isoin toive olisi olla huipulla, mutta unelma myös edes se, että "elättäisi" itsensä unelmaduunilla eli mitä rakastan kaikista eniten - laulamisella, tehdä vähintään 1 levy ja vetää keikkaa.

Rankan lapsuuden takia pääsin harrastamaan laulamista yksityistunneilla n. 5 v sitten eli 12 vuotiaana, mutta oon kehittyny jo laulamisessa paljon lyhyessä ajassa ja laulunopettajat ja monet muut ovat sanoneet suoraan mielipiteensä, kehuneet yms. Itsellä ei ole vieläkään kauhean hyvä itsetunto, mutta mielestäni on mulla on hyvä lauluääni. (For real, en vois uskoo mut oon monen ihmisen saanu itkee mun laulaessa koskettavia biisejä, mm. laulunopettajan.)

Joten rakkaat lukijat, kertoisitteko mulle vinkkejä minne suuntaan olisi hyvä mennä esim. somessa tai missä vaan päästäkseen artistiksi? Tarkoitus olisi tästä nykyiseltä alalta valmistuttuani hakea jonnekin musiikkialalle, joten olisiko kellään myös siihen hyviä hakuvinkkejä? Oon miettiny vaihtoehtoo "YouTuben kautta laulajaksi", mut toisaalta se on aika tuurista, katsojista ja ajasta kiinni kenen se/ne videot tavoittaa, ja tavoittaako edes sillä oikeaa ihmistä.. Esim. Robinin ja Justin Bieberin kohdalla kävi hyvä tuuri, oikeat ihmiset ja oikea aika (ja oikea taito!)

Laulan siis kaikenlaista musiikkia, poppia, hiphoppia, osaan räpätä hyvin yms. Mulla on vähän persoonallisempi ääni kuin monilla tytöillä, vähän kuin Adelella, laulan monesti matalalta mut kokoajan pääsen ylemmäs ja ylemmäs nuoteissa mitä enemmän treenaan ja uskon itseeni :) Oon myös sen 5 vuotta kirjoittanu biisejä, räppiä ja poppia, kerran pääsin musiikinopettajan (on artisti myös) kanssa tekemään biisiä, jäi valitettavasti kesken kun valmistuin peruskoulusta :(

Auttakaa ja kertokaa vinkkejä/ omia kokemuksia kiitos. <3

6

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliskotässä
      • toivoatäynnälaulajaksi

        Joo olen! Ihana karisma ja ääni Saaralla! <3


    • lghjghfdfd

      Menestykseen ja kuuluisuuteen haluaa moni, joista suurin osa karsiutuu matkan varrelle. Osa pääsee kuuluisuuteen sitkeällä työllä, osa vahingossa. Kaikkien pää ei kestä. Heikko itsetunto ei ennusta hyvää. Julkkiksen on oltava vahva ja tervepäinen.

      Jos itselläsi ei ole visiota kuuluisuuden pääsyn keinoista, niin kannattaisi vaikka jatkaa opiskelua alalla. Samalla saat varmasti vinkkejä siitä, miten tuoda omaa osaamista esiin. Mielestäni monipuolinen osaaminen on vahvuus. Ei tipahda tyhjän päälle, jos yksi tie ei johda eteenpäin. Eli esim. jos et voi laulaa, olet hankkinut pedagogiset taidot opettaa laulua ja soittoa. Biisejähän kerroit jo itse tekeväsikin. Eikä siviiliammatissakaan mitään noloa ole. Moni on tosi kovatasoinen muusikko, vaikka tekee työkseen ihan muuta. Uskon, että väestön vanhetessa ikäkään ei enää ole niin este menestykselle (eli vanhempanakin vielä voi ja ehtii).

      Ole valmis antamaan ilmaisia konsertteja alussa. Hyödynnä kakki avoimen mikin tapahtumat ja vastaavat, jossa voi päästä lavalle. Varmasti joka paikkakunnalla on tapahtumia, joissa harrastelija voi päästä esiintymään. Mikä vain avoin ovi voi johtaa eteenpäin.

      Laita nettiin videoita ja hanki niille kuulijakunta. Pyydä apua tekoon, jotta videot ovat riittävän laadukkaita. Itse en netin kanavista tiedä, olen liian vanha, enkä niin kiinnostunut asiasta.

      • toivoatäynnälaulajaksi

        Tämäpä hyvinkin totta. Kiusaamisen kohteena oon ollu 10 vuotta, mutta ajan myötä on oppinut sanomaan vastaan/jättämään huomioimatta. Joten pienestä (eikä koommin isommastakaan) tule sorruttua epävarmuuteen eikä pää hajoa. Itsevarmuutta on kertynyt, olisin halunnut jo suoraan peruskoulusta hakea musiikkialalle mutta eipä tuo itsetunto vielä silloin ollut tarpeeksi hyvä edes uskaltautua hakemaan. Ja ihan hyvä sinänsä, saa vielä harrastuksena pitää ja kehittyä siinä.

        Kiitos paljon vinkeistä ja neuvoista, positiivisuudella eteenpäin. Jos sattuukin joskus tulemaan vastaan mahdollisuus ja unelmani toteutuminen, tulen ilmiantamaan itseni täällä :P


    • GottNyttÅr

      Hei. Mistä päin olet kotoisin tai missä vaikutat? Olisi hienoa, jos pystyisi tukemaan toisiaan laulussa.

      • toivoatäynnälaulajaksi

        Moi. Pohjois-Karjalasta olen mutta esim. pääkaupunkiseudulla tulee käytyä. Entäs sinä? :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe