Naapurit kerrostalossa

Juhlajaarki

Kerrostalossa ei voi välttyä naapureilta. Tänään sattui ärsyttävä tilanne. Joidenkin naapurien käytös on rumaa. Heidän mielestä on minun tervehdittävä ensin. He eivät tee aloitetta vaan jäävät möllöttämään. Tänään tulin kotiin asioilta iltapäivällä. Saman kerroksen naapuri oli lähdössä ja jäi möllöttämään. Varmasti näki, että minulla on kiire. Tänään on kiireinen päivä. Kohta on lähdettävä iltatöihin.

14

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikkilänkuja

      Meillä taas osaa kaikki tervehtiä !

      Lainaamme jopa toisillemme lehtiä sekä sokeria tarpeen tullessa !

    • Jonskuna

      Kyllä tervehtimiseen oppii sanoo vaan moro välittämättä siitä sanooko naapuri. Uutena asukkaana ei vaan tunne aivan heti onko vastaantulija asukas vai ei voi tervehtiä silti.

    • tikusta_turhaa_asiaa

      oletko sä ap oikeesti noin hoomoilanen tampio?

      Ketä kiinnostaa ovatko rapussa vastaantulijat naapureita, talon asukkaita tai jonkun vieraita! Kerrostaloetikettiin kuuluu, että sinä tervehdit jokaista joka vastaan tulee. Eikä sillä ole väliä vastaako se toinen vai ei.
      Kevyt moikkaus tyyliin hei/moi/nyökkäys hymy, sinä olet kohtelias ja ei siinä mitään sen ihmeellisempää ihmettelyä ole.

      Ei niille naapureille selitellä eikä esitetä miten kiire sulla on tai miten tärkee ihminen sinä olet. Eikä siinä jäädä pohtimaan vastaako se rapussa olija sun tervehdykseen vai ei. Eikä siinä tartte miettiä kumpi teistä tervehtii ensin, ei tartte jäädä jutustelemaan eikä katselemaan möllöttääkö joku sun perään vai ei.
      Tervehdit ja menet menojasi.

      • mikäsiinäon

        Siinäpä se! Voi tervehtiä ja jatkaa matkaa.
        Mutta ne joilla ei ole menoja, ovat aina vaan kotona ja elämä pyörii talon ympärillä. Jotkut tutkii roskatkin. Miten selität kyylälle, että vaikka asumme samassa talossa, minun velvollisuuteni ei ole jakaa koko elämääni sinun kanssasi. Varsinkaan kun ei ole äänieristeitä, se pieni yksityisyys on siinä kun on poissa.
        Jos minulla olisi aikaa, kävisin kansalaisopiston kursseilla. Kurssitarjonta on monipuolista. Mutta jos ystävällisesti sanoisin kyylälle, että sielä voisi olla sisältöä sinunkin elämääsi, hän vain suuttuisi. Jotkut vaan kyttää muita, vaikka voisivat keskittyä omaan elämäänsä.


      • et_ole_maailmannapa
        mikäsiinäon kirjoitti:

        Siinäpä se! Voi tervehtiä ja jatkaa matkaa.
        Mutta ne joilla ei ole menoja, ovat aina vaan kotona ja elämä pyörii talon ympärillä. Jotkut tutkii roskatkin. Miten selität kyylälle, että vaikka asumme samassa talossa, minun velvollisuuteni ei ole jakaa koko elämääni sinun kanssasi. Varsinkaan kun ei ole äänieristeitä, se pieni yksityisyys on siinä kun on poissa.
        Jos minulla olisi aikaa, kävisin kansalaisopiston kursseilla. Kurssitarjonta on monipuolista. Mutta jos ystävällisesti sanoisin kyylälle, että sielä voisi olla sisältöä sinunkin elämääsi, hän vain suuttuisi. Jotkut vaan kyttää muita, vaikka voisivat keskittyä omaan elämäänsä.

        no huh, taidat olla luulosairas typpi mikäsiinäon!
        Mitä se sinulle kuuluu mitä toiset tekee oman asuntonsa sisällä?
        Miksi naapurille pitäisi mitään selitellä omista liikkeistään tai tekemisistään?
        Moikkaa ja kävelee ohitse. Jos naapuri väkisin yrittää sisään tuppautua, aina voi sanoa, että pahoittelen, mutta nyt ei sovi ja ei muuta kuin oman kodin ovi naapurin nenän edestä kiinni. Ei se väkisin montaa kertaa sisään yritä.


    • muna_kana_idiootti

      mikäsiinäon-niksulle.
      jos ne kurssit oikeesti ois niin kiinnostavia, niin mikset järjestä ittelles aikaa, ja mene itte niille?
      nythän sinä kyyläät naapureitas ja haukut niitä täällä, että hui kauheeta miten sun naapurit kyylää sua.

      • mikäsiinäon

        Voi olla. Mutta tämä yksi kyselee minulta mennen tullen, mihin menen tai mistä olen tulossa. Kyseli myös vierailtani. Roskien tutkimisen olen nähnyt useaan otteeseen. Ajattelin että jos se on jotenkin yksinäinen ja saisi virikkeitä kursseilta tms.
        Mutta, ootte oikeassa. Tosin toivon että se kuolis kun se kolistelee nytkin, vaikka on yö.


    • ijgnkwei

      Minä tervehdin vain sellaisia naapureita, joita itse haluan. Taloyhtiössä asuu jos jonninlaista säätäjää ja näiden hulluimpien kanssa en halua olla missään tekemisissä enkä näin ollen heitä tervehdi. Osaavat sitten pysyä loitolla eivätkä tule esim utelemaan henkilökohtaisia asioita niinkuin joillakuilla on tapana. Liian hyvissä väleissä ei edes kannata olla mikäli mielii olla rauhassa. Eivätpähän sitten tule soittelemaan ovikelloa minkään syyn varjolla.
      Aina kun eräs kyttä-mummo liikkuu pihalla vedän verhot eteen, ihan mielenosoituksena sille että hän kyylää. :)

    • ieegrhjgnjdjkeitiyruw

      Täällä dementoituneet, skitsofreniakot, alzheimerlaiset, alkoholistit & narkkarit ym. aiheuttavat todella paljon kaikenlaista. Miten yhteen taloyhtiöön voikaan mahtua näin paljon sairaita ihmisiä?

      • Jonskuna

        Ajattelin et talossa asuu suht normaaleja ihmisiä. Alkoholistit,narkkarit on tietysti luku erikseen. Kenekään normaalilla järjellä varustetun ei pitäisi asua samassa talossa heidän kanssaan. Taloyhtiö missä asut on yleishyödyllinen ns. omistaja on julkinen.


      • salaköyhä

        Sossut olettaa, että sairaat kuntoutuu, kun heidät sijoitetaan normaaliin vuokrataloon. Se on kiva idea teoriassa mutta ei toimi käytännössä. Epäonnistunutta sosiaalipolitiikkaa siis.
        Asuntolat, joissa on ympärivuorokautinen valvonta, olisi parasta. Kehitysvammaisten kohdalla tämä toimii, mutta muiden kohdalla säästetään väärässä paikassa.
        Sossun kultapojat ovat isännöitsijöille varmoja vuokranmaksajia.
        Yksi möykkää ja häiritsee minkä ehtii, mutta sossun mielestä kukaan ei saa jäädä asunnottomaksi joten muiden pitää vaan sietää.
        Sitten on oikeasti asunnottomia, jotka osaisivat arvostaa kattoa pään päälle.

        Sen sijaan vanhuus tulee kaikille elintavoista riippumatta, ellei ehdi kuolla nuorempana.


      • oegjwwk
        Jonskuna kirjoitti:

        Ajattelin et talossa asuu suht normaaleja ihmisiä. Alkoholistit,narkkarit on tietysti luku erikseen. Kenekään normaalilla järjellä varustetun ei pitäisi asua samassa talossa heidän kanssaan. Taloyhtiö missä asut on yleishyödyllinen ns. omistaja on julkinen.

        Taloyhtiö jossa asun, on osaketalo. Eli asuunot omistaa joko yksityishenkilö, säätiö ja kaupunki omistaa myös joitain asuntoja täällä.
        Jokut vuokraavat asuntoja, eikä kukaan siihen voi vaikuttaa kenelle joku antaa asuntonsa vuokralle. Mutta joo, olisi pitänyt ottaa tarkemmin asioista selvää ennenkun osakkeen täältä ostin.
        Yksityiset eivät välitä siitä, vuokraavatko asuntonsa alkoholistille tms. kun vuokranmaksun hoitaa sosiaalitoimi. Muut asukkaat kärsivät erilaisista ongelmista joita vuokralaiset aiheuttavat, vuokranantajat eivät välitä koska asuvat itse muualla.


      • Jonskuna

        Voi vaikuttaa siihen jos häirkkö asuu naapurissasi et hän muuttaa pois tai hiljenee. Mikäli asunto on yksityishenkilöllä omistuksessa. Parikin kertaa on naapurikseni sattunut häirikkö porukka kumallakin kertaa yhteys isännöitsijään ja häiriköiden muutto on tapahtunut.


    • muuttokomielessämuuta

      Kyllä näitä lukiessa tuntui aloitaja yhtä hörhöltä kun naapurinsa .luulotauti on tainnut iskeä kaikkiin asukkaisiin?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe