Mitä tehdä kun sisko potkii koiraani?

Yöuneton

Hei!
Ostin siis viime talvena itselleni ihanan sekarotuisen koiran, mutta siskoni (21-v) ei ole missään välissä pitänyt siitä. Ongelmia näiden kahden välillä on ollut koko ajan, mutta nyt kun muutin koulun asuntolaan ongelmat menivät pahempaan suuntaan... Koira ei tosin ole missään välissä osoittanut aggressiivisuutta siskoani kohtaan.
Eli siis koirani tuntuu pelkäävän siskoani jonkin verran eikä tottele tätä oikeastaan ollenkaan. Luulin tämän johtuvan siitä että siskoni huutaa koiralleni usein. Tässä pari viikkoa sitten kotona ollessani olimme kolmestaan yhteisessä huoneessamme ja koirani meinasi hypätä siskoni sängylle. Siskoni katsoi koiraa pahasti ja koira kääntyi pois ja käveli oven eteen "turvaan", ja tähän päälle siskoni nauroi: "Hyvä, kun toikin oppii ettei oo mun sängylle asiaa kun oon tarpeeks monta kertaa potkassu päähän!" Olen itse nähnyt yhden tällaisen hetken ja se ei todellakaan ollut ihan vain sellainen pieni työntö...
Lisäksi koirani on laihtunut roimasti koulun alun jälkeen... En ole varma onko kyse siitä ettei siskoni ruoki sitä(vanhempani kyllä hoitaisivat sen, mutta siskoni vaatii että hänen pitää saada ruokkia) vai vain siitä että koiraa stressaa kun olen poissa.
En omista ajokorttia niin koulun lähelle asuntoon muuttaminen ei oikein onnistu ja en todennäköisesti saakkaan ajokorttia ihan vielä sillä rahatilanne ei ole ihan parhaasta päästä...
Lisäksi siskollani on vaikeahkoja mielenterveyden ongelmia mutta ei suostu menemään hoitoon ja vanhempieni mielestä ei tarvitse pakkohoitoa.
Olen todella huolissani koirastani mutta en uskalla tehdä eläinsuojeluilmoitusta sillä pelkään että koira viedään minulta, tai että siskoni joutuu ongelmiin vaikka ei ole terve...
Ja koulukaan ei ole tullut kauheammin vastaan tässä asiassa vaikka lemmikkihuoneitakin on...

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeilmoitus

      Koita nyt äkkiä keksiä jotain. Koirasta voi tulla hyvin arka tai arvaamaton luonteeltaan, jos sitä kohdellaan väkivaltaisesti tai pelotellen. Jos pelkäät tehdä ilmoitusta viranomaisille sillä perusteella, että koira viedään teiltä, niin mieti onko koiran kannalta parempi vaihtoehto elää toisessa kodissa hyvin kohdeltuna vai teidän luona kaltoin kohdeltuna.

    • huohtaas

      Ensin puhuisin vanhemmille ja mikäli tämä ei tuota tulosta, eläinsuojeluilmoitus, mikäli et saa sopivaa asuntoa hankittua. Koiran pitäminen nälässä on jo tietoista kaltoinkohtelua, koiran potkiminen kertoo myöskin siskosi kykenemättömyydestä kantaa vastuuta. Ei sinulla taida olla vaihtoehtoja, mikäli tuo koiran kohtalo kiinnostaa. Siskosi kuulostaa melko sairaalta persoonalta, kyllä täytyy olla jotain pahasti vialla, jos saa kiksejä eläimen rääkkäämisestä..

      • khioyu52kih

        Kyllä se sisko on vietävä lopetuspiikille, eiköstä vaan?


      • koirakinon

        Minäkin puhuisin vanhemmille, neljän äitinä, ihmettelen miksi 21 vuotias ylipäätään vanhempien nurkissa asuu...On kuitenkin jo aikuinen


      • Näin.se.homma.menee
        koirakinon kirjoitti:

        Minäkin puhuisin vanhemmille, neljän äitinä, ihmettelen miksi 21 vuotias ylipäätään vanhempien nurkissa asuu...On kuitenkin jo aikuinen

        No kun se on vajakki. Asuu siellä vielä 4-kymppisenäkin. Silloin on jo pitkään potkinut vanhempiaan!


      • hyihäpeä
        koirakinon kirjoitti:

        Minäkin puhuisin vanhemmille, neljän äitinä, ihmettelen miksi 21 vuotias ylipäätään vanhempien nurkissa asuu...On kuitenkin jo aikuinen

        Sääliksi käy sinun lapsia, jos äiti on sitä mieltä, ettei 21-vuotiaana saa enää kotona asua. Järkyttävä eukko olet.


    • optiosiovat

      Oi tämä sukulojaalius Suomessa... Itsekin olen käräytänyt sukulaiseni kaltoinkohtelusta ja rikkeestä. Pääsi hoitoon ja suuttui toviksi minulle samoin muu suku. Joko laitat koiran hoitoon muualle,muutat tai ilmoitat elsulle siskostasi.

    • 0987567890

      Sinun koira ja siskosi huutaa koiralle? Pistä stoppi tuollaiselle käyttäytymiselle!!

    • Koirienvihaaja

      Halaa siskoasi, silitä tätä päästä ja sano "Rakastan sinua. Rakastan sinua, teit koiralle sitten mitä tahansa". On se kumma kuinka ihmiset täällä olisivat valmiita kavaltamaan oman siskonsa pelkän koiran takia... SE ON VAIN KOIRA!!

      • hllcf

        Nimenomaan, se on vain koira. Ongelma vain on siinä, että jos koiraa kohtelee kaltoin aiheuttaen fyysistä kipua ja vielä huutaa päälle, niin se koira ei osaa ajatella asiaa siten, että rakastanpa tuota huolimatta siitä, mitä se tekee. Ja kun ihminen näin sitten ihan omalla toiminnallaan kasvattaa koiran, joka on alati varuillaan ihmisten seurassa, ei luota jne., niin lopputulema ei välttämättä miellytä ketään. Siinä olet sinä sitten taas ulvomassa, miten koirat ovat arvaamattomia yms. yms. yms. Mikään ei näemmä kelpaa sinulle.


    • PolvikoiraJoppe

      Hei! Oletko puhunut siskollesi suoraan asiasta? Kannattaa aloittaa siitä, vaikka tiedän kyllä ettei se välttämättä ole helppoa. Varsinkin jos tämä on myös ihmisiä kohtaan hankala tyyppi.

      Veljeni aikoinaan kiusasi meidän perheen koiraa (no ei sentään potkinut, mutta semmosta ärsyttävää härnäämistä), koiraparka meni aina sitä karkuun ja ärisi. Ja minä en juurikaan uskaltanu puuttua koska itsekin vähän pelkäsin veljeäni tuolloin. Oli kammottava tilanne, ja paha olo on nyt vielä vuosienkin jälkeen.

      Toinen juttu tuosta koulun asuntolasta - mitä tarkoitat ettei koulu suostu tulemaan vastaan, tämä jäi vähän epäselväksi? Mikä estää muuttamasta lemmikkihuoneeseen jos niitä kerran on, onko ne kaikki jo täynnä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe