ETn avaamisesta keskustelua

Humanistisesti

...nyt eduskunnassa.!entä leireillä?
ET:n avaaminen vapaasti valittavaksi kaikille oli esille eduskunnan täysistunnossa, ja keskustelu jatkuu vielä, ennen kuin aloite lähetetään eduskunnan sivistysvaliokuntaan. https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/PoytakirjaAsiakohta/Sivut/PTK_84 2016 4.aspx

Vain jos sivistysaliokunnan enemmistö haluaa asian valiokunnan käsittelyyn, se sellaiseen pääsee.. Muuten hautautuu...

Toivottavasti myös mahdollisimmaan moni nuori voisi nyt tässä asiassa ottaa yhteyttä eduskunnan sivistysvaliokunnan jäseniin, esim. omaan ajatteluunsa parhaiten sopiviin kansanedustajiin.

13

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkjhgfds

      Hyvä aloitus!
      Lapsilla ja nuorilla on oikeudet.
      Tämän johdosta voisi vaikka kokoontua eduskuntatalon eteen osoittamaan kantansa... EI VÄKIVALLALLA VAAN SIVITYNEESTI... jos enään uskaltaa kun kaikkea sattuu mutta sähköposti liikenne toimii!!!

    • HolkoukselleStoppi

      Hirveetä holhousta tämä ET-kielto.

    • Ei todellakaan avata ET:tä kaikille! Olen itse ET ryhmässä ja haluan, että se pysyy pienenä ja tehokkaana ryhmänä, jossa saa rauhassa naureskella uskonnonopetuksessa oleville. Olkaa vaan te kirkkoonkuuluvat siellä uskonnon tunnilla ja jättäkä ET tunnit meille kirkkoonkuulumattomille.

      • Japp3rvokki

        Yrität ovelasti saada kirkkoon kuuluvat tappelemaan vapaan ET:n puolesta kieltämällä heiltä sen.


      • Häh? Sanoinpahan vain, että en halua lisää ihmisiä ET:n tunneille. Sehän tekisi ET:n opetuksesta yhtä tylsää kuin uskonnonopetuksesta.


    • Terv.Mirka

      Uskonnon opetus ei kuulu kouluun. Opettakoon kirkko omat loitsunsa ja oppinsa
      ihan itse jossain muualla kuin kouluissa.
      Lapsia pitää suojella uskonnollisilta lahkoilta johon kirkkokin kuuluu.

    • mjnhbgvfvf

      Pirkko-pappi virkaveljineen pitää huolen siitä, että
      Jumala ja Ihmiset ovat syyllisi kaikkiin rikollisen kristinuskon rikoksiin..

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14373787/pirkko-pappi----#comment-85573787
      #kuunteleva_kirkko
      20.7.2016 17:30
      Hei.
      Täällä on oikein 9 päivää sitten aloitettu ketju minulle. Ja ihmetelty miksi en tule vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Voi sentään, olen tehnyt muita asioita tässä välissä, onneksi nyt huomasin tämän suuren kunnian :) Asiallisia kysymyksiä en löytänyt kuin kaksi, mutta onneksi ne sentään löysin.

      Millainen on Jumala, Jeesus, joka ei suojele uskovaistenkaan lapsia erilaisilta kauheuksilta, kysyttiin. Esitän vastakysymyksen; ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei Jumala ole ketjun aloittajan tai kenenkään muunkaan ratkaisuista tai tekemisistä vastuussa. Ihmetyttää kuinka Jumalaa syytetään ihmisten kauheuksista.
      Onko papit vapautettu kirkollisverosta, kysyttiin. Ei ole, tietenkään, miksi olisi. Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet.
      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi#

      Siis herra jumalaa palvelevan papin mukaan "ihminen on vastuussa teoistaa" joten rikoksien syyt vieritetään VÄÄRÄÄ TODISTUSTA ANTAMALLA JUMALAA JA ihmisyydestään luopumattomien IHMISTEN syyksi (rikoksiksi)!

      Tavallaan tuo oppi on saatanaa jumalanaan palvelevan tunnustus...

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      syntisenä=rikollisena

      Ja Pirkko-pappi maksaa mielellään seurakunalta saamaltansa palkasta mm lähetystyö rikollisuuksia joissa lapsiakin tapetaan poitamallakin herran helevetin tulessa....

      "Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet."

      https://www.google.fi/search?q=african christianity and witchcraft&hl=fi&biw=1920&bih=1066&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0nsmXuvrLAhXkIJoKHWgHDToQ_AUIBigB#hl=fi&tbm=isch&q=african christianity witchcraft&imgrc=ObUArIJAIGOaOM:

    • ETkyllä

      ET:n voi avata nyt - oppilas oppilaalta.
      Joulukuussa ehtii erota kirkosta - tai pyytää huoltajia erottamaan alle 15-vuotiaan - ja sitten ilmoittaa koululle siirtymisestä ET:oon.

      • sanoinp

        Joululomallakin ehtii ilmoittaa. Monessa kunnassa koulu alkaa vasta 9.1.2017.


    • datboiiiiiii

      ET on mun lempi elokuva

      • ybgvfcdc

        Hih! Tunnen monia jotka tykkää samoin!


      • KaikkiVoiValita

        Katsottiin joskus koulussa ryhmön kanssa, kun muut meni "pääsiäiskirkkoon" eli jumalanpalveoukseen ev.lut. kirkossa.

        Nykyään kaikki, eivät vain ET-oppilaat, voivat olla pois ev.-lut. "joulukirkosta", joka on eri asia kuin koulun joulujuhla.


    • sanoinp

      Kun monet http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/ nyt eroavat kirkosta (tai ovat viime vuosina eronneet) netissä http://www.eroakirkosta.fi/ (yksin), niin eikö olisi kasvatuksellisesti ja perheen katsomuksellisen harmonisuuden kannalta asiallista erottaa saman tien myös lapset eli nuoret kirkosta?

      Ja olisiko asiallista ilmoittaa heidät sitten koulussa tähänastisen "pakkouskonnon" sijaan elämänkatsomustiedon (ET:n) http://et-opetus.fi/et/esittelymateriaalit opetukseen, vaikkapa nyt heti kevätlukukauden alussa? Ilmoitus vaan kouluun joululoman aikana, kun monilla vanhemmilla on myös tavallista paremmin aikaa ensin jutskailla rauhassa lasten/nuorten kanssa ja puolisonkin kanssa perhepalaverimielessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe