Onko personal trainer mielestäsi pakollinen?

Tyttönennnn

Ok, personal trainer on kallis, treeniohjelmia voi hankkia netistä ja on ehkä joku kaverikin kenen kanssa mennä treenailemaan. Mutta entä jos teetkin tietämättäsi väärällä tekniikalla? Monesti näkee salilla ihan karseita asentoja/tekniikoita, ja tietääkseni salilla voi helposti rikkoa itsensä.

Oletko käyttänyt pt-palveluja ja kuinka paljon? Miten perustelet sitä että olet käyttänyt tai et ole?

12

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itseoppinut

      Ei todellakaan ole pakollinen. Trainereita on monenlaisia ja suurin osa julkisuudenkin trainereista tekee liikkeitä enemmän tai vähemmän väärin. PT-titteli ei vielä tarkoita sitä, että on oikeasti todella hyvä. Moni PT ei edes tiedä lisäravinteiden laadusta juurikaan mitään eikä voi sitä edes myöntää. Rehellinen PT sanoo jos ei ole ihan varma ravinnon ja ravinteiden laatuasioista.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden

      • kkhlvhj

        "lisäravinteiden laadusta"? Ei niissä ole mitään laatuja, kaikki ovat yhtä ja samaa p#€kaa... Ruuan laaduissa sen sijaa on laatu eroja...


      • Isot.erot

        Siis et kai väitä, että kaikki ravinteet tulee yhdestä ja samasta tehtaasta ja kaikki maailman tuhannet lisäravinnefirmat purkittavat sitten sen täysin saman ravinteen erilaiseen purkkiin ja hinnoittelevat erilailla. Tottakai ravinteiden laadussa on isoja eroja, ihan niin kuin ruuassakin.


      • jhgjhcg

        Pointi on se. Että lisäravinteiden hyöty on niin pieni, että on ihan sama mitä käyttää... Palkkariksi kun riittää banaani ja pari desiä maitoa tai kaakaota...


    • personaalia

      Eihän nykyään enää osata tai uskalleta tehdä mitään omin avuin.
      Kohta on aamupala PT:n tarve ihmisillä.

    • eiekaeikävika

      Otsikon kysymykseen; ei ole.
      Tai toki riippuu mitä haetaan.
      Meillä kaupungin salilla on kaupungin liikuntatoimen liikunnanohjaajia jotka ohjeistavat laitteiden käytössä ja suoritustekniikoissa. Uskon että monella näistä liikunnan ammattilaisista on suurempi tietotaito kun kirjekurssilla pt:ksi valmistuneilla. Kaikenlisäksi näiden kaupungin palkkaamien ammattilaisten käyttö on ilmaista... joten
      .

    • kkhljkjj

      Kyllähän se olisi hyvä, että joku opastaisi alussa. Laitteiden käyttö on suht helppoa ja nopeaa oppia, mutta vapaat painot taas vaativat enemmän opastusta ja tekniikan hiomista. Olisi hyvä jos treeni perustuisi isoihin moninivel liikkeisiin (esim. Kyykky) ja sitä täydennetään sitten laitteissa tehtävillä apuliikkeillä...

    • reenari

      Kyllä mä tykkään käyttää pt:n vinkkejä suoritustapoihin. Jos joku tyyli ei sovi niin hän löytää siihen toisen variaation ei tarvi itse pohtia miten tän tekis tai kysellä joltain toiselta tietämättömältä mutu pohjalta eri tavoista. Kyllä sen pt ammattilaisen huomaa ja erottaa ihan oikeesti amatööristä. Vähän niinkuin muissakin ammateissa on amatöörejä ja ammattilaisia. Kyllähän tua saleilla on niitä jotka ovat tehneet samoja liikkeitä jo parisataa kertaa ja aina vaan alkaa sen ympyrän alusta edes kokeilematta jotain muuta tapaa vaikka tiedetään et on hyvä antaa sille lihakselle jotain muutakin kautta ärsykettä kuin samalla tavalla tehden.
      Toisaalta on hyvä ettei mun tarvi pohtia niitä treeniohjelmia vaan sen duunin tekee pt mun puolesta ja mä saan keskittyä itse suoritukseen. Tuloksia voi sit katsella kriittisemmin jos joku ei olekaan toiminut kuten on suunniteltu.
      Salin valkkasin siltä pohjalta missä on mielestäni ammattitaitoiosemmat pt:t.

      • kjjhhjjvh

        Muuten ihan hyvä, mutta sun nimen omaan pitäisi sisäistää ja oppia. Ei niin, että pt kertoo koko ajan mitä teet... Syy tähän on se, että sun pitää oppia tuntemaan sun kroppa ja oppia miten ja kuinka paljon sitä kuormitetaan. Tätä pt ei voi puolestasi tehdä...


    • aitoBlueteam

      on pakollinen kaikille jotka tarvitsevat apua arkipäiväisiinkin asioihin kuten paskalla käyntiin

      oikeasti tarvitset vain juoksumaton sekä purkin statiinia

    • penkkiäkö

      Kyllä hyvälle pt:lle on käyttöä. Harva kokematon pystyy rakentamaan itselleen monipuolista ja juuri hänen tavoitteisiinsa sopivaa ohjelmaa. Ja hyvä pt pystyy myös ohjaamaan tavoitetta realistiseen suuntaan. Ihmisten olisi hyvä miettiä mitä haen saliharjoittelulta, onko realista saada isot hauikset ja penkkitulos, vai pyrkiä kehittämään lihaskuntoa arkielämää varten.

    • treenisyksyä

      Aloittelijalle tärkeää että oppii tekniikat tekemään puhtaasti....silloin pätevä PT on hyvä, huonojakin löytyy, kuulemma...minä miehenä palkkasin naisen, erittäin hyvä oli ja vaati paljon ja pisti tosissaan töihin. Kolme kertaa treffattiin ja sain vielä ruokailuohjeetkin treeniohjelmien päälle samaan hintaan. Nyt mennyt kolme vuotta ja tulokset näkyy, lihasta tullut noin 5-7 kiloa, vatsakin on tiukkapaketti. Maastaveto jäi pois koska välilevyongelmaa on ollut ja PT mielestä ei kannata ottaa riskiä...PT harkitsevan kannattaa ottaa selvää hinnoista, vaihtelee aika paljon ja kuten sanoin kaikki ei tunnu olevan päteviä...puskaradio toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe