Ateca hinnoiteltu pitkäksi Suomessa.

Näinsevaanmenee

Seatin hinnoittelu on Suomessa Leonin kohdalla erittäin houkutteleva, mutta Atecan hinnoittelu on ainakin nyt alkuun mennyt pitkäksi. Ateca Style 1,0 maksaa Suomessa yli 6000 euroa enemmän kuin Leon ST 1,0 Style. Vastaavasti Saksassa kyseisten automallien hintaero on vain tasan 700 euroa.

Toki täytyy sanoa, että Leonin hinta on Suomessa on todella halpa, sillä se on yli 2400 euroa halvempi kuin Saksassa. Vastaavasti Ateca taas on Saksassa lähes 3000 euroa halvempi kuin Suomessa.

Todennäköisesti Ateca 1,0 mallin hinta tulee Suomessa laskemaan kun mallin ensi huuma Euroopassa on ohi ja Suomessakin huomataan ettei auto pidemmän päälle myy ylihintaisena. Eli kannattaa odottaa ensi vuoden puolelle mikäli Atecan haluaa tuolla pikkumoottorilla. 1,4 moottorisena Atecan hinta tuskin tulee laskemaan paljoa, joten sellaisesta haaveilleen ei tarvitse jäädä odottamaan välttämättä.

56

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puppua_generaattorista

      Heh olet sinä melkoinen ennustaja. Luuletko oikeasti että Kesko ahneena fimana laskee tuosta vaan Atekan hintaa? Meinaatko vakavissasi että 1,0 atekan hintaa tullaan tiputtamaan jatkossa noin 5000 euroa? Onhan ateka ihan eri luokan auto kuin Leoni, laatukin pykälän parempi ja katu maasturi korimalli myy nykyisin parhaiten.

    • tulossaon

      no ei se kovin kallis ole, harkitsin ASX, mutta sehän tuli automaatilla kallimmaksi sain 150 000 km takuun ilmaiseksi

    • Näinsevaanmenee

      Hinnoista; Leon ST 1,0 Style Suomessa 19898,30, Saksassa 22310,00. Ateca 1,0 Style Suomessa 25993,07, Saksassa 23010,00. Noista hinnoista ei voi mielestäni vetää muuta johtopäätöstä kuin, että Ateca on Suomessa alkuun hieman ylihinnoiteltu.
      Ja laadullisesti en usko olevan mitään ero Leonin ja Atecan välillä, sillä samasta Barcelonan tehtaasta ne tulevat. Jos jotain laatueroa on, niin se on todennäköisemmin Leonin eduksi, sillä siitä on jo mahdolliset lapsentaudit korjattu.

      • liika_itsevarmuus

        heh tuota säälittävää itsevarmuuttasi...samanlaisia "tietäjiä" eli täysiä idiootteja meillä duunissakin...Ateca tehdään eli kootaan Skodan tehtaalla Tsekeissä, ja sen rinnakkaismalli eli uudistuva Yeti tulee ensi vuonna. Laatu on skodillacin tehtailla ollut hyvää, jopa parempaa kuin Volkkarin Saksan tehtailla. Sama homma hinnan alentamisen kanssa, eli väärin veikkaat.


      • mrITSEVARMUUS

        "heh tuota säälittävää itsevarmuuttasi...samanlaisia "tietäjiä" eli täysiä idiootteja meillä duunissakin..." AHA! :)

        "Laatu on skodillacin tehtailla ollut hyvää, jopa parempaa kuin Volkkarin Saksan tehtailla."
        HAHAHAHAHAHAH!!!!!!! Kyllä volkkarin laatu nyt skodan peittoaa mennen tullen!!

        Ainahan uusien mallien hinnat putoavat n.vuoden päästä markkinoille tulosta ja varusteita saa samalla rahalla enemmän!! PÖSILÖ!


    • Shorttaaja

      Hinnoiteltu Pitkäksi!! Mikähän juntti tämänkin sanonnan on keksinyt..

      • kielipuolimies

        Samaa luokkaa idioottien "muka vitsikkäiden" sanontojen kuten myymiö (myymälä), taputeltu (ratkaistu), kumet (kumit, renkaat), koelauta (kojelauta) ja vermeet (varusteet) kanssa. Paskaa kielen vääntämistä.


    • isopitkä

      Voihan Ateca jotenkin myydä hinnat alkaen -mallillaan, mutta automaatti on hinnoiteltu aivan poskelleen, alkaen 30700.-! Bensa-automaatin pitäisi olla noin 25000.- nurkilla, jos edes muutaman haluaisi myydä.

    • Minunnäkemyksenimukaan

      Tosiaan Atecat valmistuukin Skodan tehtailla Tsekeissä toisen uuden mallin Skoda Kodiaqin kanssa samalta linjalta. Eli molemmat uusia malleja ja lastentauteja oletettavasti edessä. AIka hassua, että Atecaa ei tehdä Barcelonan tehtaalla vaikka siellä on jo monta vuotta tehty Audi Q3 katumaasturia. Olisi luullut sillä kokemuksella olleen todennäköisempää tehdä laadukkaasti Atecaa siellä kuin Skodan sivutuotteena Tsekeissä. Hinnoittelukin Atecassa on Suomessa aika Skodamainen eli ylihinnoiteltu eli ts. hinta on mennyt pitkäksi eli lyöty ekstra iso kate. Positiivista siinä on se, että sitä on helppo jonkin ajan päästä lyhentää kun alkuhuumaostajat ovat Atecansa saaneet. Jos hintaero Leon farkun ja Atecan välillä saadaan samalle tasolle kuin Saksassa, niin sitten kauppa alkaa käymään kunnolla, mutta tällä alkuhinnoittelulla en suureen menestykseen usko.

      • suksippakuuseen

        Voi vittu, sä vaan jauhat idioottitermillä "hinta pitkä" ja arvuuttelet että hinnat tippuvat jonkin ajan kuluttua. Ja paskat. Ne tippuu ainoastaan sen verran, mitä sss-hallituksen tekemä asteittainen autoveron alentaminen muutaman vuoden ajan (muutama satanen vuodessa) tekee. Toki sä voit odottaa vaikka 30 vuotta että saat sen hinnan "lyhyeksi". Vttu mitä urpoja sitä on, tällaiset kaltaisesi ovat automyyjien painajaisia. Tullaan liikkeeseen, potkitaan vaan renkaita, jahkaillaan ja naristaan että hinta on liian pitkä saatana.


      • vennamolainen

        Olet oikeassa, pitkäksi on hinnoiteltu, tämä atteka.


    • Aamunhauskin

      Heh. "suksippakuuseen" on ilmeisesti hankkinut pitkähintaisen Atecan kun noin vituttaa :)

    • Säälittääjonyt

      Pitkäksikirjoittaja on ilmeisesti duunariperheen lapsi, jonka faija osti Seatin ja poikaa nolottaa ja purkaa pahaa mieltä tänne. Odotellaan kun pääsee töihin ja ostaa sen itse, jos yleensä pääsee duuniin
      Todella surullinen tapaus kuitenkin.

    • isopitkä

      Minä en näillä hinnoilla näe mitään tulevaisuutta Atecalla. Leonin alle 20000.- taas varmasti tuo uusia asiakkaita Seatille. Siitäkin pitäisi kuitenkin saada automaattimalli noin 1500.- lisähintaan.

      • kuttaperkkakamaa

        Joo Atecalle en todellakaan voi maassamme ennustaa kaksista menekkiä. 5 vuoden takuukamppikset ja rahoitustarjoukset eivät kansan kelkkaa käännä. Kansa ostaa Nissan Qashqaita. Nissanin sisusta ja kojelauta ovat huomattavasti Seatin edellä laatuvaikutelmassa, samoin ulkonäkö. Nissaniinkin saa pikkurahalla ostettua jatkotakuun 5-vuotiseksi. Atecassa Stylekin on kalsean halpismainen sisältäkin, eikä hintaan vakiona sisälly edes cittariin pakolliset kattokaiteet. Ei se kuitenkaan ole Volkkari, ei edes Skoda. Jos Yetistä tulee vastaava malli, se myy meillä. Skoda laittaa siihen upeamman sisustuksen mitä Seat, aivan kuten laittoi Kodiaqiin. Sanoisin että vaisuksi jää myynti.


      • 20plus14
        kuttaperkkakamaa kirjoitti:

        Joo Atecalle en todellakaan voi maassamme ennustaa kaksista menekkiä. 5 vuoden takuukamppikset ja rahoitustarjoukset eivät kansan kelkkaa käännä. Kansa ostaa Nissan Qashqaita. Nissanin sisusta ja kojelauta ovat huomattavasti Seatin edellä laatuvaikutelmassa, samoin ulkonäkö. Nissaniinkin saa pikkurahalla ostettua jatkotakuun 5-vuotiseksi. Atecassa Stylekin on kalsean halpismainen sisältäkin, eikä hintaan vakiona sisälly edes cittariin pakolliset kattokaiteet. Ei se kuitenkaan ole Volkkari, ei edes Skoda. Jos Yetistä tulee vastaava malli, se myy meillä. Skoda laittaa siihen upeamman sisustuksen mitä Seat, aivan kuten laittoi Kodiaqiin. Sanoisin että vaisuksi jää myynti.

        Uusimmassa Moottorilehdessä julkaistiin vertailutesti quassu vs ateca. Kannattaa lukea sinunkin.

        Kyllä siinä Ateca vei Quassua mennen tullen. Yksikään loppuarvostelun 7:stä kriteeristä ei Quassulla ollut parempi.

        Suorituskyky, ajo-ominaisuudet ja taloudellisuus sekä tilat ja muunneltavuus olivat Atecalla selvästi paremmat.

        Loput kolme eli varustelu, ajomukavuus ja haluttavuus olivat vertailun mukaan tasavertaisia. Nuo mukavuus ja haluttavuuskriteeritkin tosin ovat kovin kuljettajakohtaisia ja lähinnä mielipiteitä.

        Se on lienee selvää, että mielestäsi tämä oli lahjottu juttu. Tottakai...


      • 13plus15
        20plus14 kirjoitti:

        Uusimmassa Moottorilehdessä julkaistiin vertailutesti quassu vs ateca. Kannattaa lukea sinunkin.

        Kyllä siinä Ateca vei Quassua mennen tullen. Yksikään loppuarvostelun 7:stä kriteeristä ei Quassulla ollut parempi.

        Suorituskyky, ajo-ominaisuudet ja taloudellisuus sekä tilat ja muunneltavuus olivat Atecalla selvästi paremmat.

        Loput kolme eli varustelu, ajomukavuus ja haluttavuus olivat vertailun mukaan tasavertaisia. Nuo mukavuus ja haluttavuuskriteeritkin tosin ovat kovin kuljettajakohtaisia ja lähinnä mielipiteitä.

        Se on lienee selvää, että mielestäsi tämä oli lahjottu juttu. Tottakai...

        Hiljaiseksi veti tämän kuttaperkapojun....


      • totuus_esille_nyt
        20plus14 kirjoitti:

        Uusimmassa Moottorilehdessä julkaistiin vertailutesti quassu vs ateca. Kannattaa lukea sinunkin.

        Kyllä siinä Ateca vei Quassua mennen tullen. Yksikään loppuarvostelun 7:stä kriteeristä ei Quassulla ollut parempi.

        Suorituskyky, ajo-ominaisuudet ja taloudellisuus sekä tilat ja muunneltavuus olivat Atecalla selvästi paremmat.

        Loput kolme eli varustelu, ajomukavuus ja haluttavuus olivat vertailun mukaan tasavertaisia. Nuo mukavuus ja haluttavuuskriteeritkin tosin ovat kovin kuljettajakohtaisia ja lähinnä mielipiteitä.

        Se on lienee selvää, että mielestäsi tämä oli lahjottu juttu. Tottakai...

        No ei ne vertailutestit paljoa paina kun suomalainen ostaa järki auton. Nissan on jo paremman näköinen ja entäs luotettavuus? Kyllä Nissan on legendaarinen laadussa, Seatti laaduttomuudessa. Jos se Seatti on niin hyvä merkki miksi sitä ei osteta? Juuri siksi.


      • Totuuttasi_odotellessa
        totuus_esille_nyt kirjoitti:

        No ei ne vertailutestit paljoa paina kun suomalainen ostaa järki auton. Nissan on jo paremman näköinen ja entäs luotettavuus? Kyllä Nissan on legendaarinen laadussa, Seatti laaduttomuudessa. Jos se Seatti on niin hyvä merkki miksi sitä ei osteta? Juuri siksi.

        Tuohon laatuun ja luotettavuudeen lisätietoa taasen voit lukea vaikkapa jokavuotisista kerran vuodessa julkaistavia saksalaisen AutoBild-lehden tekemiä mittavia laatuvertailuja.

        Seat on niissä pärjännyt erinomaisesti joka ainut vuosi. Hakannut sinun 'laatulegendaarisen' Nissanin mennen tullen niissäkin joka ikinen vuosi varmaankin viimeisen kymmenen vuoden aikana.
        VW-konsernin automerkeissäkin paremmuusjärjestys on lähes aina ollut Audi, Seat, Skoda, VW.
        Kerran muistan Seatin olleen ykkönen ja kerran Skodan olleen Seattia edellä.

        Ja mitenkäs olisi vaikkapa katsastusvikatilastot? Tutkailehan niitäkin....

        Jospa kertoisit jotain konkreettista jostain, joka vahvistaisi nuo vankat mielipiteesi.
        Myyntitilastot eivät osoita muuta kuin myyntimääriä. Koskaan premiumluokan laatuautotkaan eivät ole myyntitilastojen kärjessä. Mikskö? No juuri siksi.

        Miten niin Seattia ei osteta? Hyvinhän se kaupaksi käy ja myynti kasvaa koko ajan. Yksi eniten myyntiään kasvattaneista autoista. VW-konsernin autousta ylivoimaisesti eniten myyntiään kasvattanut jo vuosien ajan.
        Myyntimäärät ovat volyymiautojen kärkeen nähden selvästi vähäisemoiä, mutta samalka tasolla kuin mazda, renault, subaru, citroen, jne eli tavallisia merkkejä nekin.

        Ulkonäkö onkin sitten puhtaasti makuasia. Joku tykkää, joku ei, jollekin ykshailee....

        Odottelen seuraavaa siirtoasi 'totuuksistasi' yrittessäsi epätoivoišesti vakuuttaa Seatin huonoutta ja Nissanin erinomaisuutta.
        :-D


      • VääraVsOikeaTotuus
        totuus_esille_nyt kirjoitti:

        No ei ne vertailutestit paljoa paina kun suomalainen ostaa järki auton. Nissan on jo paremman näköinen ja entäs luotettavuus? Kyllä Nissan on legendaarinen laadussa, Seatti laaduttomuudessa. Jos se Seatti on niin hyvä merkki miksi sitä ei osteta? Juuri siksi.

        Eipä tietenkään. Erityisen välipitämättömiä niihin ollaan, kun ne eivät tue omaa 'mielipidetotuutta'...
        Ne vertailut, joissa oma mielipide on vahvoilla, ovat tietysti kovaa faktaa, eikö niin...


      • Exrellux2
        totuus_esille_nyt kirjoitti:

        No ei ne vertailutestit paljoa paina kun suomalainen ostaa järki auton. Nissan on jo paremman näköinen ja entäs luotettavuus? Kyllä Nissan on legendaarinen laadussa, Seatti laaduttomuudessa. Jos se Seatti on niin hyvä merkki miksi sitä ei osteta? Juuri siksi.

        Mutta Nissan = Renault, ja se jos mikä on perseestä.


    • pitkämielinenkö

      Jep. Pitkällä hinnalla ei pitkälle pötkitä :) Sitten kun uusi Yeti tulee, niin Seatin on viimeistään pakko laskea Atecan hintaa Suomessa. Atecan on pakko olla luokkaa 2000-3000 euroa halvempi kui Yeti, jos haluaa Suomessa myydä.

      • 1676843

        Yetin tuleva hinnoittelu on varmasti yksi avainkysymys. Oma veikkaus on että Skoda tulee hinnoittelemaan Yetin 2000-4000 euroa Atecaa kalliimmaksi, jolloin Atecan hinta on ihan linjassa kilpailijoihin nähden.


    • Voiatecanpitkähinta

      Niin uusi Yeti voisi mennä Atecan nykyhinnoilla kaupaksi Skodan Suomessa saaman suosion vuoksi, mutta Atecan hinnat pitäisi pudota tuon 2000-4000 euroa mallista riippuen, jotta kauppa voisi edes jotenkin mallikkaasti käydä.

    • Rapakontakaa

      Konsernin ylimmästä johdosta tullut tieto että kaikki mitä linjasta saadaan pihalle menee samantien kaupaksi ja tilauskirjat täynnä eli se siitä keskustelusta..

      • kulttuurierojapukkaa

        Heh täyttä soopaa. Jos tuota vehjettä on tilattu Euroopassa noin 30.000 kpl, se on aika vähäsen. Esimerkiksi tähän mennessä Opel Mokkaa on myyty 2 miljoonaa kappaletta, ja sitä on valmistettu vasta nelisen vuotta. Ateca on kuitenkin Seatti eikä Opel, Skodasta puhumattakaan. Vaikka Seatille länttäisi 15 vuoden takuun ja rahoituksessa asiakkaalle maksettaisiin pluskorkoa, ei myynti vedä ikinä Skodan tapaan. Skoda nyt vaan on onnistunut vakuuttamaan ihmiset ja sen juuret ovat juurevan vakaassa Tsekissä eikä sinne päin/manjaana-asenteisessa Epsanjassa.


      • eimyytynoinpaljoa
        kulttuurierojapukkaa kirjoitti:

        Heh täyttä soopaa. Jos tuota vehjettä on tilattu Euroopassa noin 30.000 kpl, se on aika vähäsen. Esimerkiksi tähän mennessä Opel Mokkaa on myyty 2 miljoonaa kappaletta, ja sitä on valmistettu vasta nelisen vuotta. Ateca on kuitenkin Seatti eikä Opel, Skodasta puhumattakaan. Vaikka Seatille länttäisi 15 vuoden takuun ja rahoituksessa asiakkaalle maksettaisiin pluskorkoa, ei myynti vedä ikinä Skodan tapaan. Skoda nyt vaan on onnistunut vakuuttamaan ihmiset ja sen juuret ovat juurevan vakaassa Tsekissä eikä sinne päin/manjaana-asenteisessa Epsanjassa.

        Mihin väitteesi Mokan myynnistä perustuu?

        Opel on itse ilmoittanut myyneensä Mokkaa Euroopassa vuosina 2012-2015 n. 422 000 autoa. Ensimmäisenä täytenä vuotena 2013 myytiin 86 000 Mokkaa, eli Ateca on ihan hyvässä vauhdissa jos jo heti lanseerauksen jälkeen tilauksia on sisässä 30 000.


      • 11plus7
        kulttuurierojapukkaa kirjoitti:

        Heh täyttä soopaa. Jos tuota vehjettä on tilattu Euroopassa noin 30.000 kpl, se on aika vähäsen. Esimerkiksi tähän mennessä Opel Mokkaa on myyty 2 miljoonaa kappaletta, ja sitä on valmistettu vasta nelisen vuotta. Ateca on kuitenkin Seatti eikä Opel, Skodasta puhumattakaan. Vaikka Seatille länttäisi 15 vuoden takuun ja rahoituksessa asiakkaalle maksettaisiin pluskorkoa, ei myynti vedä ikinä Skodan tapaan. Skoda nyt vaan on onnistunut vakuuttamaan ihmiset ja sen juuret ovat juurevan vakaassa Tsekissä eikä sinne päin/manjaana-asenteisessa Epsanjassa.

        Se, miten joku auto myy, riippuu hyvin paljon siitä kuinka siihen panostetaan markkinoinnissa.
        Skoda lienee eniten mainostettu auto Suomessa viimeisten kymmenen-parinkymmenen vuoden aikana. Se on noussut volyymiautojen myyntimenestykseksi ja on kyennyt karsimaan itä-autoimagostaan melkoisen osan pois.

        Miksei muka vastaavalla panostuksella sama vousi tapahtua muillekin merkeille? Jos niin haluttaisiin tehdä,
        Kyllähän esim Seatin lähtökohta imagon suhteen on ollut huomattavasti parempi kuin Skodan aikaan ennen VW-konsernin omistusta. Vieläkin Skodalla on tuo itäautoimago, vaikka kyse onkin vw-konsernin autosta.

        Huvittavaa on tuo kansallisuuksien tuominen mukaan. Mahtaako slaavien työmoraali ja osaaminen olla parempaa kuin espanjalaisten? Siis imagomielessä. Käytännössähän käytössä on saksalainen työskentelymenetelmät ja laatukriteerit ja robottiohjelmistot.


      • ASX16
        kulttuurierojapukkaa kirjoitti:

        Heh täyttä soopaa. Jos tuota vehjettä on tilattu Euroopassa noin 30.000 kpl, se on aika vähäsen. Esimerkiksi tähän mennessä Opel Mokkaa on myyty 2 miljoonaa kappaletta, ja sitä on valmistettu vasta nelisen vuotta. Ateca on kuitenkin Seatti eikä Opel, Skodasta puhumattakaan. Vaikka Seatille länttäisi 15 vuoden takuun ja rahoituksessa asiakkaalle maksettaisiin pluskorkoa, ei myynti vedä ikinä Skodan tapaan. Skoda nyt vaan on onnistunut vakuuttamaan ihmiset ja sen juuret ovat juurevan vakaassa Tsekissä eikä sinne päin/manjaana-asenteisessa Epsanjassa.

        Ateca on kuitenki kaikkien aikojen parhaiten myynyt Seat-malli, ja Suomessa ekaa kertaa Seattia ostetaan läpi automerkkien, eli kovasti ja aimo harppauksin on myynti mennyt eteenpäin.


      • Ehkei_vielä
        ASX16 kirjoitti:

        Ateca on kuitenki kaikkien aikojen parhaiten myynyt Seat-malli, ja Suomessa ekaa kertaa Seattia ostetaan läpi automerkkien, eli kovasti ja aimo harppauksin on myynti mennyt eteenpäin.

        No eipä Ateca vielä taida olla juurikaan näkynyt ensirekisteröinteihin perustuvissa myyntitilastoissa. Tilaukset ei niissä näy, vaan noihin tilastoihin päätyy vasta kun auto rekisteröidään.
        Ja Atecahan on vasta ollut myynnissä muutamia kuukausia ja toimitusajat useita kuukausia. Luultavasti vasta ensi vuoden alkupuolella aikaisintaan Atecan vaikutukset näkyvät.

        Luulempa Leonin olevan toistaiseksi myydyin Seat-malli.


      • Ehkä_joskus

        Leon on varmuudella myydyin Seat tänä vuonna. Suomi on ikävä kyllä autonvalmistajille kehitysmaa-tänne ei saada malleja, jotka myyvät muualla hyvin. Tämän olen joutunut huomaamaan, kun viimeisin valmistusviikkoarvio elokuussa tilatulle 1.4-litraiselle Atecalle on viikko 13/2017.


      • 6plus3
        Ehkä_joskus kirjoitti:

        Leon on varmuudella myydyin Seat tänä vuonna. Suomi on ikävä kyllä autonvalmistajille kehitysmaa-tänne ei saada malleja, jotka myyvät muualla hyvin. Tämän olen joutunut huomaamaan, kun viimeisin valmistusviikkoarvio elokuussa tilatulle 1.4-litraiselle Atecalle on viikko 13/2017.

        Aika luonnollista autonvalmistajilta priorisoida Suomi viimeisten joukkoon, koska tehdashinnat ovat Suomen korkean autoveron johdosta pakko pitää muita alhaisempina, jotta autoja ylipäänsä saisi myydyksi.
        Maissa, joissa autoveroa ei ole, valmistajat saavat autoistaan selvästi paremman hinnan, joten toimitusten priorisointi lienee kaikille helppo ymmärtää.


      • Seattdi19since2006
        Ehkei_vielä kirjoitti:

        No eipä Ateca vielä taida olla juurikaan näkynyt ensirekisteröinteihin perustuvissa myyntitilastoissa. Tilaukset ei niissä näy, vaan noihin tilastoihin päätyy vasta kun auto rekisteröidään.
        Ja Atecahan on vasta ollut myynnissä muutamia kuukausia ja toimitusajat useita kuukausia. Luultavasti vasta ensi vuoden alkupuolella aikaisintaan Atecan vaikutukset näkyvät.

        Luulempa Leonin olevan toistaiseksi myydyin Seat-malli.

        Katsotulevana kesänä 2017 Atecan määrää katukuvassa. Paljon on myyty punaista, valkoista ja sitä mainosoranssia. Tämä on siis faktaa, Ateca tuo Seatin suomalaisille kansanautoksi sen ohessa, että Ecomotive Leonia on myyty hyvin.


    • Toimitusaika

      Ateca varmasti kävisi kaupaksi, jos autoja saataisiin nopeammin Suomeen. Monelle voi tehdastilausauton useiden kuukausien toimitusaika olla liian pitkä.

      • Onko_pidempi

        Varmasti näinkin. Suomi ei ole valmistajien ykkösmaa toimitusmielessä, koska täällä tehdashinnat on oltava kireän auton hankintaverotuksen vuoksi alhaisempia kuin useimmissa muissa maissa.

        Onkohan Seatin toimitusajat lopulta kuitenkaan pidempiä kuin useimpien muiden?


    • Rapakontakaa

      Atecaa on myyty jo tuhansia kappaleita autoa edes näkemättä/kokematta, tiedä sitten tuosta Mokasta. Kysyntä kuitenkin ylittää tarjonnan ja kumpaakin ajaneena voin kyllä estoitta Atecaa kehua, hinnoittelun kun saisivat vielä 10% edullisemmaksi niin yhä useampi nipponin hiplaajakin älyäisi ostaa paremman auton mutta tuolla kysynnällä kun ei tartte hintoja tiputtaa..

      • liioittelua_on

        Kyllä sitä voi satoja olla tilauksessa Suomessa, mutta ei sentään nyt tuhansia. Ne jotka ovat vag-faneja, hankkivat mielummin Tiquanin tai oottavat kakkoskopan Jetin. Kyllähän automyyjät liioittelevat mielellään tilauslukuja laittamalla nollan perään.


      • Varmaankin
        liioittelua_on kirjoitti:

        Kyllä sitä voi satoja olla tilauksessa Suomessa, mutta ei sentään nyt tuhansia. Ne jotka ovat vag-faneja, hankkivat mielummin Tiquanin tai oottavat kakkoskopan Jetin. Kyllähän automyyjät liioittelevat mielellään tilauslukuja laittamalla nollan perään.

        Nimimerkki "Rapakontakaa" tarkoitti tuhansilla tilatuilla autoilla varmaankin Euroopan alueella ennakkotilattuja autoja. Suomessa ei tuhansiin myytyihin autoihin pääse vuositasolla kuin Qashqai Atecan luokassa.


    • vertailuauto

      Moottorilehti vertaili Qashqaita ja Atecaa. Muutenhan tilanne näyttää hyvältä, mutta Qashqaihin saa nyt automaatin ilmaiseksi. Atecaan se maksaa seitsemän tonnia.

      • Väärinvertailtu

        Moottorilehden vertailussa oli Ateca pienemmällä bensakoneella ja siihen ei ole automaattia tarjolla. 1.4 litraiseen Atecaan pitäisi vertailla Qasqain 1.6 litraista mallia-mutta siihen ei jostain syystä automaattia saa....


      • Yritä_enemmän

        Ei onnistunut vieläkään...

        Yritä nyt vaan kovemmin


      • eimuuuta

        qashqain "automaatti" on cvt ja atecan kaksoiskytkin.


      • Ilmainen_automaatti

        Onnea matkaan jokaiselle "ilmaisen" Xtronic-automaatin hankkijalle. Ehkä googlettamalla vaihteiston nimi onnellisuusaste nousee...


    • Atecaylihintainen

      Ateca on Leon. Meillä viimeisin FR Leon ja ajeltiin Atecasta Lahden motarilla ohi kuluvalla vk. Sama valkoinen väri niin oli helppo vertailla, jälkikasvu sanoi että keulaan on vain liimattu alle "korotuspuskuri", no pärkkele niinhän se oli. Meillä tosin samaan hintaan 4 sylinteriä :)))

      • AtecaonLeon

        Ainahan sitä voi itseään huijata moisella kommentilla-ei muita.


    • MOT2018malli

      Atecan hinnat tulee alenemaan siten, että tuolla reilulla 23 000 tulee saamaan Stylen vuoden päästä ja Reference alk. 20000 plus mitä sitten varusteita halutaan.

      • Samaa.mieltä.kerrankin

        Totta, heti kun autovero poistetaan.


      • veijo__esso

        Katos. Mistäs tiedät ton varmaksi? Essonbaarin tietotoimisto?


      • Heze69

        valitettavasti ei ihan mennyt niin kuin kaavailit eli hinnat eivät olleet muuttuneet mihinkään nyt puolessa toista vuodessa kun Reference edelleenkin kustantaa 23.185,24 € ;-)


      • Mielikuvvii

        Mua hämmästyttää, että Atecan hinta ei ole kilpailukykyinen Honda HR-V:n kanssa. Sehän on suorastaan kalliimpi, vaikkei ottaisi edes huomioon Honda Sensing -turvavarusteluja. En tosin ole ostamassa kumpaakaan, mutta itse olen pitänyt aina Hondaa kalliimpana kuin Seat.


      • tyytyväinenatecaan28000

        testasin hr-veen ja oliha se pienempi kuin ateca huono kiihtyvyys johtuen japsien "automaatista"

        ostin atecan kiihtyvyyden ja pitemmän takuun johdots isompi tavaratila


      • Mielikuvii

        Miten ois hintavertailu ollut sinun tapauksessasi?


      • tyytyväinenatecaan28000

        tuli se muutaman tonnin kalliimmaksi, tärkeä oli myös suurempi maavara huonosta mökkitiestä johtuen.

        mutta jos pidän sitä takuun ajan 5v, niin ei se paljoo tehnyt vuotta kohti


      • Mielikuvii

        No ei se sitten ole näköharhaa. Ei moni tiedä että seatkuskit eivät ajelekaan millään halppiskipposilla. Mutta me tiedetään ja se on pääasia. HRV:n maavara kuskin kanssa näyttää tosiaan olevan vain 17 cm. Hyviä ajoja vaan Atecalle.


      • osmoxi
        Mielikuvii kirjoitti:

        No ei se sitten ole näköharhaa. Ei moni tiedä että seatkuskit eivät ajelekaan millään halppiskipposilla. Mutta me tiedetään ja se on pääasia. HRV:n maavara kuskin kanssa näyttää tosiaan olevan vain 17 cm. Hyviä ajoja vaan Atecalle.

        Halpiskippohan se Seatti aina on. Oli hinta uutena 25 tai 45 tonnia. Ateca muistuttaa pyörile nostettua kulmikasta kylpyammetta. Itäautomainen muotoilu kuin suoraan made in Russia by Lada. Seatti on kiva ostaa kun saa 5 v takuita, kovat käteisalennukset ja korkokamppiksia mutta raskas myydä eteenpäin kun ne seisoo hallien takanurkissa hämähäkinseitit päällä.


      • tyytyväinenatecaan28000

        voi lapsi rukka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe