Murrosikä kö?!

11vpoika

Millä poikien murrosikä pitäis alkaa ku mulla on vaaleet munakarvat ja säärissä vähä tummempaa eikö kivekset ala ekana kasvaa??? käsissä myös noin puolen sentin pitusii karvoi eikö tää ny oo sitte se murrosiän alku? Kiitti vastauksista jo etukätee

14

179

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitkään käsikarvat siihen liity mitenkään erikoisesti :'D

    • tippa-iita

      Hyvin yksilöllistä. Joillakin se alkaa 12 vuotiaana, joillakin myöhemmin. Yleensä kiihkein kehityksen vaihe pojilla on 14-vuoden seutuvilla. Kuitenkin kehitys jatkuu pojilla pitkälle yli 20 vuoden iän, mm karvoituksen kehitys.
      Sukukypsyyden pojat saavuttavat noin 13-vuotiaana, mutta kehitys ja ruumiin muutokset siis jatkuvat pitkään sen jälkeenkin, mm pituuskasvu, miehekkäämpi kroppa jne.
      Nämä asiat usein askarruttavat nuoria. Vertaillaan toisiin ja ollaan huolissaan. Turhaan. Ja jos jotain poikkeavaa tapahtuisikin, se huomataan ja siihen puututaan koulu terveydenhuollossa.

      • Mulla murrosikä alko 10 vuotiaana 😂


    • Murrosikä alkaa aina yksilöllilesti siinä 10-14w välillä. Mitään tiettyä "kaavaa" ei ole olemassa, toisilla kasvaa kivekset ja/tai penis ensi, toisille taas ilmestyy karvoitusta peniksen juureen ja muualle kehoon (esim kainaloon tai käsivarteen tai sääriin). Eli kun kerroit että sulla on munakarvoitusta jo niin sun murrosikä on jo alkanut ja nyt vaan seuraat sen etenemistä. Voit myös täysin turvallisesti harrastaa itsetyydytystä eli runkkaamista jos haluat, se ei vaikuta mitenkään haitallisesti sun kehittymiseen.

    • karvapoikanen

      Jos ne ovat vaaleita karvoja kaikkialla, saattaa olla et ei ole vielä alkanut murrosikä. Minulla oli ennen murrosikää jo 5v lähtien vaaleita karvoja munissa, käsivarsissa ja jaloissa, tuskin 5v alkaa murrosikä, olivat ihan tavallisia vaaleita ihokarvoja, olin jo pikkupoikana aika karvainen kaveri, kuten olen edelleenkin, rintakarvoja ei kyllä ole.
      Joten odota et alkaa tulemaan tummia karvoja vai ovatko nämät vaalet karvat kasvaneet pituutta reilusti ? Olen 15v ja munien ympärillä jotain vaaja 5cm karvoitusta ja palleissa todella vähän karvoja.

      • No on ne ny ehkä 2 cm pitusii


    • EhkäpäTaiEi

      Riippuu tietysti siitä, että onko sulla ääni mitenkään muuttunut, oletko nähnyt märkiä unia, jne. Vaaleat karvat eivät merkitse yleensä murrosikää, joten en osaa sanoa yhtään mitään.

      • Just eile näin meiä luokkalaisest tytöst unta ja aamul tönnötti iha täysil


      • Siemennestettä ei viel tuu


      • Hyväsalusjo

        Kyl sitä sit tulee kun kulli on kasvanu kunnolla, ennemmi tai myöhemmi.
        Varmaan alkaa ihan just kasvaa. Sit tulee muut muutokset parin vuoden sisään yleensä.


      • Hyväsalusjo kirjoitti:

        Kyl sitä sit tulee kun kulli on kasvanu kunnolla, ennemmi tai myöhemmi.
        Varmaan alkaa ihan just kasvaa. Sit tulee muut muutokset parin vuoden sisään yleensä.

        Kiitti tiedosta


    • autakaa olen jo 30 ja ei ole merkkejä pupertist

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe