Epävarmuus kalvaa mieltä

toivon_parasta

Itse olen ihastunut naiseen, mutta en ole varma onko ihastuminen molemminpuolista. Eikä sitä voi tässä vaiheessa vielä kysyäkkään.

45

2328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keittiöekspertti

      Suomalaisessa kulttuurissa itsessään on vikaa, meillä miehet ja naiset kasvaa siihen käsitykseen että vastakkaiselle sukupuolella huomion kohdistaminen on noloa koska siinä tavallaan myönnetään kiinnostus.

      Oikeasti voit mennä puhumaan kiinnostuksesi kohteelle kuin kenelle tahansa muullekin ihmiselle, äläkä ju...auta harkitsekaan mitään rakkaudentunnustuksia (ennenkuin muija on raskaana sulle toista kertaa).

      Juttele ihan normaaleista asioista, siitä se homma lähtee jos on lähteäkseen. Kun löydät keskustelutasapainon, niin homma lähtee rokkaamaan. Siinä vaiheessa ei enää kysytä tykkäätkö, vaan mitä tehdään yhdessä. Joku sanoo tuota rakkaudeksi, minä sanon sitä himoksi.

      • Ihastisvsrakkaus

        Kuule erota nämä kaksi asiaa ihastuminen ja rakkaus muutoin et kykene suhdetta rakentamaan. Tuskin rakastumista on heti alussa. Ensin ihastuminen ja sen tunnustaminen sitten vasta päästään siihen rakkauteen. Yleensä myös se rakkaus on vasta jos toinen tekee virheen tai jotain mitä pitäisi antaa anteeksi silloin astuu vasta tuo rakkaus kuvioihin. No sitten puhutaan salama rakkaudesta kuinka nopeasti se tulee kuvioihin on se nähtävissä juuri niissä teoissa ja osoituksissa toista kohtaan. En minäkään uskoisi miestä joka tulisi tuntemattomana jota en tunne hyvin niin mä oon niin rakastunut sinuun. En uskoisi vaan jos sanoisi ihastuneensa siihen voisin uskoa.


      • keittiöekspertti
        Ihastisvsrakkaus kirjoitti:

        Kuule erota nämä kaksi asiaa ihastuminen ja rakkaus muutoin et kykene suhdetta rakentamaan. Tuskin rakastumista on heti alussa. Ensin ihastuminen ja sen tunnustaminen sitten vasta päästään siihen rakkauteen. Yleensä myös se rakkaus on vasta jos toinen tekee virheen tai jotain mitä pitäisi antaa anteeksi silloin astuu vasta tuo rakkaus kuvioihin. No sitten puhutaan salama rakkaudesta kuinka nopeasti se tulee kuvioihin on se nähtävissä juuri niissä teoissa ja osoituksissa toista kohtaan. En minäkään uskoisi miestä joka tulisi tuntemattomana jota en tunne hyvin niin mä oon niin rakastunut sinuun. En uskoisi vaan jos sanoisi ihastuneensa siihen voisin uskoa.

        Miksi avautua ihastumisesta jos toisen kiinnostuksen voi selvittää pyytämällä leffaan?

        Itse muistan joskus historiasta naisen joka kahden lapsen äitinä ja aviovaimona oli päättänyt kertoa minulle ihastumisestaan. Kirjoitteli lapulle laulun sanoja jostakin Kake Randelinin kielletyt tunteet sisälläin biisistä ja antoi niitä mulle naama punaisena kun nähtiin.

        En nyt mitään traumoja saanut asiasta, mutta olihan se vaikeaa olla normaalina kun nähtiin muiden läsnäollessa. Vaikka ihminen pakahtuisi tunteeseensa, niin ei sen julistamisen pitäisi olla itsetarkoitus.


    • Kerrankerrottu

      Kyllä se rehellisesti kannattaa kysyä onko kiinnostunut. Epävarmuus on huono homma. Tuo on myös sille naiselle varmuutta mitä haluat kun kerrot ihastumisesta. Myös minulle ilmoitti yksi mies ihastuneensa minuun vaikka olen varattu. Kiitin kauniista sanoista ja kerroin etten ole ihastunut milläänlailla häneen. Tokihan se varmaan murtui ja pettyi mutta nyt on helppo jatkaa kun molemmat tietää mitä haluaa. Sanoi niin Ihanasti jos joskus vapaudun niin voi ottaa yhteyttä ja kertoa. Hitto kun osasi hyvin sanoa! Kunnioitan tuota miestä ja toivon sen löytävän kunnollisen naisen. Ei mies joka kertoo rehellisesti mitä naisesta haluaa ole huono yhtään. Rohkeasti edeten ja kertoen mitä haluaa toisesta silloin on mahdollista joko saada todella hyvän suhteen tai sitten tietää ettei toinen halua voi jatkaa elämää helpommin.

      • toivon_parasta

        Kiitos sinulle hyvästä ja asiallisesta vastauksesta :) voin kuvitella, että olet mukava ihminen.


      • keittiöekspertti

        Vaikea nähdä mitä positiivista kaveri itselleen sai esimerkkitapauksessa.

        Ylipäätänsä nuorten miesten ei tulisi puhua tunteistaan, tuossa vaiheessa siemensyöksykin sekoitetaan rakkaudeksi.


      • keittiöekspertti
        toivon_parasta kirjoitti:

        Kiitos sinulle hyvästä ja asiallisesta vastauksesta :) voin kuvitella, että olet mukava ihminen.

        Onhan tuo nyt kornia ladella rakkaudentunnustuksia ennenkuin on edes pantu.


      • toivon_parasta
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Vaikea nähdä mitä positiivista kaveri itselleen sai esimerkkitapauksessa.

        Ylipäätänsä nuorten miesten ei tulisi puhua tunteistaan, tuossa vaiheessa siemensyöksykin sekoitetaan rakkaudeksi.

        Vahvistuksen sille mitä olen itsekkin ajatellut. Kovin kauan ei kannata epävarmuudessa elää. Parempi mennä eteenpäin jos toista osapuota ei kiinnosta tarpeeksi. Mistä muuten päättelit, että olen "nuori"?


      • Kerrankysytty
        toivon_parasta kirjoitti:

        Kiitos sinulle hyvästä ja asiallisesta vastauksesta :) voin kuvitella, että olet mukava ihminen.

        Ole hyvä rohkeasti kerro ihastumisesta häneen vain siten naiset pystyvät aloittamaan suhteen mieheen kun tietävät rehellisesti mitä mies haluaa. Nykypäivänä on iso riski saada todella huonoa käytöstä ja niitä kaikenmaailman juttuja kuten näet noista seuraavista kommenteista. Mieti kumman nainen ottaa " Hei haluan naida tässä nyt niin voitaisiin päästä suhteeseen. Vai Hei olen se ja se olen huomannut sinut ja kiinnostuin ja ihastuin sinuun olisko mahdollisuus sinulla minuun? Takaan että kuka tahansa nainen valitsee tuon jälkimmäisen. Kävi miten kävi et ainakaan jää huonona miehenä mieleen.


      • keittiöekspertti

        Harva kokeneempi mies tarvitsee kysyä erikseen naiselta tämän tunteista, yleensä tällainen töksäyttely loppuu teini-iässä.

        Naiselta voi oikeasti kysyä haluaisiko hän mennä kanssasi leffaan tai mitä tahansa vastaavaa. Mikäli hän suostuu, niin olet pelissä mukana.

        Jos hän torjuu ehdotuksesi, niin olet ulkona pelistä.


      • keittiöekspertti
        Kerrankysytty kirjoitti:

        Ole hyvä rohkeasti kerro ihastumisesta häneen vain siten naiset pystyvät aloittamaan suhteen mieheen kun tietävät rehellisesti mitä mies haluaa. Nykypäivänä on iso riski saada todella huonoa käytöstä ja niitä kaikenmaailman juttuja kuten näet noista seuraavista kommenteista. Mieti kumman nainen ottaa " Hei haluan naida tässä nyt niin voitaisiin päästä suhteeseen. Vai Hei olen se ja se olen huomannut sinut ja kiinnostuin ja ihastuin sinuun olisko mahdollisuus sinulla minuun? Takaan että kuka tahansa nainen valitsee tuon jälkimmäisen. Kävi miten kävi et ainakaan jää huonona miehenä mieleen.

        Miksei voisi kysyä leffaan tai keilaamaan, ihan mitä tahansa joka selvittää ihan yhtä hyvin missä mennään?


      • keittiöekspertti

        Ettei olisi ollut pelimies kokeilemassa sormella pääseekö pöksyihin.


    • mietin_itsekin

      Minulla vähän samanlainen tilanne. Tai no, ihastunut en ole, mutta kiinnostunut. Haluaisin tutustua tähän naiseen, mutta aika hankalaa tuntuu olevan. Olemme sen verran vieraita toisillemme, että koen väkinäiseksi mennä juttelemaan hänelle ns. väkisin. Ns. luonnollista tapaa ei tosin näytä milloinkaan tarjoutuvan.

      Toisekseen, hän vaikutti aluksi myöskin kiinnostuneelta, mutta tällä hetkellä lähinnä suuttuneelta. Ehkä olisi pitänyt toimia jo ajat sitten, mutta aina eivät voimavarat riitä - elämä on tarjonnut tässä välissä aika rankkojakin hetkiä. Vaikeaa lähestyä naista, joka tuntuu kiukkuiselta. :/

      • keittiöekspertti

        Ellei naisen kanssa löydy muuta keskusteltavaa kuin tunteesi, niin unohda hänet

        Jotta homma voisi edetä, teillä täytyy synkata.


      • mietin_itsekin

        Ongelma on ennemminkin sellainen, ettei keskustelutilanteita synny. Molemmat vilkuilevat, mutta kumpikaan ei tee mitään. Ehkä olemme liian epävarmoja molemmat.


      • keittiöekspertti

        Jotta homma lähtisi rullaamaan eteenpäin, teidän täytyy keksiä tapa kommunikoida. En usko että ihmiskunnan historiasta löytyy yhtäkään modernia parisuhdetta joka olisi syntynyt ilman kommunikaatiota.

        Noista kohtaavista katseista ei yleensä voi erehtyä, ja tuosta voisi päästä eteenpäin helposti jos toinen vain rohkaisisi mielensä. Muista vain, ettet ole iskemässä ketään vaan avaat arkipäiväisen keskustelun sinua kiinnostavan ihmisen kanssa.


      • TurhauttaaLisää

        Hmmm.. ehkä naisellakin on rankkaa elämässään ja siksi ei aina jaksa olla iloinen joka käänteessä. Sekin jatkuva vilkuilu vilkuilu kuluttaa, kun mitään ei tapahdu.


      • mietin_itsekin
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Jotta homma lähtisi rullaamaan eteenpäin, teidän täytyy keksiä tapa kommunikoida. En usko että ihmiskunnan historiasta löytyy yhtäkään modernia parisuhdetta joka olisi syntynyt ilman kommunikaatiota.

        Noista kohtaavista katseista ei yleensä voi erehtyä, ja tuosta voisi päästä eteenpäin helposti jos toinen vain rohkaisisi mielensä. Muista vain, ettet ole iskemässä ketään vaan avaat arkipäiväisen keskustelun sinua kiinnostavan ihmisen kanssa.

        Ei tässä sentään tyhmiä olla.


      • mietin_itsekin
        TurhauttaaLisää kirjoitti:

        Hmmm.. ehkä naisellakin on rankkaa elämässään ja siksi ei aina jaksa olla iloinen joka käänteessä. Sekin jatkuva vilkuilu vilkuilu kuluttaa, kun mitään ei tapahdu.

        Voi hyvinkin olla. Ja kyllähän se jatkuva vilkuilu kuluttaa miestä siinä missä naistakin.


      • TurhauttaaLisää
        mietin_itsekin kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla. Ja kyllähän se jatkuva vilkuilu kuluttaa miestä siinä missä naistakin.

        Niinpä :(
        Itse en enää kehtaa mennä ko. reittiäni joka päivä jossa usein näemme.. Kanssani on helppo päästä juttuun, kun vain haluaa.


      • kuka.mitäkin.etsii

        Suhteita on erilaisia eikä aina tarvita suuria tutkimusaineistoja ja taustatietoja ennen lähestymistä! Joskus kiinnostaa ensisijaisesti toisen iholle pääseminen, molempia, jolloin ei tarvita elämäntarinan kertomista vaan sanallinen ilmaisu tai kysymys siitä kiinnostaisiko. Jokainen voi itse päättää etsiikö pitkää parisuhdetta vai mitä.

        Toisaalta ihmiset tapailevat nykyisin, ja eikös sellaisen aloittamiseen riitä se, että toinen kiinnostaa pintapuolisesti? Jos ekat treffit on katastrofi niin asia on selvä. Jos taas mennäänkin suoraan sänkyyn niin asia on silloinkin selvä :D Jos ei synny suhdetta niin sitten ei. Joskus syntyy ja joskus syntyy pelkkään seksiin perustuva suhde. Ei sekään välttämättä ole hassumpaa ajanvietettä jonkin aikaa.


      • mietin_itsekin
        TurhauttaaLisää kirjoitti:

        Niinpä :(
        Itse en enää kehtaa mennä ko. reittiäni joka päivä jossa usein näemme.. Kanssani on helppo päästä juttuun, kun vain haluaa.

        Niin on minunkin, vaikka olenkin aluksi hiljainen. Mitä, jos aloittaisimme vaikka moikkaamalla, kun taas näemme? :)


      • keittiöekspertti

        Hyvä idea


      • TurhauttaaLisää
        mietin_itsekin kirjoitti:

        Niin on minunkin, vaikka olenkin aluksi hiljainen. Mitä, jos aloittaisimme vaikka moikkaamalla, kun taas näemme? :)

        Moikkaa ekana, moikkaan kyl takas :) Selkeästi kans, että huomaan:D Ja voisit tulla autosta pois niin voin jopa jutella sulle :) Ja mulla on mielikuva että osaat kyllä jutella.
        Juttu pitää saada jonkinlaiseen päätökseen vai mitä?


      • IhanaIhanempiHän

        Sanoit, että nainen vaikutti aluksi kiinnostuneelta. Itse olen tutustunut pintapuolisesti ja ihastunut ihanaan mieheen ja tehnyt aloitteen jokin aika sitten. Asia ei kuitenkaan edennyt siitä pidemmälle silloin, mies torjui lempeästi. Jälkikäteen mies on vihjaillut todella ympäripyreästi, että ehkä tulevaisuudessa meillä voisi olla jotain. Voi olla, että kuvittelin miehen olevan kiinnostunut minusta. En tiedä. Nyt olen yrittänyt ottaa etäisyyttä mieheen. Annan hänelle aikaa ajatella ja itselle myös aikaa unohtaa hänet. Toivon, että hän on sen verran rohkea, että tekee suoran aloitteen, jos haluaa tutustua minuun paremmin. Vihjailuista on vaikea päätellä toisen todellisia tunteita. Kaiken ei tarvitsisi tapahtua nyt heti. Minulle riittäisi, että hän sanoisi suoraan, ettei tällä hetkellä kykene mihinkään suhteeseen, mutta kertoo heti minulle kun se aika koittaa. Jaksaisin kyllä odottaa niin ihanaa miestä.


      • voiollaniinkin

        Siinä on vaan se, että taustalla voi olla ties mitä - siis oikeasti syitä, miksi ei koe pystyvänsä parisuhteeseen lähitulevaisuudessa. Vaikutatte kuitenkin aika ventovieraille vielä, sellaisille ei syntyjä syviä kerrota. Toisaalta raaka yleistys "nyt on elämäntilanne se, että..." kuulostaa niin kliseiseltä, ettei sellaista halua lausua kenellekään.


    • keittiöekspertti

      Jos naisen kanssa haluaa päästä suhteeseen, niin pitää osata löytää keskustelutasapaino. Teillä pitää synkata, vasta sitten voi odottaa että päästään maaliin.

      Jos mies nyt silti lähtee altavastaajan asemasta avautumaan tunteistaan, niin onnistumisprosentti tällaisissa tilanteissa on noin 0 prosenttia. Nainen voi ilahtua sanoistasi ja pitää sinua herttaisena, mutta ei itselleen kelpoisena kumppanina.

      Lähtökohtaisesti naiseen tehdään vaikutus aina ennenkuin avaudutaan minkään tason tunteista, tämä siksi ettei tunteista avautuminen nosta osakkeitanne jos ne ovat alamaissa.

      • mietin_itsekin

        Kenelleköhän nyt kommentoit? Ainakaan minä en ole ajatellut, että menisin ja töksäyttäisin ajatukseni kylmiltään. Ne virheet on aikoinaan tehty ja niistä on jo opittu.

        Jälkimmäisestä kappaleesta olen aika lailla samaa mieltä.


      • kuka.mitäkin.etsii

        Kyllä minulle kävisi etäihastuminenkin (olen nainen), koska joskus vain ei olosuhteista johtuen päästä juttusille. Silti voi ihastua palavastikin vaikka pinnallistahan se siinä vaiheessa on. Jos tällainen tyyppi tulee ilmaisemaan kiinnostustaan niin siinä voi olla jalat alta -tilanne.


      • Eipädekaikkiin

        Ei tarvitse ensimmäisenä olla keskustelutasapainoa. Ihastuneena voi alussa, ennen kuin tutustuu kunnolla, keskustelu olla vaikeaa.


      • keittiöekspertti
        Eipädekaikkiin kirjoitti:

        Ei tarvitse ensimmäisenä olla keskustelutasapainoa. Ihastuneena voi alussa, ennen kuin tutustuu kunnolla, keskustelu olla vaikeaa.

        Pätee ainakin minuun, teen hyvin nopeasti johtopäätökseni jatkanko jutustelua daamin kanssa.


    • pikkuhiljaakattelet

      Ei varmaan kannatakaan sitä ihan suoraan kysyä tyyliin "olen ihastunut suhun, ootko sä muhun?" :D voithan haistella tilannetta, jos viihtyy mielellään sun seurassa ja tykkää jutella sun kanssa niin tuskin ainakaan pitää sua vastemielisenä :)

    • Päivänjatkoatänne

      Kyllä ihastuneet toinen toisensa tunnistaa ja sen vuoksi oletkin epävarma, kun toinen osapuoli ei ole sitä.

      • Muttavoiolla

        Ei ole noin yksselitteistä.


      • Sentietääjosmolemmat

        En ole samaa mieltä kanssasi.


      • keittiöekspertti
        Muttavoiolla kirjoitti:

        Ei ole noin yksselitteistä.

        Pelkistä katseista ei voi täydellä varmuudella päätellä mitään, eikä katsekontaktin perusteella vielä vastata kosintaan myöntävästi.

        Sun pitää nyt alkaa tekeen aloitteita, tervehdit ja vaihdat muutaman sanan. Tämä on kriittinen vaihe, koska kontaktin syveneminen vaatii molemmilta aktiivisuutta. Mikäli aloitteesi etenee, vastapuolikin alkaa tervehtiä ja ehkä avaa itsekin keskusteluja. Vasta sen jälkeen kun huomaatte viihtyvänne toistenne seurassa, voidaan puhua jonkin tason kemioista.

        Tuo kontaktointivaihe on kaikkein tärkein, siinä selvitetään kiinnostuksen aste ja voidaan arvioida kuinka kemiat pelaa. Mikäli opettelet lähestymään naista, tekemään luontevasti aloitteita ja saada naiset keskustelemaan, niin sinusta kehkeytyy ajan oloon massahurmaaja ja voit takapenkin Liisasta haaveilun sijaan valita täysin vapaasti minkä tahansa misun. Jopa sen ihanan takapenkin Liisan.


    • esimerkkinä

      Jos olen epävarma toisesta, peitän ihastuksen. Nuorempana saatoin punastella, mutta ei enää. Sitten jos toinen käyttäytyy samalla tavalla, niin tulkitsen sen kyllä niin, ettei se ole kiinnostunut.

      • kovinonepävarmaa

        Näin tekee varmaan suuri osa. Mutta elämähän on aina epävarmaa, nykypäivä on epävarmaa. Työpaikat on epävarmoja, ihmissuhteet on epävarmoja, elämä itsessään on epävarmaa; koskaan ei tiedä onko tämä minun viimeinen elinpäivä. Melkomoista sopeutumista vaatii tämä ihmiskunnalta. Osa kestää, osa luuhistuu. Koittakaahan kestää, joskus se tämäkin maanpäällinen ihanuus loppuu.


    • en_toivo_mitään

      Eipä kalvaa enää. Tiedän ettei hän ole minusta niin kiinnostunut, että haluaisi alkaa tapailla.

      • keittiöekspertti

        Menit sitten kertomaan ihan tuntemattomalle naiselle tunteistasi häntä kohtaan?


      • en_niin_tyhmä
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Menit sitten kertomaan ihan tuntemattomalle naiselle tunteistasi häntä kohtaan?

        En kertonut


      • keittiöekspertti

        Miten päädyit arvioosi?


      • ei_tästä_enempää
        keittiöekspertti kirjoitti:

        Miten päädyit arvioosi?

        Se ei kuulu sinulle.


    • Ihastunutnainen

      Kuinka täs kävi.
      Tapahtuiko edistymistä

    • jasilleen

      Jotkut voi ja jotkut ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe