Toyotan huolto ja ylläpito on tältäkin osin halpaa

HalpaaOn

Huolto on halpaa. Jakohihnaa ei vaihdeta. Se ui öljyssä.

SKODA OCTAVIA 500€ (jakohihnan vaihto) 98€ (öljynvaihto)

NISSAN QASHQAI 488€ (jakohihnan vaihto) 100€ (öljynvaihto)

VOLKSWAGEN GOLF 490€ (jakohihnan vaihto) 85€ (öljynvaihto)

FORD FOCUS 435€ (jakohihnan vaihto) 88€ (öljynvaihto)

OPEL ASTRA 388€ (jakohihnan vaihto) 80€ (öljynvaihto)

TOYOTA AURIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 90€ (öljynvaihto)

TOYOTA YARIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 80€ (öljynvaihto)

TOYOTA AVENSIS (jakohihnaa ei vaihdeta uudemmissa) 92€ (öljynvaihto)

VOLKSWAGEN PASSAT 519€ (jakohihnan vaihto) 98€ (öljynvaihto)

FORD FIESTA 455€ (jakohihnan vaihto) 84€ (öljynvaihto)


http://www.iltalehti.fi/autot/201609200115314_au.shtml

.

27

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToyotaAinaKalleinPitää

      Nykyään jakohihnan vaihtoväli on 10-12 vuotta tai 200-240tkm, eli onko se jollekin ongelma kustannuksena?
      Hauska nähdä tuon ikuisen hihnan todellinen kesto ja eikös VW:llä ole myös ns. ikuinen?
      Typerää laittaa jotain lööpilehtien juttuja jos toimittaja on hieman pihalla ja lukija vielä enemmän.

      • Mikäikuinen

        Helvettti Vw:llä ikuinen. Etkö tiedä että ne lentää pois päältä tai katkeaa jo 10.00 km:n jälkeen.


      • OmaaKuvitelmaasi

        Tuo viimeinen lauseesi on täysin seinästä repäisty. Jutun asiantuntemuksessa ei ole mitään vikaa. Älä syötä muille kuvitelmiasi.


    • Totisesti.totisesti

      Veljeni Tero, muista aina lämmityskäyttö ja ajon jälkeen jäähdytyskäyttö, ei tule vikoja ja turhaa räksytystä.

    • TaasTeroKoittaa

      Toyota on todettu kaikissa vertailutesteissä kalleimmaksi ylläpitää ja se on helppo todentaa kun ottaa huolto-ohjelman käteensä ja kysyy merkkiliikkeestä huoltojen hinnat.

      • OvatHalvat

      • AinaJokuPöljäAsialla
        OvatHalvat kirjoitti:

        Luepas uudelleen tuo ketju "Toyotan ylivoimaisuuden 27 perustetta" ja erityisesti kohta 21:

        Toyotan autojen ylläpitokustannukset ovat alle kolmasosa kalleimpien merkkien vastaavista.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

        Olen lukenut lukemattomia autolehtien vertailuja ja testejä ja perustan tietoni niihin, en johonkin teron keräämiin lööpilehtien valikoituihin juttuihin.


      • SurkrityaJuttujasi
        AinaJokuPöljäAsialla kirjoitti:

        Olen lukenut lukemattomia autolehtien vertailuja ja testejä ja perustan tietoni niihin, en johonkin teron keräämiin lööpilehtien valikoituihin juttuihin.

        Surkeiksi ovat sinun juttusi menneet. Tuon vahvempaa näyttöä ei voi Toyotan ylläpitokustannusten alhaisuudesta ei voi enää olla.

        Viime päivinä juttusi ovat kertoneet sen mitä siellä romuwagenien myyntihallissa tapahtuu.


      • noin.pakko.olla
        AinaJokuPöljäAsialla kirjoitti:

        Olen lukenut lukemattomia autolehtien vertailuja ja testejä ja perustan tietoni niihin, en johonkin teron keräämiin lööpilehtien valikoituihin juttuihin.

        Teroille menee paskainfo aina läpi. Tuossa jenkkien kustannusvertailussa käytettiin kaikille merkeille oletusarvona kahta (2) öljynvaihtohuoltoa vuodessa ??? Oliskohan ihan Tojojen takia??
        "In order to estimate annual maintenance costs, we found the amount spent on every two oil changes (as oil changes are generally done every six months)."


    • OnnenVaari

      Minulla Toyota Carina II vm- 91. Ajettu 165 000 km.
      Itse ajan sillä nyt 4000 km vuodessa. Kytkinlevy vaihdettiin pari vuotta sitten.
      Kerran vuodessa vaihdan öljyt ja kahdesti renkaat.
      Ruostetta ei ole missään koska sen torjunnasta on aina huolehdittu.
      Repikää siitä.

      • setämiesPihallaTaas

        Ei puolisokea ja tärisevä vaari ruostetta löydä vaikka kalsarinsa tutkisi.
        Ketä kiinnostaa tuollaiset historia-autot?


      • voi.vitura

        Aja jo se romu vasemmalle kaartuvassa mutkassa koivuun. Saadaan taas lukea uutinen iltapäivälehdestä.


    • NauruaArtikkelille

      "TOYOTA AURIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 90€ (öljynvaihto).
      TOYOTA YARIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 80€ (öljynvaihto).
      TOYOTA AVENSIS (jakohihnaa ei vaihdeta uudemmissa) 92€ (öljynvaihto)."

      Hieman rupesi naurattamaan tätä lukiessani. Tietysti jakohihnaa ei vaihdeta koska jakohihnaa ei ole lainkaan, vaan noissa moottoreissa on öljykylvyssä uiva jakoketju. Artikkelissa ei tätä mainittu.

      • HalpaaOn

        ......mutta täällä palstalla vaan silti jaksetaan kirjoitetta kuinka oktomurskeen aiheuttavat jakoketjut katkeilivat Oulun seudulla Toyotassa, vaikka todellakin Toyotissa on öljykylvyssä oleva jakoketju, jonne ei mitkään pölyt pääse. Eikä se vika ole Olulun seudun olosuhteissa vaan Saksassa, Volfburgissa. Eivät tajua, kun Vw esittää viatonta.

        Aloittajana tiesin tuon, mutta jäi mainitsematta. Tuollainen on se oikea jakoketju, kuten Toyotassa.


      • kallisPitääJaOmistaa

        Niin, ja uusimmissa VW:n autoissa on hihna öljykylvyssä ja on myös ikuinen.
        Eli yrität sotkea uusia ja vanhoja autoja keskenään, että saat mieleisesi provon aikaan.
        Miksi olet noin tyhmä kun tiedät, että sinut torpataan aika nopeasti ja joka kerta?
        Toyotan ylläpitokulut ovat suurimmat kun noudatetaan huolto-ohjelmia ja se on fakta..


      • Todista
        kallisPitääJaOmistaa kirjoitti:

        Niin, ja uusimmissa VW:n autoissa on hihna öljykylvyssä ja on myös ikuinen.
        Eli yrität sotkea uusia ja vanhoja autoja keskenään, että saat mieleisesi provon aikaan.
        Miksi olet noin tyhmä kun tiedät, että sinut torpataan aika nopeasti ja joka kerta?
        Toyotan ylläpitokulut ovat suurimmat kun noudatetaan huolto-ohjelmia ja se on fakta..

        Eikä ole öljykylvyssä. Todista se.


      • EiOlekylvyssä
        kallisPitääJaOmistaa kirjoitti:

        Niin, ja uusimmissa VW:n autoissa on hihna öljykylvyssä ja on myös ikuinen.
        Eli yrität sotkea uusia ja vanhoja autoja keskenään, että saat mieleisesi provon aikaan.
        Miksi olet noin tyhmä kun tiedät, että sinut torpataan aika nopeasti ja joka kerta?
        Toyotan ylläpitokulut ovat suurimmat kun noudatetaan huolto-ohjelmia ja se on fakta..

        Jos se olisi öljykylvyssä sitä ei vaihdettaisi kuten Toyotassakaan ei vaihdeta.


      • jakopäistä
        HalpaaOn kirjoitti:

        ......mutta täällä palstalla vaan silti jaksetaan kirjoitetta kuinka oktomurskeen aiheuttavat jakoketjut katkeilivat Oulun seudulla Toyotassa, vaikka todellakin Toyotissa on öljykylvyssä oleva jakoketju, jonne ei mitkään pölyt pääse. Eikä se vika ole Olulun seudun olosuhteissa vaan Saksassa, Volfburgissa. Eivät tajua, kun Vw esittää viatonta.

        Aloittajana tiesin tuon, mutta jäi mainitsematta. Tuollainen on se oikea jakoketju, kuten Toyotassa.

        Jos Toyotoista todellakin hajosi jakopäitä oktomurskeen vuoksi Oulun seudulla. Silloin kyseessä on ollut yli 16 vuotta vanhoja Toyotoja, koska yli 16v Toyotoissa on vielä jakohihnat. 1999 asti vielä useimmat jakohihnalla. 2000 oli vielä RAV4 jakohihnalla. 2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa.


      • äläpä_kehtaa_valehdella
        jakopäistä kirjoitti:

        Jos Toyotoista todellakin hajosi jakopäitä oktomurskeen vuoksi Oulun seudulla. Silloin kyseessä on ollut yli 16 vuotta vanhoja Toyotoja, koska yli 16v Toyotoissa on vielä jakohihnat. 1999 asti vielä useimmat jakohihnalla. 2000 oli vielä RAV4 jakohihnalla. 2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa.

        "2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa."
        Et viitsisi ottaa kantaa asioihin joista et ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä!
        Harrastelijoiden tojoissa saattaa olla ketjuveto, mutta ammattilaisten vehkeissä jakopää pyörii hihnalla. Ja niissä on ollut ennenaikaista kulumista ihan riittävästi Oulu-Raahe seudulla.
        Hiace 2,5 D-4D, Hilux 2,5 D-4D ja 3,0 D-4D, sekä Land Cruiser 3,0 D-4D ovat hihnavetoisia.


      • jakopäistä
        äläpä_kehtaa_valehdella kirjoitti:

        "2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa."
        Et viitsisi ottaa kantaa asioihin joista et ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä!
        Harrastelijoiden tojoissa saattaa olla ketjuveto, mutta ammattilaisten vehkeissä jakopää pyörii hihnalla. Ja niissä on ollut ennenaikaista kulumista ihan riittävästi Oulu-Raahe seudulla.
        Hiace 2,5 D-4D, Hilux 2,5 D-4D ja 3,0 D-4D, sekä Land Cruiser 3,0 D-4D ovat hihnavetoisia.

        Niin. Jätin juurikin mainitsematta että puhuinkin pääasiassa tavallisen kuluttajan Toyotoista joissa on kyllä jakoketjut. Ammattilaisten ajoneuvoista en paljoa edes välitä jutella koska en moisilla ajele.


      • äläpä_kehtaa_valehdella
        jakopäistä kirjoitti:

        Niin. Jätin juurikin mainitsematta että puhuinkin pääasiassa tavallisen kuluttajan Toyotoista joissa on kyllä jakoketjut. Ammattilaisten ajoneuvoista en paljoa edes välitä jutella koska en moisilla ajele.

        Älä sitten esitä noin ehdottomia mielipiteitä, ettet ihan hölmöksi leimaudu. Vaikka omapahan on asiasi.
        Nyt joka tapauksessa muutkin tietävät, että tero yritti valheella hämätä tässä asiassa.


    • Tulikoselväksi

      Siis kuuttatoista vuotta nuorempiin Toyotaoihin ei Oulu-Raahe seudun pölyillä ja murskeilla ole pienintäkään vaikutusta. Jakoketju pyörii suljetussa öljytilassa ja siihen ei pölyt ja murskeet vaikuta. Tuliko tämä nyt selväksi valehtelijoillekin.

      • äläpä_kehtaa_valehdella

        Sama koskee sinua kuin tuota ylempänä olevaa valehtelijaa! Turha yrittää valheella tehdä paskasta kultaa!


      • ojasta.allikkoon

        Vanhojen vikavaagenien jakohihnakotelot ovat kaikkea muuta kuin tiiviitä. Kaikki paska ja pöly tunkeutuu joka raosta sisään. Uudemmissa on laadultaan niin ala-arvoiset ketjut ja kiristimet että ketju venyy , vaikka on öljykylvyssä jo lyhyessä ajassa ja pienillä kilometreillä. Näitä jakopäitähän on vaihdettu, "mitään lukumääriä ei ole alettu laskemaan" vauhdilla. ja vaihdetaan jatkosskin. Uusissa on taas palattu vaihteeksi siihen surullisen kuuluisaan remmiin. Nyt se murheenalho on hukutettu öljykylpyyn, eikä kestävyydestä ole mitään näyttöä. Pitihän sen ketjunkin kestää koko moottorin käyttöiän. Kestihän se, kunnes venyi,hyppi yli hampaiden ja tuhosi moottorin vaihtokuntoon. Mittarissa joitakin kymmeniä tuhansia kilometrejä!


      • Pertee

        Toyotan kohdalla ei ikinä noita vikoja, huippupieni!


    • jhbfdvscax

      Eikö tämä nyt perkele mene perille:

      "Jakoketju on aina suojassa moottorin ulkopuoliselta lialta koska jakoketju sijaitsee täysin tiivistetttyjen moottorin metallikuorien sisäpuolella ja öjykylvyssä. Jakoketju ole koskaan avoimessa tilassa ilman moottorin purkamista."

      Täällä sanotaan kommenttialueella että "muutamia vuosia", mutta kysymys on toyotalla 16 viodesta:

      http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun-autojen-jakohihnamysteeri-ei-ota-selvitakseen/721364/

      TOYOTA AURIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 90€ (öljynvaihto)
      TOYOTA YARIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 80€ (öljynvaihto)
      TOYOTA AVENSIS (jakohihnaa ei vaihdeta uudemmissa) 92€ (öljynvaihto)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe