Huolto on halpaa. Jakohihnaa ei vaihdeta. Se ui öljyssä.
SKODA OCTAVIA 500€ (jakohihnan vaihto) 98€ (öljynvaihto)
NISSAN QASHQAI 488€ (jakohihnan vaihto) 100€ (öljynvaihto)
VOLKSWAGEN GOLF 490€ (jakohihnan vaihto) 85€ (öljynvaihto)
FORD FOCUS 435€ (jakohihnan vaihto) 88€ (öljynvaihto)
OPEL ASTRA 388€ (jakohihnan vaihto) 80€ (öljynvaihto)
TOYOTA AURIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 90€ (öljynvaihto)
TOYOTA YARIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 80€ (öljynvaihto)
TOYOTA AVENSIS (jakohihnaa ei vaihdeta uudemmissa) 92€ (öljynvaihto)
VOLKSWAGEN PASSAT 519€ (jakohihnan vaihto) 98€ (öljynvaihto)
FORD FIESTA 455€ (jakohihnan vaihto) 84€ (öljynvaihto)
http://www.iltalehti.fi/autot/201609200115314_au.shtml
.
Toyotan huolto ja ylläpito on tältäkin osin halpaa
27
78
Vastaukset
- ToyotaAinaKalleinPitää
Nykyään jakohihnan vaihtoväli on 10-12 vuotta tai 200-240tkm, eli onko se jollekin ongelma kustannuksena?
Hauska nähdä tuon ikuisen hihnan todellinen kesto ja eikös VW:llä ole myös ns. ikuinen?
Typerää laittaa jotain lööpilehtien juttuja jos toimittaja on hieman pihalla ja lukija vielä enemmän.- ValettaTaas
Luehan lisää:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html
http://www.hs.fi/autot/a1466472882887 - Mikäikuinen
Helvettti Vw:llä ikuinen. Etkö tiedä että ne lentää pois päältä tai katkeaa jo 10.00 km:n jälkeen.
- OmaaKuvitelmaasi
Tuo viimeinen lauseesi on täysin seinästä repäisty. Jutun asiantuntemuksessa ei ole mitään vikaa. Älä syötä muille kuvitelmiasi.
- Totisesti.totisesti
Veljeni Tero, muista aina lämmityskäyttö ja ajon jälkeen jäähdytyskäyttö, ei tule vikoja ja turhaa räksytystä.
- TaasTeroKoittaa
Toyota on todettu kaikissa vertailutesteissä kalleimmaksi ylläpitää ja se on helppo todentaa kun ottaa huolto-ohjelman käteensä ja kysyy merkkiliikkeestä huoltojen hinnat.
- OvatHalvat
Luepas uudelleen tuo ketju "Toyotan ylivoimaisuuden 27 perustetta" ja erityisesti kohta 21:
Toyotan autojen ylläpitokustannukset ovat alle kolmasosa kalleimpien merkkien vastaavista.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html - AinaJokuPöljäAsialla
OvatHalvat kirjoitti:
Luepas uudelleen tuo ketju "Toyotan ylivoimaisuuden 27 perustetta" ja erityisesti kohta 21:
Toyotan autojen ylläpitokustannukset ovat alle kolmasosa kalleimpien merkkien vastaavista.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.htmlOlen lukenut lukemattomia autolehtien vertailuja ja testejä ja perustan tietoni niihin, en johonkin teron keräämiin lööpilehtien valikoituihin juttuihin.
- SurkrityaJuttujasi
AinaJokuPöljäAsialla kirjoitti:
Olen lukenut lukemattomia autolehtien vertailuja ja testejä ja perustan tietoni niihin, en johonkin teron keräämiin lööpilehtien valikoituihin juttuihin.
Surkeiksi ovat sinun juttusi menneet. Tuon vahvempaa näyttöä ei voi Toyotan ylläpitokustannusten alhaisuudesta ei voi enää olla.
Viime päivinä juttusi ovat kertoneet sen mitä siellä romuwagenien myyntihallissa tapahtuu. - noin.pakko.olla
AinaJokuPöljäAsialla kirjoitti:
Olen lukenut lukemattomia autolehtien vertailuja ja testejä ja perustan tietoni niihin, en johonkin teron keräämiin lööpilehtien valikoituihin juttuihin.
Teroille menee paskainfo aina läpi. Tuossa jenkkien kustannusvertailussa käytettiin kaikille merkeille oletusarvona kahta (2) öljynvaihtohuoltoa vuodessa ??? Oliskohan ihan Tojojen takia??
"In order to estimate annual maintenance costs, we found the amount spent on every two oil changes (as oil changes are generally done every six months)."
- OnnenVaari
Minulla Toyota Carina II vm- 91. Ajettu 165 000 km.
Itse ajan sillä nyt 4000 km vuodessa. Kytkinlevy vaihdettiin pari vuotta sitten.
Kerran vuodessa vaihdan öljyt ja kahdesti renkaat.
Ruostetta ei ole missään koska sen torjunnasta on aina huolehdittu.
Repikää siitä.- setämiesPihallaTaas
Ei puolisokea ja tärisevä vaari ruostetta löydä vaikka kalsarinsa tutkisi.
Ketä kiinnostaa tuollaiset historia-autot? - voi.vitura
Aja jo se romu vasemmalle kaartuvassa mutkassa koivuun. Saadaan taas lukea uutinen iltapäivälehdestä.
- NauruaArtikkelille
"TOYOTA AURIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 90€ (öljynvaihto).
TOYOTA YARIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 80€ (öljynvaihto).
TOYOTA AVENSIS (jakohihnaa ei vaihdeta uudemmissa) 92€ (öljynvaihto)."
Hieman rupesi naurattamaan tätä lukiessani. Tietysti jakohihnaa ei vaihdeta koska jakohihnaa ei ole lainkaan, vaan noissa moottoreissa on öljykylvyssä uiva jakoketju. Artikkelissa ei tätä mainittu.- HalpaaOn
......mutta täällä palstalla vaan silti jaksetaan kirjoitetta kuinka oktomurskeen aiheuttavat jakoketjut katkeilivat Oulun seudulla Toyotassa, vaikka todellakin Toyotissa on öljykylvyssä oleva jakoketju, jonne ei mitkään pölyt pääse. Eikä se vika ole Olulun seudun olosuhteissa vaan Saksassa, Volfburgissa. Eivät tajua, kun Vw esittää viatonta.
Aloittajana tiesin tuon, mutta jäi mainitsematta. Tuollainen on se oikea jakoketju, kuten Toyotassa. - kallisPitääJaOmistaa
Niin, ja uusimmissa VW:n autoissa on hihna öljykylvyssä ja on myös ikuinen.
Eli yrität sotkea uusia ja vanhoja autoja keskenään, että saat mieleisesi provon aikaan.
Miksi olet noin tyhmä kun tiedät, että sinut torpataan aika nopeasti ja joka kerta?
Toyotan ylläpitokulut ovat suurimmat kun noudatetaan huolto-ohjelmia ja se on fakta.. - Todista
kallisPitääJaOmistaa kirjoitti:
Niin, ja uusimmissa VW:n autoissa on hihna öljykylvyssä ja on myös ikuinen.
Eli yrität sotkea uusia ja vanhoja autoja keskenään, että saat mieleisesi provon aikaan.
Miksi olet noin tyhmä kun tiedät, että sinut torpataan aika nopeasti ja joka kerta?
Toyotan ylläpitokulut ovat suurimmat kun noudatetaan huolto-ohjelmia ja se on fakta..Eikä ole öljykylvyssä. Todista se.
- EiOlekylvyssä
kallisPitääJaOmistaa kirjoitti:
Niin, ja uusimmissa VW:n autoissa on hihna öljykylvyssä ja on myös ikuinen.
Eli yrität sotkea uusia ja vanhoja autoja keskenään, että saat mieleisesi provon aikaan.
Miksi olet noin tyhmä kun tiedät, että sinut torpataan aika nopeasti ja joka kerta?
Toyotan ylläpitokulut ovat suurimmat kun noudatetaan huolto-ohjelmia ja se on fakta..Jos se olisi öljykylvyssä sitä ei vaihdettaisi kuten Toyotassakaan ei vaihdeta.
- jakopäistä
HalpaaOn kirjoitti:
......mutta täällä palstalla vaan silti jaksetaan kirjoitetta kuinka oktomurskeen aiheuttavat jakoketjut katkeilivat Oulun seudulla Toyotassa, vaikka todellakin Toyotissa on öljykylvyssä oleva jakoketju, jonne ei mitkään pölyt pääse. Eikä se vika ole Olulun seudun olosuhteissa vaan Saksassa, Volfburgissa. Eivät tajua, kun Vw esittää viatonta.
Aloittajana tiesin tuon, mutta jäi mainitsematta. Tuollainen on se oikea jakoketju, kuten Toyotassa.Jos Toyotoista todellakin hajosi jakopäitä oktomurskeen vuoksi Oulun seudulla. Silloin kyseessä on ollut yli 16 vuotta vanhoja Toyotoja, koska yli 16v Toyotoissa on vielä jakohihnat. 1999 asti vielä useimmat jakohihnalla. 2000 oli vielä RAV4 jakohihnalla. 2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa.
- äläpä_kehtaa_valehdella
jakopäistä kirjoitti:
Jos Toyotoista todellakin hajosi jakopäitä oktomurskeen vuoksi Oulun seudulla. Silloin kyseessä on ollut yli 16 vuotta vanhoja Toyotoja, koska yli 16v Toyotoissa on vielä jakohihnat. 1999 asti vielä useimmat jakohihnalla. 2000 oli vielä RAV4 jakohihnalla. 2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa.
"2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa."
Et viitsisi ottaa kantaa asioihin joista et ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä!
Harrastelijoiden tojoissa saattaa olla ketjuveto, mutta ammattilaisten vehkeissä jakopää pyörii hihnalla. Ja niissä on ollut ennenaikaista kulumista ihan riittävästi Oulu-Raahe seudulla.
Hiace 2,5 D-4D, Hilux 2,5 D-4D ja 3,0 D-4D, sekä Land Cruiser 3,0 D-4D ovat hihnavetoisia. - jakopäistä
äläpä_kehtaa_valehdella kirjoitti:
"2001 ja uudemmissa Toyotoissa on kaikissa automallista riippumatta jakoketju, ainakin 4 sylinterisissä moottoreissa."
Et viitsisi ottaa kantaa asioihin joista et ymmärrä enempää kuin sika tuulimyllystä!
Harrastelijoiden tojoissa saattaa olla ketjuveto, mutta ammattilaisten vehkeissä jakopää pyörii hihnalla. Ja niissä on ollut ennenaikaista kulumista ihan riittävästi Oulu-Raahe seudulla.
Hiace 2,5 D-4D, Hilux 2,5 D-4D ja 3,0 D-4D, sekä Land Cruiser 3,0 D-4D ovat hihnavetoisia.Niin. Jätin juurikin mainitsematta että puhuinkin pääasiassa tavallisen kuluttajan Toyotoista joissa on kyllä jakoketjut. Ammattilaisten ajoneuvoista en paljoa edes välitä jutella koska en moisilla ajele.
- äläpä_kehtaa_valehdella
jakopäistä kirjoitti:
Niin. Jätin juurikin mainitsematta että puhuinkin pääasiassa tavallisen kuluttajan Toyotoista joissa on kyllä jakoketjut. Ammattilaisten ajoneuvoista en paljoa edes välitä jutella koska en moisilla ajele.
Älä sitten esitä noin ehdottomia mielipiteitä, ettet ihan hölmöksi leimaudu. Vaikka omapahan on asiasi.
Nyt joka tapauksessa muutkin tietävät, että tero yritti valheella hämätä tässä asiassa.
- Tulikoselväksi
Siis kuuttatoista vuotta nuorempiin Toyotaoihin ei Oulu-Raahe seudun pölyillä ja murskeilla ole pienintäkään vaikutusta. Jakoketju pyörii suljetussa öljytilassa ja siihen ei pölyt ja murskeet vaikuta. Tuliko tämä nyt selväksi valehtelijoillekin.
- äläpä_kehtaa_valehdella
Sama koskee sinua kuin tuota ylempänä olevaa valehtelijaa! Turha yrittää valheella tehdä paskasta kultaa!
- ojasta.allikkoon
Vanhojen vikavaagenien jakohihnakotelot ovat kaikkea muuta kuin tiiviitä. Kaikki paska ja pöly tunkeutuu joka raosta sisään. Uudemmissa on laadultaan niin ala-arvoiset ketjut ja kiristimet että ketju venyy , vaikka on öljykylvyssä jo lyhyessä ajassa ja pienillä kilometreillä. Näitä jakopäitähän on vaihdettu, "mitään lukumääriä ei ole alettu laskemaan" vauhdilla. ja vaihdetaan jatkosskin. Uusissa on taas palattu vaihteeksi siihen surullisen kuuluisaan remmiin. Nyt se murheenalho on hukutettu öljykylpyyn, eikä kestävyydestä ole mitään näyttöä. Pitihän sen ketjunkin kestää koko moottorin käyttöiän. Kestihän se, kunnes venyi,hyppi yli hampaiden ja tuhosi moottorin vaihtokuntoon. Mittarissa joitakin kymmeniä tuhansia kilometrejä!
- Pertee
Toyotan kohdalla ei ikinä noita vikoja, huippupieni!
- jhbfdvscax
Eikö tämä nyt perkele mene perille:
"Jakoketju on aina suojassa moottorin ulkopuoliselta lialta koska jakoketju sijaitsee täysin tiivistetttyjen moottorin metallikuorien sisäpuolella ja öjykylvyssä. Jakoketju ole koskaan avoimessa tilassa ilman moottorin purkamista."
Täällä sanotaan kommenttialueella että "muutamia vuosia", mutta kysymys on toyotalla 16 viodesta:
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun-autojen-jakohihnamysteeri-ei-ota-selvitakseen/721364/
TOYOTA AURIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 90€ (öljynvaihto)
TOYOTA YARIS (jakohihnaa ei vaihdeta) 80€ (öljynvaihto)
TOYOTA AVENSIS (jakohihnaa ei vaihdeta uudemmissa) 92€ (öljynvaihto)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2433789Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha272284- 242111
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.902015Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?921685Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241391- 81301
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361287Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351227Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61218