Patrick Tiainen, menestysteologit sekä kysymyksiä

ElämäKristuksessa

Mainitsen Patrick Tiaisen nimeltä, koska hän toimii julkisesti. Paavalikin nimesi selkeästi henkilöitä; silloin kirjoitus ei ole ympäripyöreä vaan asiaan käyvä. Kyseenalaistan muutamia asioita, koska haluan herättää todellista keskustelua tästä
"Tiainen"-ilmiöstä.
Onko Patrick Tiainen yläpuolella kaiken arvioinnin? Mihin on sivuutettu mm. seuraavat Sanankohdat?

1.Timoteuksen kirje:
3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
3:6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
3:8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
3:9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
3:10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.

Patrick on käytännössä äsken kääntynyt.
Kuullessani muutamia hänen kommenttejaan, en voi olla ajattelematta; onko hän edes uudestisyntynyt. Tämä johtuu mm. eräästä hänen lausumastaan "kuinka uskova voi käyttää Pyhää Henkeä?" Itse olen sitä mieltä, kuten Sanakin; Jumala käyttää meitä (jos/kun käyttää). Miten uskova voisi käyttää em. Patricin sanomaa lausetta, ilman että Pyhä Henki muistuttaisi asiasta, ja ohjaisi parannuksen paikalle?

Menestysteologiaan kuuluu, että ihmiset ovat kuin jumalia, ainakin pieniä sellaisia...
Patrick Tianen kertoo mm. hänen kirjahyllynsä olevan täynnä Kenneth Haginin kirjoja. Hagin oli nykyisen menestysteologian yksi merkittävimmistä, ellei merkittävin oppi-isä.

Kuka/milloin Patrick on koeteltu (1Tim.3:10)? Mikä raamattukoulu oli, jossa hän opiskeli pastoriksi? Millä vallalla hän nimittää apostoleja; hänen seurakunnassaan mm. Lidslen pariskunta on "apostoleja".
Mites se menikään, onko apostoleja nykyään? Nainen apostolina...
Miksi seurakunnan nimi on suomeksi "Uskon Sana"? Uskon Sanahan liitetään nimenomaan menestysteologiaan (Word of Faith Church).

Onko Patricin esiintyminen "maltillista ja säädyllistä)vrt. 1Tim 3:2.
Silloinkin kun juoksee tilaisuudessa kuin heikkopäinen....

Kuten huomaatte, kysymyksiä kysymysten perään. Ei olisi, jos asia olisi selvä.

Patrick on henkilö, jonka pitäisi olla oppia ottamassa. Ei esiintyä "suurena" opettajana, joka "varustaa" uskovia. Olen ymmärtänyt, että Jumala on se, joka valtuuttaa ja varustaa. Media, mm. TV7 Plus on ollut ko. henkilöä nostamassa, kuten muitakin samanhenkisiä (ja pääsäätöisesti nuoria...). Heille uskonelämä näyttää olevan pelkkää sanelua, siihen ainakin pyritään; "puhu hyvää ja se tapahtuu".
Jos olet köyhä tai kipeä, jotakin vikaa täytyy olla. Sitä ei suoraan sanota (ainakaan vielä), mutta opetukset ovat sen suuntaisia. Kun pääsee tietylle "tasolle", voi sanoa ja niin tapahtuu...
Elämä vain ei mene niin. Jumalan Sana kertoo mm.: Apostolien teot:
14:22 "...ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan."
Mutta ei, puhutaan läpimurrosta, siitä ja siitä, milloin Elian, milloin Joosuan sukupolvesta, jotka ovat "tienraivaajia", "suunnannäyttäjiä" jne.
Ikään kuin vanhemmat, jo pitkään Jeesusta seuranneet olisivat kutakuinkin hengellisesti lähes kuolleita. Missä on vanhempien, uskonveljien ja sisarten kunnioitus? Kirjoitan nyt yleisellä tasolla.

Ihmettelen henkilöitä, jotka ilman mitään kritiikkiä kiitävät kokouksista kokouksiin
"uutta oppimaan". Kokouksissa pitää olla ääntä ja meininkiä...
Kova ääni ei korreloi Pyhän Hengen voimaa, en sano, etteikö kokouksissa saa olla ääntä. Mutta jos "puhe" on yhtä huutoa... Fiilistely ei tuo taivasta yhtään lähemmäs,
Pyhä Henki ei ole manipuloitavissa!
Kun/jos Pyhä Henki ilmestyy voimallisesti kokouksissa, sitä ei voi olla huomaamatta. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo.

Toin näitä asioita esille, herätelläkseni sinua ajattelemaan missä mennään. Mennään lopunajassa. Tiedän, että kirjoitukseni tuomitaan tiettyjen piirien toimesta. Kirjoitukseni leimataan tuomitsevaksi, minut "hengen sammuttajaksi", "fariseukseksi", "uskonnolliseksi" jne. Vähintäänkin riidanhaluiseksi. Pitäisi vain olla hiljaa, eikä arvostella.

Jumala ei ole kutsunut minua hymistelemään. Kun näen, että uskovia johdetaan harhaan, on tehtäväni omalta osaltani tuoda totuutta esille. Se on Jumalan tahto.
Juurtukaa Kristukseen, ei ihmisiin. Kasvakaa Hänen tuntemisessaan.

62

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokakoetuksenkestää

      Aaaaaaaammmmmmeeeeennnn!

      • hmhmm

        AAAAAmeeeen


    • Seinis

      Juuri näin ja aamen!

    • TarkempiaTuomioita

      Juu, tuossa aloituksessa voi olla paljon asiaakin.

      Mutta aamenta en silti sano, koska tuossa aloituksessa oli niin hengästyttävän paljon sen tyylistä pikkuyksityiskohtien viilaamista ja "arviointia" niiden melko merkityksettömien yksityiskohtien perusteella, että samalla tavalla varmasti arvioitiin aikanaan myös Jeesuksen seuraajia: Jokaisesta sanasta ja teosta yritettiin löytää joku syy, miksi Jeesus ja apostolit eivät voineet olla Jumalan asialla.

      Siksi en sano aamenta. En sen takia, etteikö noissa väitteissä olisi osatotuuksia. Vaan siksi, että nämä perustelut tuntuvat kuitenkin hieman asiayhteydestään irrotetuilta.

      Joo, en itse käyttäisi sanontaa "kuinka uskova voi käyttää Pyhää Henkeä". Mutta en kuitenkaan tiedä, millaisella tavalla, kuinka painokkaasti ja millaisessa yhteydessä Patrick on mahdollisesti tämän lauseen todennut, joten en pysty tällaisen irrallisen lauseen kuultuani arvioimaan hänen opetuksensa oikeellisuutta. Esimerkiksi suuresti arvostamani Jumalan mies Smith Wigglesworth on joskus todennut näin: "jos (Pyhä) Henki ei liikuta minua, minä liikutan (Pyhää) Henkeä".

      Jos arvioidaan Patrickia sen perusteella, että hän innostuu saarnatessaan liikkumaan kunnolla... Ja sanotaan, että silloin rikkoo ohjetta maltillisuudesta ja säädyllisyydestä... Luulen, että tällä tavalla toisia arvioivat ja tuomitsevat eivät useinkaan näe hirttä omassa silmässään; heillä saattaa olla penseyttä esimerkiksi Jeesuksen lähetyskäskyä kohtaan, mitä ei ainakaan voi sanoa Patrickista.

      Kenneth Hagin... Olen suhtautunut Haginiin aika varauksella, kun olen kuullut vuosikymmenien aikana hänestä yhtä ja toista. Kymmenen vuotta sitten luin yhden hänen kirjansa ja olin yllättynyt, kun en löytänyt sieltä sellaisia painotuksia, joita häneen erilaisissa keskusteluissa yhdistetään. Ennen kuolemaansa Hagin myös kirjoitti kirjan "Touch of a Midas", jossa hän kritisoi opetuksia, joita hänen opetuksistaan oli johdettu. Eli sanoutui irti monista sellaisista ylilyönneistä, joita hänen opetustensa pohjalta oli johdettu.

      Tässä nyt nopeasti joitain syitä, miksi en voi sanoa aamenta aloitukseen.

      • äläjätälääkkeitäsi

        multinikki saapui


      • TarkempiaTuomioita

        Ja tämä Wigglesworthin toteamus "Well, you see, it is like this. If the Spirit does not move me, I move the Spirit" oli vastaus kysymykseen.

        Tarkoitti kai lähinnä tätä, mitä hän sanoi useamman kerran saarnatessaan: "As I start out in the natural, in faith, the Spirit of God always meets me and anoints me, so that although I start in the natural I continue in the Spirit."

        Eli aina pitäisi tietää, missä yhteydessä joku täällä lainattu lause on sanottu. Kuinka painokkaasti, kuinka opillisesti, kuinka käytännönläheisesti, mitä sanottiin ennen ja jälkeen jne. Vasta sen jälkeen voi aidosti arvioida, onko joku oppi ollut oikea vai väärä.


      • TarkempiaTuomioita
        äläjätälääkkeitäsi kirjoitti:

        multinikki saapui

        No, jos vastaukseni ärsyttää sinua, niin... ei se minua haittaa. :)


      • huijariTiainenko
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Ja tämä Wigglesworthin toteamus "Well, you see, it is like this. If the Spirit does not move me, I move the Spirit" oli vastaus kysymykseen.

        Tarkoitti kai lähinnä tätä, mitä hän sanoi useamman kerran saarnatessaan: "As I start out in the natural, in faith, the Spirit of God always meets me and anoints me, so that although I start in the natural I continue in the Spirit."

        Eli aina pitäisi tietää, missä yhteydessä joku täällä lainattu lause on sanottu. Kuinka painokkaasti, kuinka opillisesti, kuinka käytännönläheisesti, mitä sanottiin ennen ja jälkeen jne. Vasta sen jälkeen voi aidosti arvioida, onko joku oppi ollut oikea vai väärä.

        Jännä, että kun Patrick on alkanut lainata S.Wigglesworthia, niin ykkössumuttajamme on samoin löytänyt nämä kirjat, joita myös Patrickilla on "kirjahylly täynnä".
        Kerro Patrickille terkkuja ja pyydä häntä puhumaan jotain omaa, eikä aina kopioitua. Vanhat saarnat ovat "vanhaa viiniä", vaikka siihen koreografian lisäisi.


      • TarkempiaTuomioita
        äläjätälääkkeitäsi kirjoitti:

        multinikki saapui

        ... Joo, ja en tarkoita, etteikö opettaessa ja saarnatessa pitäisi pyrkiä tarkkaan Sanan mukaisuuteen. Kyllä itse ainakin pyrin siihen aina kun opetan tai saarnaan. Enkä muista, että toistaiseksi kukaan olisi sanonut mistään asiasta, että opetin väärin, vaikken tällä asialla sinänsä yritäkään ylpeillä. Tarkoitan vaan sitä, että itse arvostan tarkkaa Sanaan pitäytyvää opetusta.

        Mutta jos sanotaan, että joku käyttäytyy liian innostuneesti... Itse kuuntelen mieluummin yli-innostunutta kuin ylivarovaista saarnamiestä. Ja kuka sen määrittelee, mikä on "yli" jotain?

        Ja jos vain leimataan yleispiirteisesti ihminen heti harhaan menneeksi sen takia, että hän arvostaa Kenneth Hagenia... Tunnen monia todellisia Jumalan palvelijoita, jotka arvostavat Hagenia. En blokkaa heitä mielessäni jonnekin kategoriaan "ei-arvostettava-pastori", vaikka itselläni ei olekaan yhtään Hagenin teosta. Ja kuten totesin, se ainoa lukemani Hagenin kirja (en muista enää nimeä) ei yllätyksekseni sisältänytkään opetuksia ja painotuksia, joita usein laitetaan Hagenin nimiin.


      • äläjätälääkkeitäsi
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        No, jos vastaukseni ärsyttää sinua, niin... ei se minua haittaa. :)

        Ihmettelen vain kun aina tartut syöttiin


      • ElämäKristuksessa

        No enpä ole tuomitsemassa, minulla ei ole siihen valtuuksiakaan.
        Mitä tulee "liikehdintään", se ei minua häiritse, mutta rynniminen ympäri kokoussalia on jo toinen juttu.
        Yksittäisen puheen, tai lauseen varaan ei tarvitse rakentaa; Tiaisen kohdalla on useampiakin esimerkkejä. Olen hänen puheitaan sen verran kuunnellut, että käsitys kokonaisuudesta on syntynyt.


      • gntt
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        ... Joo, ja en tarkoita, etteikö opettaessa ja saarnatessa pitäisi pyrkiä tarkkaan Sanan mukaisuuteen. Kyllä itse ainakin pyrin siihen aina kun opetan tai saarnaan. Enkä muista, että toistaiseksi kukaan olisi sanonut mistään asiasta, että opetin väärin, vaikken tällä asialla sinänsä yritäkään ylpeillä. Tarkoitan vaan sitä, että itse arvostan tarkkaa Sanaan pitäytyvää opetusta.

        Mutta jos sanotaan, että joku käyttäytyy liian innostuneesti... Itse kuuntelen mieluummin yli-innostunutta kuin ylivarovaista saarnamiestä. Ja kuka sen määrittelee, mikä on "yli" jotain?

        Ja jos vain leimataan yleispiirteisesti ihminen heti harhaan menneeksi sen takia, että hän arvostaa Kenneth Hagenia... Tunnen monia todellisia Jumalan palvelijoita, jotka arvostavat Hagenia. En blokkaa heitä mielessäni jonnekin kategoriaan "ei-arvostettava-pastori", vaikka itselläni ei olekaan yhtään Hagenin teosta. Ja kuten totesin, se ainoa lukemani Hagenin kirja (en muista enää nimeä) ei yllätyksekseni sisältänytkään opetuksia ja painotuksia, joita usein laitetaan Hagenin nimiin.

        Oletko katsonut Youtube videoita Haginista. Ne pätkät, joita olen katsonut,
        eivät ole tervettä.


      • TarkempiaTuomioita
        huijariTiainenko kirjoitti:

        Jännä, että kun Patrick on alkanut lainata S.Wigglesworthia, niin ykkössumuttajamme on samoin löytänyt nämä kirjat, joita myös Patrickilla on "kirjahylly täynnä".
        Kerro Patrickille terkkuja ja pyydä häntä puhumaan jotain omaa, eikä aina kopioitua. Vanhat saarnat ovat "vanhaa viiniä", vaikka siihen koreografian lisäisi.

        En tiedä, kenelle tämä oli osoitettu.

        Enkä tiedä, onko tuo aloitusviestissä Patrickin sanomaksi todettu lause Wigglesworthin lainaamista vai ei. Itse olen elämässäni kuunnellut vain yhden Patrickin saarnan, senkin netin välityksellä. Wigglesworthin kirjoja olen lukenut jo kymmenkunta vuotta sitten, joten sen vuoksi osasin lainata häntä tässä yhteydessä & etsin hänen sanansa sen perusteella netistä, jota osasin lainata häntä tarkasti.

        Enkä ole Patrickiin yhteydessä. Kerran olen ollut mukana kokouksessa, jossa hänellä on ollut vastuuta; ei tosin saarnavastuuta silloin.

        Ja jos minua sanottiin ykkössumuttajaksi, niin... Puutun helposti siihen, jos pastorien arviointia tehdään väärällä tavalla. Vaikka arvioinnissa olisi mukana totuuttakin, niin jos arviointia tehdään melkeinpä samalla tyylillä kuin aikanaan fariseukset arvioivat Jeesuksen opetuslasten toimintaa, niin kirjoitan kyllä jotain. Eikö väärien opetustenkin paljastaminen pitäisi olla "profetaalista" työtä? Miksi täällä Suomi24:ssä "väärien opetusten paljastajat" (riippumatta siitä, koska oikeasti paljastavat vääriä opetuksia ja koska eivät) turvautuvat lähinnä vain omaan järkeensä?


      • TarkempiaTuomioita
        gntt kirjoitti:

        Oletko katsonut Youtube videoita Haginista. Ne pätkät, joita olen katsonut,
        eivät ole tervettä.

        Jotain pätkiä, joo.

        Mutta jos Haginin opetuksia arvioidaan Uskon Sana -liikehdinnän merkittävänä opettajana (Rhema Bible Institute, perustettu 1974) ja perustellaan sitä vuonna 1994 Torontossa alkaneeseen liikehdintään liittyvillä ilmiöillä, niin...

        En arvioi muidenkaan sananjulistajien opetuksia sillä, mitä he ovat myöhemmin tehneet ja missä ovat olleet mukana. Oklahoman raamattukoulu vuodesta 1974 oli yksi juttu, ja se on vaikuttanut monien seurakuntien opetukseen. Haginin vaikutus seurakuntien opetuksiin ei liity siihen, millaisen kannan hän otti Toronton tapahtumiin 20 vuotta myöhemmin.


      • TarkempiaTuomioita
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        En tiedä, kenelle tämä oli osoitettu.

        Enkä tiedä, onko tuo aloitusviestissä Patrickin sanomaksi todettu lause Wigglesworthin lainaamista vai ei. Itse olen elämässäni kuunnellut vain yhden Patrickin saarnan, senkin netin välityksellä. Wigglesworthin kirjoja olen lukenut jo kymmenkunta vuotta sitten, joten sen vuoksi osasin lainata häntä tässä yhteydessä & etsin hänen sanansa sen perusteella netistä, jota osasin lainata häntä tarkasti.

        Enkä ole Patrickiin yhteydessä. Kerran olen ollut mukana kokouksessa, jossa hänellä on ollut vastuuta; ei tosin saarnavastuuta silloin.

        Ja jos minua sanottiin ykkössumuttajaksi, niin... Puutun helposti siihen, jos pastorien arviointia tehdään väärällä tavalla. Vaikka arvioinnissa olisi mukana totuuttakin, niin jos arviointia tehdään melkeinpä samalla tyylillä kuin aikanaan fariseukset arvioivat Jeesuksen opetuslasten toimintaa, niin kirjoitan kyllä jotain. Eikö väärien opetustenkin paljastaminen pitäisi olla "profetaalista" työtä? Miksi täällä Suomi24:ssä "väärien opetusten paljastajat" (riippumatta siitä, koska oikeasti paljastavat vääriä opetuksia ja koska eivät) turvautuvat lähinnä vain omaan järkeensä?

        ... Tai siis joo, en tiedä, millaisia pätkiä tarkoitat. Youtubesta löytyy hyvin monenlaista. Ja sitten jos jotain pastoria vastustava henkilö haluaa tehdä oikein vastustavan videon, niin kymmenistä videoista "parhaita paloja" yhdistelemällä saa kyllä aika negatiivisia videoita...


      • mitälaitetaan
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        ... Tai siis joo, en tiedä, millaisia pätkiä tarkoitat. Youtubesta löytyy hyvin monenlaista. Ja sitten jos jotain pastoria vastustava henkilö haluaa tehdä oikein vastustavan videon, niin kymmenistä videoista "parhaita paloja" yhdistelemällä saa kyllä aika negatiivisia videoita...

        ...kelpaako tämä?
        https://www.youtube.com/watch?v=kMpzmsTFyVU
        Kenneth Haginin opetusta


      • saviseutulainen

        >>"Esimerkiksi suuresti arvostamani Jumalan mies Smith Wigglesworth on joskus todennut näin: "jos (Pyhä) Henki ei liikuta minua, minä liikutan (Pyhää) Henkeä"."

        Niinpä!

        Ja "suuri Jumalan mies" Rodney Howard Brown on sanonut, että ellei Jumala tule tänne alas, "tulen minä sinne ylös" - eli RHB hakee itse Pyhän Hengen tänne, jos Jumala ei suostu itse Häntä lähettämään.

        "Tarkempia tuomioita",
        mitä lausut S. Wigglesworthista, kertoo kaiken.
        Wigglesworth muuten pakotti ( toki Jeesuksen nimessä ) - sanan mukaisesti - valtavan syöpäkasvaimen putoamaan erään naisen vatsasta kokoussalin lattialle.
        ( Andrew Wommackin mukaan! Wommack arvostaa myös suuresti Wigglesworthia. )


        Tässä yhteydessä kiitokset nm:lle ElämäKristuksessa erittäin hyvästä, tuiki tähdellisestä avauksesta!


      • TarkempiaTuomioita
        saviseutulainen kirjoitti:

        >>"Esimerkiksi suuresti arvostamani Jumalan mies Smith Wigglesworth on joskus todennut näin: "jos (Pyhä) Henki ei liikuta minua, minä liikutan (Pyhää) Henkeä"."

        Niinpä!

        Ja "suuri Jumalan mies" Rodney Howard Brown on sanonut, että ellei Jumala tule tänne alas, "tulen minä sinne ylös" - eli RHB hakee itse Pyhän Hengen tänne, jos Jumala ei suostu itse Häntä lähettämään.

        "Tarkempia tuomioita",
        mitä lausut S. Wigglesworthista, kertoo kaiken.
        Wigglesworth muuten pakotti ( toki Jeesuksen nimessä ) - sanan mukaisesti - valtavan syöpäkasvaimen putoamaan erään naisen vatsasta kokoussalin lattialle.
        ( Andrew Wommackin mukaan! Wommack arvostaa myös suuresti Wigglesworthia. )


        Tässä yhteydessä kiitokset nm:lle ElämäKristuksessa erittäin hyvästä, tuiki tähdellisestä avauksesta!

        Niin, me olemme valmiita tuomitsemaan Wigglesworthin yhden lauseen pohjalta, jonka hän sanoi kenties kerran yhdessä keskustelussa! Niin kuin tekivät farsiseukset Jeesukselle, niin tekevät ihmiset parituhatta vuotta myöhemmin yhdelle 1900-luvun merkittävistä Jumalan palvelijoista. Voi meitä, jotka teemme hätäisiä tuomioita! Ja halleluja, jos Wigglesworth joskus pakotti syöpäkasvaimen jostain ihmisestä ulos! Luulen, että aika moni kiitti tällaisen tapauksen jälkeen Jumalaa! Kiitos Jeesus!

        RHB:hen ota kantaa. Mutta vasta tänä kesänä luin, millaisessa tilanteessa hän tuon lainaamasi lauseen sanoi. Ja sen myötä en enää ainakaan tästä asiasta RHB:tä tuomitse. 18-vuotias, juuri veljensä menettänyt ja Jumalaa kaipaava nuorimies voi sanoa kaikenlaista...


      • mitälaitetaan
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Niin, me olemme valmiita tuomitsemaan Wigglesworthin yhden lauseen pohjalta, jonka hän sanoi kenties kerran yhdessä keskustelussa! Niin kuin tekivät farsiseukset Jeesukselle, niin tekevät ihmiset parituhatta vuotta myöhemmin yhdelle 1900-luvun merkittävistä Jumalan palvelijoista. Voi meitä, jotka teemme hätäisiä tuomioita! Ja halleluja, jos Wigglesworth joskus pakotti syöpäkasvaimen jostain ihmisestä ulos! Luulen, että aika moni kiitti tällaisen tapauksen jälkeen Jumalaa! Kiitos Jeesus!

        RHB:hen ota kantaa. Mutta vasta tänä kesänä luin, millaisessa tilanteessa hän tuon lainaamasi lauseen sanoi. Ja sen myötä en enää ainakaan tästä asiasta RHB:tä tuomitse. 18-vuotias, juuri veljensä menettänyt ja Jumalaa kaipaava nuorimies voi sanoa kaikenlaista...

        ..ja tehdä siitä opin???
        Patrick Tiaisen oppi-isä ja millaista oppia..
        https://www.youtube.com/watch?v=MAWM7E_WMfo


      • TarkempiaTuomioita

        ... Eli aikaisemmin olen pitänyt tätä RHB:n usein lainattua toteamusta jonkinlaisena "todisteena" häntä vastaan. Tähän kesään asti olin lukenut asiasta vain RHB:n vastustajien tekemiä johtopäätöksiä. Tänä kesänä luin RHB:n tilannekuvauksen asiasta ja totesin, että tilanne olikin aika erilainen kuin millaisena se on aikaisemmin esitetty.


      • mitälaitetaan
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        ... Eli aikaisemmin olen pitänyt tätä RHB:n usein lainattua toteamusta jonkinlaisena "todisteena" häntä vastaan. Tähän kesään asti olin lukenut asiasta vain RHB:n vastustajien tekemiä johtopäätöksiä. Tänä kesänä luin RHB:n tilannekuvauksen asiasta ja totesin, että tilanne olikin aika erilainen kuin millaisena se on aikaisemmin esitetty.

        ...Patrick Tiaisen kirjallisuusisä
        https://www.youtube.com/watch?v=o7A_1JuHLHs


      • TarkempiaTuomioita
        mitälaitetaan kirjoitti:

        ...kelpaako tämä?
        https://www.youtube.com/watch?v=kMpzmsTFyVU
        Kenneth Haginin opetusta

        Joo, JDS-oppi on vääristymä. Mutta eipä kai se kuitenkaan ollut keskeisimpiä Haginin opetuksia? Esim. siinä kymmenen vuotta sitten lukemassani kirjassa oppi ei tullut esiin kertaakaan.


      • mitälaitetaan
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Joo, JDS-oppi on vääristymä. Mutta eipä kai se kuitenkaan ollut keskeisimpiä Haginin opetuksia? Esim. siinä kymmenen vuotta sitten lukemassani kirjassa oppi ei tullut esiin kertaakaan.

        ..Rodney Howard Browne
        https://www.youtube.com/watch?v=Q8jcGXRJu5Y


      • kysynmavaan
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Joo, JDS-oppi on vääristymä. Mutta eipä kai se kuitenkaan ollut keskeisimpiä Haginin opetuksia? Esim. siinä kymmenen vuotta sitten lukemassani kirjassa oppi ei tullut esiin kertaakaan.

        Polvijärven pastorit olivat saman opin lumoissa TV7-kanavalla, mistä muualta oppi löytyy kuin menestysteologien kirjoista?


      • mitälaitetaan
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        ... Eli aikaisemmin olen pitänyt tätä RHB:n usein lainattua toteamusta jonkinlaisena "todisteena" häntä vastaan. Tähän kesään asti olin lukenut asiasta vain RHB:n vastustajien tekemiä johtopäätöksiä. Tänä kesänä luin RHB:n tilannekuvauksen asiasta ja totesin, että tilanne olikin aika erilainen kuin millaisena se on aikaisemmin esitetty.

        ..vietättekö ehtoollista näin?
        https://www.youtube.com/watch?v=Fft0ua9dRpg


      • TarkempiaTuomioita
        kysynmavaan kirjoitti:

        Polvijärven pastorit olivat saman opin lumoissa TV7-kanavalla, mistä muualta oppi löytyy kuin menestysteologien kirjoista?

        Siis joo, kyllä kai JDS-oppia on opetettu nimenomaan juuri Uskon sana -liikkeen parissa. Mutta en tiedä, onko se ollut heille oppina niitä keskeisimpiä. Tietysti: minkä tahansa liikkeen ulkopuolelta käsin ihmiset tapaavat arvioida näitä liikkeitä nimenomaan erojen kautta. Ja niinpä liikkeen ulkopuolelta voidaan sanoa, että juuri se (häiritsevä) eroavaisuus on oppi, joka määrittelee tätä liikettä, jonka yhteydessä ei itse olla...

        Mutta sitten kun arvioidaan eri ihmisiä - esimerkiksi kutsumalla jotain ihmistä "menestysteologiksi" - niin meidän pitää muistaa, että eivät läheskään kaikki menestysteologeiksi haukutut usko JDS-oppia. Jotkuthan saavat menestysteologin nimen vain siksi, että julistavat rohkean uusitestamentillisesti Jumalaa parantajana. Tai julistavat Jumalan haluavan siunata meitä.


      • huijariTiainenko

      • HoseeHalapenjo
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Siis joo, kyllä kai JDS-oppia on opetettu nimenomaan juuri Uskon sana -liikkeen parissa. Mutta en tiedä, onko se ollut heille oppina niitä keskeisimpiä. Tietysti: minkä tahansa liikkeen ulkopuolelta käsin ihmiset tapaavat arvioida näitä liikkeitä nimenomaan erojen kautta. Ja niinpä liikkeen ulkopuolelta voidaan sanoa, että juuri se (häiritsevä) eroavaisuus on oppi, joka määrittelee tätä liikettä, jonka yhteydessä ei itse olla...

        Mutta sitten kun arvioidaan eri ihmisiä - esimerkiksi kutsumalla jotain ihmistä "menestysteologiksi" - niin meidän pitää muistaa, että eivät läheskään kaikki menestysteologeiksi haukutut usko JDS-oppia. Jotkuthan saavat menestysteologin nimen vain siksi, että julistavat rohkean uusitestamentillisesti Jumalaa parantajana. Tai julistavat Jumalan haluavan siunata meitä.

        Kuule. Kirjoitit:

        >Eikö väärien opetustenkin paljastaminen pitäisi olla "profetaalista" työtä? Miksi täällä Suomi24:ssä "väärien opetusten paljastajat" (riippumatta siitä, koska oikeasti paljastavat vääriä opetuksia ja koska eivät) turvautuvat lähinnä vain omaan järkeensä?

        Tuollaisen asenteen perusteella en yhtään ihmettele, miksi Kenneth Haginia luettuasi et löytänyt sieltä mitään. Kehittikö ihminen itse itselleen järjen, vai loiko Jumala sen? Onko järjenkäyttö Jumalan antaman järjellisen kapasiteetin käyttämistä vai ei? Onko meillä terveen harkinnan ja järjenkäytön Henki, vai ei (σωφρονισμός, sóphronismos http://biblehub.com/greek/4995.htm)? Pitääkö tulla joku taivaallinen faksi, tai kuulua ääniä tai unessa saada joku viesti, että voi sanoa jonkun olevan väärä profeetta tai opettaja? Raamattu luettelee ihan selkeät ohjeet, jotka omia aivoja käyttäen luetaan ja ymmärretyn perusteella sovelletaan.

        Kenneth Hagin oli valehtelija ja varas. Hän plagioi mm. Essek Kenyonin tekstejä, mikä on tekijänoikeusrikos, eli varastamista. Hän väitti saaneensa suoraan Jumalalta sen, mitä oli Kenyonilta varastanut, mikä on valhe. https://youtu.be/cDdxxL6Y_kQ?t=14m52s

        En tiedä, onko Patrick Tiainen plagioinut ketään. Hän ei ainakaan ole käsittääkseni kirjoittanut yhtään kirjaa. Valehtelija hän silti on. Hän viittaa harva se saarna johonkin ilmestykseen, näkyyn, kuulemaansa ääneen tai kokemaansa kehotukseen ja kyse on sellaisesta epäteologisista puppusanomista, että ei ole Jeesus hänelle semmoisia sanonut. https://youtu.be/gl81XHQXqXM?t=42m23s

        Smith Wigglesworth oli aikansa uusapostoli ja Todd Bentley. Hän kutsui itseään uskon apostoliksi ja kohdisti väkivältaa niihin, joiden puolesta rukoili. https://en.wikipedia.org/wiki/Smith_Wigglesworth#Healing


      • HoseeHalapenjo
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Siis joo, kyllä kai JDS-oppia on opetettu nimenomaan juuri Uskon sana -liikkeen parissa. Mutta en tiedä, onko se ollut heille oppina niitä keskeisimpiä. Tietysti: minkä tahansa liikkeen ulkopuolelta käsin ihmiset tapaavat arvioida näitä liikkeitä nimenomaan erojen kautta. Ja niinpä liikkeen ulkopuolelta voidaan sanoa, että juuri se (häiritsevä) eroavaisuus on oppi, joka määrittelee tätä liikettä, jonka yhteydessä ei itse olla...

        Mutta sitten kun arvioidaan eri ihmisiä - esimerkiksi kutsumalla jotain ihmistä "menestysteologiksi" - niin meidän pitää muistaa, että eivät läheskään kaikki menestysteologeiksi haukutut usko JDS-oppia. Jotkuthan saavat menestysteologin nimen vain siksi, että julistavat rohkean uusitestamentillisesti Jumalaa parantajana. Tai julistavat Jumalan haluavan siunata meitä.

        Ja vielä tämä:

        > Vaikka arvioinnissa olisi mukana totuuttakin, niin jos arviointia tehdään melkeinpä samalla tyylillä kuin aikanaan fariseukset arvioivat Jeesuksen opetuslasten toimintaa, niin kirjoitan kyllä jotain.

        Mitä yrität sanoa tällä? Fariseukset arvostelivat Jeesuksen opetuslapsia omien perinnäissääntöjensä valossa, jotka olivat sen hetkisen Jumalan kirjoitetun ilmestyksen ulkopuolista koodistoa. Kuka tässä ketjussa on tehnyt Patrick Tiaiselle siten? Kuka on ottanut jonkun Raamatun ulkopuolisen standardin ja arvioinut Patrick Tiaista sillä?


      • capiche
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        ... Joo, ja en tarkoita, etteikö opettaessa ja saarnatessa pitäisi pyrkiä tarkkaan Sanan mukaisuuteen. Kyllä itse ainakin pyrin siihen aina kun opetan tai saarnaan. Enkä muista, että toistaiseksi kukaan olisi sanonut mistään asiasta, että opetin väärin, vaikken tällä asialla sinänsä yritäkään ylpeillä. Tarkoitan vaan sitä, että itse arvostan tarkkaa Sanaan pitäytyvää opetusta.

        Mutta jos sanotaan, että joku käyttäytyy liian innostuneesti... Itse kuuntelen mieluummin yli-innostunutta kuin ylivarovaista saarnamiestä. Ja kuka sen määrittelee, mikä on "yli" jotain?

        Ja jos vain leimataan yleispiirteisesti ihminen heti harhaan menneeksi sen takia, että hän arvostaa Kenneth Hagenia... Tunnen monia todellisia Jumalan palvelijoita, jotka arvostavat Hagenia. En blokkaa heitä mielessäni jonnekin kategoriaan "ei-arvostettava-pastori", vaikka itselläni ei olekaan yhtään Hagenin teosta. Ja kuten totesin, se ainoa lukemani Hagenin kirja (en muista enää nimeä) ei yllätyksekseni sisältänytkään opetuksia ja painotuksia, joita usein laitetaan Hagenin nimiin.

        Olen tehnyt saman huomion Haginista. Kuulin hänen saarnaavan vuosien varrella USA:ssa tv:ssä usein, enkä ymmärrä mistä nämä häneen liittyvät syytökset tulevat. Samaa hellariopetusta olen kuullut lapsesta lähtien. En ole välttämättä kaikesta ihan samaa mieltä, mutta ei se ole syy puhujan totaaliseen lyttäämiseen. Olen aina yrittänyt noudattaa sitä periaatetta, että otan sen mikä on hyvää. Ja jos en jotain ymmärrä, niin laitan perään kysymysmerkin.


      • hmhmm
        kysynmavaan kirjoitti:

        Polvijärven pastorit olivat saman opin lumoissa TV7-kanavalla, mistä muualta oppi löytyy kuin menestysteologien kirjoista?

        TV7 levittää huomattavasti menestysteologista opetusta.


      • PysykääRaittiina
        capiche kirjoitti:

        Olen tehnyt saman huomion Haginista. Kuulin hänen saarnaavan vuosien varrella USA:ssa tv:ssä usein, enkä ymmärrä mistä nämä häneen liittyvät syytökset tulevat. Samaa hellariopetusta olen kuullut lapsesta lähtien. En ole välttämättä kaikesta ihan samaa mieltä, mutta ei se ole syy puhujan totaaliseen lyttäämiseen. Olen aina yrittänyt noudattaa sitä periaatetta, että otan sen mikä on hyvää. Ja jos en jotain ymmärrä, niin laitan perään kysymysmerkin.

        Minulle ainakin riittää lyttäyksen syyksi jo hänestä olevat videot youtubessa, joissa koko tuhatpäinen yleisö kirkuu ja juoksee päättömästi ja on kuin riivattuja. Tunnen että tämä ei ole Jumalasta. Tämän perusteella minun ei tarvitse kuunnella yhtäkään hänen saarnaansa ja yrittää ottaa sieltä jotain hyvää. Tällaisista pitää pysyä kaukana. Minun uskonelämäni ei kaipaa Haginilta mitään.


      • havainnoitsevainen
        TarkempiaTuomioita kirjoitti:

        Joo, JDS-oppi on vääristymä. Mutta eipä kai se kuitenkaan ollut keskeisimpiä Haginin opetuksia? Esim. siinä kymmenen vuotta sitten lukemassani kirjassa oppi ei tullut esiin kertaakaan.

        "vääristymä"!!!!!Harhaoppi se on!


    • Jobinpostia

      Ongelma on se, Raamattu toimii kansien välissä, mutta ei sen ulkopuolella.

      • hmjahas

        Mitähän mahdat tarkoittaa?


      • mummikainuusta
        hmjahas kirjoitti:

        Mitähän mahdat tarkoittaa?

        Ehkäpä sitä, että Raamatun ohi tai yli menevät asiat eivät ole Jumalan ilmoitusta. Vain niit' mitä on kirjoitettu, meidän tulee uskoa. Ei siis uutta ilmestystietoa.
        Jumala siunatkoon päiväänne!


      • NäinSeVainOn

        Niin, niin - eli todellinen ongelma on siinä, että Raamatun ohjeiden ja käskyjen - sekä apostolisen esimerkin - mukaista seurakuntaa ei nyt ole. Ei edes pyrkimystä sellaiseen - mahdollisesti joitakin harvoja siellä täällä nyky-"Babyloniassa" hajallaan olevia yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta. Joilla heilläkin on vain tahtoa toimia niin kuin oikein on - ei voimaa.


      • NäinSeVainOn

        Ja niin - mikä se todellinen ongelma itseasiassa on - no - ei ole rakkautta Totuuteen - vaan ihmiset ovat mielistyneet valheeseen. Eivätkä siis edes mielellään palvele Jumalan lakia - kuten tarkoitus olisi Room. 7:25 (1933,-38 käännös) mukaan.

        Jos palvelisivat, niin toki pyrkisivät edes elämään Jumalan ohjeiden ja käskyjen sekä ensimmäisten uskovien esimerkin mukaisesti!

        Siis itseasiassa uudempi 1992 käännös tästä Room. 7:25 jakeesta paljastaa totuuden nykyihmisistä paremmin - koko ihmisen turmeltunut luonto - sekä liha että mieli - palvelevat synnin lakia. Vain henki - ihmisen sisin - ihmisessä huokailee ja kaipaa ihmisen tulemista Jumalan lapseksi!

        Joten ei pidä ihmetellä, että monet - täälläkin - ylikorostavat Jumalan ylenpalttista armoa ja pelastuksen lahjaluonnetta, jossa teoilla ei ole - siis pelastuksen kannalta - mitään merkitystä.

        Kas kun - niitä ensimmäisiä - siis oikeita - tekoja ei tee nyt kukaan! Varsinkaan ei mikään kirkko tai seurakunta tai muukaan "palvelutyö".

        Eihän silloin ole muuta toivoa, kuin 'ryövärin armon' anominen - että Jumala vanhurskauttaisi jumalattoman!

        Vaan liekö Jumalalta sen kaltaista sääliä riittää ihmisille, jotka iloitsevat tällaisesta "nykyaikaisesta" luopuneisuudesta terveestä uskosta Totuuteen!?

        Ja niin - koska joku kuitenkin nyt - kaikesta kirjoittamastani huolimatta - lähtisi mielellään kysymään, että mikä on sinun "pointtisi"

        - niin vastaan, että - jep - pitäisi kääntyä ja tehdä parannus -

        SIIS USKOA EVANKELIUMI JA TEHDÄ NIITÄ ENSIMMÄISIÄ TEKOJA!

        Vai!? Menikö mitään tajuntaan? Taaskaan! :-D


      • NäinSeVainOn

        Hei - haloo - onko siellä ketään ymmärtäväistä!?

        Kun kerran tänä päivänä on selkeästi nähtävissä kirjoitusten toteutuneen siltä osin, että ei ole ketään vanhurskasta - ei yhden yhtäkään, joka tekisi sitä mikä hyvää ja oikein on!

        Siis - jos ei tee niin Tiainen - niin ette tee tekään - eikä kukaan muukaan!

        Jokaisen pitäisi siis ennen kaikkea tutkia itseään ensin, ennen kuin lähtee osoittamaan roskaa toisen silmässä!

        Siitähän on kysymys tässäkin keskustelussa ja kaikissa muissakin täällä käydyissä "keskusteluissa" - ja itse asiassa koko tässä hajaannuksessa ja keskinäisessä riitelyssä, jossa kristinusko nykyään on!

        Koska uskovat eivät usko!

        Haloo!


      • hallootahalloo
        NäinSeVainOn kirjoitti:

        Hei - haloo - onko siellä ketään ymmärtäväistä!?

        Kun kerran tänä päivänä on selkeästi nähtävissä kirjoitusten toteutuneen siltä osin, että ei ole ketään vanhurskasta - ei yhden yhtäkään, joka tekisi sitä mikä hyvää ja oikein on!

        Siis - jos ei tee niin Tiainen - niin ette tee tekään - eikä kukaan muukaan!

        Jokaisen pitäisi siis ennen kaikkea tutkia itseään ensin, ennen kuin lähtee osoittamaan roskaa toisen silmässä!

        Siitähän on kysymys tässäkin keskustelussa ja kaikissa muissakin täällä käydyissä "keskusteluissa" - ja itse asiassa koko tässä hajaannuksessa ja keskinäisessä riitelyssä, jossa kristinusko nykyään on!

        Koska uskovat eivät usko!

        Haloo!

        Jos et ymmärrä mitä 'ensimmäiset teot' ovat, niin turha huudella.


      • NäinSeVainOn
        hallootahalloo kirjoitti:

        Jos et ymmärrä mitä 'ensimmäiset teot' ovat, niin turha huudella.

        No - kyllä arvasin, että tällaista "ymmärrystä" tulee vastaan! Törmäillään, kun tavataan - eiks' je! :-D


      • ymmärrystäymmärrystä
        NäinSeVainOn kirjoitti:

        No - kyllä arvasin, että tällaista "ymmärrystä" tulee vastaan! Törmäillään, kun tavataan - eiks' je! :-D

        Lue Jumalan lain kolmas käyttö, voi auttaa jäsentelemään ajatuksiasi.


      • NäinSeVainOn
        ymmärrystäymmärrystä kirjoitti:

        Lue Jumalan lain kolmas käyttö, voi auttaa jäsentelemään ajatuksiasi.

        Jep - Jumalan nimen käyttöä rahan keräämiseen - siis vääryyteen ja petokseen - harrastetaan nykyään aivan yleisesti. Myös helluntai -seurakunnissa. Missäpä ei?

        Ensimmäisten uskovien keskuudessa kuitenkin kaikki - niin rahat kuin muukin omaisuus oli yhteistä!

        Siis kumman meistä tässä nyt pitäisi "jäsennellä ajatuksiaan"

        - haloo! Ihan tosissaan - hei -

        HALOO! :-D


      • halollavaan
        NäinSeVainOn kirjoitti:

        Jep - Jumalan nimen käyttöä rahan keräämiseen - siis vääryyteen ja petokseen - harrastetaan nykyään aivan yleisesti. Myös helluntai -seurakunnissa. Missäpä ei?

        Ensimmäisten uskovien keskuudessa kuitenkin kaikki - niin rahat kuin muukin omaisuus oli yhteistä!

        Siis kumman meistä tässä nyt pitäisi "jäsennellä ajatuksiaan"

        - haloo! Ihan tosissaan - hei -

        HALOO! :-D

        Mitä hyötyä siitä on lähimmäisellesi, että hoet itsellesi. Eikö Jumalan mielen mukaista olisi saarnata niin, että lapsikin sen voisi ymmärtää?


      • NäinkinSeVainOn

        Ehkä näitä kirjoitelmia lukee joku muukin, kuin vain sinä - toivottavasti joku sellainenkin, jolla on enemmän ymmärrystä!? :-D

        P.S. Onhan tämä vapaa maa - mutta nuo sinun "hyvin perustellut heittosi ja kysymyksesi"- no - mitä niistä nyt sanoisi? - Herra varjele! :-D


      • kivikiveähioo
        NäinkinSeVainOn kirjoitti:

        Ehkä näitä kirjoitelmia lukee joku muukin, kuin vain sinä - toivottavasti joku sellainenkin, jolla on enemmän ymmärrystä!? :-D

        P.S. Onhan tämä vapaa maa - mutta nuo sinun "hyvin perustellut heittosi ja kysymyksesi"- no - mitä niistä nyt sanoisi? - Herra varjele! :-D

        Yksinäinen halko ei pitkään pala. Ilman seurakuntayhteyttä tulesi ei pala puhtaasti.


      • NäinSeVainOn
        kivikiveähioo kirjoitti:

        Yksinäinen halko ei pitkään pala. Ilman seurakuntayhteyttä tulesi ei pala puhtaasti.

        Parempi on kuitenkin olla yksin yhtä Kristuksen kanssa, kuin jumalattomana istua yhdessä jumalattomien joukossa!

        Jossa yhteisellä katumattomuudella, kääntymättömyydellä ja haluttomuudella tehdä todellinen parannus pilkataan paitsi Jumalaa, niin myös apostoleita ja ensimmäisiä uskovia!

        Siis omilla puheilla ja toimilla luodaan sellainen kuva, että ikäänkuin he eivät olisi ymmärtäneet, mitä tekevät noudattaessaan mestarinsa ohjeita ja käskyjä!


      • useampihalkoparempi
        NäinSeVainOn kirjoitti:

        Parempi on kuitenkin olla yksin yhtä Kristuksen kanssa, kuin jumalattomana istua yhdessä jumalattomien joukossa!

        Jossa yhteisellä katumattomuudella, kääntymättömyydellä ja haluttomuudella tehdä todellinen parannus pilkataan paitsi Jumalaa, niin myös apostoleita ja ensimmäisiä uskovia!

        Siis omilla puheilla ja toimilla luodaan sellainen kuva, että ikäänkuin he eivät olisi ymmärtäneet, mitä tekevät noudattaessaan mestarinsa ohjeita ja käskyjä!

        Toivottavasti kuitenkin löydät Raamatullisen seurakuntayhteyden


    • DoctorT

      Seurakuntayhteyden tärkeyden hokeminen on mantra, jolla ei tänään ole mitään arvoa!

      Yli 30 v sitten, kun ensimmäisen kerran törmäsin sujuvasti valehtelevaan vanhimmiston jäseneen, minun srk-yhteyteni alkoi menettää merkitystään. Mitä pidemmälle olen tullut, sitä suurempi joukko minulla on esittää aivan kuraluokan vanhimpia, joilta puuttuu niin kutsumus kuin sydänkin!

      Minulla ei ole tiedossa AINUTTAKAAN HELL SRKAA, johon uskaltaisin etsijän viedä. Ei ainuttakaan. Ei niin pientä poppoota, etteikö sitä ole Selkomaalla, Tiaisella, Järvisellä, Valtasella jne jne , saastutettu!!

      Valtaosa on on läpeensä mätiä ja kuolleita! Aika, jolloin srkt olivat turvallisia koteja, meni jo 25v sitten, eikä paluuta ole!

      • liittyjiäolisijonoksi

        Mielenkiintoinen kysymys on, että onko Suomessa joku helluntaiseurakunta, jossa kyseinen uskonsaatanapoppoo ei olisi vielä oppiaan levittänyt??? Jospa sellainen löytyisi..


      • capiche

        DoctorT ei sitten ilmeisesti luota Jumalaan, kun ei uskalla viedä etsijöitä seurakuntaan. Jumala on aina toiminut epätäydellisten ihmisten keskellä. Ihmiset ovat aina olleet samanlaisia. Silti uskoon tullaan ja uskossa kasvetaan.

        Tärkeintä on ymmärtää, että Jumala-suhde on aina henkilökohtainen. Sillä mitä naapuri tekee ei pitäisi olla mitään vaikutusta sinun Jumala-suhteeseesi. Turhaan ei kehoteta katsomaan Kristukseen sen sijaan että tuijottaisimme toistemme vikoja.

        Virheitä kyllä löytyy helposti, koska meistä ei tule täydellisiä niin kauan kuin elämme täällä maailmassa. Uskovien vikoja voi myös käyttää tekosyynä uskosta luopumiseen. Mutta se selitys ei tule koskaan pätemään Jumalan kasvojen edessä.


      • DoctorT

        Tämän ajan seurakunnat ovat kauttaaltaan saastutettu harhaopin levittäjillä!! TV 7:n tyhjäntoimittajat kiertävät maata rahat mielessä ja kansa vaeltaa Hkiin, Seinäjoelle, kunhan sinne vain on tuotettu joku SAASTANLEVITTÄJÄ!!

        Siis, seurakunnat eivät ole turvallisia paikkoja kenellekään, saati äskenkääntyneille.Luterilaiset srkt alkavat olla ainoat turvalliset,eikä sielläkään eväs ole kahdestikaan ravitsevaa.


      • markku.lievonen

        Jos todellisen seurakunnan tilan näet noin synkkänä, niin miten ymmärrät ilosanoman siirtyvän seuraaville sukupolville?

        Niin, miksi et usko ja luota pyhän Hengen johdatukseen tänä ja tulevina aikoina? Niin, todelllisuudessa näiden uskonnollisten puolueiden,- joita seurakunniksi kuvittelet, niin näillä ei ole mitään mahdollisuutta estää Pyhän Hengen toimintaa ja opetusta.

        Ihmettelen kauhiast. Mistä ihmeestä sikiää tänäkin aikana kaltaisiasi epäuskoisia ihmisiä Pyhän Hengen toimintaa epäilemään ja vähättelemään.


    • minunuskonijatoivoni

      Palaamme apostoliseen aikaan ja siksi on seurakunta jakautumassa tyhmiin ja ymmärtäväisiin.
      Vaikka niin kovasti yritämme kääntää veljiemme ja sisartemme katsetta ristin sovitukseen ja sen arvoitukseen, niin eivät kaikki tahdo kuulla, eivätkä nähdä.

      www.youtube.com/watch?v=O4bma8wUnbw

      • DoctorT

        Apostolinen aika oli ajat päivät sitten, EIKÄ UUTTA TULE!

        HARHAOPPI JA SAATANAN EKSYTYS!


      • KirjoituksetJaVoima

        No, no. Ei pitäisi kenenkään 'tohtoroida' sellaista, mitä ei tunne. Uskonasioissa ja hengellisissä varsinkaan sellaista, mihin ei usko.

        Ottamatta mitenkään kantaa 'Weijolaisuuteen', jota itse tunnen huonosti, niin seurakunnan ykseyden aika kuitenkin meillä on vielä edessä Ilmestyskirjan profetian mukaisesti.

        Koska se on Jumalan tahto, että olisimme yhtä paitsi Hänen kanssaan, niin myös toistemme kanssa!

        Ja Hän on voimallinen vaikuttamaan meissä tahtomisen ja tekemisen - ja tekemään itse sen, mihin me emme kykene!

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14366452/yksi-ainoa-seurakunta#comment-85469588

        Siis parempi aika on tulollaan täysin siitä riippumatta, mitä me täällä 'kaahoilemme'!


      • Jaakko2524

        Sen perusteella, mitä minä olen ymmärtänyt ja oppinut Raamatun ilmoituksesta koskien lopun aikoja, elämme nyt sellaista aikaa, että kaikki tulee menemään vain huonompaan suuntaan.
        Seurakunta joutuu ahtaalle ja vaikeissa oloissa seurakunta ei löydä lohtua ja suojaa mistään muualta, kuin Herramme ja Vapahtajamme siipien suojasta.
        Tässä tilanteessa Jumala seuloo omansa.
        Tyhmät ja viisaat neitsyet erotetaan toisistaan.
        Tällöin koetellaan ja seulotaan valhevehnä eli luste oikean vehnän seasta, ja kootaan yhteen ja poltetaan tulessa, mutta vehnän jyvät kootaan talteen taivaallisiin aittoihin.
        Maan päällä tilanne muuttuu paremmaksi vasta 1000-vuotisen valtakunnan alussa, jonka Jeesus perustaa palatessaan maan päälle takaisin tuhannen tuhansine pyhineen ja ottaa maailman hallituksen käsiinsä.
        Olkaamme valmiit, sillä emme tiedä, milloin meidän itsekunkin on siirryttävä tästä ajasta ikuisuuteen, tapahtuu se sitten tempauksessa tai kuoleman kautta.


      • ProfetiatToteutuvat

        Sen sijaan, että kehotamme toisiamme olemaan valmiita tempaukseen tai kuolemaan, tulisi meidän toki ennemmin kehottaa toisiamme heräämään valvomaan tilaamme ja kääntymään parannuksentekoon alkuseurakunnan mallin mukaisesti.

        Siis uskon kuuliaisuudessa ojentautua noudattamaan Kristuksen ohjeita ja käskyjä samalla tavalla, kuin ensimmäiset uskovat tekivät!

        Koska vain silloin voi toteutua kristityn elämässä rakkauden kaksoiskäsky!

        Kaikki muu kristillisen nimissä harjoitettu toiminta on itsensä ja muiden pettämistä - nimikristillistä kristinuskon harrastustoimintaa. Terveestä uskosta ja Totuudesta luopuneiden kirkkojen, seurakuntien ja järjestöjen valheellisen evankeliumin julistusta!

        Nimittäin sen tähdenhän Herra suuressa armossaan viivyttää takaisin tulemistaan, kun maan päällä ei nyt löydy uskoa!

        Siis ensin pitää muodostaa terve ja ykseydellinen uskovien yhteys, ettei koko maata tarvitse tuomita perikatoon Kristuksen tullessa takaisin kaikkien pyhien kanssa!

        Herra tekee, mitä tahtoo! Eikä mikään, mitä Hän suunnittelee - ole Hänelle mahdotonta!

        Siitä tahdon muistuttaa!


    • DoctorT

      Lukekaa, mitä jo Paavo Hiltunen kirjoitti yli 20 v sitten tästä kehityksestä ja menosta, jota äimistellään ja JOPA PUOLUSTELLAAN!

      Kirja; Torontoilmiö läpivalaisussa (Kuva ja Sana 1996).Löytyy kirjastoista kautta maan.

      Kun aikanaan jo asiaan aloin perehtyä, mikään ei hämmästytä, järkyttää johtajien pimeys!!

      • RistiJaArmoVain

        Luin sen äskettäin. Hämmästyttävän hyvin on Paavo saanut tutkittua asiaa tosiaankin jo 20 vuotta sitten. Rodney Howard-Brownesta ja kundalinivoimasta esimerkiksi on juttua. Suosittelen muillekin.


    • Mummohämeestä

      Doctor T kirjoittaa asiaa.

    • Näkiä

      Jeremia 29:7 38 Raamatusta
      Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
      1. Mooseksen kirja 39:2
      Mutta Herra oli Joosefin kanssa, niin että hän menestyi kaikessa, ja hän oleskeli isäntänsä, egyptiläisen, talossa.
      Sananlaskut 11:14
      Missä ohjausta ei ole, sortuu kansa, mutta neuvonantajain runsaus tuo menestyksen.
      3. Johanneksen kirje 1:2
      Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.
      Apostolien teot 6:7
      Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.

      No tässä on joitakin Raamatun kohtia menestyksestä. Aina Raamattua voi käyttää lyömiseen ja väärin. Sitä on tehty kautta aikain, mutta ollaan Herra edessä ennen kuin aletaan kritikoida. Kanssa matkaajia vaikka ovat toisesta seurakunnasta ja näkevät asiat paremmin kuin me on nähty.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe