Valmistetaan 202 eurolla, myydään 779:llä

snap_dragon

http://www.digitoday.fi/mobiili/2016/09/21/valmistetaan-202-eurolla-myydaan-779lla--arvaa-mika-puhelin/20169803/66

mikä on kuolakerroin nyt?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OtaJärkiKäteen

      Jos tohon hintaan saat valmistettua puhelimen, niin miksi et ala itse valmistamaan niitä? Soitteleppa parille koodarille ja sano, että tarvitsisit puhelimeen käyttistä. Sitten sen muutaman vuoden ylläpito ja päivitykset. Sitten soitat pariin tehtaaseen, sanot että komponentit on tulossa, pitäisi kasata puhelimia. Niin, ja soitat parille elektroniikkasuunnittelijalle ja sanot, että pitäisi suunnitella puhelimelle komponentit. Sitten kyselet logistiikkafirmoilta kuljetuksia ympäri maailmaa.

      Luuletko tosiaan, että puhelimen kustannukset on siinä, kun ne komponentit on tilattu. Tolla rahalla saa kasan komponentteja johonkin sorakuopalle. Siitä kun sitten alat suunnittelemaan ohjelmistoa, ylläpitoa, kasausta, logistiikkaa niin toi raha ei riitä edes alkuun. Vai miksi luulet, että LG, Sony, mennyt Nokia ja Microsoft yms. tekee puhelintoiminnalla tappiota, kun kerran jokainen yksittäinen puhelin automaattisesti tuo kassaan rahaa.

      • Kjffjooj

        Provohan tuo aloitus oli, mitä tolle edes vaivautuu vastaamaan.


      • Sinappimyllylä

        Miksi applen kuvittelema hyvä ja uusi tekniikka kuten langattomat kuulokkeet on tuotu markkinoille mutta miksi ei langatonta latausta vieläkään?
        Miksi kuuloke liitin piti poistaa vaikka se mahtuisi olemaan?
        Miksi muut ei ole poistanut latausliitäntää vaikka on langaton lataus?


        Siinäpä pohtimista taas rahastuksesta ja jälkeenjääneestä puhelimesta.


      • kademieli

        apple tekee hyvää pisnestä, kun voi ottaa tuotteistaan paremman katteen kuin muut. olen kateellinen


    • apple-vero_577e

      Valmistuskustannukset eivät ole noinkaan korkeita, mutta kiinalainen Hon Hai Precision Industry Co., Ltd joka puhelimet valmistaa, myy ne ensin applelle tuohon hintaan ja varmasti ottaa itsekin hyvät voitot puhelimien valmistuksesta.
      577€ puhelimen hinnasta on kuitenkin pelkkää ilmaa ja apple-veroa.

      Vastaavantasoisia ja parempiakin puhelimia saa alle 300€:n, esim. LeEco Le Pro 3 (6GB/64GB/Snapdragon 821/5,5" full-hd) maksaa 266€ ja siinä käytetään kaikilta osin parempia ja kalliimpia komponentteja kuin iphone7:ssa, mutta apple-vero vain puuttuu hinnasta.

      • MbAutollaJaApplella

        Dacia auto, 100 hv, hinta 10.000€

        Mercedes-Benz, 220 hv, hinta 60.000€


        En silti ostaisi Daciaa, miten itse, ostaisitko?

        Vähän sama juttu nuiden puhelimien kanssa, olisko satasen androidi mieleinen, vaiko sittenkin iPhonen? :-)


      • marsu----
        MbAutollaJaApplella kirjoitti:

        Dacia auto, 100 hv, hinta 10.000€

        Mercedes-Benz, 220 hv, hinta 60.000€


        En silti ostaisi Daciaa, miten itse, ostaisitko?

        Vähän sama juttu nuiden puhelimien kanssa, olisko satasen androidi mieleinen, vaiko sittenkin iPhonen? :-)

        parin satasen androidi saattaa tarjota käyttäjälleen saman minkä iPhone.
        Mersu sen sijaan antaa daciaa enemmän, joten hintaerokin on perusteltu


      • iphone_on_dacia

        LeEco on siis se 220hv mersu, ja iphone7 on dacia paljon huonommilla spekseillä (vain kolmasosa muistia, yli puolet pienempi akku, paljon karkeampi näytön resoluutio, hitaampi GPU ja CPU jne).
        Puhelimissa hinnoittelu ei ole samalla tavoin linjassa speksien kanssa, kuin autoissa. Tehokkaamman ja joka suhteessa paremman puhelimen saa paljon halvemmalla.

        Puhelimia ja erityisesti iphoneja osteleekin lähinnä tekniikasta vähemmän ymmärtävät perheenäidit yms. jolloin tuollainen ominaisuuksien ja hinnan epäsuhtaisuus tulee mahdolliseksi. Auto on jo sen verran kallis, että kaikki ominaisuudetkin vertaillaan tarkasti ja ne vaikuttavat ostopäätökseen, vastoin kuin puhelimissa yleensä.


      • TotuusSattuu

        "Auto on jo sen verran kallis, että kaikki ominaisuudetkin vertaillaan tarkasti ja ne vaikuttavat ostopäätökseen, vastoin kuin puhelimissa yleensä."

        Älä nyt höpöjä puhu. Auto valitaan 95% tunteella ja lopuksi keksitään mitkä kaikki ominaisuudet muka tukevat sitä tunteella tehtyä valintaa.


    • sq1

      Jos mersu hyytyy 5km ennen kesämökkiä, niin kyllä minä ostan auton, joka toimii mökille asti ja mökillä. Apple on täysin unohtanut, mihin puhelinta käytetään!
      Applen johtajatkin varmaan nauravat, kun pöhlöt ostaa hinnan perusteella "laatua"

      • LaatuahanSe

        Laatua, josta saa parivuotiaanakin n. puolet hankintahinnasta.
        Miten, paljonko se halppis antero maksaa parivuotiaana? 50€?


      • Mersulla

        >Jos mersu hyytyy 5km ennen kesämökkiä, niin kyllä minä ostan auton, joka toimii mökille asti ja mökillä.<

        Miten niin jos? Meinaatko, että mersu hyytyy ennemmin, kuin Dacia?


      • hintaralli-

        kyse ei ole laadusta vaan ilmiöstä. iPhonella saa naisia ja miksei miehiäkin. iPhonen omistaja on menestyjä muiden silmissä.
        ...........iPhonen hintaa olisi vielä vara nostaakin. ostajia kyllä löytyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe