Onko kukaan saanut HASO:lta tarjouksia?

MilloinTärppää

Olen ihmetellyt, kun HASO ei ole lähettänyt tarjouksia pitkään aikaan. Viimeisin tuli joskus kesäkuussa. Piti ihan tarkistaa, että hakemukseni on vielä voimassa. Onko kukaan muu saanut tarjouksia viime aikoina? Onkohan ihmiset innostuneet hakemaan asuntoja, kun lainsäädäntö on kohta menossa uusiksi..? Eli olisikohan siksi ruuhkaa HASO-jonossa.

17

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiTietoa

      Mikä lainsäädäntö uusiutuu?

      • MilloinTärppää

        Jossain aiemmassa ketjussa oli siitä puhetta. Ei ole vielä selvinnyt, laki on vasta valmisteilla. Voi olla, että vanhat numerot poistuvat käytöstä ja tilalle tulee kokonaan uusi systeemi.


    • hfjfiri

      Jos oot kieltäytynyt kolmesta hakemuksen perusteella tulleesta tarjouksesta, joutuu Hasolla jonojen hännille numerosta huolimatta. En tiedä tilannettasi, mutta yksi mahdollisuus.

    • vääärin

      Perun puheeni, säännöt uudistuneet:
      Kun teille tarjotaan asuntoa, meille ei tarvitse ilmoittaa, mikäli tarjottu asunto ei kiinnosta. Hakemuksenne ja numeronne on edelleen voimassa ilman sanktioita.

    • Ei_tarjouksia_aikoihin

      Ei ole minullekaan tullut tarjouksia moneen kuukauteen. Kai siellä on joitain oikealta hakualueelta ja muilla hakuehdoilla täyttäviä ollut haussa (kun olen soitellut ja kysellyt) ja kovasti olen ihmetellyt, miten ei tule tarjouksia. Viimeisen vuoden aikana tarjouksia tullut noin 10-15 kpl, mutta nyt viimeiseen ehkä viiteen kuukauteen ei yhtään tarjousta. Ihmettelen kovasti. Ja oma numero noin kymmenen vuotta vanha ja aikasta laaja hakualue.

    • Ihmettelenvaan

      Ei tule tarjouksia enää, suunnilleen koko Helsingin laitoin eikä tule enää yhtään, onko jono jotenkin kasvanut vanhoilla numeroilla vai eikö noista enää muuteta pois?

    • IsoNumero

      Mulle ei ole tullut Hasolta yhtään tarjousta, mutta numero onkin 17* *** eli ehkä viiden, kymmenen vuoden päästä sitten...

    • Asoon2018

      Jonotin kaksi vuotta numerolla 170xxx enkä saanut yhtään tarjousta Hasolta. Nyt sitten nappasin uudisrakennuksesta unelmieni kodin! Uusiin on näköjään todellakin helpompi päästä.

    • HASOLAINENKOHTA

      Mulla nro 100xxx ja tarjouksia tulee tasaisesti useampi vuodessa.
      Haen pääsääntöisesti idästä, joten sen vuoksi varmaankin natsaa paremmin.

    • tulitarjous

      viime vkolla tuli 2 tarjousta nro 12x.xxx

      • ApMilloinTärppää

        Miten on mahdollista? Haetko kolmioita ja isompia? Itse haen yksiöitä ja kaksioita ja minulla on pienempi numero kuin sinulla. Tällä viikolla sain pitkästä aikaa tarjouksen.


    • Ei_tarjouksia_aikoihin

      Juuri kun valitin niin nyt tuli kaksi tarjousta. Molemmissa tosin jotain huonoa: pohjaratkaisu, sijainti ja kallis vastike. Toinen ainakin vapautuu jo parin viikon sisään, eli jos ei ole uusintakierroksella, niin ehkä ollut ruuhkaa paljonkin tai jotain.

    • ApMilloinTärppää

      Kylläpä näitä HASO:n tarjouksia tulee vaihtelevasti. Alkusyksystä valitin, kun ei ollut mitään tullut moneen kuukauteen. No nyt näitä tarjouksia kaksioista on tullut 4 kpl viimeisen 2 vkon aikana! Onko nyt joku muuttobuumi?

    • durian

      Kolme tarjousta kaksioista tullut lyhyessä ajassa, yksi Rastilasta ja kaksi samasta yhtiöstä Vuosaaaresta.

    • PääsispäMuuttaa

      Meille ei mitään vuoden aikana :( Tosin jonotamme asuntoja vain Herttoniemi-Laajasalo-Jollas -akselilta. Ei välttämättä tärppää ikinä, mut ei ole mitään pakkoa päästä muuttamaankaan..

    • JuuEiVaarinhousut

      Useamman aso-asunnon vapautuminen korreloituu varmasti myös uudiskohteiden valmistumiseen. Varsinkin vanhemmista Hason asunnoista muutetaan uudempiin.

    • onko-yleisempää-asoissa

      Eipä mitään sen uudempaa, muuta kuin aso-mummon hörhöilyt siis ala-arvoiset aivottomat kommentit jokaiseen aloitukseen on tämän hetken aso- todellisuus!
      Kuka onneton on sen olennon naapurina otan osaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe