Huijauskorjaus ei auta mitään

ei.hyvältä.näytä

Uusimmassa TM:ssä juttua päästöistä (2.0 TDI) ennen ja jälkeen ns. korjauksen. Mikään ei muuttunut, arvot samat kuin ennenkin. Tälläkö asia kuitataan, leima paperiin ja hyvää matkaa. Onkohan tuo korjausyrityskin, tietokone vartiksi kiinni ja mukamas imutetaan uutta softaa Saksasta, pelkkä huijaus?

23

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täydellistä

      Jos auto läpäisee katsastusarvot. niin mikä on pielessä?

    • hölmöilyä.euroopassa

      Auto täyttää päästövaatimukset, kulutus ei kasva, suorituskyky ei laske. Kaikki hyvin.
      Kaikenkaikkiaan operaatio Euroopassa on täysin turhanpäiväinen koska auto alittaa NOx päästörajat jokatapauksessa. Kukaan ei kai tiedä miksi VW edes ylipäätään asensi huijausohjelman Euroopassa myytäviin autoihin. Täysin turhake jo alunperin.

      • Valohoitoa

        Vaan kun ei täytä ennen ennen korjausta eikä sen jälkeen, mitattu NOx päästö oli 0,51-0,63 g/km, kun se olisi saanut olla maksimissaan 0,18 g/km. Typenoksidipäästöt ovat jopa EURO3 tasoa korkeammat, joka tuli voimaan jo 1997.

        Kovasti ihmetyttää, miksi Tekniikanmaailma ei todennut tätä varsin ilmiselvää yksityiskohtaa, joka olisi paljastanut että VW pääsee koko skandaalista valohoidolla. Todellisuudessa VW olisi joutunut tekemään isomman remontin jokaiseen autoon tai vetämään ne markkinoilta.....

        Europäästötasot löytyvät esim tuolta.

        https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards


      • MainosEurotPuhuvat

        Saksalainen, ja TM huijaa aina.....


      • taashuijausVW
        Valohoitoa kirjoitti:

        Vaan kun ei täytä ennen ennen korjausta eikä sen jälkeen, mitattu NOx päästö oli 0,51-0,63 g/km, kun se olisi saanut olla maksimissaan 0,18 g/km. Typenoksidipäästöt ovat jopa EURO3 tasoa korkeammat, joka tuli voimaan jo 1997.

        Kovasti ihmetyttää, miksi Tekniikanmaailma ei todennut tätä varsin ilmiselvää yksityiskohtaa, joka olisi paljastanut että VW pääsee koko skandaalista valohoidolla. Todellisuudessa VW olisi joutunut tekemään isomman remontin jokaiseen autoon tai vetämään ne markkinoilta.....

        Europäästötasot löytyvät esim tuolta.

        https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

        Onko kytköksiä maahantuojalla ja lehdellä?


      • ymmärrä_kysymys
        Valohoitoa kirjoitti:

        Vaan kun ei täytä ennen ennen korjausta eikä sen jälkeen, mitattu NOx päästö oli 0,51-0,63 g/km, kun se olisi saanut olla maksimissaan 0,18 g/km. Typenoksidipäästöt ovat jopa EURO3 tasoa korkeammat, joka tuli voimaan jo 1997.

        Kovasti ihmetyttää, miksi Tekniikanmaailma ei todennut tätä varsin ilmiselvää yksityiskohtaa, joka olisi paljastanut että VW pääsee koko skandaalista valohoidolla. Todellisuudessa VW olisi joutunut tekemään isomman remontin jokaiseen autoon tai vetämään ne markkinoilta.....

        Europäästötasot löytyvät esim tuolta.

        https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

        Nimeäpä se auto joka täyttää Euro5-normin vaatimukset TM:n testijärjestelyissä tai vastaavissa testeistä. Kysehän ei ollut Euro5-testistä, vaan ensi syksynä voimaan tulevasta WLTP-ajosyklistä ja VTT:n kehittämästä Helsinki-ruuhka-syklistä. Koko testin tarkoitus ei ollut tutkia täyttyykö Euro5-normi, vaan onko huijausohjelman poistolla vaikutusta. Mittaukset on tehty VTT:n laboratoriossa eikä missään TM:n toimituksessa.
        Pieni tarkkaavaisuuden lisäys artikkeleita lukiessa auttaisi varmaan tekstin sisällön ymmärtämisessä.
        Lopputulema tuosta testistä oli, että korjaus toimii, eikä käyttöominaisuudet huonone, eikä kulutus nouse.


      • Vituiksmenitaas

        Ymmärtämättömät yrittävät hämmentää kun löytävät netistä jotain lukuja joista eivät kuitenkaan mitään oikeasti ymmärrä.


      • Valohoitoa
        ymmärrä_kysymys kirjoitti:

        Nimeäpä se auto joka täyttää Euro5-normin vaatimukset TM:n testijärjestelyissä tai vastaavissa testeistä. Kysehän ei ollut Euro5-testistä, vaan ensi syksynä voimaan tulevasta WLTP-ajosyklistä ja VTT:n kehittämästä Helsinki-ruuhka-syklistä. Koko testin tarkoitus ei ollut tutkia täyttyykö Euro5-normi, vaan onko huijausohjelman poistolla vaikutusta. Mittaukset on tehty VTT:n laboratoriossa eikä missään TM:n toimituksessa.
        Pieni tarkkaavaisuuden lisäys artikkeleita lukiessa auttaisi varmaan tekstin sisällön ymmärtämisessä.
        Lopputulema tuosta testistä oli, että korjaus toimii, eikä käyttöominaisuudet huonone, eikä kulutus nouse.

        En vain ymmärrä mitä hyötyä "korjauksesta" on, jos se ei vaikuta yhtään mihinkään mitään, ainakaan päästöjä se ei saanut alenemaan. Se kai tässä "korjauksessa" oli kuitenkin tavoitteena. Lopputulemana on jotenkin outo, korjaus toimii mikään ei muuttunut...


    • siinäpä.se

      Vaan auto ei täytä valmistajan alkuperin lupaamia kulutus- ja päästöarvoja, joiden perusteella esim vuotuinen vero määritetään.

      • puurot_ja_vellit

        Jospa kuitenkaan sotkettaisi asioita keskenään!
        Verot ja maksut määräytyvät Euroopassa CO2-päästöjen mukaan, ei typenoksidi-päästöjen, joita huijausohjelmalla pyrittiin kaunistelemaan amerikkalaisten takia.
        Mittaustilanteessa huijausohjelman ollessa toiminnassa se lisäsi pakokaasujen takaisinkierrätystä palamislämpötilan laskemiseksi, jolloin typenoksideja muodostui vähemmän, mutta polttoainetta kului enemmän ja siten CO2:kin muodostui enemmän. Tästä huijausohjelman nostamasta kulutuksesta sitten määriteltiin myös viralliset EU-kulutuslukemat ja CO2-päästöt. Ilman huijausohjelmaa polttoainetta siis kuluu vähemmän, mutta NOx-päästöjä muodostuu enemmän. Veronkorotukselle ei siis ole Euroopassa mitään perusteita.
        NOx-päästöillä ja polttoaineenkulutuksella ei ole suoraa yhteyttä. Sen päästön typpi (N) ja happi (O) ei tule polttoaineesta, vaan ilmasta kovassa kuumuudessa. NOx ei ole kasvihuonekaasu.


    • Niinsemeneeee

      Ei kaikki ole hyvin. Auto on edelleen volkswagen kansanauto ja toyota kova kilpailija. Ei ehkä ihan niin surkea ole volkkari kun skoda-itäauto mutta lähellä ovat mielikuvissa. Semmoisia köyhemmän väen pelejä kuten toyotakin.

    • eri.sarjassa

      "Auto on edelleen volkswagen kansanauto ja toyota kova kilpailija. "
      Ei Toyotasta ole ollut enää vuosiin kilpailijaksi VW:lle. Tänä vuonna VW:n autoja on myyty 22.000kpl ja Tojoja noin 9.000. Aivan eri sarjan pelureita.
      Jos jättää sivuun myyntiluvut ja vertaa autoja toisiinsa niin siinäkään Tojo ei ole millään tavalla haastaja VW:lle.
      Tojo kisaa Hynyjen, Dacioiden yms. kanssa.

      • paha.kierre

        Tottakai uusia Volkkareita myydään paljon, kun kukaan omistaja ei uskalla vanhaa pitää takuuajan umpeuduttua ja muihin merkkeihin saa vain naurettavia vaihtotarjouksia jos ylipäätään saa mitään.


    • Mitätutkittiin

      Entä tutkittiinko sitä, että onko auton päästöt kohdallaan vain kun se tunnistaa, että on testitilanne ja mitä tapahtuu >20 min jälkeen, kun niissä on ollut niitä että päästöspesiaalit säädöt toimii vain sen aikaa kuin norminmukainen päästötesti voi kestää.
      Entä pakkasella, toimiiko ollenkaan?

    • ameeban.aivot

      Kiva kattoo kun mato kiemurtelee koukussa.
      Ja veti itsensä siihen aivan itse kun pikkaisen yllytti.

    • olikonäinVW

      Eikös TM rahoitus tule Pirkka konsernista joka taas tuo maahan VW tuotteita?

      Vai miten se meni.

      Ei omia purra?

    • Tosikupla

      " Tänä vuonna VW:n autoja on myyty 22.000kpl ja Tojoja noin 9.000. Aivan eri sarjan pelureita."
      Mikä automerkki on VW-auto? Ei tunneta ainakaan Trafin tilastossa.

      • Vaikea.maailma

        Sii ähän sitä riittää teron pikkuaivoille miettimistä. Muille asia lienee selvä.


      • VW.kansan.luottoauto

      • Totuusvalkenee
        VW.kansan.luottoauto kirjoitti:

        Ja myös uusia VW omistajia on jo 22.000 kpl tänä vuonna. Tojoa on mennyt reilusti alle puolet siitä. Näkee mihin kansa luottaa.

        VW on ensirekisteröity 9064 kpl elokuun loppuun mennessä, ai niin puhuitkin uusista VW omistajista..., kohta varmaan sitten entisiä VWn omistajia...


    • virhe-korjattu

      niin siis mikä tässä on muka vikana?
      Kannattaa lukea se juttu tosiaan, auto täyttää päästövaatimukset, kulutus ei kasva, suorituskyky ei laske. Kaikki hyvin. Virhe korjattu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1917
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1569
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1519
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1425
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1370
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1317
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1157
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe