Rakkaus on kidutusta

helvettimaanpäällä

Rakastan yksipuolisesti miestä. Aina. Hän ei rakasta minua, joten oli pakko lakata toivomasta. Oli ajan myötä pakko mennä eteenpäinkin. Nyt olen sisältä turtunut ja sopeutunut jo jollain tapaa. Mutta en onnellinen.

Suren vieläkin. Hän muka rakastui, mutta kaikki teot jäivät puuttumaan. Luulen, että se kaikki oli vain pelimiehen maneereja: Näillä sanoilla voisi irrota. Ei ollut suhdetta, koska en halunnut vain seksiä. Sellaiseen hänellä olisi aikaa, mutta treffeille kanssani ei. Löytyyhän niitä naisia, jotka antavat vaikka heti. En minä ole pihtari, rakastan seksiä, mutta haluan rakkaussuhteen.

Harmittaa valtavasti, että rakastan turhaan sellaista miestä joka voi puhua jopa rakkaudesta tarkoittamatta sanojaan. Hän leikki tunteillani.
Olen antanut sen jo kauan sitten anteeksi. Haluaisin vain lopettaa rakastamasta.

Kyllä nainen sen tietää, jos mies ei rakasta. Hän on nytkin onnellinen mielestäni aika tyhjässä elämässään. Minä en ole, sillä jostain syystä en pysty ikinä häntä unohtamaan. Niin kauan kuin elän, rakastan yksinäni. Kun monetkaan vuodet eivät riitä unohtamaan, se on tosirakkautta.

En tiedä miksi tällainen taakka annettiin minulle. Olen yrittänyt ajatella, että rakkaus on lahjaa, mutta tämä lahja vie elämänilon. En ole onnellinen kenenkään toisen kanssa, koska kyseessä ei ole hän.

Ja tiedän, että hän on mitä hän on, ei minulla ole mitään ihannekuvia enää. Joskus oli, ja siihen ihanteeseen minä rakastuin. Enhän minä usein enää edes pidä hänestä - ja silti rakastan. Jättäisin minua rakastavan miesystäväni heti jos saisin hänet, ja katuisin karvaasti. Olen juuri niin kauhea ihminen.

Jos katkaisen yhteydet rakkaaseeni, hän ei ymmärrä. Olen yrittänyt Eikä minusta ole sanomaan enää, että minä rakastan vieläkin sinua yli kaiken ja haluan eroon tästä tuskasta. Yritän olla pitämättä yhteyttä mutta se ei aivan toimi. Koska minä tyhmä vuodesta toiseen vain yksin rakastan.

Joskus olen pohtinut, miltä sellainen tuntuu miehestä. Olla tällaisen kohteena. Mutta en minä kysy sillä en puhu rakkaudentunteistani hänelle. En enää sen jälkeen, kun huomasin miten huonosti hän minua kohteli. Olen kai siihen ihan liian omanarvontuntoinen.

Jos minun rakkauttani vain poljetaan lokaan, miksi sitä pitäisi yhä vain julistaa? Jos satunnaispanot ovat paljon parempaa kuin rakastava nainen, mitä muuta voi tehdä kuin purra huultaan ja kärsiä?

Vuodet kuluvat, vuosikymmenet vierivät. Ja kun emme enää kovin nuoria ole, niin realismia on että jompikumpi aikanaan kuolee ennen toista. Ehkä näin kuluu vielä 20 vuotta. Johan siitä pian kymmenen on kun me tutustuimme. Hän on minua vanhempi.

Jos ensin lähtee hän, tajusin tänään että minua ei edes kutsuta hautajaisiin. Minun surulleni ei sittenkään ole tilaa missään - vaikka olin ainoa nainen lastensa lisäksi, joka rakasti häntä. Ei minulla tietenkään ole tilaa surra häntä kotonani, ei missään muuallakaan. En saa edes sitä tietää, missä hautansa on että kävisin salaa siellä itkemässä. Meillä ei ole yhteisiä kavereita joilta kysyä. Olemme eri-ikäisiä ja asuneet eri paikoissa aina.

En ole enkä tule olemaan enkä ollut hänelle mitään. Hän on kaikkeni. Tekisin mitä tahansa hänen eteensä. Mutta koska rakatan yksin, meikkaan iloiset kasvot ja teeskentelen, että kaikki on ihan hyvin.

24

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monelaista_läpi_käynyt

      Tämä kuulostaa aivan varmasti kliseeltä, mutta aikaa myöten olosi helpottaa. Ei rakkautesi välttämättä lopu eikä tarvikaan loppua, mutta siitä voi tulla asia, joka vain on olemassa ja jonka olemassaolon hyväksyt, ilman että kuitenkaan enää kaipaat häntä. Tulet vielä olemaan onnellinen, ensin pieniä hetkiä kerrallaan, sitten pitempiä. Et ehkä usko tätä mutta mutta vielä koittaa sekin päivä...

      Yksi toivomus minulla on, sinulle sinun itsesi takia: lopeta teeskentely.

      • anonymouspalsta

        Miksi toivotte tuntemattomilta mitään.
        Jätä ap miesystäväsi äläkä feikkaa enää.


      • monelaista_läpi_käynyt
        anonymouspalsta kirjoitti:

        Miksi toivotte tuntemattomilta mitään.
        Jätä ap miesystäväsi äläkä feikkaa enää.

        Siksi että välitän myös tuntemattomista ja olen itse kokenut kaikenlaista. Teeskentely syö ihmistä pitemmän päälle ja on väärin itseään kohtaan.


      • alkup
        anonymouspalsta kirjoitti:

        Miksi toivotte tuntemattomilta mitään.
        Jätä ap miesystäväsi äläkä feikkaa enää.

        Olet aivan oikeassa. Yritin jättää hänet alunperin ja montakin kertaa koska sanoin että en tunne kohtaansa tarpeeksi, en pysty, mutta hän halusi antaa sille ja meille aikaa. Hän on erittäin hyvä mies, minäkin olen ihan hyvä nainen ja ihminen mutta en tarpeeksi hyvä hänelle. Tiedän sen. Luuletko etten minä sure asiaa myös?

        En siis ole päässyt irti kun ei ole päästetty. Yritin muuttaa muualle, oli tulossa perään. Rakkautensa on niin vahvaa. Taidan olla hänelle tunnetasolla sama tosirakkaus kuin mitä tämä eräs minulle. Annan hänelle ihan kaikkeni, kaiken minkä voin, olen uskollinen - mutta panokseni ei ole henkisesti se 110% mikä pitäisi.

        Aina pohjalla on se väärä rakkaus minkä haluaisin pois.


    • Salasuhdekkoollut

      Turhaan haikailet perään jos todella kertonut ensin rakastavansa sinua ja sitten jostain ihmeen syystä se loppui. Seksiähän se on ollut vailla ihan selkeästi. Olitko itse varattu kun miehen tapasit? Keskity siihen miesystävääsi joka sulla on ja osoita ne rakkauden tunteet hänelle. Silloin kykenet näkemään kuinka sokea olit ja uskoit sen kaikki valheet ja vain seksin takia. Tämän kun ymmärrät niin pääset eteenpäin.

      • alkup

        Olin varattu, ei se ollut salasuhde eikä suhde vaan kaveruus ja ystävyys. Keskityn tietysti nykyiseeni mutta en voi ketään rakastaa niin kuin tätä yhtä.

        En uskonut seksin takia. Uskoin osan tunnepuheistaan, koska luulin naiivisti, ettei kukaan puhuisi toiselle sellaista edes seksin takia. Eihän tarvitsisi kun seksiä voi pyytää ihan seksinä. Mielestäni jaoimme asioita syvällisesti. Syntyi luottamus. Sitä ei ole enää puoleltani kuin tiettyyn rajaan asti.

        Rakastuin ja rakastan häntä vaikken ole edes suudellut. Halusin ja haluaisin ilman muuta. En silloin voinut enkä voi nytkään niin tehdä. Minulla on arka omatunto. Olen saanut hyvin vanhanaikaisen kotikasvatuksen enkä häpeä sitä.


      • Turhaankokaipailet
        alkup kirjoitti:

        Olin varattu, ei se ollut salasuhde eikä suhde vaan kaveruus ja ystävyys. Keskityn tietysti nykyiseeni mutta en voi ketään rakastaa niin kuin tätä yhtä.

        En uskonut seksin takia. Uskoin osan tunnepuheistaan, koska luulin naiivisti, ettei kukaan puhuisi toiselle sellaista edes seksin takia. Eihän tarvitsisi kun seksiä voi pyytää ihan seksinä. Mielestäni jaoimme asioita syvällisesti. Syntyi luottamus. Sitä ei ole enää puoleltani kuin tiettyyn rajaan asti.

        Rakastuin ja rakastan häntä vaikken ole edes suudellut. Halusin ja haluaisin ilman muuta. En silloin voinut enkä voi nytkään niin tehdä. Minulla on arka omatunto. Olen saanut hyvin vanhanaikaisen kotikasvatuksen enkä häpeä sitä.

        Siis ystävänä kertoi sinulle tunteistaan kuinka rakastaa sinua? Eihän nyt voi olla noin? Miksi yleensä edes kertoi sinulle jos kerta ei halunnut suhdetta kanssasi? Anteeksi en vain ymmärrä että olisi ensin kertonut sinulle rakkaudestaan ja sitten ei muuta. Oliko tuo mies varattu? Vai vapaa? Se taas kertoisi paljon miksi ensin tunnustaa rakastavansa sitten ei muuta. Halusiko jäädä siis entiseen suhteeseen? Oliko tuo syy? Toisaalta eikö sinua helpota jos tiedät sen rakastavan toista ja on onnellinen?


      • lähipiiristä
        Turhaankokaipailet kirjoitti:

        Siis ystävänä kertoi sinulle tunteistaan kuinka rakastaa sinua? Eihän nyt voi olla noin? Miksi yleensä edes kertoi sinulle jos kerta ei halunnut suhdetta kanssasi? Anteeksi en vain ymmärrä että olisi ensin kertonut sinulle rakkaudestaan ja sitten ei muuta. Oliko tuo mies varattu? Vai vapaa? Se taas kertoisi paljon miksi ensin tunnustaa rakastavansa sitten ei muuta. Halusiko jäädä siis entiseen suhteeseen? Oliko tuo syy? Toisaalta eikö sinua helpota jos tiedät sen rakastavan toista ja on onnellinen?

        Aloituksesta ymmärsin, että mies lentelee kukasta kukkaan eikä halua sitoutua, kehenkään.

        Hyvinkin voi olla että on kertonut tunteistaan (tai jopa valehdellut niitä olevan) jotta pääsisi sänkyyn. Oli tietävinään, mistä naruista vedellä.

        Sitä kuule tapahtuu miesten taholta...


      • alkup
        Turhaankokaipailet kirjoitti:

        Siis ystävänä kertoi sinulle tunteistaan kuinka rakastaa sinua? Eihän nyt voi olla noin? Miksi yleensä edes kertoi sinulle jos kerta ei halunnut suhdetta kanssasi? Anteeksi en vain ymmärrä että olisi ensin kertonut sinulle rakkaudestaan ja sitten ei muuta. Oliko tuo mies varattu? Vai vapaa? Se taas kertoisi paljon miksi ensin tunnustaa rakastavansa sitten ei muuta. Halusiko jäädä siis entiseen suhteeseen? Oliko tuo syy? Toisaalta eikö sinua helpota jos tiedät sen rakastavan toista ja on onnellinen?

        Oli vapaa, on vapaa. Ei halua sitoutua. Esitti muuta.


    • Yourturnmylove

      Juna kulkee vaan

    • elokuviakatsonut

      Aika hyvä tarinankertoja tuo aloittajatrolli. Tulikohan vähän liian monta kliseetä yhteen.

      • uskookenviitsii

        Samaa ajattelin. Pikkasen meinaa yksityiskohdissa falskaa. ;D
        Mun arvaus: mies kirjoittaa muka naisena...


      • einäinvanhaenääymmärrä

        No, minä en ainakaan pysynyt mukana että missä kohdin oli nainen ja missä kohdin mies, jotenkin vaihteli. Ehkä ei oikein itsekään tiedä onko nainen vai mies. Se voi hyvinkin aiheuttaa tuollaista epätoivoa, tuollainen epätietoisuus. Ja onhan niitä nykyään paljon miehiä, jotka haluaisivat pukeutua korkokenkiin, kauniisiisn klenninkeihin, meikata ym.


    • trollalllaa

      selvästi mies

    • narunpätkä

      No menikö nyt putkeen? Oletko ylpeä itsestäsi? Voi voi. Ei auta asiaa laisinkaan. Just ja tasan päinvastoin.

    • myötähäpeäävaan

      Säälittävää.

    • alkuper

      Onko todellinen rakastaminen mielestänne säälittävää? Luulenpa, että jos oikein ajattelette niin ei vaan hiton hieno asia. Mutta tällaisena myös kuluttava. Tai ette ole sitä silloin edes kokeneet.

      Mies en ole, enkä trollaa. Ei kuulu harrastuksiini viihdyttää kaltaisianne idiootteja netissä. Kun on se oma elämäkin. Samasta syystä en ole kerinnyt täällä nyt käydä.

      Joku, ehkäpä jotkut kuitenkin ymmärsivät. Samanlaisen rakkauden kanssa elävän kanssa olisi ollut mukava vaihtaa ajatuksia. Olisin mieluusti ottanut vastaan neuvonkin. Muun kuin unohda, älä välitä, sillä se ei käy tuosta vaan. Mutta tämä paikka on kyllä masentava, sillä täällä on läsnä se alkeellisinkin tyyppi :(

      • Älävälitämoukista

        Älä välitä ääliöistä. Ymmärrän sinua täysin..

        Olen pyytänyt hyvää ystävääni kertomaan hänelle, jos kuolen.. kukaan ei kerro minulle, jos hän kuolee ennen minua, mikä on todennäköistä.

        Rakkaus on valtava ja ainutlaatuinen kokemus, joka ei sitä ole kokenut, ei siitä mitään tiedäkään..


      • alkuper

        Kiitos ymmärryksestäsi. Minusta sinun suunnitelmasi on ainutlaatuinen mutta jopa julma. Eikö rakkaasi tiedä tunteistasi? Minun rakkaani tietää, mutta ei tunteideni syvyyttä, ei suuruutta eikä rakkaudesta johtuvaa kärsimystäni. En halua häntä sillä turhaan kuormittaa. Ei hän voi auttaa eikä se hänen syynsä ole, että halusimme eri asioita. Miksi sinä et itse kerro eläessäsi, vielä kun voit? Se voi olla kauheaa kuultavaa, jos rakkaasi on itsekin hiljaa rakastanut sinua.


      • Edvastaaja
        alkuper kirjoitti:

        Kiitos ymmärryksestäsi. Minusta sinun suunnitelmasi on ainutlaatuinen mutta jopa julma. Eikö rakkaasi tiedä tunteistasi? Minun rakkaani tietää, mutta ei tunteideni syvyyttä, ei suuruutta eikä rakkaudesta johtuvaa kärsimystäni. En halua häntä sillä turhaan kuormittaa. Ei hän voi auttaa eikä se hänen syynsä ole, että halusimme eri asioita. Miksi sinä et itse kerro eläessäsi, vielä kun voit? Se voi olla kauheaa kuultavaa, jos rakkaasi on itsekin hiljaa rakastanut sinua.

        Kyllä hän tietää. Kaiken.

        Hän pitää tulevaisuuttamme mahdottomana.


      • monenlaista_läpi_käynyt

        Todellinen rakastaminen on hienoa, ei lainkaan säälittävää. Tässä tullaankin sitten siihen, mitä kukainenkin tarkoittaa todellisella rakastamisella. Välillä tuntuu, että ihmisillä on aika kapea käsitys rakkaudesta... Itse koin omat tunteeni todella kuluttavina silloin, kun en ollut vielä täysin hyväksynyt niitä, ja mukana oli muitakin tunteita, kovin itsekkäitäkin. Valtava vapaus ja taakan putoaminen harteilta koitti vasta pitkän prosessin kautta, kun hyväksyin tunteeni ja ymmärsin, että rakkaus on suuri ja hieno ja kaikenkattava asia.


    • alkuper

      Hirveän hyvin tehty sinulta että tietää. Niin se meilläkin olisi mahdotonta. Kumpikaan ei muuttaisi epävarman yhteiselon takia toiselle, väärälle puolelle Suomea. Jos mies minua edes rakastaisi.

    • Syvärakkaus

      Olkoonkin vaikka trolli.
      Kuin rakastunut rakkauden tunteeseen? Et elänyt hänen kanssa, hänen rinnalla. Se olisi voinut tappaa tunteesi jos hän kohteli sinua jo tuossa vaiheessa huonosti ja rakkaus oli noin yksipuolista. Suurikin rakkaus koetellaan parisuhteessa puolin ja toisin. Ihastuminen ei ole rakkautta, sitä ei ole rakkauden tunne, ei riippuvuus.

    • anelmaa122

      samaa mieltä oikea, aito rakkaus ei satuta raukkauden kohdettaan...muuten se saa mennä...jos huonoa, epäkunnioittavaa kohtelua saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe