Vanhustenhoito Liedossa

Masa23

Saimme tänään lukea Turun Sanomista, miten lietolaisista vanhuksista huolehditaan. Olisi hienoa, jos lause "mikäli eläkeläisen rahat eivät riitä hänestä silti huolehditaan" pitäisi paikkaansa. Vasta siinä vaiheessa, kun omainen joutuu hoitolaitokseen taikka byrokratian rattaisiin, ihminen ymmärtää, ettei näillä hienoilla puheilla ja lehtikirjoituksilla ole mitään pohjaa.
Mikäli vanhuksella on rahaa itse maksaa palvelut saa hän niitä. Kunta ei palveluja järjestä. Vanha sanonta "kunta vie kaikki rahat" pitää hyvinkin paikkaansa.

13

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nm7

      Ok.

    • lieto

      2016.

    • Epäuskoinen

      Vuosikymmeniä sitten kun meidän ns isojen ikäluokkien isovanhemmat joutuivat hoitolaitokseen hoidon taso vastasi niistä perittäviä kustannuksia. Valitettavasti meidän vanhempamme eivät ole olleet tässä asiassa ajan tasalla ja nyt kunta vie kaikki rahat. Mikäli pankkitili ei riitä sanotaan että myykää asunto! Koko eläke viedään eikä ns suojaosuudesta ole tietoakaan vaan me lapset kustannamme vanhuksillemme parturit, lääkkeet, hieronnat, uudet vaatteet jne. Tästä me opimme sen, että ennen viimeisiä elinvuosiamme muutamme kunnan / yksityisen vuokra-asuntoon ja myymme oman kotimme, kesäasuntomme, automme, veneemme ja lahjoitamme kaiken rahallisen omaisuutemme. Vaikka em tuottaisi veroseuraamuksia, niin ne olemme valmiit maksamaan ennen kuin luovutamme elinikäiset säästömme kunnalle kuten vanhemmillemme on käynyt.

    • uppppp

      .....

    • upppp

      .....

    • hykvjv

      Jkbgjh

    • Klenkkakoipi

      Hoidetaano Liedossa vanhuksia?Käsitykseni on toinen.Potilaita ennen käytävät täynnä.Lääkäritkin viivähtävät hyvinpienenhetken jos sitäkään vastaanotoilla.Aina uusinaamari vastassa.Kuinka onkaan potilas lääkärisuhde?Buranaa osaan syödä jo ilman lääkäriä,mutta tosivaivaan tarvitsen oikeaa lääkäriä.Ollaanko potilaita ajamassa kunnalliseltapuolelta pois tosissaan?Tämäkö sitä suursotesotkua on?Valitettavasti surukseni olentodennut kuinka hoitopelaa jos kymmenkuntavanhusta klenkkaa jalkojaan pahoin ollessani kaupanpihalla n,20 min.

    • upppp

      ...

    • rokkaapi

      Vanhukset!

    • päivisin

      Ruskassa.

    • kweffefk

      Helttula on varas

    • uppppp

      ......

    • Omainen1926

      Juurikin näin. Suojaosuus on kunnan itse päätettävissä ja sitä ei noudateta. On ristiriitaista, että ihminen tarvitsee rahaa, jotta voi hoitaa itseänsä ja kun hän joutuu huonokuntoisena kunnan rattaisiin pitäisi olla rahaton. Kaikki viedään ja omaiset kustantavat loput. Olen henkilökohtaisesti kokenut omaisen laitoskierteen. Mitä niille huonokuntoisille vanhuksille tapahtuu, joilla ei ole omaista vahtimassa ja hoitamassa heidän asioitaan? Kunta hakee heille jonkun edunvalvojan, jolla on kymmenittäin edustettavissa. Siinä on henkilökohtainen tapaaminen kaukana. Se on surullista, että kunnan byrokratia vie kaiken vanhuksen viimeisinä vuosina, kun hoitolaitoksista hoidosta minulla on vain hyvää sanottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe