Corollan epäreilu arviointi

Peräkylän_Arska

Uusin Moottori-lehti ajoi juuri uudistuneen Corollan juhlamallin, auton, jonka maine laadukkaana premium-merkkien haastajana on kaikkialla maailmassa tunnettu ja tunnustettu.
Mutta koeajaja oli asennoitunut selvästikin kielteisesti koko autoon ja tuloksena oli joukko subjektiivista Toyota-kriittisyyttä.
Objektiivisesti asennoitunut Toyota-mies osaa kuitenkin suodattaa nämä virheelliset kommentit pois, jolloin syntyy oikea kuva luokkansa ykkösautosta, ja onhan se maailman ostetuinkin, joten meriittiä kyllä löytyy.

93

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30.000reliikki
    • OmaToiveeni

      Toivottovasti Toyota ei tuo turboja 1.6l, 1.8l ,2.0l bensamoottoreihinsa.
      Toivottavasti Toyota toisi D4S tai vastaavan ruiskujärjestelmän käyttöön 1.6l, 1.8l , 2.0l bensamoottoreissa. Näin moottoreista tulisi taloudellisempia, tehokkaampia ilman luotettavuuden ja kestoiän huononemista.

      • Turbokriittinen

        Ei tule turboja, veikkaan minä. Auris jäänee ainoaksi ja hyvä niin, sillä turbo on täysin tarpeeton ja kestävyyttä huonontava vekotin, jonka korjaus ja vaihtokulut ovat kovat.
        Vapari on hyvä ja sitä voidaan kehittää edelleen, myös tehoissa tai sitten hybridin kanssa.
        Seuraava Corolla on sitten hybridi ja pesee turbot mahtavalla väännöllä.


      • teknologiapelkoiset
        Turbokriittinen kirjoitti:

        Ei tule turboja, veikkaan minä. Auris jäänee ainoaksi ja hyvä niin, sillä turbo on täysin tarpeeton ja kestävyyttä huonontava vekotin, jonka korjaus ja vaihtokulut ovat kovat.
        Vapari on hyvä ja sitä voidaan kehittää edelleen, myös tehoissa tai sitten hybridin kanssa.
        Seuraava Corolla on sitten hybridi ja pesee turbot mahtavalla väännöllä.

        Pelkät vaparit on jo tojollakin hylätty. C-HRää saa pelkästään turbokoneella ja hybridinä. Tuskin enää mistään uudesta mallista tulee vapariversiota.

        Aika ihmeellistä että osa teroista pitää turbokonetta tuollaisena mörkönä. A-katsastuksen tilastot kun näyttävät sen että Toyotasta paalataan kaksi kolmasosaa jo ennen 200.000km täyttymistä. Senhän kyllä turbokonekin kestää aivan heittämällä. Jos vaparikone on niin paljon kestävämpi niin miksi vaparitojot kuitenkin poistuvat liikenteestä jopa nopeammin kuin muiden autojen keskiarvo on? Jokin ei nyt täsmää. Jopa pelkästään turbokoneita jo vuosikymmenen tehnyt VW on kestävämpi jokaisessa kilometriryhmässä kuin Toyota. Ja tämä on puolueetonta tilastofaktaa, ei mutua.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg


      • Toyotat_poistuvat
        teknologiapelkoiset kirjoitti:

        Pelkät vaparit on jo tojollakin hylätty. C-HRää saa pelkästään turbokoneella ja hybridinä. Tuskin enää mistään uudesta mallista tulee vapariversiota.

        Aika ihmeellistä että osa teroista pitää turbokonetta tuollaisena mörkönä. A-katsastuksen tilastot kun näyttävät sen että Toyotasta paalataan kaksi kolmasosaa jo ennen 200.000km täyttymistä. Senhän kyllä turbokonekin kestää aivan heittämällä. Jos vaparikone on niin paljon kestävämpi niin miksi vaparitojot kuitenkin poistuvat liikenteestä jopa nopeammin kuin muiden autojen keskiarvo on? Jokin ei nyt täsmää. Jopa pelkästään turbokoneita jo vuosikymmenen tehnyt VW on kestävämpi jokaisessa kilometriryhmässä kuin Toyota. Ja tämä on puolueetonta tilastofaktaa, ei mutua.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

        nimittäin jatkamaan elämäänsä Afrikassa. Mikä ihme trollipojun tarkoituksena oikein on jos ei se kerran ole maksettu trolli. Jutut ovat niin sairaan sekopäisiä kaikkea faktaa halveksivia oksennuksia etteivät ne terveestä päästä ainakaan tule. Ja nuo kestävyysjutut, ne vasta mielettömiä ovatkin. Viimeksi Vw teki edes jotenkin toimivaa tekniikkaa 90-luvun alkupuolella.


      • koko.kone.poks
        Toyotat_poistuvat kirjoitti:

        nimittäin jatkamaan elämäänsä Afrikassa. Mikä ihme trollipojun tarkoituksena oikein on jos ei se kerran ole maksettu trolli. Jutut ovat niin sairaan sekopäisiä kaikkea faktaa halveksivia oksennuksia etteivät ne terveestä päästä ainakaan tule. Ja nuo kestävyysjutut, ne vasta mielettömiä ovatkin. Viimeksi Vw teki edes jotenkin toimivaa tekniikkaa 90-luvun alkupuolella.

        Tuo Afrikkajuttu on jo niin vanha vitsi. Tojot poistuvat Suomen tieliikenteestä koska ne eivät enää ole liikennekelpoisia, aivan sama paalatanko ne vai jätetään navetan taakse mätänemään. Romuja ne ovat joka tapauksessa. Ja romutuskuntoon ne tulevat nopeammin kuin Volkkarit,
        Tästä voi katsoa tilastoa siitä.
        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg


        Ja näyttää siltä että liikenteessä edelleen olevat tojot tarvitsevat koko moottorin vaihtamista silloin tällöin. Tällaisia helmiä on kaupan pilvin pimein.
        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7590825

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8062356

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8021819

        http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8212725

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/7970823

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7990072

        http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/7710996

        http://www.nettiauto.com/toyota/auris/8040086

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8147163

        http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/7364096


      • onTietämättömiä
        koko.kone.poks kirjoitti:

        Tuo Afrikkajuttu on jo niin vanha vitsi. Tojot poistuvat Suomen tieliikenteestä koska ne eivät enää ole liikennekelpoisia, aivan sama paalatanko ne vai jätetään navetan taakse mätänemään. Romuja ne ovat joka tapauksessa. Ja romutuskuntoon ne tulevat nopeammin kuin Volkkarit,
        Tästä voi katsoa tilastoa siitä.
        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg


        Ja näyttää siltä että liikenteessä edelleen olevat tojot tarvitsevat koko moottorin vaihtamista silloin tällöin. Tällaisia helmiä on kaupan pilvin pimein.
        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7590825

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8062356

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8021819

        http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8212725

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/7970823

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7990072

        http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/7710996

        http://www.nettiauto.com/toyota/auris/8040086

        http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8147163

        http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/7364096

        Koneen vaihtamisethan eivät vielä juuri ja juuri koske sellattia tojotapappoja, jotka ajaa max 15000km / auto.


    • huonoonhuono

      Vaikka miten katsoisi Toyota-lasien läpi, niin ei se silti muuta paskaa kullaksi. Mutta onneksi on olemassa hyviäkin autoja! Päivä on pelastettu.

    • Hirveitäpurkkeja

      Eikai kukaan pidä autoa yli 200 tonniin asti? Se voi tulla todella kalliiksi ajaa niin vanhalla. En tajua näitä jotka aina selittää jostain autojen kestävyydestä. Autossa on takuu ja takuun aikana ajat sillä sitten maximissaan 100tonnia ja vaihdat pois. Mielellään vaihdat sen auton 70-80 tonnia ajettuna pois niin saat vielä kohtuu hinnan. Kun taas yli 100 tonnia ajettuna riskit aina kasvaa että joku hajoo ja miutenkin auton arvo laskee siinä vaihees. Turbokone on nykyaikaa eikä kukaan enää halua nuhaisia ja janoisia vapareita tyyliin 150hv hahahhaja

      • turbottojoihin

        tojon laiskuus johtuu suurelta syin väännön puutteesta ei hevosvoimien, 150hp on ihan hyvä jos vääntöä olisi se yli 200nm laajalla kierrosalueella .


      • juupajoopajoo

        Samalla logiikalla varmaan vaihdat televisionkin uuteen kun sen takuu menee umpeen. Ja kuka hullu pesee pyykkiä yli 2 vuotta vanhalla pesukoneella? Siinähän voi mennä nukkasihti tukkoon ihan koska tahansa!


      • turbojo1995

        Kun vaihtaa toyotaa 60 -70 tkm ajettuna tietääkin sen laadukkuudesta jotain ja eniten sen arvokin tippuu parissa kolmessa vuodessa eniten kuten muidenkin niin mutta toyotaa pidetääkin enemmänkin tallissa, ei niin ajossa.
        Miksei turboa, ei vieläkään selvää vastausta.
        Ajoin tuolla "uutuudella" ja automaatti vielä ,oli epäluotettava ajokokemus, nykivä ja tehoton kun oli aikalailla vanhanaikainen uudeksi autoksi, kelpaa sitten vissiin toyotaväelle muttei saksalaisilla ajaneille.
        Ei uudet penkit ja karvalanka matot tee premiumia.
        meikäläisen 300 tkm ajettu dsg passatti vielä on paree ja halpa pitää.


      • mopo_autoksi
        turbottojoihin kirjoitti:

        tojon laiskuus johtuu suurelta syin väännön puutteesta ei hevosvoimien, 150hp on ihan hyvä jos vääntöä olisi se yli 200nm laajalla kierrosalueella .

        Siis tero kaipaa lisää tehoa!

        200 Nm @ 1500 rpm = moottorista saadaan tällä kierrosluvulla max. 31,4 kW teho, noin 30 % moottorin maksimitehosta (150 hv / 110 kW).

        Vaparimoposta saattaa irrota sama 110 kW maksimiteho jollain 6400 rpm lukemilla, mutta tuossa 1500 rpm kohalla sitten enää 130 Nm? Jolla tehoksi tulee päätä huimaava 20,4 kW.

        "Saman tehoinen" turbokone tarjoaa 50 % enemmän tehoa käyttöön normaalissa ajossa. Vapari pärjää vain, kun konetta kierrätetään "tappiin asti"!

        Onhan tuo ollut autolehtien koeajoissakin nähtävissä mm. ohituskiihtyvyystesteistä. Vaparilla pitää kiihdytyksissä käyttää pykälää pienempää vaihdetta, jotta pysytään "pelkästään nilkkaa ojentamalla" kiihdyttävän turboauton perässä. Tai ylämäissä pitää pykältää pienempää...

        Jos vaparista halutaan ulos reilu 31 kW teho, pitää jenkaa olla n. 2000 rpm (tässä huomioitu, että vääntökin kasvaa, 31,4 kW toteutuu yhdistelmällä 2000 rpm ja 150 Nm).


      • Toyotall
        mopo_autoksi kirjoitti:

        Siis tero kaipaa lisää tehoa!

        200 Nm @ 1500 rpm = moottorista saadaan tällä kierrosluvulla max. 31,4 kW teho, noin 30 % moottorin maksimitehosta (150 hv / 110 kW).

        Vaparimoposta saattaa irrota sama 110 kW maksimiteho jollain 6400 rpm lukemilla, mutta tuossa 1500 rpm kohalla sitten enää 130 Nm? Jolla tehoksi tulee päätä huimaava 20,4 kW.

        "Saman tehoinen" turbokone tarjoaa 50 % enemmän tehoa käyttöön normaalissa ajossa. Vapari pärjää vain, kun konetta kierrätetään "tappiin asti"!

        Onhan tuo ollut autolehtien koeajoissakin nähtävissä mm. ohituskiihtyvyystesteistä. Vaparilla pitää kiihdytyksissä käyttää pykälää pienempää vaihdetta, jotta pysytään "pelkästään nilkkaa ojentamalla" kiihdyttävän turboauton perässä. Tai ylämäissä pitää pykältää pienempää...

        Jos vaparista halutaan ulos reilu 31 kW teho, pitää jenkaa olla n. 2000 rpm (tässä huomioitu, että vääntökin kasvaa, 31,4 kW toteutuu yhdistelmällä 2000 rpm ja 150 Nm).

        Katsoppas tuosta ja puhu sitten.
        Myyntihevosvoimilla ei oikeasti pärjää.


        https://www.youtube.com/watch?v=2i3mXBJNb0s


      • Viestiänitarkistamatta
        mopo_autoksi kirjoitti:

        Siis tero kaipaa lisää tehoa!

        200 Nm @ 1500 rpm = moottorista saadaan tällä kierrosluvulla max. 31,4 kW teho, noin 30 % moottorin maksimitehosta (150 hv / 110 kW).

        Vaparimoposta saattaa irrota sama 110 kW maksimiteho jollain 6400 rpm lukemilla, mutta tuossa 1500 rpm kohalla sitten enää 130 Nm? Jolla tehoksi tulee päätä huimaava 20,4 kW.

        "Saman tehoinen" turbokone tarjoaa 50 % enemmän tehoa käyttöön normaalissa ajossa. Vapari pärjää vain, kun konetta kierrätetään "tappiin asti"!

        Onhan tuo ollut autolehtien koeajoissakin nähtävissä mm. ohituskiihtyvyystesteistä. Vaparilla pitää kiihdytyksissä käyttää pykälää pienempää vaihdetta, jotta pysytään "pelkästään nilkkaa ojentamalla" kiihdyttävän turboauton perässä. Tai ylämäissä pitää pykältää pienempää...

        Jos vaparista halutaan ulos reilu 31 kW teho, pitää jenkaa olla n. 2000 rpm (tässä huomioitu, että vääntökin kasvaa, 31,4 kW toteutuu yhdistelmällä 2000 rpm ja 150 Nm).

        Turbotero nyt ei ota huomioon laskuissaan/arvioissaan, että hänen puheensa perustuvat vapareista juurikin niihin vanhempiin vapareihin, missä on esimerkiksi matalampi puristussuhde ja polttoaineen epäsuora ruiskutus järjestelmä. Kehittyneemmissä vapareissa on muuttuvan venttiilinajoituksen lisäksi korkeampi puristussuhde ja polttoaineen suorasuihkutusjärjestelmä. Näissä kehittyneemmissä vapareissa teho ja vääntöluvut ovatkin aivan erilaiset kuin vanhemmissa vapareissa.

        Toki Turboteron laskutapa on vielä hyvin hyväksyttävissä, koska Toyotan Valvematic moottorit ovat tätä vanhempaa vaparitekniikkaa.


      • aikhuisten_oikheesti
        Viestiänitarkistamatta kirjoitti:

        Turbotero nyt ei ota huomioon laskuissaan/arvioissaan, että hänen puheensa perustuvat vapareista juurikin niihin vanhempiin vapareihin, missä on esimerkiksi matalampi puristussuhde ja polttoaineen epäsuora ruiskutus järjestelmä. Kehittyneemmissä vapareissa on muuttuvan venttiilinajoituksen lisäksi korkeampi puristussuhde ja polttoaineen suorasuihkutusjärjestelmä. Näissä kehittyneemmissä vapareissa teho ja vääntöluvut ovatkin aivan erilaiset kuin vanhemmissa vapareissa.

        Toki Turboteron laskutapa on vielä hyvin hyväksyttävissä, koska Toyotan Valvematic moottorit ovat tätä vanhempaa vaparitekniikkaa.

        Noin tai näin, mutta testissäpä esiintyi vain tussu kierroskone. Ja nykivää kulkua. Vaikka luvut sanoisivat mitä.


      • takamatka_kasvaa
        Viestiänitarkistamatta kirjoitti:

        Turbotero nyt ei ota huomioon laskuissaan/arvioissaan, että hänen puheensa perustuvat vapareista juurikin niihin vanhempiin vapareihin, missä on esimerkiksi matalampi puristussuhde ja polttoaineen epäsuora ruiskutus järjestelmä. Kehittyneemmissä vapareissa on muuttuvan venttiilinajoituksen lisäksi korkeampi puristussuhde ja polttoaineen suorasuihkutusjärjestelmä. Näissä kehittyneemmissä vapareissa teho ja vääntöluvut ovatkin aivan erilaiset kuin vanhemmissa vapareissa.

        Toki Turboteron laskutapa on vielä hyvin hyväksyttävissä, koska Toyotan Valvematic moottorit ovat tätä vanhempaa vaparitekniikkaa.

        >Turbotero nyt ei ota huomioon laskuissaan/arvioissaan, että hänen puheensa perustuvat vapareista juurikin niihin vanhempiin vapareihin,

        Tollolootan vaparikoneet ovat juuri niitä vanhanaikaisia. Viimeksi kun asian tarkastin, niin jossain koneessa oli max teho 6400 rpm kohdalla. Siis ihan perinteinen kierroskone. Eikä ne vääntölukematkaan huimanneet, oliko peräti 4000 rpm tienoilla max. vääntö. Tuollaista olisi pidetty ns. kierroskoneena jo silloin 80-luvulla, miltä ajalta suunnittelukin lie peräisin.

        Kierroskoneita ei tietenkään pidetty kauhean kivoina arkiajoon edes silloin 30 vuotta sitten. Nykyautot ovat helposti kolmanneksen painavampia, mikä on vaan lisännyt mopokoneen kanssa ajelun tuskaa entisestään.


    • Kokemuksen_ääni

      Luinpa tuon kysisen artikkelin. Pakko todeta 10 vuoden Corolla-kokemuksella vm. 2013 saakka, että lehden jutun perusteella autosta jää paljon potitiivisempi kuva kuin tosielämän pitkäaisella koeajolla useasta vuosikerrasta. Kyllähän auto toimii, ei siinä mitään, niin toimivat kaikki muutkin, mutta voiko enää ankeampaa kulkupeliä kuin Corolla olla.
      Silmäni avautuivat ja auton ajettavuus ja ajamisen ilo saivat aivan uuden merkityksen kun jouduin pakon edessä kokeilemaan muutaman päivän saksalaista, tuiki tavallista turboautoa. Onneksi noita saa kaupasta ja Corolla sai toissavuonna lähteä. Nyt noihin ilonaiheisiin pitää lisätä vielä omistamisen ilo, sen verran edullisempaa tätä nykyistä on pitää ja käyttää.
      Mainostajien ylipuheista ja median myötäilystä huolimatta Corollaan on vaikeaa tai mahdotonta palata tämän nykyisen jälkeen. Sen verran vanha suola kuitenkin janotti, että viimeisintä Corollaa piti käydä kokeilemassa ja pettymässä. Oikeastaan mikään ei ollut muuttunut joitakin toisarvoisia heebeleitä lukuunottamatta.

      • Das.vilppi

        Aika lapsellista lässytystä A-katsastuksen tilastosta. Mitään oleellista eroa ei ole havaittavissa. Prosentin kymmenysosia tai prosentti,pari. Mitä merkitystä ja vain yhden katsastustoimijan tilasto? Tilastosta ei ilmene kuinka paljon on mennyt rahaa korjauksiin? Mediatietojen mukaan Volkkarit ainakin ovat varsin korjaamoystävallisiä ja marmoritiskin helmiä ja tulevat aina vaan parempaan kuntoon kun asiakas kaivaa kuvettaan. Toisekseen suurempi osuus takseissa ja dieselessä lisää ajetuja kilometrejä. Autobildin laatu-ja luotettavuustutkimuksessa VW sijoittui toiseksi viimeiseksi, mikä ei voi olla kertomatta merkin laatu-ja luotettavuusongelmista. Jatkuvat kirjoittelut eri puolilta maailmaa volkkarin vaihteisto ja moottoriongelmista tuskin ovat tuulesta temmattuja päästöhuijausohjelmistoita nyt puhumattakaan. Tilasto ei kerro, miksi auto on poistettu rekisteristä. Vaha Toyota poistetaan myös sen vuoksi että se on myyty Afrikkaan. VW poistetaan sen takia, että on paalattu.


      • Kokemuksen_ääni
        Das.vilppi kirjoitti:

        Aika lapsellista lässytystä A-katsastuksen tilastosta. Mitään oleellista eroa ei ole havaittavissa. Prosentin kymmenysosia tai prosentti,pari. Mitä merkitystä ja vain yhden katsastustoimijan tilasto? Tilastosta ei ilmene kuinka paljon on mennyt rahaa korjauksiin? Mediatietojen mukaan Volkkarit ainakin ovat varsin korjaamoystävallisiä ja marmoritiskin helmiä ja tulevat aina vaan parempaan kuntoon kun asiakas kaivaa kuvettaan. Toisekseen suurempi osuus takseissa ja dieselessä lisää ajetuja kilometrejä. Autobildin laatu-ja luotettavuustutkimuksessa VW sijoittui toiseksi viimeiseksi, mikä ei voi olla kertomatta merkin laatu-ja luotettavuusongelmista. Jatkuvat kirjoittelut eri puolilta maailmaa volkkarin vaihteisto ja moottoriongelmista tuskin ovat tuulesta temmattuja päästöhuijausohjelmistoita nyt puhumattakaan. Tilasto ei kerro, miksi auto on poistettu rekisteristä. Vaha Toyota poistetaan myös sen vuoksi että se on myyty Afrikkaan. VW poistetaan sen takia, että on paalattu.

        Mikähän sekopää sinäkin olet? Kerroin omasta kokemuksestani, en mistään tilastoista!


      • karua.faktaa
        Das.vilppi kirjoitti:

        Aika lapsellista lässytystä A-katsastuksen tilastosta. Mitään oleellista eroa ei ole havaittavissa. Prosentin kymmenysosia tai prosentti,pari. Mitä merkitystä ja vain yhden katsastustoimijan tilasto? Tilastosta ei ilmene kuinka paljon on mennyt rahaa korjauksiin? Mediatietojen mukaan Volkkarit ainakin ovat varsin korjaamoystävallisiä ja marmoritiskin helmiä ja tulevat aina vaan parempaan kuntoon kun asiakas kaivaa kuvettaan. Toisekseen suurempi osuus takseissa ja dieselessä lisää ajetuja kilometrejä. Autobildin laatu-ja luotettavuustutkimuksessa VW sijoittui toiseksi viimeiseksi, mikä ei voi olla kertomatta merkin laatu-ja luotettavuusongelmista. Jatkuvat kirjoittelut eri puolilta maailmaa volkkarin vaihteisto ja moottoriongelmista tuskin ovat tuulesta temmattuja päästöhuijausohjelmistoita nyt puhumattakaan. Tilasto ei kerro, miksi auto on poistettu rekisteristä. Vaha Toyota poistetaan myös sen vuoksi että se on myyty Afrikkaan. VW poistetaan sen takia, että on paalattu.

        Tilasto kertoo suoraan sen millaisia autoja Suomen teillä liikkuu ja missä kohtaa ne poistuvat liikentestä. Siinä ei ole mitään selittelyä tai lässytystä. Pelkkiä lukuja todellisesta elämästä.
        Toyota ei ole mikään kestävyysihme, päinvastoin Toyotat poistuvat liikenteestä keskimääräistä vähemmän ajettuna ja myös vähemmän ajettuna kuin VW.
        Huomionarvoista on myös se että sadasta toyotasta 61 on liikennekelvottomia jo 200.000km kohdalla. Turha alkaa virittämään mitään legendoja aiheesta.


      • Toyota-palstan

        trollipojuhan tässä yritti maalailla tuntemuksiaan muttei se raukka tajua että sekoilunsa huomataan heti. Mitään ei mistään tajua mutta sekavaa tekstiä riittää 18 tuntia vuorokaudessa. Onneksi sitä tuskin kukaan palstalla uskoo tai ottaa todesta mutta pitäähän trollipojun jotain kirjoitella pienen palkkansa vastineeksi. On kyllä aiheuttanut työnantajalleen käsittämättömän paljon negatiivista mainetta täällä sekoillessaan ja selittäessään juttuja joita normaalisti vain amissällit ja bensalenkkarit toisilleen kertovat.


      • Agendako_estää
        karua.faktaa kirjoitti:

        Tilasto kertoo suoraan sen millaisia autoja Suomen teillä liikkuu ja missä kohtaa ne poistuvat liikentestä. Siinä ei ole mitään selittelyä tai lässytystä. Pelkkiä lukuja todellisesta elämästä.
        Toyota ei ole mikään kestävyysihme, päinvastoin Toyotat poistuvat liikenteestä keskimääräistä vähemmän ajettuna ja myös vähemmän ajettuna kuin VW.
        Huomionarvoista on myös se että sadasta toyotasta 61 on liikennekelvottomia jo 200.000km kohdalla. Turha alkaa virittämään mitään legendoja aiheesta.

        tunnustamasta ettei tilasto kerro totuutta vaan vain sen että autot on poistettu Suomen rekisteristä. Syytä ei kerrota ja tuossa yllä joku jo kertoikin totuuden: Toyotat laivataan hyvin vetäville Afrikan markkinoille ja Vw/Skoda/Seat/Audi menevät purkuun ja sitä kautta paaliin. Vaikeahan totuutta olisikin tunnustaa jos valheen kertomisesta saa palkkaa. Uskottavampia juttuja palstan lukijat silti odottavat eivätkä ole kaltaisiasi skitsofreenikoita jolla ei jutuissa ole mitään rajaa. Kohtalosi tulee olemaan ikävä kun nimesi paljastuu. Niin monet olet jutuillasi jo hermostuttanut. Meitä palstalle kirjoittavia ei tarvitse pelätä, me osaamme vittuilla sinulle paskahousulle takaisin. Yh-äippääsi tulee kyllä sääli, kun se osti sen Helkama Raisunkin ja silti poju istuu vain koneen ääressä peräkammarissa aamusta iltamyöhään. Kyllä kolmekymppisen pitäisi jo alkaa katselemaan tyttöjen perään mutta sinulta kai puuttuu miehen malli ja kun testosteronitkin on alhaalla, eivät tytöt sillai kiinnostakaan.


      • pois.liikenteestä.matele
        Agendako_estää kirjoitti:

        tunnustamasta ettei tilasto kerro totuutta vaan vain sen että autot on poistettu Suomen rekisteristä. Syytä ei kerrota ja tuossa yllä joku jo kertoikin totuuden: Toyotat laivataan hyvin vetäville Afrikan markkinoille ja Vw/Skoda/Seat/Audi menevät purkuun ja sitä kautta paaliin. Vaikeahan totuutta olisikin tunnustaa jos valheen kertomisesta saa palkkaa. Uskottavampia juttuja palstan lukijat silti odottavat eivätkä ole kaltaisiasi skitsofreenikoita jolla ei jutuissa ole mitään rajaa. Kohtalosi tulee olemaan ikävä kun nimesi paljastuu. Niin monet olet jutuillasi jo hermostuttanut. Meitä palstalle kirjoittavia ei tarvitse pelätä, me osaamme vittuilla sinulle paskahousulle takaisin. Yh-äippääsi tulee kyllä sääli, kun se osti sen Helkama Raisunkin ja silti poju istuu vain koneen ääressä peräkammarissa aamusta iltamyöhään. Kyllä kolmekymppisen pitäisi jo alkaa katselemaan tyttöjen perään mutta sinulta kai puuttuu miehen malli ja kun testosteronitkin on alhaalla, eivät tytöt sillai kiinnostakaan.

        Jos teille tuo Afrikka-juttu on noin tärkeä niin pitäkää kaikin mokomin harhoistanne kiinni. Eihän tojo kyllä paljon hyviää autoilua anna, joten tuollainenkin tarina on varmaan tärkeä jaksamisen kannalta.
        Meille todellisuudessa elävälle väestölle on aika sama vaikka kaikki Tojot vietäisiin Afrikkaan. Joka tapauksessa tojot ovat aikaisemmin romutuskunnossa kuin Volkkarit. Näin suomalaisesta näkökulmasta katsottuna. Siitä ei pääse mihinkään vaikka kuinka keksisi tarinoita Tojojen toisesta elämästä savanneilla.


      • Monesko.moottori

        Kun katselee dieseltojojen myynti-ilmoituksia niin näyttää siltä että monet tojot tarvitsevat toisen elämän jo täällä Suomen kamaralla.
        Täytyy olla iso suunnittelumoka jos kannentiivisteen takia joutuu vaihtamaan koko motin.
        Ei ihme että tojo ostaa nykyään kaikki dieselinsä eurooppalaisilta.


    • unohtiko.taas

      Jälleenmyyntiarvo säilyy hyvänä, jos ei aja.

      • Konserni.huijaa

        "Jälleenmyyntiarvo säilyy hyvänä, jos ei aja."
        Lapsen lapsellinen länkytys vaan jatkuu ja jatkuu. Ei mitään perusteluja mistään.


      • Africaani39

        Aika monesti on todettu, että vanhat Toyotat viedään Afrikkaan ja tottahan ne silloin poistuvat rekisteristä. Se määrä on suuri, lopuilla ajellaan sitten Itä-Suomessa luotettavasti ja pienillä kuluilla.
        Kerto muuten aika paljon laadusta, että yleensä vain Toyota kelpaa Afrikan vientiin eikä eurooppalaiset merkit.


      • marginaalista_toimintaa
        Africaani39 kirjoitti:

        Aika monesti on todettu, että vanhat Toyotat viedään Afrikkaan ja tottahan ne silloin poistuvat rekisteristä. Se määrä on suuri, lopuilla ajellaan sitten Itä-Suomessa luotettavasti ja pienillä kuluilla.
        Kerto muuten aika paljon laadusta, että yleensä vain Toyota kelpaa Afrikan vientiin eikä eurooppalaiset merkit.

        Liioittelette Afrikan viennin merkitystä rekisteristä poistoissa. Suomen Tullin tilastojen mukaan kyse ei ole vuosittain kuin sadoista autonromuista, ei tuhansista. Vietävien autojen valmistusmaat ei myöskään johdu laatutekijöistä. Afrikassa on käyttöä heikkokuntoisillekin japsiautoille niiden yksinkertaisen sähkötekniikan ansiosta. Paikalliset saavat auton korjattua käyttökuntoon vaikka keskellä matkaa. Hottentotit kun eivät ymmärrä CAN-väylätekniikasta enempää kuin sika tuulimyllystä.
        http://www.esaimaa.fi/Online/2015/04/05/Afrikka nielee vielä romuautoja/20151271/4


    • Aja.kamelilla

      "yleensä vain Toyota kelpaa Afrikan vientiin eikä eurooppalaiset merkit"

      Oletteko yhtään ajatelleet näiden juttujen logiikkaa? Tässä puhutaan kalustosta jotka eivät kelpaa enää eurooppalaiseen tieliikenteeseen Pohjois-Karjalaa lukuunottamatta.
      Asiahan menee oikeasti niinpäin että Toyota on auto joka ei kelpaa uutena Eurooppaan. Kun ne muutamat Tojot on ajettu loppuun Euroopassa niin osa niistä rahdataan Afrikkaan. Kiva afrikkalaisille mutta mulla ei ole mitään mielenkiintoa koskea tuollaisiin patarautavehkeisiin. Varsinkin nen menevät liikennekelvottomaksi suomalaisen standardin mukaan pienemmällä ajolla kuin autot keskimäärin.
      Paljon mieluummin ostan nykyaikaista tekniikkaa volkkarilla ja ajan sillä pidempään kuin vanhanaikaisella tojolla, Huoltojakin tulee puolet vähemmän.

      • JoVuodesta1973

        Juu ja pajalla asioit usein. Corollan kohdalla vain edulliset huollot ja matka jatkuu mukavasti ja varmasti, se on suosion salaisuus. Tuollainen 250 000 ajettu Corolla on taatusti varmempi peli kuin uusi euroräppänä! Sanokoot maksetut toimittajat mitä tahansa, niin kyllä Toyota-kansa tietää totuuden.


      • vaiturhaankoKiertää
        JoVuodesta1973 kirjoitti:

        Juu ja pajalla asioit usein. Corollan kohdalla vain edulliset huollot ja matka jatkuu mukavasti ja varmasti, se on suosion salaisuus. Tuollainen 250 000 ajettu Corolla on taatusti varmempi peli kuin uusi euroräppänä! Sanokoot maksetut toimittajat mitä tahansa, niin kyllä Toyota-kansa tietää totuuden.

        Pitäähän Tojotan kestää. Sellaisella takaisinkutsujen määrällä. Luulisi, että niillä on edes joku vika saatu korjattua


    • saunan.taakse

      Näin romutat autosi oikein.

      http://www.autokierratys.fi/

      Peräkylien teroilla on tapana jättää vanhat tojot mätänemään saunan taakse ja odottaa että joku zambo-diileri tulisi tekemään veretseisauttavan tarjouksen käteisellä. Tekniikka pelaa viimeisen päälle, korissa ehkä pientä laittamista Kempin pikaliimalla.

      • RasCOSMOS

        Komea on uusi Corolla, ei voi muuta todeta. Ja laatu on timanttia, ei ole murheita, jos tuon ottaa. Minusta se riittää kun kilpailijat ei pääse lähellekään kestävyydessä.


      • Das.vilppi

        Aika typerää länkytystä Toyotan kelpaamisesta Afrikkaan. Tässä ei nyt vaan kaikki natsaa. Kysymys kuuluukin: Miksi sinne ei kelpaa vanhat vokkelot? Eihän niissä ole mitään can-väyläsähköjä. Petterit täällä suu vaahdossa paasaavat Toyotan helposta korjattavuudesta ja ja ties mistä ominaisuuksista. Miksi se VW on tehty vaikeasti korjattavaksi ja vikaherkäksi niinkuin rapeat ranskalaisetkin? Onko se suurikin etu kuluttajalle? Vai onko ne tarkoitettukin vain marmoritiskirahastukseen? Miksi juuri Toyota säilyttää parhaiten arvonsa tutkitusti? Siksikö että "menevät liikennekelvottomiksi suomalaisen standardin mukaan pienemmällä ajolla." Toyota kelpaa vielä wanhanakin kaikkialle maailmassa, kun vokkelo ei uutenakaan kelvannut jenkeille ja konserni joutui nöyryytettynä ostamaan satoja tuhansia huijarilaatuista rakkinettaan takaisin. Oli siinä konsernilla oikein varsinainen amerikkalainen unelma kaikkinen sanktioineen ja korvauksineen, josta ei loppua ole vieläkään nähty.


      • Pinokkio.se.jaksaa
        Das.vilppi kirjoitti:

        Aika typerää länkytystä Toyotan kelpaamisesta Afrikkaan. Tässä ei nyt vaan kaikki natsaa. Kysymys kuuluukin: Miksi sinne ei kelpaa vanhat vokkelot? Eihän niissä ole mitään can-väyläsähköjä. Petterit täällä suu vaahdossa paasaavat Toyotan helposta korjattavuudesta ja ja ties mistä ominaisuuksista. Miksi se VW on tehty vaikeasti korjattavaksi ja vikaherkäksi niinkuin rapeat ranskalaisetkin? Onko se suurikin etu kuluttajalle? Vai onko ne tarkoitettukin vain marmoritiskirahastukseen? Miksi juuri Toyota säilyttää parhaiten arvonsa tutkitusti? Siksikö että "menevät liikennekelvottomiksi suomalaisen standardin mukaan pienemmällä ajolla." Toyota kelpaa vielä wanhanakin kaikkialle maailmassa, kun vokkelo ei uutenakaan kelvannut jenkeille ja konserni joutui nöyryytettynä ostamaan satoja tuhansia huijarilaatuista rakkinettaan takaisin. Oli siinä konsernilla oikein varsinainen amerikkalainen unelma kaikkinen sanktioineen ja korvauksineen, josta ei loppua ole vieläkään nähty.

        Eikö Pinokkio ymmärrä, että Tojo kelpaa Afrikkaan yksinkertaisen tekniikan vuoksi. Ja todella vähän niitä sinne viedäänkin, vain muutama sata vuodessa kun käytettyjä autoja tuodaan Euroopasta Suomeen parikymmentätuhatta vuosittain.

        A-katsastuksen tilasto on lahjomaton, Toyota kestää kilometrejä keskivertoa huonommin vaikka sitä huolletaan kaksi kertaa useammin kuin kunnollisia autoja.


      • Euroopasta_lähtee
        Pinokkio.se.jaksaa kirjoitti:

        Eikö Pinokkio ymmärrä, että Tojo kelpaa Afrikkaan yksinkertaisen tekniikan vuoksi. Ja todella vähän niitä sinne viedäänkin, vain muutama sata vuodessa kun käytettyjä autoja tuodaan Euroopasta Suomeen parikymmentätuhatta vuosittain.

        A-katsastuksen tilasto on lahjomaton, Toyota kestää kilometrejä keskivertoa huonommin vaikka sitä huolletaan kaksi kertaa useammin kuin kunnollisia autoja.

        parin viikon välein autojenkuljetuskäyttöön tehty laiva sisuksissaan tuhansia autoja, pääasiassa Toyotaa ja muita japanilaisia. Volkswagenilta ei kelpaa kuin korkeintaan 90-luvun tekniikalla tehdyt autot, esim Golf III ja vastaavat. Uudemmat Volkswagenit eivät toimi eivätkä kestä Afrikan kovia olosuhteita kuten japanilaiset. Joukossa on aina silloin tällöin myös vanhoja Mersuja kyläpäälliköille ja muille merkkimiehille jotka ovat tarkkoja statuksestaan. Olen nähnyt aiheeseen liittyvän saksalaisen tunnin dokumentin joten oikeasti tiedän jotain aiheesta.


      • silppuriin
        Euroopasta_lähtee kirjoitti:

        parin viikon välein autojenkuljetuskäyttöön tehty laiva sisuksissaan tuhansia autoja, pääasiassa Toyotaa ja muita japanilaisia. Volkswagenilta ei kelpaa kuin korkeintaan 90-luvun tekniikalla tehdyt autot, esim Golf III ja vastaavat. Uudemmat Volkswagenit eivät toimi eivätkä kestä Afrikan kovia olosuhteita kuten japanilaiset. Joukossa on aina silloin tällöin myös vanhoja Mersuja kyläpäälliköille ja muille merkkimiehille jotka ovat tarkkoja statuksestaan. Olen nähnyt aiheeseen liittyvän saksalaisen tunnin dokumentin joten oikeasti tiedän jotain aiheesta.

        Suomen tullin tilastojen mukaan autoja viedään Afrikkaan vain muutama sata vuodessa. Ei niitten kuskaamiseen mitään erikoislaivoja kahden viikon välein tarvita kun kaikki mahtuu yhteen laivaankin.
        Tuollaisilla aivokikkareilla teette itsenne naurunalaisiksi!
        Tässä vähän faktaa näitten paskanjauhajien vastapainoksi:
        http://www.esaimaa.fi/Online/2015/04/05/Afrikka nielee vielä romuautoja/20151271/4


      • zambomaa

        Tämä Afrikka-papukaija on joku höpsähtänyt seniili joka toistelee kiikkustuolistaan samoja mukahauskoja juttuja uudestaan ja uudestaan koetellen muun suvun kärsivällisyyttä.
        En kyllä oikein ymmärrä mikä meriitti se on autolle että romutuksen sijaan se vietäisiin Afrikkaan. Tieliikenteeseen kelpaamaton romu joka tapauksessa.
        Onhan yksinkertaisuus tietysti hyve, mutta kyse on 20-vuotta sitten valmistetuista malleista joita ei ole ollut saatavilla kaupasta enää pitkään aikaan.
        Ehkä jollakulla on ilo tuntea veljeyttä etelänpoikien kanssa ajellessaan tuollaisella vanhalla romulla täällä Suomessa. Jos tulee tumma kaveri viereen istumaan Essonbaarissa niin on ainakin yhteinen puheenaihe kun keskustelee miten vanhan uupuneen Carinan saa uudestaan liikkeelle pätkällä rautalankaa ja jeesusteipillä.


    • erkkii

      En ole toyota fani, mutta

      Ihmettelen miten toimittaja on saanut tuon vaihteiston nykimään.
      Manuaalivaihteisto kyllä nykii ja rytkyttää, koska on huonosti valmistettu. Toleranssit ovat kuin Venäjällä.

      Vai onko toimittajaa koko ajan pelottanut ja kenki vipattanut? Onko ollut edes selvin päin, tulee epäilys?

      • Kyllänaurattaa

        Tuon jutun kun lukee, niin kyllä naurattaa! Ennakkoasenne on niin selvä eli Toyotaa pitää moittia ja oikein tekemällä löytää moitittavaa.
        Oikeasti auto on erinomaisen tuote, jossa ei ole mitään heikkoja puolia, kilpailijat sen sijaan ovat järjestään jossakin kohdassa huonompia.
        Tilava ja mukava matka-auto erinomaisilla varusteilla, plussana Toyotan tapaan huippuluokan viimeistely ja materiaalit sekä tyylikäs muotoilu.


      • Kuluttajakuningas

        Ottamatta mtään kantaa ko. Toyotamallin ajettavuudesta ja muistakaan ominaisuuksista, kun en ole sellaisella ajanut, mutta minuakin ihmetytti tuo väite portattoman cvt-vaihteiston "nykimisestä". Itselläni on kymmenien vuosien kokemus erityyppisistä automaattilaatikoista, enkä cvt-vaihteistossa ole huomannut mitään nykimistä millään nopeudella toisin kuin dsg:llä ja vanhoissa momentimuunninvaihteistoissa. Momentinmuunninvaihteistoissa nykiminen usein loppuu öljyt vaihtamalla, mutta dsg:ssä se on ominaisuus. Useissa koeajoissa Toyotan portaatonta vaihteistoa on kehuttu jouhevaksi ja mukavaksi, johon on helppo yhtyä. Kestävyys ja huolettomuuskin alkaa olla jo käsite. Koko jutussa kyllä on aistittavissa jonkinlainen ennakkoasenne ja kielteinen suhtautuminen Corollaan. Siksi juurikin kaiken karvaiset "koeajot" ovat juurikin sellaisia, joihin tulee suhtautua varsin kriittisesti. Rahalla pystytään ostamaan juurikin tämän tapaisia "palveluksia" niin paljon kuin siihen on varaa ja haluja. Paras tuntuma on itse tehty tarpeeeksi pitkä koeajo ja tutustuminen. Nykyään tieto luotettavuudesta ja kestävyydestä kulkee kulovalkean tavoin, vaikka jotkut merkit kuvittelevat salailulla ja huijaamalla onnistuvansa.


      • Toyotall
        Kuluttajakuningas kirjoitti:

        Ottamatta mtään kantaa ko. Toyotamallin ajettavuudesta ja muistakaan ominaisuuksista, kun en ole sellaisella ajanut, mutta minuakin ihmetytti tuo väite portattoman cvt-vaihteiston "nykimisestä". Itselläni on kymmenien vuosien kokemus erityyppisistä automaattilaatikoista, enkä cvt-vaihteistossa ole huomannut mitään nykimistä millään nopeudella toisin kuin dsg:llä ja vanhoissa momentimuunninvaihteistoissa. Momentinmuunninvaihteistoissa nykiminen usein loppuu öljyt vaihtamalla, mutta dsg:ssä se on ominaisuus. Useissa koeajoissa Toyotan portaatonta vaihteistoa on kehuttu jouhevaksi ja mukavaksi, johon on helppo yhtyä. Kestävyys ja huolettomuuskin alkaa olla jo käsite. Koko jutussa kyllä on aistittavissa jonkinlainen ennakkoasenne ja kielteinen suhtautuminen Corollaan. Siksi juurikin kaiken karvaiset "koeajot" ovat juurikin sellaisia, joihin tulee suhtautua varsin kriittisesti. Rahalla pystytään ostamaan juurikin tämän tapaisia "palveluksia" niin paljon kuin siihen on varaa ja haluja. Paras tuntuma on itse tehty tarpeeeksi pitkä koeajo ja tutustuminen. Nykyään tieto luotettavuudesta ja kestävyydestä kulkee kulovalkean tavoin, vaikka jotkut merkit kuvittelevat salailulla ja huijaamalla onnistuvansa.

        Cvt toiminnassa. (ei tarvitse välttämättä itse kokeilla)

        https://www.youtube.com/watch?v=6CqYulqovWo

        https://www.youtube.com/watch?v=LgYXfqdokQ4

        https://www.youtube.com/watch?v=pSbGS2AtOnY

        https://www.youtube.com/watch?v=HnL87mwgnCY


    • Afa.Gafa

      Toyota Plus -lehdessä uudesta Corollasta ei löydetty mitään moottori-lehden mainitsemista huonoista puolista. Toyota Plus on sentään Toyotiin keskittynyt lehti

      • ylistystäPelkkää

        Toyon asiakaslehtikin ihan vain kehuvilla linjoilla.


    • HaastajaCorolla

      Corollan kohdalla pitäis muistaa, että sillä ei oikein enää ole kilpailijoita tavisluokan perheautoissa. Astra sedania ei ole, Jetta poistuu ja Focus Sedan taitaa olla vain hinnastossa muttei myynnissä. No Mazdan 3 ja Civic ovat, mutta selkeästi kevyemmän luokan autoalan nämä on, kun Corolla taas on lähinnä kilpakumppani A3 Sedanille ja Mesen Cla:lle. Siihen suuntaan viittaa runsas varustelu ja myös hinnoittelu.

      • Suupielet_korvissa

        >Corolla taas on lähinnä kilpakumppani A3 Sedanille ja Mesen Cla:lle.

        Se on tuo huumorin kukka maailman kaunehin kukka...


      • Tuhnis

        Kyllä näin on. Audi- ja mersumiehet eivät kusekaan co-rollaattorin suuntaan. Niiden startissakin on enemmän voimaa kuin corollassa.


      • Rolla2015

        Voivoi kyllä Toyotaa arvostaa meseukotkin, kestäviä autoja molemmat. Nykyinen Corolla on huippupirssi, ei mikään ahdas pikkukinneri niinkuin 20 vuotta sitten. Mielikuvat vaatisivat vähän päivitystä, koeajossa kyllä huomaisi, miten Corolla on soiva peli vähän vaativammallekin kuskille.


      • Lauantaimakkara

        Tämähän menee täysin huumoriketjuksi. Corollassa on janoinen mutta puhditon kone ja meteliä on paljon enemmän kuin menoa. Yli 11 sekuntia nollasta sataan on ok co-rollaattorin vakio-seniileille, mutta että "vaativalle kuskille". Jollakin tavalla sen ymmärtäisi jos kyseessä olisi joku 15 tonnin halpis, mutta tuon hintaluokan autossa tuollainen tussukka on suoraa vittuilua.
        Tahatonta huumoria on taas ilmassa runsain mitoin.


      • kuin.purkka.tukasta

        Minun Transporterisa on 50-kilovattinen turbokone. Kyllä lähtee! Sataseen rientää alle puolen minuutin, jos yksin ajelen ilman kuormaa. Onhan siinä turbo !


      • Toyotall
        Lauantaimakkara kirjoitti:

        Tämähän menee täysin huumoriketjuksi. Corollassa on janoinen mutta puhditon kone ja meteliä on paljon enemmän kuin menoa. Yli 11 sekuntia nollasta sataan on ok co-rollaattorin vakio-seniileille, mutta että "vaativalle kuskille". Jollakin tavalla sen ymmärtäisi jos kyseessä olisi joku 15 tonnin halpis, mutta tuon hintaluokan autossa tuollainen tussukka on suoraa vittuilua.
        Tahatonta huumoria on taas ilmassa runsain mitoin.

        Makkaranmitalla paremmaksi:

        https://www.youtube.com/watch?v=2i3mXBJNb0s


      • Toyotall

    • 2.4STW__

      Pisti myös silmään Moottorilehden aika tyly linja. Asiat mitkä on ihana samanlaisia tai jopa paremmin kuin vaikkapa Golfissa oli haukuttuna. Liekö testaaja verrannut mielessään 60ke Bemariin 20ke Corollaa? Ei ihme että eroa löytyy.

      Sen mitä kävin istahtamassa Corollassa niin Paljon hienostuneempi se oli kuin edelliset mallit. Silti se sama ongelma.: Oi, miksi siihen rattiin ei saa säätöä joka toisi ratin lähemmäksi. Muuten tuossa pelissä olisi ainessa monelle perheelle mutta tuollaisenaan se käy vain pikkuihmisille.

      Moottoripuoli voisi myös olla vähän tukevampi mutta sehän on business strateginen valinta. Tärkeintä on olla niitä koneita mitkä kuitenkin eniten myy.
      Itse kaipaisin vähän enemmän voimaa. Corollaan sopisi joku 2L bensakone 170hp teholla ja vaikka CVT mutta välitettynä fiksumnin kuin Aveissa joissa kokonaisvälitys on 30% liian pitkä.

      • Lähiökuski

        On kyllä ihmeellistä miten sitä tehoa ja kiihkeää kiihtyvyyttä jotkut kaipaavat. Ruuhkassa ajellaan, pienillä nopeuksilla ja 30 vuotta sitten Corollan kiihtyvyyttä olisi ihailtu. Miksi ihmeessä tänä päivänä auton pitäisi olla kovasti kiihtyvä? Ei ole taatusti nopeudet kasvaneet liikenteessä ja hyvin ehtii vaikka kiihtyisi nollasta sataan 15 sekunnissa.


      • samalla.logiikalla
        Lähiökuski kirjoitti:

        On kyllä ihmeellistä miten sitä tehoa ja kiihkeää kiihtyvyyttä jotkut kaipaavat. Ruuhkassa ajellaan, pienillä nopeuksilla ja 30 vuotta sitten Corollan kiihtyvyyttä olisi ihailtu. Miksi ihmeessä tänä päivänä auton pitäisi olla kovasti kiihtyvä? Ei ole taatusti nopeudet kasvaneet liikenteessä ja hyvin ehtii vaikka kiihtyisi nollasta sataan 15 sekunnissa.

        Miksi ihmiset ostavat ruuhkissa mateluun 5 hengen autoja vaikka ajelevat yksin.


      • No_siksi
        Lähiökuski kirjoitti:

        On kyllä ihmeellistä miten sitä tehoa ja kiihkeää kiihtyvyyttä jotkut kaipaavat. Ruuhkassa ajellaan, pienillä nopeuksilla ja 30 vuotta sitten Corollan kiihtyvyyttä olisi ihailtu. Miksi ihmeessä tänä päivänä auton pitäisi olla kovasti kiihtyvä? Ei ole taatusti nopeudet kasvaneet liikenteessä ja hyvin ehtii vaikka kiihtyisi nollasta sataan 15 sekunnissa.

        pitäisi kiihtyä kun nuo kommentoijat ovat vielä pikkupoikia ja Toyota-trollipoju noin 30 vuotias ja vähän vajaa, tiedättehän.


    • Törkeä.ylihinta

      "Liekö testaaja verrannut mielessään 60ke Bemariin 20ke Corollaa?"

      "Koeajettu versio edustaa hinnaston toista ääripäätä. Siitä on maksettava lähes 30 000 euroa."

      Kahdenkympin autona tuollainen vielä menisi, mutta corollan hintalapussa lukee kolgytdonaa.

      • johdonmukaisuus

        Jos on halpis niin pitäisi pysyä halpiksen hijntaisena.


    • Toyota.kallis.ajaa

      "Ei ole taatusti nopeudet kasvaneet liikenteessä ja hyvin ehtii vaikka kiihtyisi nollasta sataan 15 sekunnissa."

      Toki ehtii. Enemmän on kysymys siitä että miksi Tojo kehtaa pyytää 30k euroa autosta jonka suorituskyky ja kulutus on 20 vuoden takaa.
      Kymppitonnia halvemmalla löytyy paljon nykyaikaisempia autoja.

      • Aina_Corollamies

        30 000 euron hinnalla saa huippukestävän Corollan, jos se on jostakin kallista, niin ostakoon sitten jonkun halvemman ja kärsiköön huonosta laadusta. Se nyt on niin, että laadusta joutuu maksamaan enemmän, halvalla ei hyvää saa ja köyhällä ei ole varaa huonoon laatuun.
        Eikä se ostohinta kirpaise, kun tietää ylläpidon olevan edullista vielä vanhempana ja paljon ajettuna. Siellä ne säästöt syntyvät. Corollan edullisuus näkyy takuuajan jälkeen, siinä kun ei tule niitä vikoja kuten muissa.


      • Ihmetyttää.vaan
        Aina_Corollamies kirjoitti:

        30 000 euron hinnalla saa huippukestävän Corollan, jos se on jostakin kallista, niin ostakoon sitten jonkun halvemman ja kärsiköön huonosta laadusta. Se nyt on niin, että laadusta joutuu maksamaan enemmän, halvalla ei hyvää saa ja köyhällä ei ole varaa huonoon laatuun.
        Eikä se ostohinta kirpaise, kun tietää ylläpidon olevan edullista vielä vanhempana ja paljon ajettuna. Siellä ne säästöt syntyvät. Corollan edullisuus näkyy takuuajan jälkeen, siinä kun ei tule niitä vikoja kuten muissa.

        Vikoja ei kuulemma ole mutta takaisinkutsuja sataa yhtenään.


      • tojoperse

        30 kiloeuroa on hirveä hinta itäautosta, jonka ostamiseen ainoa perustelu on essonvaarien luotto. Mikä saavutettiin sillä, että kekkoslovakian aikaan näitä itäautoja myytiin halvalla. Eihän ne kummoisia ajettavia oleet silloinkaan ja varustelu oli karvalakki, ei kierroslukumittaria, ei sähköikkunoita, ei ilmastointia... Näitä silloin kehuttiin siitä, ettei ole sähkövikoja. Mitenpä niitä olisikaan voinut olla, kun ei ollut muita sähkölaitteita kuin ajovalot ja tuulilasinpyyhkimet!

        Nykyään vastaavaa autoa myydään Dacian merkillä. Tojopapat sitä kovin kavahtaa. Sehän on halpa! Toyopet on pappojen mielestä nykyään premiumia. Siksi siedetään kallis hinta ja "premiumiin kuuluvina" kalliit viat. Kuten dieselmoottorien 130 tkm elinikä!

        Vaan eihän pokemonin irvistys ole premiumia nähnytkään. Ajo-ominaisuudet laahaa 10 vuotta ja moottoritekniikka 20 vuotta muiden perässä! Muotoilu oli ennen sellaista huomaamatonta ja anteeksipyytävää. Nyt lisätään kaikenmaailman pokkausta ja "kiinnostavaa" yksityiskohtaa. Sisällä erilaiset (halvat) materiaalit lyövät toisiaan korville. Minkäänlaista harmoniaa ei ole, vaan sekamelska on ruma kuin petolinnun perse.


      • JohanOnTUUBAA

        No haloo, Kekkosen aika päättyi 1981, jos tojolla ei ollut ilmastointia silloin niin ei kyllä muillakaan! Japsit tuli tunnetuksi siitä että just niissä oli varusteet ja eurokinnereissä ei. Että se siitä.
        Dacia on Rellun halpismerkki ja ei mikään vertailukohta tojolle ikinä. Mieti nyt ruostuva ja sähkövikainen Renu ja siitä vielä roimasti huononnettu Dacia! Tojo on premiumia laadultaan, se on saletti vaikka Corollan osalta.


      • vanhasta.muistista
        Aina_Corollamies kirjoitti:

        30 000 euron hinnalla saa huippukestävän Corollan, jos se on jostakin kallista, niin ostakoon sitten jonkun halvemman ja kärsiköön huonosta laadusta. Se nyt on niin, että laadusta joutuu maksamaan enemmän, halvalla ei hyvää saa ja köyhällä ei ole varaa huonoon laatuun.
        Eikä se ostohinta kirpaise, kun tietää ylläpidon olevan edullista vielä vanhempana ja paljon ajettuna. Siellä ne säästöt syntyvät. Corollan edullisuus näkyy takuuajan jälkeen, siinä kun ei tule niitä vikoja kuten muissa.

        "Corollan edullisuus näkyy takuuajan jälkeen, siinä kun ei tule niitä vikoja kuten muissa."
        Tässä näemme toyota-miehen laskukaavan ja itsensäkusetuksen mestarinäytteen. Ylihintaiset Tojot saadaan näyttämään hyvältä vaihtoehdolta kun muiden hintaan lisätään "pakolliset korjauskulut". Hah,
        Olen ajanut usealla erimerkkisellä autolla nyt yli 30 vuotta ja korjauksiin on mennyt rahaa noin 300-400 euroa.
        Kalliimmaksi olisi tullut kiikuttaa tojoa huoltoon vähänväliä.
        Mutta antaa näiden papparaisten olla autuaita uskossaan. Tojo oli jossain 80-90 luvulla aivan kilpailykykyinen auto. Jotkut elävät vielä niillä lämmöillä.


      • FaktaaPukkaa
        JohanOnTUUBAA kirjoitti:

        No haloo, Kekkosen aika päättyi 1981, jos tojolla ei ollut ilmastointia silloin niin ei kyllä muillakaan! Japsit tuli tunnetuksi siitä että just niissä oli varusteet ja eurokinnereissä ei. Että se siitä.
        Dacia on Rellun halpismerkki ja ei mikään vertailukohta tojolle ikinä. Mieti nyt ruostuva ja sähkövikainen Renu ja siitä vielä roimasti huononnettu Dacia! Tojo on premiumia laadultaan, se on saletti vaikka Corollan osalta.

        Sattuu kyllä olemaan niin, että Renault ei ruostu mutta Tojo ruostuu. Dacia Duster muuten voitti Tojo RAV4:n vertailutestissä.

        Tojon kilpailijoita ovat KIA ja Hyundai.


      • Norust

        Corolla ruostui joskus 70-luvulla, ei enää sen jälkeen, nykyään parhaita ruostetta vastustamaan.


      • RuosteetSuojassa
        Norust kirjoitti:

        Corolla ruostui joskus 70-luvulla, ei enää sen jälkeen, nykyään parhaita ruostetta vastustamaan.

        Tutkimusten mukaan Corolla on yksi ruostuvimmista autoista.


      • Toyota-palstan
        vanhasta.muistista kirjoitti:

        "Corollan edullisuus näkyy takuuajan jälkeen, siinä kun ei tule niitä vikoja kuten muissa."
        Tässä näemme toyota-miehen laskukaavan ja itsensäkusetuksen mestarinäytteen. Ylihintaiset Tojot saadaan näyttämään hyvältä vaihtoehdolta kun muiden hintaan lisätään "pakolliset korjauskulut". Hah,
        Olen ajanut usealla erimerkkisellä autolla nyt yli 30 vuotta ja korjauksiin on mennyt rahaa noin 300-400 euroa.
        Kalliimmaksi olisi tullut kiikuttaa tojoa huoltoon vähänväliä.
        Mutta antaa näiden papparaisten olla autuaita uskossaan. Tojo oli jossain 80-90 luvulla aivan kilpailykykyinen auto. Jotkut elävät vielä niillä lämmöillä.

        trollipoju oksentelee pahaa oloaan, tällä kertaa "kokeneena" autoilijana. Se ressukka ei tiedä, mikä sitä vielä odottaa.


      • katkokäyntinen
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipoju oksentelee pahaa oloaan, tällä kertaa "kokeneena" autoilijana. Se ressukka ei tiedä, mikä sitä vielä odottaa.

        Tojota siis julkisti "uuden" Corollan. Tuhnulla vaparikoneella. Testissä nykii. Kone tai vaihteisto.


    • Surkeaa.sakkia

      Co-rollaattorin parhaat puolet:
      Toyota oli hyvin varusteltu joskus aikanaan
      Muut autot rikkoontuvat koko ajan
      Toyota ei ruostu enää niinkuin ennen
      Toyota menee katsastuksesta läpi

      Onneksi mulla ei ole tuollaista elämää.

      • Niin-eihän

        sinulla ole mitään muutakaan elämää palstalla trollauksen lisäksi, Toyota-palstalla trollaava paskahousu. Toisaalta kovaa hommaahan se on päivystää 18 tuntia vuorokaudessa.


      • paja_kutsuu
        Niin-eihän kirjoitti:

        sinulla ole mitään muutakaan elämää palstalla trollauksen lisäksi, Toyota-palstalla trollaava paskahousu. Toisaalta kovaa hommaahan se on päivystää 18 tuntia vuorokaudessa.

        Harmittahan se, jos Tojotasi on kuitenkin rikki.


    • Tyytyväinen_rollisti31

      Kyllä Corolla saa minulta pisteet, on vaan hyvä, että löytyy tuo ilman turboa oleva kone. Ne kun kestävät varmasti ja kierroksilla saa sitä tehoa, jos sitä kaipaa.
      Ja kun tilaa, varusteita ja tyylikäs klassinen muoto, niin mitäs muuta voisi toivoa?
      Moottori-lehti saa kirjoittaa mitä tykkää, helppo se on toimittajan etsiä heikkouksia, mutta jos omalla rahalla auton ostaa, niin silloin se kestävyys ja ajamisen edullisuus ratkaisee ja siinä Toyota on kyllä paljon ylitse muiden.

      • oiujoilkjuhloij

        "Kyllä Corolla saa minulta pisteet, on vaan hyvä, että löytyy tuo ilman turboa oleva kone. Ne kun kestävät varmasti"

        Varmasti kuin D4D?

        Ja eikös Tojotalla ollut ihan hiljattain 1.8-litrainen bensakonekin, joka "viihdytti" omistajiaan? Että varmasti ja "varmasti".


    • Selkeästi.kalliimpi

      "mutta jos omalla rahalla auton ostaa, niin silloin se kestävyys ja ajamisen edullisuus ratkaisee ja siinä Toyota on kyllä paljon ylitse muiden."
      Ainoastaan tojovaarien mielikuvituksessa. Kaikissa vertailuissa vaparitojon käyttökustannukset on mitattu korkeammaksi kuin kilpailijoiden. Hyvin loogista koska vanha tekniikka on janoista ja vaatii tuplamäärän huoltoa.
      Ymmärtäähän lopputuloksen tyhmempikin.
      Pappojen mielikuvat halvoista käyttökuluista perustuvat hyvin vähäisiin ajokilometreihin vuodessa. Kun ajaa 30tkm vuodessa niin vaparitojo on täysin nono.

      • Kun_ajaa

        30 tkm vuodessa niin Vokkelon jakopää ja dsg vaihdetaan jokaisen vuosihuollon yhteydessä. Muutaman vuoden ikäisestä korjataan maalivauriot etulokasuojien alareunasta, takalokasuojien kaarista ja tavaratilan kannesta VW-merkin ympäriltä.


      • miksi.jaksatte.sössöttää
        Kun_ajaa kirjoitti:

        30 tkm vuodessa niin Vokkelon jakopää ja dsg vaihdetaan jokaisen vuosihuollon yhteydessä. Muutaman vuoden ikäisestä korjataan maalivauriot etulokasuojien alareunasta, takalokasuojien kaarista ja tavaratilan kannesta VW-merkin ympäriltä.

        Yli kaksikymmentä vuotta volkkareilla ajaneena tähänmennessä korjauskulut nolla euroa. Kaksi viimeisentä ovat olleet TSI-Golfeja.
        Voit arvata kuinka asiantuntevana pidän tuollaisia kommentteja.


      • Kyllä_me_nyt
        miksi.jaksatte.sössöttää kirjoitti:

        Yli kaksikymmentä vuotta volkkareilla ajaneena tähänmennessä korjauskulut nolla euroa. Kaksi viimeisentä ovat olleet TSI-Golfeja.
        Voit arvata kuinka asiantuntevana pidän tuollaisia kommentteja.

        kaikki uskommekin tämän puolustuksesi, Toyota-palstan trollipoju. Mikä sivupersoonistasi tämän lausunnon kirjoitti?


    • laguna2ajossa

      Korealaiset kilpailee nykyään toyotan kanssa ja menevät edelle. Dacia duster voittaa ajossa minkä tahansa tojotan. Sen kompastuskivi on ettei saa automaattina. On kestävää, uutta renaultin tekniikkaa.
      Kaverilla on corolla. Ei oo ollu yhtään vikaa. On kuulemma parempi ajaa kuin edellinen nissan.
      Corolla on joitain tuhansia ylihinnoiteltu. Kannattaa ostaa astra. Saa 200hp mallin corollan huippuversion hinnalla. Taatusti parempi mutta ei niin huoleton.

      • Hasa68

        Fiksu kaveri sinulla, Corolla on auto ilman vikoja ja sen nyt vain moni tietää ennestään. Viatomuudesta voi ihan hyvin maksaa jonkun tonnin ekstraa, sen säästää hyvinkin myöhemmin, kun muissa tulee kalliit viat vastaan plus se mielenrauha ei ole pikkujuttu ollenkaan, mulle ainakin pahuksen tärkeää tietää,että matka ei katkea.


      • aja.loppuun
        Hasa68 kirjoitti:

        Fiksu kaveri sinulla, Corolla on auto ilman vikoja ja sen nyt vain moni tietää ennestään. Viatomuudesta voi ihan hyvin maksaa jonkun tonnin ekstraa, sen säästää hyvinkin myöhemmin, kun muissa tulee kalliit viat vastaan plus se mielenrauha ei ole pikkujuttu ollenkaan, mulle ainakin pahuksen tärkeää tietää,että matka ei katkea.

        terot ovat ainoa ihmislaji jotka edes ajattelevat matkan katkeamista. Vähän hysteerisen oloista porukkaa. Taitaa olla kulkupelit sellaista vuosikertaa että joutuu tuollaisia asioita miettimään. Älä huoli, soita Gambiaan kun oma rottelo ei kelpaa edes jobbarille. Parin mäyräkoiran verran käteistä irtoaa vanhasta pelistä helposti.


      • ainaistaTushkaa
        aja.loppuun kirjoitti:

        terot ovat ainoa ihmislaji jotka edes ajattelevat matkan katkeamista. Vähän hysteerisen oloista porukkaa. Taitaa olla kulkupelit sellaista vuosikertaa että joutuu tuollaisia asioita miettimään. Älä huoli, soita Gambiaan kun oma rottelo ei kelpaa edes jobbarille. Parin mäyräkoiran verran käteistä irtoaa vanhasta pelistä helposti.

        Tojoteron mielestä aina epäreilua, jos Tojota ottaa testissä pataansa. Eli Tero kokee periaatteessa maailman alati epäreiluna.


      • eiLatoaEiTojotaa
        ainaistaTushkaa kirjoitti:

        Tojoteron mielestä aina epäreilua, jos Tojota ottaa testissä pataansa. Eli Tero kokee periaatteessa maailman alati epäreiluna.

        Mahtaako tulla enää teroja samaan tahtiin kuin ennen. Maaseudulta väki vähenee ja tanssilavoja suljetaan. Eivät laita lavan takana sattumateroja alkuun kuten ennen.


    • testilimbot

      "Uusin Moottori-lehti ajoi juuri uudistuneen Corollan juhlamallin, auton, jonka maine laadukkaana premium-merkkien haastajana on kaikkialla maailmassa tunnettu ja tunnustettu."

      Kukaan muu kuin tojotauskis ei kuvittele, että mokomakin aasialaishalpis vähääkään hätyyttelisi premiumien asaemia. Ja syy ilmenee juuri tuosta Moottorinkin testistä. Tahtovat tojotat olla sellaisia moninkertaisia testihäviäjiä. Minkäpä sille voi.

      • maaseututyhjenee

        "Tahtovat tojotat olla sellaisia moninkertaisia testihäviäjiä. Minkäpä sille voi. "

        Sille voi sen, että alkaa parantaa laatua. Eikä perusta mainettaan jollekin terolauman kuvitelmalle. Se voipi pettää


    • subjektiisesti_moukka

      "Objektiivisesti asennoitunut Toyota-mies..."

      Viisaampi olla käyttämättä vierasperäisiä sanoja itsensä tehostamiseen jos alkeellinenkin ymmärrys sanojen merkityksestä puuttuu!
      Objektiivisuus tarkoittaa henkilökohtaisesta näkemyksestä tai asenteesta riippumatonta, puolueetonta, tasapuolista, yleispätevää. Objektiivisuus on eräs tieteen tunnusmerkki.

      Oikea sana Toyota_miehen kohdalla on subjektiivisesti!
      Subjektiivisuudella tarkoitetaan ihmisen omakohtaisesta tulkinnasta tai käsityksestä johtuvaa ja usein myös puolueellista näkemystä, viitaten subjektin näkökulmaan. Subjektiivisuuden vastakohta on objektiivisuus.

      • objektiivi

        Sinä olet kova pätemään, varmaan aloittaja kyllä tiesi mitä tarkoitti objektiivisuudella. Koeajajan arvio Corollasta oli selkeästi subjektiivinen.


      • tyhmyys_asuu_teroissa
        objektiivi kirjoitti:

        Sinä olet kova pätemään, varmaan aloittaja kyllä tiesi mitä tarkoitti objektiivisuudella. Koeajajan arvio Corollasta oli selkeästi subjektiivinen.

        "..varmaan aloittaja kyllä tiesi mitä tarkoitti objektiivisuudella."
        No ei varmaan tiennyt, etkä tiennyt sinäkään!


    • Uskokaa_huviksenne

      että tämänkin keskustelun KAIKKI Toyotaa ja niiden omistajia solvaavat kommentit tulevat palstan maksetulta trollipojulta. En jaksanut edes laskea mutta yli 50 niitä on. Nolo juttu mutta toivottavasti Vw/Skoda-maahantuoja maksaa edes jotain tuosta jo pelkästään määrän perusteella. Trollauksen laatu onkin sitten ala-arvoista.

    • turbo-ukko

      "Kierroskoneita ei tietenkään pidetty kauhean kivoina arkiajoon edes silloin 30 vuotta sitten. Nykyautot ovat helposti kolmanneksen painavampia, mikä on vaan lisännyt mopokoneen kanssa ajelun tuskaa entisestään."

      Hyvin kuvaavaa on että Avensiksen tehokkain bensakone antaa vääntöä 196Nm / 4.000 rpm. Passatin pienimmässä koneessa on enemmän vääntöä koko kierroslukualueella 1.500-3.500 rpm. Toistan. Koko tuolla kierrosdlukualueella on enemmän vääntöä kuin tyojon maximivääntö on yhdessä kohtaa ja erittäin korkeilla kierroksilla.
      Voitte asrvata kuinka moni siirtyy turbokoneista takaisin vapareihin kun bensankulutuskin on pienempi.

      • pajatoimija

        Silti se Avensis säilyttää paremmin arvonsa kuin Paskatti. Miksiköhän?
        Mihin sitä työkonemaista vääntöä tarvitaan henkilöautossa, kun on portaaton automaatti? Passatin tsi-koneessa ensin vaihdetaan jakopää ja seuraavaksi turbo, molemmat todennäköisesti ennen kuin ensimmäistäkään sataatuhatta on ajettu.


    • pääkäyttäjä

      Todellakaan ei tarvita sellaista traktorivääntöä, oikea rattimies osaa myös valita oikean vaihteen ja kierrättää konetta jos ei automaattia halua. On se kummallista tuo turbohuuma, mitään oikeaa mitattavaa hyötyä ei ole, mutta haittaa senkin edestä. Corollan kokoisessa autossa tuo 1,6 litrainen on oikein sopiva kone, siitä irtoaa taatusti tehoa sen verran mitä normaalisti tarvitseee ja enemmänkin. Ei voi ymmärttä mihin tarvitaan nopeasti kuluvia turbokoneita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe