Onnistuuko haastattelu Skypen välityksellä?

videopuhelulla

Minulla on lähimpään TE-toimistoon matkaa yli 70 kilometriä. Voinko osallistua tulevaan 3kk-haastatteluun Skypen videopuhelun välityksellä? Minulla ei ole omaa autoa ja lähimmälle bussipysäkille on 14 km. Taksilla minulla ei ole varaa käydä TE-toimistossa.

23

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläLusmuile

      Hidas kävelynopeus on 5km/h. Eli voit kävellä bussipysäkille. Jos olet paksu ja laiska, niin selviydyt siitä kuitenkin kolmessa tunnissa. Voit myös kävellä perille asti, koska olet työtön. Jos lähdet illalla kävelemään, niin olet sopivasti aamuksi perillä. Eli menollesi ei ole mitään estettä.

      • videopuhelulla

        No en minä tuota matkaa jaksa mitenkään kävellä. Ehkä joku 3 kilometriä vielä menee kerralla, mutta 14 km on mahdoton tehtävä joka tapauksessa. Ja voi olla niin huono sääkin, ettei pysty ulkona olemaan.

        Jos TE-toimisto maksaa taksin, niin sitten hyvä. Voisin samalla reissulla käydä kaupassa.


    • Päätä_särkee_sattuu

      Miten olet ajatellut ylipäätänsä työllistyä, jos asut lähes tiettömien taipaleiden takana erakkona ja ilman toimivia kulkuyhteyksiä.
      Miten saat itsellesi ruuat ja elintarvikkeet hankituksi nykytilanteessasi? Joku ratkaisu sinulla täytyy olla, että pääset kaupassa käymään aika ajoin. Sopisiko se sama ratkaisu myös TE toimiston haastattelua varten. Samalla kun käyt kaupassa (Ivalossa?) niin käyt myös TE toimiston haastattelussa. Jookos? Kaksi asiaa samalla kertaa. Naps! Vai onko Mission Impossible eli menee päänuppi ihan kekäleiksi. Avaudu ja kerro tilanteesi, niin voidaan mahdollisesti jopa auttaa sinua eteenpäin.
      BTW! toimivan käytetyn auton saat alle 500 eurolla. Sillä hurautat linkkaripysäkille, jos et uskalalla ajaa Ivaloon saakka. Minä ainakin niin tekisin.
      Ottamatta kantaa 3kk haastelujen järkevyyteen, joka on sitten aivan toinen juttu.

      • videopuhelulla

        No siis naapuriapu toimii meillä. Mutta ei naapuria pidä sotkea tähän asiaan, koska hän on täysin syytön tuohon tulevaan haastattelurumbaan. Eli yhteiskunnan se on hoidettava, koska on myös syyllinen tulevaan ongelmaan.

        Minä pärjään ihan hyvin ilman töitäkin, pakko vaan olla työtön työnhakija, jotta korvaukset tulevat tilille. Täällä syrjässä on edullista asua. Ei minulla ole varaa muuttaa mihinkään.

        Ajokorttia ei ole ja vaikka olisikin, niin ei olisi varaa ylläpitää autoa. Naapurillakin on se autovero kuulemma yli 200 euroa vuodessa.


      • 15846

        Saattais poliisisedällä olla jotain sanomista siihen, jos kortittomana autolla ajelee.


      • Jackpot_kysymys
        videopuhelulla kirjoitti:

        No siis naapuriapu toimii meillä. Mutta ei naapuria pidä sotkea tähän asiaan, koska hän on täysin syytön tuohon tulevaan haastattelurumbaan. Eli yhteiskunnan se on hoidettava, koska on myös syyllinen tulevaan ongelmaan.

        Minä pärjään ihan hyvin ilman töitäkin, pakko vaan olla työtön työnhakija, jotta korvaukset tulevat tilille. Täällä syrjässä on edullista asua. Ei minulla ole varaa muuttaa mihinkään.

        Ajokorttia ei ole ja vaikka olisikin, niin ei olisi varaa ylläpitää autoa. Naapurillakin on se autovero kuulemma yli 200 euroa vuodessa.

        Nyt ollaan asian ytimessä !! Osaatko vastata.
        "Olisiko työpaikan saaminen sinulle se elämän iso "Jackpot" ?
        Juttu, jota kiihkeästi tavoittelet, kun olet TE-toimiston listoilla työnhakijana.

        Lainaus:" Minä pärjään ihan hyvin ilman töitäkin, pakko vaan olla työtön työnhakija, jotta korvaukset tulevat tilille. "


      • 167-176
        15846 kirjoitti:

        Saattais poliisisedällä olla jotain sanomista siihen, jos kortittomana autolla ajelee.

        Ei noin korvessa poliisisetiä näy ikinä. Harvalla siellä kortti on ja selvin päin tuskin monikaan ajaa eikä autoa tarvitse katastaa, tuskin kukaan noita autoverojakaan maksaa.


      • fsfsfsfsffs
        167-176 kirjoitti:

        Ei noin korvessa poliisisetiä näy ikinä. Harvalla siellä kortti on ja selvin päin tuskin monikaan ajaa eikä autoa tarvitse katastaa, tuskin kukaan noita autoverojakaan maksaa.

        Näin se menee. Suomessa ulkomaalaiset hämmästelevät kun poliiseja ei näy yhtään missään, ulkomailla kun niitä norkoilee joka kulmassa.


      • AutotonTyötön

        Ihan vaan pakko lisätä, että vaikka auton saa hankittua 500 Eurolla, niin vakuutukset ja ajoneuvoverot tekevät sen verran vuodessa, ettei työttömällä ole varaa moiseen ylellisyyteen vaan käyttää julkisia tai apostolinkyytiä.


    • hjkoiu

      Älä turhaan oleta pääseväsi niinkin lähelle haastatteluun. Suurin osa haastatteluista ulkoistetaan henkilöstövuokrausyrityksille ja niiden toimipaikat sijaitsevat eri paikkakunnilla kuin TE-toimistot.

      • Selitykset

        Entäs jos tuleekin sellainen kiertävä haastattelija reppuinensa? Soittaapi ovikelloa sovittuna haastattelupäivänä "Plim-Plom". "Onko täällä ketään kotona ?"
        Mitä teet ! Ehtiikö silloin menemään jonnekin verhon taakse piiloon. Sieltä piilostansa kurkkii salaa. Nenänpää näkyy ja ikkunaverho heilahtaa. Voiko selittää jälkeenpäin, että olinhan toki kotona, mutta en ehtinyt ovea avaamaan haastattelijalle vaikka kuinka yritin? Meneekö selitys läpi ?

        Omaan kotiin ei tarvitse toki päästää ketään, mutta jos haastattelija pyytääkin tulemaan haastatteluautoon ( vähän kuin kirjastoauto) pihan ulkopuolelle, niin voiko vedota, että on liian pitkä matka tai että polku on liukas tai että pelkää kummituksia ja kirkkaita valoja tai olin juuri silloin vessassa.


      • videopuhelulla
        Selitykset kirjoitti:

        Entäs jos tuleekin sellainen kiertävä haastattelija reppuinensa? Soittaapi ovikelloa sovittuna haastattelupäivänä "Plim-Plom". "Onko täällä ketään kotona ?"
        Mitä teet ! Ehtiikö silloin menemään jonnekin verhon taakse piiloon. Sieltä piilostansa kurkkii salaa. Nenänpää näkyy ja ikkunaverho heilahtaa. Voiko selittää jälkeenpäin, että olinhan toki kotona, mutta en ehtinyt ovea avaamaan haastattelijalle vaikka kuinka yritin? Meneekö selitys läpi ?

        Omaan kotiin ei tarvitse toki päästää ketään, mutta jos haastattelija pyytääkin tulemaan haastatteluautoon ( vähän kuin kirjastoauto) pihan ulkopuolelle, niin voiko vedota, että on liian pitkä matka tai että polku on liukas tai että pelkää kummituksia ja kirkkaita valoja tai olin juuri silloin vessassa.

        Tuo haastatteluauto kuulostaa ihan hyvältä. Kelirikkoaikaan voi olla vähän hankalampaa tulla, jos ei ole neliveto. Mutta minulle se vaihtoehto kyllä käy enemmän kuin hyvin.

        Vaan Skypen välityksellä saisi haastatella milloin vain. Netti täällä toimii nykyään tosi kivasti.


    • wrreredsd

      Katselin jotain kyselytuntia niin Lindström sivulauseessa mainitsi että tätä asiaa selvitetään että olisiko mahdollista haastatella käyttäen tietotekniikkaa.
      Tosin herää kysymys että mikä lisäarvo sillä kuvalla on kun puhelinkin on keksitty??

      Ei ole siis yksityiskohdat vielä selvillä joten on vain odotettava ja katsottava mitä tuleman pitää.

      • Juttele_robotin_kanssa

        Nytkin TE toimistolta päin tulisi ottaa yhteyksiä "asiakkaisiinsa" . TE toimiston omat sivulla jokaisella työttömällä on merkittynä päivä, jolloin TE toimistolta ottavat yhteyksiä ??. Monasti käy niin etteivät soita vaan siirtävät päivämäärän monta kuukautta eteenpäin vallan omin luvin. TE toimiston suuntaan on asiakkaan hyvin vaikea itse ottaa yhteyttä. Mahdoton kysyä neuvoa yms. nopeasti. Jos nyt saataisin se TE toimiston nykyinenkin palvelu toimimaan niin olisi hyvä. Palvelutaso vain laskee koko ajan. Palvelua ei oikeastansa ole. Ennen oli henkilökohtainen neuvoja "työkkärissä" jolle voi ja saa soittaa. Nyt sellaista ei todellisuudessa enää ole. On vain kasvoton aineeton netti. Kommunikoi sellaisen robotin kanssa järkeviä. No Way !


      • id.tunnistettava

        Kuvalla voidaan varmistaa, että "langan" päässä on oikea asiakas. Muutenhan syntyisi ammattivastaajien ammattikunta, joka pientä korvausta vastaan latelisi haastattelijalle asiakkaan edun mukaiset kommentit.


      • 167-176
        id.tunnistettava kirjoitti:

        Kuvalla voidaan varmistaa, että "langan" päässä on oikea asiakas. Muutenhan syntyisi ammattivastaajien ammattikunta, joka pientä korvausta vastaan latelisi haastattelijalle asiakkaan edun mukaiset kommentit.

        Kuvalla voidaan vain varmistaa ettei vastaaja tai haastattelija ole esim. robotti. Aika tuntemattomia ja tunteettomia taitaa nykyisin olla nuo asiakssuhteet puolin ja toisin.


      • tunnetta.mukaan
        167-176 kirjoitti:

        Kuvalla voidaan vain varmistaa ettei vastaaja tai haastattelija ole esim. robotti. Aika tuntemattomia ja tunteettomia taitaa nykyisin olla nuo asiakssuhteet puolin ja toisin.

        Tuleeko karenssia, jos haastateltava purskahtaa itkuun?


      • 167-176
        tunnetta.mukaan kirjoitti:

        Tuleeko karenssia, jos haastateltava purskahtaa itkuun?

        Ainakaan nykyisen lain mukaan ei pitäisi tulla.
        Haastattelijan itkettämistä kyllä teksi mieli kokeilla xD
        On jo 4 yli vuotta aikaa kun olen ollut viimeksi työkkärin tädin kanssa nokakkain joten oikeestaan jo odotan tuota haastattelua, aika lähellä se itku on joskus tädillä ollut ja lähes aina on joutuneet puolustuskannalle.


      • 167-176

        Ota lääkkeesi sillä vain otettu lääke auttaa.


    • postikyselynä

      Kaikillahan lienee postiosoite? Haastatteluihin saataisiin tehokkuutta toteuttamalla se kyselynä. Monivalintakysymyksiä jotka voidaan skannata ja lukea automaattisesti. Palautuskuori mukaan. Samalla saataisiin Postille sen kaipaamaa lisätyötä.

      • 167-176

        Tuo olisi helpoin ja halvin ratkasu, mutta aina on rahaa riittänyt työttömien kyykytykseen joten eihän noin helppo ja halpa ratkaisu käy. Noihin haastatteluihin on kai varattu 17 miljoonaa, ei tule riittämään. Käytännössä hukkaan heitettyä rahaa joka sentti.


      • miinuskorotapuna
        167-176 kirjoitti:

        Tuo olisi helpoin ja halvin ratkasu, mutta aina on rahaa riittänyt työttömien kyykytykseen joten eihän noin helppo ja halpa ratkaisu käy. Noihin haastatteluihin on kai varattu 17 miljoonaa, ei tule riittämään. Käytännössä hukkaan heitettyä rahaa joka sentti.

        Ei välttämättä hukkaan heitettyä, koska Suomen valtio saa tällä hetkellä lainaa miinuskoroilla. Jos sen oikein ymmärtää, niin velkaa myöntävät tahot joutuvat maksamaan velasta korkoa Suomen valtiolle, eli täysin päinvastoin kuin yleensä.


      • gfhdfjghk

        Kirjallinen kysely tosiaan olisi tehokkain, riippuen tietysti siitä, että kysely olisi laadittu hyvin. Mutta tässähän on kyse veronmaksajien, eli meidän, rahojen siirrosta yksityisille firmoille, joten kyllä ne rahat menevät yksityisten työnvälitysfirmojen omistajien taskuihin. Me olemme heille raaka-ainetta, ja tietysti myös koko lystin maksajia tuistamme.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe