Helsingissä 5 mielenosoitusta samaan aikaan

expimot

Tämä on jo huvittavaa. Jokaiselle jotakin...

"Mieltä osoitetaan rasismia vastaan, suomalaisiin kohdistuvaa rasismia vastaan, rasisminvastaista mielenosoitusta vastaan, Turkkia ja Isisiä vastaan, sekä sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan."

Ei sen puoleen, itsekin lähden päiväretkelle pääkaupunkiin.
On odotettavissa kaikenlaista nähtävää ja kuultavaa.

97

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmimum-..mi

      Aikamoinen sekahedelmäsoppa on lauantaiksi tulossa.... kuulin eilen eduskunnan kyselytuntia kuunnellessa... kun Risikko vastasi ...oliko se nyt Niinistölle että torilla tavataan lauantaina.... Kumpa ei siellä nyt tapahtuisi mitään ikävämpää....

      • Toihan kuulostaa jo haasteelta, toivottavasti Niinistön ei käy huonosti.


      • mimmimum-..mi

        Paljon siihen Peli poikki- mielenosoitukseen on ilmoittautunut....ja Halonenkin puhuu tilaisuudessa... vastamielenosoitus Rajat kiinni-liike....ihan oikeesti tuntuu että kahinoita tulee varmasti....


      • 1eero

        Onko se tasapuolista, tuhansittain rasistia vastaan vastassa kourallinen rasisteja.


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Paljon siihen Peli poikki- mielenosoitukseen on ilmoittautunut....ja Halonenkin puhuu tilaisuudessa... vastamielenosoitus Rajat kiinni-liike....ihan oikeesti tuntuu että kahinoita tulee varmasti....

        Rajat kiinni mielenosoitukseen on ilmoittautunut 11 ihmistä ja toiseen kansallismieliseen 80. En oikein jaksa uskoa että tämän kourallisen ja kymmenentuhannen välille muodostuu rähinöintiä.

        Jos muodostuu, niin onneksi poliisi kertoo valmistautuneensa asiaan hyvin.


      • 1eero kirjoitti:

        Onko se tasapuolista, tuhansittain rasistia vastaan vastassa kourallinen rasisteja.

        Ei ole tasapuolista. Ei ainakaan mun mittapuulla.


      • Korppis1
        expimot kirjoitti:

        Ei ole tasapuolista. Ei ainakaan mun mittapuulla.

        Uskon, että perästä kuuluu, tuleeko ruumiita jää nähtäväksi, mutta en usko enää näihin mielenilmaisuihin. Mielenosoittajien joukkoon soluttautuu agressiivisia tappelun haluisia henkilöitä ka lopputuloksen voin vain aavistaa. Toivon kuitenkin malttia kaikille.

        Kertokaapas nyt viisaat ihmiset minulle MIKSI?
        Mikä on mielenosoitusten takana?
        Ketä mielenosoitukset palvelee?

        Minä istun lauantai- iltana saunassa ja nautin kuulaasta syysillasta.

        Tottahan seuraan tilannetta sopivalta etäisyydeltä kännykästäni.
        Sinne vain uhoamaan rasismin vastaisuutta ; ) Bessie. kapula ja kylmätotuus.


      • Korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

        Uskon, että perästä kuuluu, tuleeko ruumiita jää nähtäväksi, mutta en usko enää näihin mielenilmaisuihin. Mielenosoittajien joukkoon soluttautuu agressiivisia tappelun haluisia henkilöitä ka lopputuloksen voin vain aavistaa. Toivon kuitenkin malttia kaikille.

        Kertokaapas nyt viisaat ihmiset minulle MIKSI?
        Mikä on mielenosoitusten takana?
        Ketä mielenosoitukset palvelee?

        Minä istun lauantai- iltana saunassa ja nautin kuulaasta syysillasta.

        Tottahan seuraan tilannetta sopivalta etäisyydeltä kännykästäni.
        Sinne vain uhoamaan rasismin vastaisuutta ; ) Bessie. kapula ja kylmätotuus.

        Rasismin, siis minkä vitun rasismin ja kuka on rasisti ja kuka ei ole?
        Lieneekö tuolla mitään väliä kun pääsee saappailla potkimaan muita tolloja.


      • Syrjintä

        Jos katson sinun olevan etnisesti ala-arvoinen, oletko.


      • bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

        Uskon, että perästä kuuluu, tuleeko ruumiita jää nähtäväksi, mutta en usko enää näihin mielenilmaisuihin. Mielenosoittajien joukkoon soluttautuu agressiivisia tappelun haluisia henkilöitä ka lopputuloksen voin vain aavistaa. Toivon kuitenkin malttia kaikille.

        Kertokaapas nyt viisaat ihmiset minulle MIKSI?
        Mikä on mielenosoitusten takana?
        Ketä mielenosoitukset palvelee?

        Minä istun lauantai- iltana saunassa ja nautin kuulaasta syysillasta.

        Tottahan seuraan tilannetta sopivalta etäisyydeltä kännykästäni.
        Sinne vain uhoamaan rasismin vastaisuutta ; ) Bessie. kapula ja kylmätotuus.

        No jaaa, mitä minä siellä tekisin, nimenomaan rasismin vastaisuutta uhoamassa?

        Ensinnäkään en pidä rasismina uskontojen, kulttuurien ja tapojen arvostelua, silloin kun arvostelu on asiallista ja tosiasioihin (ei yksittäisiin 'tositapauksiin') sekä kansalaiskeskustelun/arvostelun todelliseen tarpeeseen perustuvaa.
        No nyt on kyllä tekemällä tehty tilanne, jossa kansalaiskeskustelu - mielenosoitukset osana sitä - voisin pitää jotenkuten ja nippanappa perusteltuna. Natsismia nimittäin pidän kaikista synkimpänä rasismina.
        Muutamaa uusnatsireppanaa vastaan mieltäni osoittamaan en kuitenkaan vaivaudu lähtemään, eri asia jos olisivat sattumoisin reittini varrella.

        Tiedä vaikka innostuisinkin lähtemään kun on Stokkallekin asiaa joka tapauksessa, mutta jos lähden niin taidanpa tehdä ihan oman pienen mielenosoituksen.
        "Keep calm and study history" t-paita päälle ja menoksi. Pientä kylttiäkin voisin harkita, sattuu tuossa olemaan yksi hyvä aaltopahvin pala kartonki/paperikeräys kassissa väliseinänä törröttämässä.


      • Hei hulinaa! Onkohan juna miten täynnä, minäkin nääs, olen Helsinkiin menossa. Voi olla että joutuu mieltään osoittamaan, mutta kiltisti, kuten aina, vienosti hymyillen. Täysin puuntakaa tuli, ihan muissa asioissa ollaan menossa. Pitäisikö pieni suomenlippu ottaa mukaan...
        Rajat kiinni, se kävisi kyllä...😎 🇫🇮


      • Reeta3 kirjoitti:

        Hei hulinaa! Onkohan juna miten täynnä, minäkin nääs, olen Helsinkiin menossa. Voi olla että joutuu mieltään osoittamaan, mutta kiltisti, kuten aina, vienosti hymyillen. Täysin puuntakaa tuli, ihan muissa asioissa ollaan menossa. Pitäisikö pieni suomenlippu ottaa mukaan...
        Rajat kiinni, se kävisi kyllä...😎 🇫🇮

        Rohkeasti vaan sinne Rajat kiinni -miekkariin, sittenhän teitä on jo 12. : )


      • Korppis11
        bessie- kirjoitti:

        No jaaa, mitä minä siellä tekisin, nimenomaan rasismin vastaisuutta uhoamassa?

        Ensinnäkään en pidä rasismina uskontojen, kulttuurien ja tapojen arvostelua, silloin kun arvostelu on asiallista ja tosiasioihin (ei yksittäisiin 'tositapauksiin') sekä kansalaiskeskustelun/arvostelun todelliseen tarpeeseen perustuvaa.
        No nyt on kyllä tekemällä tehty tilanne, jossa kansalaiskeskustelu - mielenosoitukset osana sitä - voisin pitää jotenkuten ja nippanappa perusteltuna. Natsismia nimittäin pidän kaikista synkimpänä rasismina.
        Muutamaa uusnatsireppanaa vastaan mieltäni osoittamaan en kuitenkaan vaivaudu lähtemään, eri asia jos olisivat sattumoisin reittini varrella.

        Tiedä vaikka innostuisinkin lähtemään kun on Stokkallekin asiaa joka tapauksessa, mutta jos lähden niin taidanpa tehdä ihan oman pienen mielenosoituksen.
        "Keep calm and study history" t-paita päälle ja menoksi. Pientä kylttiäkin voisin harkita, sattuu tuossa olemaan yksi hyvä aaltopahvin pala kartonki/paperikeräys kassissa väliseinänä törröttämässä.

        Kuuntelin uutisia. Mielenilmaus, johon on ilmoittautunut tuhansia osanottajia eli rasismin vastaisen mielenosoituksen taustalla on juuri tämä pieni porukka uusnatsit ja asema aukion kuoleman tapaus.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Onko se tasapuolista, tuhansittain rasistia vastaan vastassa kourallinen rasisteja.

        Siis ymmärsinkö oikein, että siellä osoitetaan mieltään vähemmistöä vastaan?
        Ei kuulosta suvaitsevaiselta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siis ymmärsinkö oikein, että siellä osoitetaan mieltään vähemmistöä vastaan?
        Ei kuulosta suvaitsevaiselta.

        Tuhansia ihmisiä kokoontuu Helsingin keskustaan osoittamaan mieltään alle sadan henkilön SVL:n toimintaa vastaan.


      • bessie-
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tuhansia ihmisiä kokoontuu Helsingin keskustaan osoittamaan mieltään alle sadan henkilön SVL:n toimintaa vastaan.

        Vai rasismia vastaan yleensä, ja samalla tietenkin myös natsismia? Tai päinvastoin.


      • bessie- kirjoitti:

        Vai rasismia vastaan yleensä, ja samalla tietenkin myös natsismia? Tai päinvastoin.

        No, lainasin erästä uutisten lukijaa joka kertoi mielenosoituksen olevan Asema-aukion tapahtumien johdosta järjestetty.


      • bessie-
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, lainasin erästä uutisten lukijaa joka kertoi mielenosoituksen olevan Asema-aukion tapahtumien johdosta järjestetty.

        Joo kyllä varmaan sysäys mielenosoituksen järjestämisestä lähti siitä. En minä sitä pahana pidä, ei kai sinne juuri kukaan lähde osoittamaan mieltään yksittäisiä ihmisiä kohtaan.
        Itse olen vielä kahden vaiheilla, aamukahvi/lounastani vasta lopettelen. Mitään elämyshakuista tai tämä tilaisuus ei toistu, pakko olla mukana hinkua minulla ei ole, mutta asiaa sinnepäin olisi joka tapauksessa, joten saapa nyt nähdä. Vasta parisen päivää sitten tulin reissusta jossa olin todella paljon jalkojen päällä. Nyt ei oikein innosta lähteä, mutta ehkä sittenkin säntään reilun puolen tunnin kuluttua lähtevään junaan. Eiku rupeankin oitis katselemaan Kamppiin menevien bussien aikatauluja, vajaa kilsa ?vähemmän kävelyä toisessa päässä, tässä päässä 200 metriä enemmän tai jos hyvin sattuu niin aseman bussipysäkki käy eli hieman vähemmän kuin junalla mennessä.


      • Nyt on matka tehty. Ei haittaa jos jouduin rasisminvastaiseen mielenosoitukseen, oli niin kivasti siinä matkanvarrella. Musiikkitalon ja Kiasman välisellä Kansalaistorilla. Kaunis sää ja paljon väkeä, ilmapalloja. Tunnelma tuntui olevan hyvä, vähänaikaa katseltiin, otin muutaman kuvan ja videon. Shoppailukierroksen jälkeen junaan ja kotiin.


      • PiikkilankaaJaRääkkä
        Korppis11 kirjoitti:

        Kuuntelin uutisia. Mielenilmaus, johon on ilmoittautunut tuhansia osanottajia eli rasismin vastaisen mielenosoituksen taustalla on juuri tämä pieni porukka uusnatsit ja asema aukion kuoleman tapaus.

        Typerää p.skapuhetta!
        Rasistivähemmistöä vastaan mielensoittanen taitaa olla tarpeen ajatusten ja järjen herättämiseksi.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Rasismin, siis minkä vitun rasismin ja kuka on rasisti ja kuka ei ole?
        Lieneekö tuolla mitään väliä kun pääsee saappailla potkimaan muita tolloja.

        Niinpä. Minusta näissä Suomen rasistijutuissa ei useimmiten ole lainkaan kyse rasismista vaan ihan jostain muusta.


    • Järkkää mielenosoitus mielenosoituksia vastaan. Mut saisit helposti ylipuhuttua mukaan :)

      Älä eksy! Ja ota kypärä mukaan.

    • ONKO_JO_PÄÄTTÄJÄTKI_

      menneet sekasi,
      osaako päättäjät selittää kunnolla MIKÄ ON VIHAPUHETTA,
      mikä ei ole vihapuhetta,
      minulle ainaki ilmaisu
      " vihapuheet on rikos, on TÄYSIN hämärän peitossa "
      jos on toista mieltä
      niin eikös kaikki vastakkain asettelut ole sitten vihapuhetta,
      silloinhan on myös mamut vihapuheen pitäjiä, kun ne on toista mieltä,
      valkoset syyttää mamuja,
      mamut ne vasta enemmän pitää suurta ääntä ja syyttävät valkosta väestöä,

      on VARMA ettei kaikki ihmiset VOI olla kaikkien kanssa samaa mieltä,
      eikä aina vain myötäillä toisten tekemiä törkimyksiä,

      entä kun kokee että itse on joutunu riiston kohteeksi,
      siitä huolimattako pitää mamuja myötäillä,
      ja hyväksyä niitten kaikki rikokset suuta avaamatta, onpa o u t o a,

      JO ON MAAILMAN KIRJAT MENNY SEKASI,
      ihmisiltä kielletään normaali kritisointi,
      heti jos uskaltaa ääneen lausua jotain kielteistä esm. mamuista, on vihapuheen pitäjä, miksi ei asia voi olla myös toisin päin, mamut vihaa sitä maata johon tulevat täyshoitoon, kuinka tämän ymmärtää,
      ei ainakaa kukaan normaali ihminen voi tommosta ymmärtää sanomatta julki mitä ajattelee,



      ON YLEISESTI EPÄSELVÄÄ MIKÄ ON OIKEESTI VIHAPUHETTA,

      SE PITÄISI SELVITTÄÄ MIKÄ ON VIHAPUHETTA,

      PÄÄTTÄJIEN ON selkeästi anaysoitava mikä on vihapuhettan,


      siis onko erimieltä olevat vihapuheen pitäjiä,
      eikö saa ilmaista omaa mielipidettä enää ollenkaan,
      entä kun kokee toisin ajattelijat todella vääräksi ja väärin tekijöiksi,
      eikö saa sanoa että on eri mieltä ja perustella miksi on eri mieltä,

      ONKO LAKI SITTENKÄÄ KAIKILLE SAMA,

      on tullu vahva vaikutelma, mamuja suojellaan
      niitten tekoja pimitetään,
      kun taas päinvastoin kantaväestön virheistä nostetaan hirvittävä elämä
      ja hirvittävä ÄLÄMÖLÖ,

      • puolijatoisin

        Eikö kantaväki olekkaan nuhteetoon, viimeaikaiset ja entiset antavat kuvan ettei kädet ole aina olleet ristissä.


    • JotkutKauhuissaan
    • Wau. Helsingin poliisilla töitä pitää porukat erillään.

      • Paloma wau ? onks mun nyt tulkittava toi wau niin et sä nautit kun yhteiskunta on sekasorron vallassa?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Paloma wau ? onks mun nyt tulkittava toi wau niin et sä nautit kun yhteiskunta on sekasorron vallassa?

        Ei "wau" tarkoita nautintoa, vaan hämmästystä. Eikä mielenosoitukset ole sekasortoa. Minusta on tosi hyvä että ihmiset lähtevät kaduille ja toreille ja osoittavat mieltään, rauhallisesti tietenkin. Ilman Kurinpalauttajia, pahoinpitelyjä, uhkauksia.
        Yhteiskunta tarvitsee pientä sekasortoa, dynamiikkaa, liikehdintää, että se kehittyisi eteenpäin, eikä jämähtäisi paikoilleen. Mielenosoitukset ovat kuin hiiva pullataikinassa.


      • JotainMittsuhteit

        Reilut 10000 ihmistä muutamasta kymmenestä?


      • Reeta3

        Hyvin sujui ilmeisesti kaikki, ihmiset näyttivät vaikuttavan paikallaan seisoen, kantaa ottaen. Jotain pillejä oli joihin puhalsivat. Neljä ratsupoliisia, päivystivät risteyksessä jalkakäytävällä.


    • Pena-

      Järjestän kaikkien mielenosoitusten vastaisen mielenosoituksen Lauantaina kello 12 alkaen Töölönlahden puistossa. Paikalla kiljutarjoilu.
      Tervetuloa!

    • saas.nähdä

      Ainakin on poliisille harjoitusta joukkojen hallinnasta.

    • Apinoiden touhua kaikki kokonaisuudessa oli maa mikä tahansa, USA:n tapaan järjestyy taikka Naton kaikilla on hameet päällä, erityisesti USA:lla.

      Apu ex Saksaan sotien jälkeen oli saksan omaa kultaa, kenen- ehkä juutalaisien ei kuitenkaan rahaa USA:sta kuin historia näyttää.

      Kaikki suomen touhu on lapsellista, pieni maa ja pienet piirit ja luuleva kansa osaamisessa on vain luulo mitä on muualla.

      • apinainen

        Halveksiva asenteesi syntymä maatasi kohtaan jatkuu, onko se suuri maa jossa nyt asut, onko suuret piirit sinulla.


      • hytinäx1
        apinainen kirjoitti:

        Halveksiva asenteesi syntymä maatasi kohtaan jatkuu, onko se suuri maa jossa nyt asut, onko suuret piirit sinulla.

        Mistä sinä tiedät mistä joku nimetön kirjoittaja oikeastaan on lähtöisin. Voi vaikka valehdella lähteneen Suomesta, voi olla jonkin muun maalainen ja kirjoittelee vaikka google kääntäjän avulla.


    • pelkkää-teatteria-hah

      heh,
      suomessaki pitää järjestää pieni mellakka muka mielenosotus,
      jotta näytetään maailmalle, täälläki osataan riehua,
      joooo,

    • Jäämme odottamaan raporttiasi pääkaupungissa saamistasi kokemuksista.
      Älä syljeskele väärissä paikoissa!
      Tai mieluummin älä ollenkaan.

      • ÄitiÄnkyröinen

        Raporttini tulee YLE-Areenan perusteella kotisohvaltani täältä Suomen persuimmasta kaupungista. Kerrassaan hieno homma! Respectia vaan kaikille, jotka uskaltautuivat paikan päälle!

        https://www.youtube.com/watch?v=-0lht7PZLac


      • ÄitiÄnkyröinen
        ÄitiÄnkyröinen kirjoitti:

        Raporttini tulee YLE-Areenan perusteella kotisohvaltani täältä Suomen persuimmasta kaupungista. Kerrassaan hieno homma! Respectia vaan kaikille, jotka uskaltautuivat paikan päälle!

        https://www.youtube.com/watch?v=-0lht7PZLac

        Sen verran vielä, että jo yli vuoden (viime vaaleista lähtien) on itselläni ollut masennus vallitsevana mielialana.

        https://www.youtube.com/watch?v=_sMns8ODSOA


      • ÄitiÄnkyröinen kirjoitti:

        Sen verran vielä, että jo yli vuoden (viime vaaleista lähtien) on itselläni ollut masennus vallitsevana mielialana.

        https://www.youtube.com/watch?v=_sMns8ODSOA

        Kiitos raportista, sain juuri tietoa Mellunkylästä, siellä on rauhallista.

        Lapsi odottelee Itäväylän varrella Lappeenrannan pikavuoroa, on kuulemma ikävä mummoa ja toivoo tämän tulevan bussilla.
        Vaan en, sillä tulin juuri saunasta, sen jälkeen olikin yhden miehen aikaansaama mielenosoitus. Tyynyä ja pöytäliinaa lensi ilmassa. Kajosin tilanteen pakottamana hänen olemukseensa.

        Toivon masennuksesi hellittävän viimeistään kunnallisvaaleihin mennessä.


      • ÄitiÄnkyröinen
        Ancelina kirjoitti:

        Kiitos raportista, sain juuri tietoa Mellunkylästä, siellä on rauhallista.

        Lapsi odottelee Itäväylän varrella Lappeenrannan pikavuoroa, on kuulemma ikävä mummoa ja toivoo tämän tulevan bussilla.
        Vaan en, sillä tulin juuri saunasta, sen jälkeen olikin yhden miehen aikaansaama mielenosoitus. Tyynyä ja pöytäliinaa lensi ilmassa. Kajosin tilanteen pakottamana hänen olemukseensa.

        Toivon masennuksesi hellittävän viimeistään kunnallisvaaleihin mennessä.

        Voisihan tuota v....kseksikin kutsua, kun mm. olen saanut isoäitinä kokea sellaistakin, että on heitetty pois julkisesta tilasta eli esikoulun pihamaalta lapsenlasta hakiessani ennen kuin supistettu päivähoito-oikeuden rajaus tuli edes voimaan.

        Toivottavasti olen edes vainoharhainen!


      • ÄitiÄnkyröinen
        ÄitiÄnkyröinen kirjoitti:

        Voisihan tuota v....kseksikin kutsua, kun mm. olen saanut isoäitinä kokea sellaistakin, että on heitetty pois julkisesta tilasta eli esikoulun pihamaalta lapsenlasta hakiessani ennen kuin supistettu päivähoito-oikeuden rajaus tuli edes voimaan.

        Toivottavasti olen edes vainoharhainen!

        Meillä on uusi hieno puheenjohtaja Li, joka osaa pitää eron poliittisen vaikuttimen aiheuttaman selkkauksen ja yleisemmän vastakkainasettelun välillä. Kiitos hänelle tästä selkeästä lähtökohdasta!

        Puhtaalta pöydältä! Ja menoks!


    • kattotaannyt

      On mielenkiintoista nähdä, marssiiko Sipilä ja Orpo suomalaisten puolesta, vai marssiiko hän kunnianosoitusta tänne tulleille tappajille ja raiskaajille.
      Koska meidän hallitus Sipilän johdolla on harjoittanut vihaa ja rasismia suomalaisia köyhiä kohtaan, niin oletan, että hän jatkaa valitsemallaan tiellä edelleen.
      Toivon kuitenkin, että he tajuavat olevansa suomalaisten edun ajajia, jos nyt heiltä voi ylipäätään vaatia mitään älyllistä.

      • En.usko

        Hallitus kansan valitsema vihaa kansaa, outo ajatus, ei vihaa.


      • eisipilääenääei
        En.usko kirjoitti:

        Hallitus kansan valitsema vihaa kansaa, outo ajatus, ei vihaa.

        Mutta luulempa että ei tule valituksi enää Sipilä ja kumppanit joutavat pois ja pian, Suomi suomalaisille ja vieraita sen mukaan kuin pystymme vieraitamme säädyllisesti kestitsemään eikä niin että köyhiltä suomalaisilta viedään se viimeinenkin leipäpala ja ollaan niin olevinamme auttavaisia ja laupiaita.


      • kai.tiedät
        eisipilääenääei kirjoitti:

        Mutta luulempa että ei tule valituksi enää Sipilä ja kumppanit joutavat pois ja pian, Suomi suomalaisille ja vieraita sen mukaan kuin pystymme vieraitamme säädyllisesti kestitsemään eikä niin että köyhiltä suomalaisilta viedään se viimeinenkin leipäpala ja ollaan niin olevinamme auttavaisia ja laupiaita.

        Seuraaviin vaalein on aikaa, maahanmuutto ongelmaa hoidetaan jatkuvasti en vaan tiedä miten sen voisi hoitaa paremmin.


      • SuunsoittajatItseSiivel
        eisipilääenääei kirjoitti:

        Mutta luulempa että ei tule valituksi enää Sipilä ja kumppanit joutavat pois ja pian, Suomi suomalaisille ja vieraita sen mukaan kuin pystymme vieraitamme säädyllisesti kestitsemään eikä niin että köyhiltä suomalaisilta viedään se viimeinenkin leipäpala ja ollaan niin olevinamme auttavaisia ja laupiaita.

        Miksi sinulla on paremmat oikeudet siivellä elämiseen?
        Oletko maksanut joskus veroja ihan omista työansioistasi vai ainoastaan avustuksista?

        On se kamalaa, jos muutkin siipiveikot pyrkii osingoille.


      • ent.siivoojaparka
        kai.tiedät kirjoitti:

        Seuraaviin vaalein on aikaa, maahanmuutto ongelmaa hoidetaan jatkuvasti en vaan tiedä miten sen voisi hoitaa paremmin.

        Yhden parannuksen siihen tietäisin.

        Aina, kun päätös oleskeluluvan hylkäämisestä on valmis, niin siitä mentäisiin poliisivoimin ilmoittamaan henkilökohtaisesti luvattomasti maassa oleskelevalle ja pidettäisiin huoli siitä, ettei hän pääse pakenemaan maan alle, vaan poistuu maasta mahdollisimman pian.

        Ruotsissa on viimeisten laskujen mukaan reilut 12 000, joitten turvapaikkahakemus on hylätty, mutta ovat jääneet tänne paperittomina elämään pimeillä töillä ja rikollisuudella. Kuinka paljon sitten lienee vielä lisäksi niitäkin, jotka ovat vain lumpsineet luvattomasti rajan yli hakematta edes turvapaikkaa.


    • Minulla on tabletti tuossa vieressä auki ja katselen Helsingin touhua. Mietin, eikö ihmisillä ole tähellisempää tekemistä kuin vihellellä pilleihin ja marssia keskellä tietä. Mitä rauhaa ja rakkautta sellainen edustaa. Osoitetaan mieltä kapitalismia ja fasismia vastaan, rasismia vastaan, omien oikeuksiemme puolesta ja toinen toisiaan vastaan, sotkien erilaiset ryhmät samaan soppaan ja hämmentää.

      • ent.siivoojaparka

        Koko hommasta tulee mieleen Don Quiote.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Koko hommasta tulee mieleen Don Quiote.

        Lisäsin tuonne loppuun linkin kun siellä tolokkujen bileissä oli mennyt ennusteeni mukaan puurot ja vellit sekaisin ; )


    • eppu2

      On mielenosoitusta ja vastamielenosoitusta.
      Helsingin lisäksi niitä on eri puolilla Suomea, esim. Tampereella, Kuopiossa ja Joensuussa.
      Hesassa näköjään yli 15000 osallistujaa. Kolme otettu kiinni, kertoo tekstiTV.
      Itse en ole osallistunut milloinkaan mihinkään mielenosoitukseen, ei ole minun juttuni.
      Kun katselee touhuj, jotka riistäytyy käsistä, kärsijöinä on useimmiten ihan sivulliset. Kuten kadunvarrella olevat autot ja ikkunat.

      • ent.siivoojaparka

        Kuulostaa ehkä vähän hassulta, mutta minä olen nuoruudessani (melkein lapsena vielä) osallistunut tupakan vastaiseen mielenosoituskulkueeseen.


    • Pari kaveria soitteli.
      Olivat olleet siellä-päin.
      Kertoivat olleen saman-laista älä-mölöä kuin nuorisolla joka päivä siellä on.
      Ainoastaan torit olivat hiljaisenpia.
      Nuoret olivat kerääntyneet vaihteeksi kasoihinsa samalle alueelle.
      Ressukat.
      Eivät ymmärrä tekevänsä itselleen hallaa.


      H.

    • No niin, terveisiä mielenosoituksesta.

      Oli julmetusti porukkaa ja hyvä fiilinki. En kerennyt kauaa kansalaistorilla seisoskella, kun ryhmä supersankareita käveli ohi ja sain Batmanilta pillin. En raaskinut sanoa, että olin jo saanut yhden viheltimen hetkeä aiemmin. Korvatulppia oli myös tarjolla, mutta en huolinut. Halusin aistia tapahtuman mahdollisimman kirkkaasti kaikilla aisteillani.

      Muita julkkiksia en tungoksessa havainnut, kuin muutaman poliitikon. Petteri Orpo, Henna Virkkunen, Sanni Grahn-Laasonen, Paula Risikko ja Kalle Könkkölä hengailivat vieressäni. Oli hieman ristiriitainen olo kun totesin olevani samaa porukkaa noiden Kokoomuslaisten kanssa. Ajattelin että menköön tämän kerran, eiväthän he olleet nyt leikkaamassa mitään.

      Jytisevä musiikki pauhasi mieltä nostattavasti lähellä olevasta pakettiautosta. Se oli sellainen sininen, jonka kyljessä oli iso lakana "Joukkovoimaa". Tämä sama auto näkyy useissa mediassa olevissa kuvissa ja sen perässä marssin Senaatintorille asti. Koko matkan musiikista ja iskulauseista nauttien. Tuhansien pillien ajoittainen puhalluskonsertti kävi korviini aika voimalla, mutta ajattelin että hyvän asian puolesta ne korviani riipivät.

      Joku pyysi kertomaan miltä rasistit näyttivät, mutta en valitettavasti pysty kertomaan. En nähnyt ainuttakaan. Muuten kyllä näin kattavan läpileikkauksen kansastamme. Ihmiset kadunvarsillakin hymyilivät ja jopa heiluttelivat meille. Liikenne oli Manskulla täysin seis ja hieman säälitti ne autoilijat jotka istuivat autoissaan jumissa. Aleksanterinkadulla oli upea näky sekä eteen- että taaksepäin, mahtava ihmismassa virtasi eikä loppua näkynyt.

      Senaatintorilla en kauaa jaksanut notkua ja osa ohjelmasta jäi kokematta. En siitä niin kiinnostunut ollutkaan, riitti että olin marssimalla tukeni rasismia ja väkivaltaa vastaan osoittanut. Asema-aukiolla oli kansainväliset suurmarkkinat, yli 100 kauppiasta 35 eri maasta. Eurooppa oli vahvasti esillä, mutta myyjiä oli myös ympäri maailmaa Amerikkaa ja Aasiaa myöden.

      Ostin italialaisesta kojusta pari palaa herkullista pitsaa ja meksikolaisesta kupin höyryävää kahvia. Istahdin nautiskelemaan niistä seuraten samalla kirjavaa ihmisvilinää. Kylläisenä ja tyytyväisenä katsastin vielä markkinoiden tarjontaa ja mietin että tämä on hyvä päivä. Kaikesta vihasta ja kaunasta huolimatta Suomella on toivoa.

      • ent.siivoojaparka

        Olet nyt varmaan ylpeä itsestäsi, kun kekkulehdit siellä joukossa ymmärtämättä edes miksi (niinkuin varmasti suurin osa mukana olevista). "Kun niin monet muutkin ..."

        """..., riitti että olin marssimalla tukeni rasismia ja väkivaltaa vastaan osoittanut."""

        """"Joku pyysi kertomaan miltä rasistit näyttivät, mutta en valitettavasti pysty kertomaan. En nähnyt ainuttakaan.""""

        Osoitit siis mieltäsi jotain sinulle olematonta ja tuntematonta vastaan.
        No sillä tavalla ja niin.


      • Näitkö yhtään tolkun ihmistä siellä?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Näitkö yhtään tolkun ihmistä siellä?

        Joo näin. En osaa tarkkaa määrää arvioida, mutta osimoilleen 15000-20000.


      • expimot kirjoitti:

        Joo näin. En osaa tarkkaa määrää arvioida, mutta osimoilleen 15000-20000.

        Sait kokea eufrosisen humalatilan.

        Minullakin oli yli kuukauden kestävä eufroosinen humalatila viime keväänä 3 x 1600mg särkylääkkeitä per päivä. Oli lohvake olo rakastin kaikkea ympärilläni, en ollut köyhä en kipee.

        Olen lukenut, että lahjoittamalla rahaa keräyksiin antaa antajalleen hyvän mielen. Eli ikäänkuin lahjoittaja ostaa hyvää mieltä itselleen.

        Mikäpä hänessä


      • expimot kirjoitti:

        Joo näin. En osaa tarkkaa määrää arvioida, mutta osimoilleen 15000-20000.

        Tolokun ihminen tuo Paloman mieleen aivan muuta kuin ajattelit, mutta kiva, että siellä olleet olivat kaikki tolokun ihmisiä ; DD


    • AllahillaOnSuuri

      Ei kukaan täysjärkinen lähde mihinkään mielenosoituksiin, asiat hoidetaan neuvottelemalla ja äänestämällä. Sen takiahan mielen ositukset ovat lähes järjestään Viherkommareiden, Natsien ja Islamistien hommaa. Kuten kaikki väkivaltakin yleensä.

      • de-meter

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...


      • tuttu.kaava
        de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        Nimby-ilmiö tässäkin, olkoot ja eläkööt, kunhan eivät minun lähettyvilläni.


      • de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        "de-meter"

        Saat minulta seiso-peukun.

        H.


      • de-meter
        tuttu.kaava kirjoitti:

        Nimby-ilmiö tässäkin, olkoot ja eläkööt, kunhan eivät minun lähettyvilläni.

        Aivan, " tuttu.kaava". "Suvaitsevuuden" koko kuva ? Minusta suvaitsevaisuus ei ole joukkojen vaan yksilön asia, imuun menijä ei välttämättä ole edes kovasti ajatellut asiaa, kunhan hengailee joukossa kun se nyt on niin trendikästä...


      • de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        Hyvä demeter
        Just noin olisin sanonut jos olisin osannut,iso peukku ja halaus.


      • de-meter
        hunksz kirjoitti:

        "de-meter"

        Saat minulta seiso-peukun.

        H.

        Kiitos hunksi, sielunveli (?)..))


      • de-meter
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Hyvä demeter
        Just noin olisin sanonut jos olisin osannut,iso peukku ja halaus.

        Kiitos sinullekin, koti-kiusattu. Paljon on kehumista sinunkin viimeaikaiseissa kommenteissasi. Tolkun mies..))


      • de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        Hyvin kirjoitettu demeter, peukku minultakin, kun niiden laittamisesta on näköjään hyvä kertoa :)


      • ylistäkää
        de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        Onko sinulla ollut aina kyky päätellä miksi ihmiset tekevät mitäkin ?
        Onko se suvussa kulkenut lahja vai uutteran harjoituksen tulosta ?


      • de-meter kirjoitti:

        Kiitos hunksi, sielunveli (?)..))

        "de-meter"

        Nojaa... :)
        Tapasi kirjoittaa muistuttaa minua toisinaan.
        -
        Pystyt osittain olemaan paljon kauenpana Paloman ja Korppiksen tyylistä.
        Räksyti.
        Rynkyttiki.
        Jankkuvasti.
        -
        Muuten, minä olen kyllä parenpi kuin toveri K/K :)
        Hän on aina vaan niin vain olevinaan.
        Tämä siis pikkuisen huumorilla.
        Turkkuse töksäykkyki.

        H.


      • de-meter
        Ancelina kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu demeter, peukku minultakin, kun niiden laittamisesta on näköjään hyvä kertoa :)

        Juu Ancelina. Aina kannattaa kertoa siirroistaan niin pystytään laittamaan naama muistiin..))


      • de-meter kirjoitti:

        Juu Ancelina. Aina kannattaa kertoa siirroistaan niin pystytään laittamaan naama muistiin..))

        Juu ja sillä varjolla saa ketjuun kivasti pituutta lisää :)
        Silleen; laitoin peukun/kiitos jne.


      • de-meter
        ylistäkää kirjoitti:

        Onko sinulla ollut aina kyky päätellä miksi ihmiset tekevät mitäkin ?
        Onko se suvussa kulkenut lahja vai uutteran harjoituksen tulosta ?

        Tuota, "ylistäkää", En nyt ihan saa selvää, vinoiletko (en tunne sinua) vai kysytkö tosissasi. Vakavana ihmisenä vastaan vakavasti..))
        Jos minulla jotakin kyvykkyyttä näkemiseen on, se on varmasti "voitto taisteloiden, tulos tappion tuhannen" (Leino). Eli elämä ja siperia opettavat minua ihan niin kuin muitakin. Minusta ihmiset yleensä ovat aika herkkävaistoisia. erottavat aidon falskista - jos haluavat. Siinä mielessä en pidä itseäni erityisenä.
        Mutta kiitos sinulle sanoistasi. Palaute on aina arvokasta.


      • Korppis11
        de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        Minäkin komppaan demeteriä🤗. Luin juuri Sofia Oksasen puheen Göteborgin kirjamessuilla. Hyvä kirjoitus, pisti ajattelemaan. Miksi juuri näitä nuoria miehiä lähetetään pakoon sota alueilta. Historia kun toistaa itseääni, olen kirjoittanut, että tämä räikeä nuorten miespakolaisten joukko pienellä paikkakunnalla näkyy pahasti silmiin ja ärsyttää paikallisia. Ja vaikka tajuan hädän ja pakenemiset pois sodan jaloista, vierastan heitä. On hyvä, että heitä sijoitetaan eripuolille Suomea, mutta seinänaapuriksi en heitä halua. En myöskään etsi hyväksyntää liittymällä heitä kannustavien joukkoon. En etsi hyväksyntää asioille, jotka eivät ole mun juttujani. Olen jättänyt taakseni barrikadeille nousemiset, ei polvet kestä 😄
        Aloittaja, nuori mies, olenkin ihmetellyt mitkä motiivit hänellä on tuoda ideologiaan meille ikäihmisille. Onhan heitä tietty, eivät saa näkyvyyttä omissa ikäryhmissään


      • de-meter
        Korppis11 kirjoitti:

        Minäkin komppaan demeteriä🤗. Luin juuri Sofia Oksasen puheen Göteborgin kirjamessuilla. Hyvä kirjoitus, pisti ajattelemaan. Miksi juuri näitä nuoria miehiä lähetetään pakoon sota alueilta. Historia kun toistaa itseääni, olen kirjoittanut, että tämä räikeä nuorten miespakolaisten joukko pienellä paikkakunnalla näkyy pahasti silmiin ja ärsyttää paikallisia. Ja vaikka tajuan hädän ja pakenemiset pois sodan jaloista, vierastan heitä. On hyvä, että heitä sijoitetaan eripuolille Suomea, mutta seinänaapuriksi en heitä halua. En myöskään etsi hyväksyntää liittymällä heitä kannustavien joukkoon. En etsi hyväksyntää asioille, jotka eivät ole mun juttujani. Olen jättänyt taakseni barrikadeille nousemiset, ei polvet kestä 😄
        Aloittaja, nuori mies, olenkin ihmetellyt mitkä motiivit hänellä on tuoda ideologiaan meille ikäihmisille. Onhan heitä tietty, eivät saa näkyvyyttä omissa ikäryhmissään

        Aloittajalla oli hyvä kuvaus marssista. Päästiin siipeilemään, korppis..)).
        Hyviä, juurevan suomalaisen kirjoituksia olen lukenut sinultakin. Ei vaan ehdi kaikkia komppaamaan. Nytkin väkeä tulossa sunnuntailounaalle...
        Pikkuisen minua on viime aikoina tökkinyt se, että maahanmuuttokriittiset leimataan aivopestyiksi, persupropagandan uhreiksi ja vastapuoli on "itsenäisesti ajattelevaa".
        Aina meille opettajia löytyy, selvä se. Ja siinäpähän saadaan peilata omia asenteitamme esitetyn "totuuden" valossa...


      • Ancelina kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu demeter, peukku minultakin, kun niiden laittamisesta on näköjään hyvä kertoa :)

        "Ancelina"

        Jesh!
        Onko säälittävänpää näkyä, kuin kirjoittajan peukku, jota kukaan tunnetusti rekkautunut ei ole kertonut antaneensa :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Jesh!
        Onko säälittävänpää näkyä, kuin kirjoittajan peukku, jota kukaan tunnetusti rekkautunut ei ole kertonut antaneensa :)

        H.

        hunksz

        On se säälittävää, joskus tekisi mieleni pelkästä säälistä laittaa toinen pystypeukku, kun yhden sellaisen sinun viestiisi näen laitetun :)


      • de-meter kirjoitti:

        Aloittajalla oli hyvä kuvaus marssista. Päästiin siipeilemään, korppis..)).
        Hyviä, juurevan suomalaisen kirjoituksia olen lukenut sinultakin. Ei vaan ehdi kaikkia komppaamaan. Nytkin väkeä tulossa sunnuntailounaalle...
        Pikkuisen minua on viime aikoina tökkinyt se, että maahanmuuttokriittiset leimataan aivopestyiksi, persupropagandan uhreiksi ja vastapuoli on "itsenäisesti ajattelevaa".
        Aina meille opettajia löytyy, selvä se. Ja siinäpähän saadaan peilata omia asenteitamme esitetyn "totuuden" valossa...

        "de-meter"

        Vielä kun saapuu Paloma44 mukaan, on sinulla kolme nimmaria.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        On se säälittävää, joskus tekisi mieleni pelkästä säälistä laittaa toinen pystypeukku, kun yhden sellaisen sinun viestiisi näen laitetun :)

        "Ancelina"

        Hän ei kuitenkaan ala minun kanssani turhaa peukuttelemaan :)
        Ansiosta antaa hän vaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Hän ei kuitenkaan ala minun kanssani turhaa peukuttelemaan :)
        Ansiosta antaa hän vaan.

        H.

        hunksz

        En toki, rajansa minunkin säälimiselläni.
        Kaikki ne kaksi pystypeukkua jotka olen sinulle laittanut, ovat taatusti tulleet ansiokkaista ja laadukkaista mielipiteistä.
        Yksi eli toinen tosin osittain myös siitä ilosta, että sait minut nauramaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        En toki, rajansa minunkin säälimiselläni.
        Kaikki ne kaksi pystypeukkua jotka olen sinulle laittanut, ovat taatusti tulleet ansiokkaista ja laadukkaista mielipiteistä.
        Yksi eli toinen tosin osittain myös siitä ilosta, että sait minut nauramaan.

        "Ancelina"

        Oikeastaan ansaitsisit peukun.
        Vaan en anna näin vähä-pätöisestä.
        -
        Uskoisin uskomattoman monen nauttineen nauraen kirjoituksistani.
        Ei tietenkään jokaisesta.
        Itkullakin on aikansa ja paikkansa.
        Nauttineen kuitenkin.
        '
        Sinä olet yksi niin harvoista, joka olet tunnustanut asian-tilan.
        Viittaamattta yhtään sinuun, olen ollut huomaavinani vasten-mielisyyttä yli-voimaista huumorin-tajuani kohtaan.

        halitti.
        luviki.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Oikeastaan ansaitsisit peukun.
        Vaan en anna näin vähä-pätöisestä.
        -
        Uskoisin uskomattoman monen nauttineen nauraen kirjoituksistani.
        Ei tietenkään jokaisesta.
        Itkullakin on aikansa ja paikkansa.
        Nauttineen kuitenkin.
        '
        Sinä olet yksi niin harvoista, joka olet tunnustanut asian-tilan.
        Viittaamattta yhtään sinuun, olen ollut huomaavinani vasten-mielisyyttä yli-voimaista huumorin-tajuani kohtaan.

        halitti.
        luviki.

        H.

        hunksz

        Älä toki peukkuja ansioitta jakele, vain fiksuista ja hyvistä viesteistä niitä antelet.
        Joten minun on täysin turhaa sellaista odottaa.
        Eikä käy edes aika pitkäksi.

        Nauran monille kirjoituksillesi, peukkuja laitan vain kunnon hörötyksiä aiheuttaville.
        Yritähän siis yhä lujemmin.

        Itkenyt en ole vielä kertaakaan, se olis kyllä varma peukku.


      • Eikö.hyvä
        Korppis11 kirjoitti:

        Minäkin komppaan demeteriä🤗. Luin juuri Sofia Oksasen puheen Göteborgin kirjamessuilla. Hyvä kirjoitus, pisti ajattelemaan. Miksi juuri näitä nuoria miehiä lähetetään pakoon sota alueilta. Historia kun toistaa itseääni, olen kirjoittanut, että tämä räikeä nuorten miespakolaisten joukko pienellä paikkakunnalla näkyy pahasti silmiin ja ärsyttää paikallisia. Ja vaikka tajuan hädän ja pakenemiset pois sodan jaloista, vierastan heitä. On hyvä, että heitä sijoitetaan eripuolille Suomea, mutta seinänaapuriksi en heitä halua. En myöskään etsi hyväksyntää liittymällä heitä kannustavien joukkoon. En etsi hyväksyntää asioille, jotka eivät ole mun juttujani. Olen jättänyt taakseni barrikadeille nousemiset, ei polvet kestä 😄
        Aloittaja, nuori mies, olenkin ihmetellyt mitkä motiivit hänellä on tuoda ideologiaan meille ikäihmisille. Onhan heitä tietty, eivät saa näkyvyyttä omissa ikäryhmissään

        Kunta päättää kuka on naapurisi.


      • Kenokaula
        de-meter kirjoitti:

        Nytkös "kansa" on puhunut ? 15 000 rasismia vastaan ja kourallinen puolesta.
        Näinköhän vain ?
        Varmasti oli kiva marssia kun sää oli kaunis ja samanmielisyyttä (?) oli ilmassa.
        Karnevaalitunnelmaa, iloisista ilmeistä päätellen.
        Minusta tällaisilla mielenosoituksilla pönkitetään lähinnä omaa egoa, esitellään omaa avaraa aennetta eikä se mitään vaikka sama joukko ei tahdo asua maahanmuuttajien naapureina, ei halua heitä lastensa koululuokkaan, eikä tunne tarvetta tutustua heihin muutenkaan. Kunhan vain on se "oikea asenne", intoa opettaa muita tavoille ja näyttää kenen joukoissa seisoo...

        Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen – asukkaita yhteensä 1.124.000.
        Yli miljoonasatatuhatta asukasta n. 30 kilometrin säteellä, joista saatu hyvällä varoitusajalla median ja facen tuella tähän kasaan n. 15.000.

        Ottaen huomioon, että lauantaina ehkä 1/3 osa oli töissä, mökillä, sairaaloissa, vankiloissa, ulkomailla tai muualla Suomessa jne., niin marssilla olisi pitänyt olla joku 4-500.000 ihmistä, jotta se olisi edustanut merkittävää osaa suomalaisista. Saatu tulos oli lähinnä naurettava miinus. Mediassahan tätä ei tietenkään tuoda esiin vaan revitetään massaesiintymistä.

        Yläpeukku de-meter.


      • kylddyyrihenkilö
        de-meter kirjoitti:

        Tuota, "ylistäkää", En nyt ihan saa selvää, vinoiletko (en tunne sinua) vai kysytkö tosissasi. Vakavana ihmisenä vastaan vakavasti..))
        Jos minulla jotakin kyvykkyyttä näkemiseen on, se on varmasti "voitto taisteloiden, tulos tappion tuhannen" (Leino). Eli elämä ja siperia opettavat minua ihan niin kuin muitakin. Minusta ihmiset yleensä ovat aika herkkävaistoisia. erottavat aidon falskista - jos haluavat. Siinä mielessä en pidä itseäni erityisenä.
        Mutta kiitos sinulle sanoistasi. Palaute on aina arvokasta.

        Niin täynnä itseään ettei edes ymmärrä milloin vinoillaan:)))))))


      • Kenokaula kirjoitti:

        Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen – asukkaita yhteensä 1.124.000.
        Yli miljoonasatatuhatta asukasta n. 30 kilometrin säteellä, joista saatu hyvällä varoitusajalla median ja facen tuella tähän kasaan n. 15.000.

        Ottaen huomioon, että lauantaina ehkä 1/3 osa oli töissä, mökillä, sairaaloissa, vankiloissa, ulkomailla tai muualla Suomessa jne., niin marssilla olisi pitänyt olla joku 4-500.000 ihmistä, jotta se olisi edustanut merkittävää osaa suomalaisista. Saatu tulos oli lähinnä naurettava miinus. Mediassahan tätä ei tietenkään tuoda esiin vaan revitetään massaesiintymistä.

        Yläpeukku de-meter.

        "Kenokaula"

        Vai sinäkin totesit että et pysty ratsastamaan muulla kuin de-meterillä.
        Laitoit peukunkin.
        Itsellesi.

        H.


      • Kenokaula
        hunksz kirjoitti:

        "Kenokaula"

        Vai sinäkin totesit että et pysty ratsastamaan muulla kuin de-meterillä.
        Laitoit peukunkin.
        Itsellesi.

        H.

        Heh-heh. """Ratsastamaan de-meterillä""" kuulostaa hiukan roisilta.

        Magic Kenokaula peukuttaa itseään...

        Paloma aikaisemmin kyseli expimotilta nähtyjä tolkun ihmisiä. Expimot vastasi about 15.000. Loput yli miljoonasatatuhatta Helsingin seutulaista marssiin osallistumatonta ovat siis rasistejako?


      • bessie-
        Kenokaula kirjoitti:

        Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen – asukkaita yhteensä 1.124.000.
        Yli miljoonasatatuhatta asukasta n. 30 kilometrin säteellä, joista saatu hyvällä varoitusajalla median ja facen tuella tähän kasaan n. 15.000.

        Ottaen huomioon, että lauantaina ehkä 1/3 osa oli töissä, mökillä, sairaaloissa, vankiloissa, ulkomailla tai muualla Suomessa jne., niin marssilla olisi pitänyt olla joku 4-500.000 ihmistä, jotta se olisi edustanut merkittävää osaa suomalaisista. Saatu tulos oli lähinnä naurettava miinus. Mediassahan tätä ei tietenkään tuoda esiin vaan revitetään massaesiintymistä.

        Yläpeukku de-meter.

        Höpö höpö

        Eikös tuossa mainitsemassasi pääkaupunkiseudun väkiluvussa ole mukana kaikki, vauvasta vanhuksiin? Eivät siis vain he jotka halutessaan voivat helposti lähteä Helsingin keskustaan. Ja itsestäänselvyys etteivät läheskään kaikki jotka ovat rasismia vastaan viitsi/katso tarpeelliseksi lähteä varta vasten Helsingin keskustaan mieltään osoittamaan.
        Itseasiassa on hyvin paljon ihmisiä, jotka karttavat väenpaljoutta ja erikseen vielä tämän kaltaisia tilaisuuksia vaikka eivät hyväksykään rasismia tai minkäänlaista syrjintää yleensäkään. Mm. useimmat lapsiperheet jättävät suosiolla väliin, ja monet vanhemmat kieltävät nuoriaankin lähtemästä. Suurin osa kaikista, sanotaan nyt vaikka äänestysoikeutetuista, jättää menemättä, ihan 'normaalia' ja ymmärrettävää. Toisin kuin sinun naurettavat laskelmasi ja oudot johtopäätöksesi.
        Yllättävän suuri määrä vaivautui tulemaan paikalle.


        Satunnaisesti valittujen haastateltujen sanomisista kävi mielestäni aika hyvin selväksi, minkä takia siellä oltiin. Haluttiin tuoda näkyvästi ilmi, että emme hyväksy rasismia ja nyt on mielestämme korkein aika/sopiva tilaisuus tehdä se selväksi. Moni kertoi kokevansa, että rasistiset vihanlietsojat näkevät tai ovat tahallaan näkevinään ("kansa") heidän hiljaisuutensa ja passiivisuutensa vihreän valon näyttämisenä.

        En itse osaa halveksia tai inhota rasistiksi sisimmältä olemukseltaan tunnustautuvaa, mutta kuitenkin tiukasti lakeja, ihmisoikeuksia ja yhdenvertaisuutta kunnioittavaa ja puolustavaa ihmistä. Siksi minun on todella vaikea ymmärtää sitä, että rasismin (ja natsismin!) vastaiseen mielenosoitukseen osallistujiin suhtaudutaan halveksuvan vähättelevästi, ylimielisesti ja ja jopa heidän motiivinsa kyseenalaistaen leimaamalla heitä tekopyhiksi, itsekkäiksi, harhaanjohdetuiksi typeryksiksi, ja jopa isänmaan vihollisiksi.


      • Kenokaula kirjoitti:

        Heh-heh. """Ratsastamaan de-meterillä""" kuulostaa hiukan roisilta.

        Magic Kenokaula peukuttaa itseään...

        Paloma aikaisemmin kyseli expimotilta nähtyjä tolkun ihmisiä. Expimot vastasi about 15.000. Loput yli miljoonasatatuhatta Helsingin seutulaista marssiin osallistumatonta ovat siis rasistejako?

        "Paloma aikaisemmin kyseli expimotilta nähtyjä tolkun ihmisiä. Expimot vastasi about 15.000. Loput yli miljoonasatatuhatta Helsingin seutulaista marssiin osallistumatonta ovat siis rasistejako?"

        En nyt pysty valitettavasti auttamaan.

        Näin vain nuo 15000, joten lopuista en osaa sanoa mitään.


      • Kenokaula
        expimot kirjoitti:

        "Paloma aikaisemmin kyseli expimotilta nähtyjä tolkun ihmisiä. Expimot vastasi about 15.000. Loput yli miljoonasatatuhatta Helsingin seutulaista marssiin osallistumatonta ovat siis rasistejako?"

        En nyt pysty valitettavasti auttamaan.

        Näin vain nuo 15000, joten lopuista en osaa sanoa mitään.

        Et pysty auttamaan, mutta oletan kuitenkin hyväntahtoisena ihmisenä ettet tarkoittanut vain tuon 15.000 olevan "hyviksiä" ja muut "pahiksia".


      • Korppis11
        Eikö.hyvä kirjoitti:

        Kunta päättää kuka on naapurisi.

        Minkä kunta päättää naapurini?


      • Rautatientori

        """– Tämä on ollut nähdäkseni yksittäistapaus."""
        Olen kuullut tämän jossain aikaisemminkin...

        Mikäli ihmisjoukko banderollin lähettyvillä ei olisi ollut samaa mieltä tästä hyökkäyksestä poliisia ( ja valtiota ) vastaan, niin he olisivat vetäneet banderollin alas katuun. Eivät vetäneet.


      • ent.siivoojaparka

        Kun tolokun ihminen johonkin ryhtyy, niin se on tehtävä niin maan perusteellisesti.

        Ruotsissa se on jo tätä päivää, poliisien kivittäminen.
        Suomessa sen puolesta vasta osoitetaan mieltään 15 000 ihmisen voimalla ja pilleihin viheltäen.


      • Rautatientori kirjoitti:

        """– Tämä on ollut nähdäkseni yksittäistapaus."""
        Olen kuullut tämän jossain aikaisemminkin...

        Mikäli ihmisjoukko banderollin lähettyvillä ei olisi ollut samaa mieltä tästä hyökkäyksestä poliisia ( ja valtiota ) vastaan, niin he olisivat vetäneet banderollin alas katuun. Eivät vetäneet.

        Minun mielipiteeni on, että eufrosisessa mielenosoitushuumassa olleet ihmiset eivät ymmärtäneet mitä banderollin teksti tarkoitti. ; )


    • Helsingi on portti itään ja tulee aina olemaan.

      Ruotsin tiedän siitä on turha kertoa, koska olen asunut täällä kohta 47 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe