KOIRIEN TERRORI VS PARVEKETUPAKOINTI

76856856

MILLÄHÄN PERUSTEELLA JOTKUT KOIRANOMISTAJAT VAAHTOAVAT ETTÄ NAAPURIN PARVEKETUPAKOINTI HÄIRITSEE, VAIKKA OMA KOIRA MELUAA YÖT JA PÄIVÄT HÄIRITEN SATAA NAAPURIA.

23

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koira-ihminen

      Meillä on täysi oikeus metelöidä asunnossamme. Sitä ei voi kieltää kukaan. Se on meidän asuntomme eikä naapurin asunto!

      • KoiratOnMyös

        Normaaliin elämään kuuluu äänet ja korankin ajoittainen haukunta täytyy naapurien hyväksyä. Mikäli koira louskuttaisi tuntitolkulla päivittäin, se ei olisi hyväksyttyä.


      • menkäähelv

        Olet ilmeisesti itsekin alkanut käyttäytyä kuin koira.


    • gdfgdfh

      No vai niin, koiraihminen.

    • Tässä_yksi_neuvo

      Luepa taloyhtiösi järjestyssäännöt. Ja toimi niiden mukaan.

    • mielestäninäin

      Koirissa ei ole syy jos tulee haittaa, vaan koiran omistajassa.

    • tuleapuunAnja

      On myös koiranomistajia jotka ovat ketjupolttajia. He eivät jaksa viedä koiria edes ulos. Kyllä olisi eläinsuojeluvalvojalla töitä.
      Tupakoitsijoiden ei pitäisi ottaa koiraa ollenkaan.

      • ketjupolttajakoira

        Pitää paikkansa. Tosin olen onnistunut kerran etelänmatkalla näkemään koiran, joka itsekin oli ketjupolttaja.


      • näitähän_on
        ketjupolttajakoira kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Tosin olen onnistunut kerran etelänmatkalla näkemään koiran, joka itsekin oli ketjupolttaja.

        Ei tarvitse mennä niin kauas.
        https://www.youtube.com/watch?v=NyWAFWOQbWw


    • kerros.vajakkeja

      yksi kokonainen kerros vajakkeja, mummomafian perustama kennelkerros.
      Eläinsuojeluyhdistyksen vajakkiämmä rahdannut jokaiselle koiran, sitä haukuntaa jumalauta, koko kerrostalo kaikuu.

      Pitääkö tässä tilata virolainen nakkimurhaaja niille koirille?

    • hiljaisuusajat

      Ensinnäkin, koira on perheen jäsen ja hiljaisuus alkaa iltaisin meillä 22:00 ja päättyy aamulla 8:00. Päivän aikoina koirien ulvonta ja ajoittainen; ei jatkuva; ääntely on sallittu, tämä täytyy keskaria ja votkaa vetävien krapulaisten pubin kävijöidenkin kestää, joiden useimpien pää on haljeta päivisin pelkästä viinan puutteesta. Ilta ja yötöihin menijät kyllä nukkuvat väsyneinä minkälaisista äänistä huolimatta. Naapurien kesken äänen käytöstä voisi sopia, näin meilläkin on pärjätty, kun kuunnellaan naapuria ja pidetään hiljaisuus ajoista kiinni. Koirat ovat hyviä kavereita useimmille.

    • naapuruston_perhoskoira

      Minulla on vajaa kaksivuotias perhoskoira kerrostalossa ja rotu on melko herkkähaukkuisen maineessa. Onneksi minulla on myös todella mukavia naapureita joille olen sanonut silloin kun koiran otin, että jos koirasta on jotakin haittaa niin tulevat rohkeasti kertomaan, niin osaan toimia oikein. Naapurit eivät ole valitelleet ja ahkeralla kouluttamisella koirasta on tullut melko hiljainen kerrostaloasukki, mallikelpoinen pikkuhurtta vaikka itse sanonkin. :) Olen toisinaan tiedustellut vuorotyötä tekevältä naapurilta, että onko hän saanut päivätkin olla rauhassa kun olen töissä ja kuulemma saa, ei pihahdustakaan kuulu.

      Olen itse ollut tässä asiassa niin tarkka ja tiukka sen vuoksi koska tiedän millaista tuskaa ja raivoa päivät pääksetysten ulvova ja räkyttävä koira voi naapurustolleen aiheuttaa. Itse aikoinaan asuin ennen oman koiran hankkimista kerrostalossa, jossa vuorotöissä käyvä naapuri jätti koiran yöksi yksinään huutamaan. Saivat lopulta lähteä, ei sellaista kukaan kuuntele päivällä eikä varsinkaan yöllä, niin se vain on, sanoi joku koiraihminen mitä vain. On toinen juttu jos koira joskus haukahtaa tai vaikka haukkuu postin, mutta jatkuva meteli ei kuulu normaaliin elämisen ääniin. Jos koirien kanssa ei pysty kerrostalossa elämään niin ettei naapurusto häiriinny, niin silloin kannattaa mietti muuttoa rivariin tai mieluiten omakotitaloon. Myös kaikkia haukkupantoja ym. kannattaa tietysti testata, mutta pennun kasvatuksesta se kaikki yleensä lähtee.

      Parveketupakointi on vähän hankala juttu. Toisaalta minua se ei haittaa esimerkiksi talvella, kun ei tuuleteta mutta kesähelteellä kun parvekken ovi on auki ei asuntoon jatkuvastu tupruava naapurin tupakan savu mitenkään mieltä ylennä. Mutta jos vaihtoehtona on että naapuri polttaa parvekkeella tai että hän polttaa sisällä, josta haju leviää käytävään ja ilmanvaihdon kautta muihin asuntoihin niin silloin ilman muuta parveke on parempi vaihtoehto.

    • dfsdfdsfa

      Varmaan sillä perusteella, että tupakointiin voi itse vaikuttaa lopettamalla vaikka sen.
      Koiran luonnetta harvoin saa muutettua, eikä varmaan tarvitsekaan. Ei ihminen mikään maailmankaikkeuden herra ole.
      Täysin eri asioita.

      • hirveetäääntä

        Kyllä räkyttvän koiran turpa pitää saada kiinni, ettei häiritse muita ihmisiä!!


      • sdfdsfds
        hirveetäääntä kirjoitti:

        Kyllä räkyttvän koiran turpa pitää saada kiinni, ettei häiritse muita ihmisiä!!

        Tai sitten ihan sun turpasi noiden typerin juttujesi kaa netissä.


    • rupert3

      Parveketupakointia ei yksikään molopää voi tulla kieltämään koska parveke on ulkotila!!

    • rupert3

      Lippuja lappuja ja lakeja voi kirjoiotella mutta lähdeppäs kiipeämään parvekkeelle kieltämään jonkun polttelua sen haluan nähdä!!!

      • herpert

        Tuolla asenteella tulet sen todennäköisesti joskus vielä kokemaan.
        Maailma muuttuu.


    • tasapelion

      Onko tullu mieleen, et koira kärsii myös tupakansavusta, mutta ei sitä tupakointia voi naapuri kieltää, näin se on tällä hetkellä vielä.

    • Taloyhtiön_johtaja

      Kannattaa peittää ikkunat kaihtimilla tai verhoilla ja poltella kaikessa rauhassa siellä parvekkeella. Kukaan ulkopuolinen ei voi todistaa että on polttanut tupakkaa.

      • kiinni_jäit

        Taisit unohtaa savun hajun.


      • ei_savua
        kiinni_jäit kirjoitti:

        Taisit unohtaa savun hajun.

        Löytyy niitä savuttomiakin nikotiinivalmisteita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe