Pääseekö yleensäkään vatsan tähystykseen?

oltava_lujana

Olen kärsinyt koko ikäni ajoittain närästyksestä ja refluksista. Laittaakohan terveyskeskus yleensä ikinä vatsantähystyslähetettä, vai jakaa vain pillerireseptejä? Yksityiseen ei ole rahaa.

Harrastan laulua, ja on kovin vaikea laulaa, kun lähes laatta lentää kun suun avaa. Ääni aukeaa hitaasti ja kestää heikosti. Tällä hetkellä ei "närästä", mutta möykky nousee heti päivän ensimmäisen aterian jälkeen jonnekin mahan ja kurkunpään väliin (korkeus vaihtelee). Mahalaukku tyhjenee hitaasti, tuntuu lähes aina täydeltä ja turvonneelta. Ajoittain kramppaa, muttei pahasti. Refluksia aiheuttaa kumartelu, syöminen, seksi, nauraminen, liikunta... Muut voi jättää väliin, mutta haluan laulaa.

Olen normaalipainoinen, en tupakoi, en käytä alkoholia enkä mielestäni ole muutenkaan kohtuuton. Happovauriot suuhun asti lääkäri on todennut jo pari vuotta sitten. Resepti ja kotiin. Olen sen verran kypsä, että jollei asiaa tutkita, syön vaikka golf-palloja, ja sitten saan akuuttileikkauksen. Eli kiristän.

3

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa-kokeilla

      Sulla on suolisto ongelmia eli saatat olla herkistynyt gluteenille. Tähystys ei lienen auta mitään, mutta lääkitykseen joudut. Aloita ihmeessä karppaamaan, se on paras lääkitys. sillä me olemme sitä mitä syömme.Elikä jätä kaikki viljatuotteet, perunan ja aluksi myös varmuuden vuoksi maitotuotteet, sillä maito voi myös aiheuttaa ongelmia. Seuraat kuukauden pari ja sitten voit lisätä maitotuotteita, mutta ei vähärasvaisia, sillä ihminen tarvitsee rasvaa. Hanki jokin alan kirja. Kirjastosta niitä löytyy.

      • Noitarummut_hiljaa

        Tää idiootti hommaa sulle sappikivet jos ei ole jo, mee tutkimuksiin HETI. Jos syy on sappi niin karppaat ittes hengiltä ja lisäät syöpäriskiä, se on korkea kaikessa suolistohäiriötiloissa joita ei ole hoidettu. Eritoten tulehdusten kroonistuminen on korkea riski niiden kehittymiselle. Tässä ei mitää noitatohtoreita pidä ruveta kuunteleen, gluteeni on enempi alavatsan suolten vaurioittaja.. En ota kantaa. Mutta tiedän että noi tutkitaan ultra ja TT kuvilla .., ehkä täydennykseksi tutkitaan kamerakapselilla joka niellään ja poistuu alateitse kierron mukana.


    • Toki_yksityisellä_heti

      Ei hevin - mä makasinkin siksi 12 päivää sairaalassa ku pihtaavat menoja ... Olin pyytäny vuoden vatsatutkimuksiin ja päädyin keuhkokuumeesta teholle, toivuinkin mutta tuhus siirty tukoksesta sisäelimiin pesmään ennenku tehtiin ihan erillinen löydös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1515
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1312
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1247
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe