Talisman ja Passat tasapisteisiin

renukaupoolle

uusimman Moottori -lehden parivertailussa. 9- sai moolemmat arvosanaksi. Linkkiä en tuohon vielä löytänyt mutta lehden saa varmaan kioskilta. Passat(2.0TDI) aavistuksen parempi ajaa, mutta Talisman(1.6dCi 160) mukavampi. Renaultin 2-kytkinautomaatti huomattavasti Vw:n dsg:tä parempi. Tiloissa ei juuri eroa, Talisman kulkupuoleltaan aavistuksen rivakampi eikä kulutuksessakaan suurta eroa. Talisman vajaan tonnin kalliimpi. Autojen erot lähinnä makuasioita.

Eli Renault on ominaisuuksiltaan tasaväkinen luokan mittapuun Volkkarin kanssa mutta laadultaan huomattavasti Volkkaria parempi (AutoBildin laatututkimus). Rellun takuu paljon pidempi. Mutta ostakaa niitä Passatteja. Jälleenmyyntiarvo on siinä varmaan parempi jos ei muuta...

38

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkaneuronmies

      No minä kyllä en ostaisi kumpaakaan. Avensis olisi paljon laadukkaampi, turvallisempi ja kattavasti varusteltu ja pitää hintansa. Ja vielä edullisempi. Paras kokonaisuus luokassaan.

      • vitsillä.sisään

        Aika hyvän vitsin lohkaisit. Talisman ja Passat on ihan eri luokassa halppis-avensikseen verrattuna. Avensis on sellainen tuulipuvussa kulkevien papparaisten kauppa-ajokki ilman mukavuuksia ja hienouksia. Nuo kaksi muuta on mukavia matka-autoja sellaisille joille auto on muutakin kuin lähikauppaan köröttelyväline


      • Kukintavallaan

        Ei pääse kauppaan, kun auto on päiväkausia pajalla. Se on näiden euromerkkien riesa, olkoon sitten, että takuuseen menee, mutta kalliiksi tulee ja harmittaa. Toyota ei ehkä ole mikään elvistelyauto, mutta kestävin ja luotettavin se on. Suunnittelusta lähtien on avainsana ollut kestävyys ja se näkyy Avessa. Mitään heppoista ja vika-altista ratkaisua ei löydy.


      • tässäfakta
        Kukintavallaan kirjoitti:

        Ei pääse kauppaan, kun auto on päiväkausia pajalla. Se on näiden euromerkkien riesa, olkoon sitten, että takuuseen menee, mutta kalliiksi tulee ja harmittaa. Toyota ei ehkä ole mikään elvistelyauto, mutta kestävin ja luotettavin se on. Suunnittelusta lähtien on avainsana ollut kestävyys ja se näkyy Avessa. Mitään heppoista ja vika-altista ratkaisua ei löydy.

        Ja ylivoimaisesti turvallisin ja ajettavuudeltaan ylivoimainen. Uudet Volkkarit ovat ruosteherkkiä ja teknisesti sellaisia paskaläjiä, että ei voi uskoa. Ne ovat romuja jo uusina., Avensis on romu vasta 600 tkm ajettuna.


      • Japanilainenviinanmyyjä

        Avensis kuuluu luokkaan HP=harvinaista paskaa. Ja volkkarit, hah hah, nehän ne vehkeitä ovat. Toyota on matkinut volkkareista lähinnä askeettisuuden, laadullisesti Volkkarit ovat paskimpia eurooppalaisia vehkeitä.


      • Laskepatarkkaan
        Kukintavallaan kirjoitti:

        Ei pääse kauppaan, kun auto on päiväkausia pajalla. Se on näiden euromerkkien riesa, olkoon sitten, että takuuseen menee, mutta kalliiksi tulee ja harmittaa. Toyota ei ehkä ole mikään elvistelyauto, mutta kestävin ja luotettavin se on. Suunnittelusta lähtien on avainsana ollut kestävyys ja se näkyy Avessa. Mitään heppoista ja vika-altista ratkaisua ei löydy.

        Mikä olikaan Aven huoltoväli ja mikä noiden eurooppalaisten ... Ja ainakaan talismannea ei tarvinne ruosteenestossa käyttää...


      • Relluonluotettava
        tässäfakta kirjoitti:

        Ja ylivoimaisesti turvallisin ja ajettavuudeltaan ylivoimainen. Uudet Volkkarit ovat ruosteherkkiä ja teknisesti sellaisia paskaläjiä, että ei voi uskoa. Ne ovat romuja jo uusina., Avensis on romu vasta 600 tkm ajettuna.

        Ave on tunnettu kone- ja vaihteisto-ongelmistaan.


      • Avellaani

        Ovat sellaisia urbaaneja legendoja vailla todellisuuspohjaa. Kukaan tuntemani ei ole kuullut mitään tuollaista. Ave on luokkansa ykköspeli.


      • Vikawaagenit
        Relluonluotettava kirjoitti:

        Ave on tunnettu kone- ja vaihteisto-ongelmistaan.

        Tarkoitit varmaan sitä Passattia kun vaihteisto ja moottoriongelmat otit puheeksi. Volkkarihan on kuuluisa niistä!


      • Möly_Kommari

        Toyotan D4D dieselit on kuuluisia ongelmista. Monissa tojoissa on vaihdettu moottori reilusti alle 200tkm. Avensiksissa on ollut myös vaihteisto ongelmia. Jotkut autokorjaamot sanovat niitä murheenkryyneiksi, sillä noita ongelmia on ollut riittämiin ihan vaivaksi asti.


      • AviensEiOleAuto

        Voi, voi kun tojota-teroilla taas niin vaikeaa, niin vaikeaa. Ostaisivat kunnon auton, niin ei tarvitsisi tulla muille palstoille pätemään.


    • Tiedemans

      Omalla rahalla Passattia ei kyllä kannata hankkia laatuongelmien ja huonon jälleenmyyntiarvon vuoksi.

      • Avensis_Laatua

        Ääni Avensiksen puolesta, kateellisten panettelua on tuollainen laatutestien voittajan aliarviointi sanon minä. Avensiksella ajaa taatusti vailla mitään murheita, mutta Passatin saati Talismanin ostamalla kyllä korjaamo käy tutuksi.
        Luotettavuus on auton tärkein ominaisuus, muut on saivartelua tai makuasioita. Väännöstä, suurista tiloista, ergonomisesti hienoista ratkaisuista tai muista sinänsä kivoista asioista ei ole iloa, jos auton tekniikassa on jatkuvasti ongelmia tai aamulla on jännitettävä, että lähteekö käyntiin tai jättää lomareissulla tien päälle. Nämä ovat sen luokan asioita eurooppalaisissa autoissa, että saavat jäädä minun puolestani kauppaan. Japsien laatu ja luotettavuus on aivan ylivertainen ja korkeinta tasoa se on Toyotan kohdalla. Määräaikaishuollot riittävät suuriin ajomääriin saakka, jos nyt haluaa pitää autoa pitkään. Vasta siinä vaiheessa kun euroauto on poistettu kilvistä tai makaa pikkujobbarin pihan perällä, alkaa Toyotassa olla muuta tehtävää kuin määräaikaishuollot.


      • tojo.heikoin
        Avensis_Laatua kirjoitti:

        Ääni Avensiksen puolesta, kateellisten panettelua on tuollainen laatutestien voittajan aliarviointi sanon minä. Avensiksella ajaa taatusti vailla mitään murheita, mutta Passatin saati Talismanin ostamalla kyllä korjaamo käy tutuksi.
        Luotettavuus on auton tärkein ominaisuus, muut on saivartelua tai makuasioita. Väännöstä, suurista tiloista, ergonomisesti hienoista ratkaisuista tai muista sinänsä kivoista asioista ei ole iloa, jos auton tekniikassa on jatkuvasti ongelmia tai aamulla on jännitettävä, että lähteekö käyntiin tai jättää lomareissulla tien päälle. Nämä ovat sen luokan asioita eurooppalaisissa autoissa, että saavat jäädä minun puolestani kauppaan. Japsien laatu ja luotettavuus on aivan ylivertainen ja korkeinta tasoa se on Toyotan kohdalla. Määräaikaishuollot riittävät suuriin ajomääriin saakka, jos nyt haluaa pitää autoa pitkään. Vasta siinä vaiheessa kun euroauto on poistettu kilvistä tai makaa pikkujobbarin pihan perällä, alkaa Toyotassa olla muuta tehtävää kuin määräaikaishuollot.

        Ei siinä tojotan luotettavuus paljon lämmintä kun kaikki muut ominaisuudet on luokan heikoimmat. Jotain kertoo sekin että toyota on aina autolehtien vertailuissa viimeinen. Tojon ajo-ominaisuudet on ala-arvoiset joten tojolla ei paljon ylimääräistä ajella. Näin syntyy mielikuva laadusta kun kilometrejä tulee olemattoman vähän


    • OMAValintaParasitselle

      "Autojen erot lähinnä makuasioita."

      No kerrankin joku kirjoittaa asiaa. Näinhän se on omalta kannaltakin katsottuna. Ostan siis sen, mikä sattuu minua miellyttämään, enkä sitä, mikä sattuu miellyttämään TM:n testajia.

      • popioput

        No jos Avensista vertaa vaikka noihin Relluun ja Passattiin niin kyse ei todellakaan ole pelkästään makuasioista. Toyotan taso on vaan niin kertakaikkisen alhainen noihin kahteen verrattuna. Puolustukseksi voi sanoa että Avensis on hinnaltaan huomattavasti halvempi halppis-auto


      • VerratkaaSamanHintaisia

        Siksi paras vertaus onkin saman hintaiset keskenään. Miksiköhän muuten testeissä on lähes poikkeuksetta Japanilainen tai korealainen vs. 10000€ kalliimpi saksalainen? Mistäköhän se johtuu?.....


      • yöäks

        Kaupassa pitää siis maistaa autoja. Volkkari maistui matuttaja Merkelin lisääntymiskyvyttömälle homeiselle vitulle. Tommosta merkeliä en ikinä osta. Yöäks!!!


      • missähän.tuollaisia
        VerratkaaSamanHintaisia kirjoitti:

        Siksi paras vertaus onkin saman hintaiset keskenään. Miksiköhän muuten testeissä on lähes poikkeuksetta Japanilainen tai korealainen vs. 10000€ kalliimpi saksalainen? Mistäköhän se johtuu?.....

        Joskus vuosituhannen vaihteessa näki vielä vertailuja joissa oli muiden vastaavien autojen ohella Passatti ja Avensis. Nykyään ei enää noita oteta samaan vertailuun, koska Toyota on jäänyt auttamattoman kauas Passatista teknisesti ja muutenkin. Avensista verrataan nykyään muiden japsien kanssa lähinnä korealaisiin ja ehkä ranskalaisiin. Korealaisillekaan ei Toyota enää pärjää ominaisuuksissa, saati ranskalaisille. Aika ja muut merkit on ajaneet Toyotasta jo ohi. Toyota on nykyään vähän sellainen kummajainen modernien ja hienojen autojen joukossa.


      • Rnoo

        Olen kyllä eri mieltä kanssasi. Tekniikka nimenomaan on edistyneempää Toyolla siinä mielessä että se kestää. Esim. TSI - teknologia vs. 1.6 vvt-i. Nyt on markkinoille tullut myös 1.2 litrainen turbo Tojolta. Syy viivästymiseen on siinä, että Toyota halusi kehittää tuotteensa valmiiksi ennen sen myymistä. Vw:n kohtalosta on siis opittu Japanissa. Toyotan 1.2 litranen ei ole yhtä tehokas kuin TSI, mutta näkisin sen juuri hyvänä asiana; koneesta ei revitä aivan kaikkea irti, jolloin se myös kestää. Renault 1.2 Tce:n kokoonpanokin on myös maltillisempi ja on jakohihnalla. Taitaa kyllä on volkkareissakin nykyään, eli on sielläkin jotain opittu?
        Kyllä se Tojo kestää, vaikka itse Rellulla ajelenkin :)


    • Rnoo

      No jokohan kohta TM myös "testaa" ts. toteaa Passatin paremmaksi :D

      Itse ajelin kahdella japsilla, kunnes vaihdoin Renaultiin. Japsin on pirun varmoja, mutta sitten tuli tarvetta myös ajomukavuudelle ja pehmeydelle. Hieman olin pettynyt toisen japskin ruostesuojaukseen ja maalipinnan laatuun. Ei pitäisi maalipinnan kupruilla ja halkeilla vielä 90tonnissa. Muuten hyviä autoja, ei siinä mitään.

      Mutta kuten joku fiksu tuossa aikaisemmin totesi, "autojen erot lähinnä makuasioita."

      • renukaupoolle

        Niin tuossa aloituksessa tarkoitin että Passatin ja Talismanin erot lähinnä makuasioita. Passat vähän jämäkämpi mutta Talisman taas mukavampi eli plusmiinus nolla. Mutta kaikkien autojen erot ei tosiaan ole pelkkiä makuasioita.


      • rotttststtsts

        Rellu on ollut aina paska ja sitä aina jatkossakin. Syy: Ranskassa liikaa arabiverta. Ne ei osaa tehdä autoja oikein. Tosin nyt volkkari on laskenut laadun jopa rellujen alapuolelle. Volkkareissa haisee nykyään Merkelin persnäljä ... siis rottainen viemäri..


    • tojota.on.paska

      Sama vw-palstaa terrorisoiva tojota-fani on tullut Renu-palstallekin volkkaria mollaamaan ja tojoa ylistämään lapsellisine kommentteineen. Ikävää että sama idiootti osaa pilata jokaisen asiallisenkin ketjun.

    • laguna2rules

      Ottasin talismanin kun on hyviä kokemuksia rellun laadusta. Ajelen näet laguna kakkosella. Eikä yhtään yllätysvikaa. Tyyppiviat korjattu ajat sitten ja myyjä oli sepittäny kuluvat osat kuntoon että saa kaupaksi.

    • Alainprotest

      Talisman on tyyliä ja laatua kohtuuhinnalla.

      • huolestunut__kansalainen

        Onko tämä Talisman jokin uusi terroristijäerjetö?


    • Itäsuomalainen

      Renault Talisman on nykyaikainen, valmiiksi varusteltu ja tilava auto. Varsinkin Grandtour - malli on tyylikäs. Hankimme sellaisen ja Talismanilla taitamme vaimoni kanssa matkaa miellyttävästi ja taloudellisesti. Myös lastenlapset tavaroineen mahtuvat hyvin kyytiin.
      Valikot käyttömahdollisuuksineen vaativat paneutumista ja opiskelua.
      Hyvää matkaa lukijoille!

    • jkfytf

      ranskassa tehtiin autoja jo silloin kun jaappanissa vielä käännettiin härillä riisiä . kunnes oppivat kloonauksen eurooppalaisilta. piste ranskaan ja böömiin. s, on kokemusta kaikista.

    • perseestä.ne.on

      buahahaha salli mun nauraa. Kyllä ne rellut tiijetään ne ei miksikään oo muuttunu! Rellujen laatu heikkoa ja sähköt ja anturit perseestä ja kohta on käyntivikaa ja korjaajat hymähtää säälivästi ja puistaa päätään. Se joka ei usko niin ei ole omistanut rellua mutta minä olen ja tiedän mistä puhun. Renault on paska ne ei osaa tehdä suomeen toimivia sähköjä. Melkein on pyhäinhäväistys edes väittää että rellu ois volkkarin tasoa AUTONA!

      • 4423423

        Montakohan rellua tällä taulapäällä on ollut?

        Mun kokemus Passatin sähköistä loppui siihen kun aamulla oli kaikki ikkunat auki ja auto puolillaan lunta. Tukivarsien vaihtojumpan ohellä ohella tuli mitta täyteen.
        Volkkari ei osaa tehdä auto missä sähköt toimii ja alusta pysyy koossa.
        Toki tästä on 16 vuotta aikaa mutta sama Volkkari se silti on.


    • Toope-

      Talismanko tonnin kalliimpi kuin Passat. Miten rellua voi myydä tollasella hinnalla?

    • Markkina-analyytikko

      Ei sitä myydä. Maahantuojaa ei kiinnosta koko touhu, kovasti on puhetta piisannut, että lyövät Rellun osalta hanskat tiskiin ja keskittyvät muihin merkkeihin.
      Renault on osa jättimäistä Nissania ja jos Nissan karsii merkkejä, lienee konsernin kovasti tukema Renault liipaisimella.

      • Rnoo

        Ainakin Clio-rintamalla on ollut piristymisen merkkejä. Meganet ovat myös petranneet laadussa huomattavasti. Mutta joo, tietysti kun on kyseessä Suomen maa, niin autoilijoiden asenteet on valettuna betoniin. Volkkarilla työnnetään menemään vaikka sekään ei enää aikoihin ole ollut se vanha kunnon luottopirssim, mitä se ennen vielä oli. Kuten sanoin, asenteet pysyy, hyvässä ja pahassa.


      • Meksukolome

        Taas yksi "aasiantuntija" puhuu läpiä päähänsä. Renault oli se joka pelasti Nissanin konkurssilta ja nosti Nissanin nousuun. Urpot kuvittelevat ajavansa japanilaisella autolla jonka pelastus oli ranskalainen osaaminen. Mutta, jatkakaa vain harhojenne kanssa elämistä.

        Itsellä ollut sekä Nissan Sunny (niin sanottu aito japsi) ja Nissan Primera (briteissä tehty aikaan ennen rellua). Enkä voi kun ihmetellä että näitä pidetään jonain autoilun helminä.

        Renault yhteistyö on tehnyt Nissanille pelkästään hyvää ja myös Renault on hyötynyt Nissanista. Kannattaisi jo pikkuhiljaa unohtaa vanhat asenteet koska saatat tietämättäsi haukkua omaa autoasi, kun ei ole ymmärrystä nykyisestä automerkkien välisestä yhteistyöstä.


      • kertakäyttö.ranskansonta

        Nissanin se rellu pilasi siksi nuo qashgait jne on niin vitun kuraa ettei ikkään... Vanha cedric tai laurel silloin oli oikeaa nissan laatua ikipelejä eikä vikoja. Lue nuo omistaja kommentit niin palaat maan tasalle sieltä "rellutaivaasta" Rellut ei toimi suomessa ja se on fakta joka on pitänyt paikkaansa aina-------------

        http://www.autotie.fi/tyyppivika/Nissan/Qashqai


    • AutoPelle

      Ergonomiassa on selkeä ero. Germaneissa on ratissa säädöt muilla ei. Germaanit käy pidemmällekin kuskille Tojo tai ranskikset ei.
      Muuten ranskalainen osaa kyllä tehdä hyvä auton. Eivät vain tajua että kaikki ei ole persjalkaisia apinoita.

      • Keskipitkä

        Mikä on pitempi kuski? Itsellä mittaa 183 ja pidän itseäni keskimittaisena. Ratin säädöt riittävät niin omassa Meganessa 2012-mallia kuin vaimon Golfissa. Luulen, että lähes 190 cm pitkä saa kummassakin hyvän ajoasennon. Ja kuinka paljon tästä pidempiä ukkoja?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe