Peugeotista

eimyyntimenestys

Viitisen vuotta sitten tytär ukkoineen yllättäen muutti ulkomaille ja mulle jäi heidän autot myyntiin: Carina e 1.6 -95 240 tkm ajettuna ja Peugeot 406 2.0 st -99 125tkm ajettuna, paikallislehteen myynti ilmoitus tohota meni heti kaupaksi 4200 eur hintaan, pösöstä ei tullut yhtään kyselyä, pistin nettiautoonkin ei ketään kiinnostanut, trokarille myin se 1000eur maksoi, täällä kehutaan pösöä mutta ei se tunnu kelpaavan kellekään...silloin tällekin palstalle laitoin jutun joku vastasi et heti ostaa pösön et olet trolli, vaan ite oli kun jutut loppui siihen kun laitoin yhteystiedot eipä ostajasta kuulunut mitään.. taitaa ne suurimmat trollit olla pösöön erehtyneitä itse ?

27

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulipaMieleen

      Eihän noille käytetyille pösöille paljon taida kysyntää olla. Mahdollisia syitä voi olla:

      -ennakkoluulot
      -huono maine, joka on ehkä liioiteltuakin joissakin tapauksissa
      -autojen huoltamattomuus
      -erilainen vikaherkkyys kuin toyotassa

      Joka tuon 406:n olisi ostanut, olisi saanut yhden parhaista "nykypösöistä". Tarkkana saa olla, että minkä mallin ja moottorin valitsee, mutta tuo 406 kahden litran koneella olisi ollut loistovalinta.

      Itse olen ajanut 406:lla kymmenen vuotta. Valitettavasti alkaa tuntumaan että uudemmissa malleissa on kaikissa jotakin ratkaisevaa pielessä, pääasiassa ongelmat on moottoreissa. Saattaa siis olla itselläkin merkin vaihtaminen 23 vuoden jälkeen.

      Ajan tuon 20 vuotta vanhan 406:den loppuun ja etsin sitten korvaajan sille. Se on vielä arvoitus että montako vuotta tuolla ajan, auto on pääpiirteissään kunnossa ja tarjoaa edelleenkin ihan mukavaa kyytiä. Mittarissa 350tkm. Jonkin merkittävän ja kalliin komponentin hajoaminen tulee todennäköisesti päättämään tuon auton käyttämisen. Moottori, kytkin tai vaihdelaatikko tulee mieleen sellaisina kohteina.

      • 2.2sport02paskaoli

        406 kokemus: katkeilevat etujouset vaarallinen vika kun sinne renkaaseen, mittaristo näytti mitä sattuu, pyörälaakerit oli hyvä vaihtaa renkaiden vaihdon yhteydessä..ja ne takana olevat tangot.., sähkövikoja riittämiin: lukitus. ilmastointi, ikkunat,konepelti ruostui ja helmat , takapenkin alta lahosi ja homehtui, siihen muuta pientä: ohjaus paukkui ja rutisi no olihan pösöllä melkein 140tkm ajettu, työkaverilla oli 406 myös ja samoja vikoja..no seuraava trollaaja vastaa että ei ne vikoja ole kuin ominaisuuksia kuten minulle peugot palstalla aikoinaan kun tuon pommin omistin, mutta ihminen on erehtyväinen ja tuo 2.2 kone oli jopa ranskalaiseksi tooodella heikko ja vikaherkkä


      • EroaOn
        2.2sport02paskaoli kirjoitti:

        406 kokemus: katkeilevat etujouset vaarallinen vika kun sinne renkaaseen, mittaristo näytti mitä sattuu, pyörälaakerit oli hyvä vaihtaa renkaiden vaihdon yhteydessä..ja ne takana olevat tangot.., sähkövikoja riittämiin: lukitus. ilmastointi, ikkunat,konepelti ruostui ja helmat , takapenkin alta lahosi ja homehtui, siihen muuta pientä: ohjaus paukkui ja rutisi no olihan pösöllä melkein 140tkm ajettu, työkaverilla oli 406 myös ja samoja vikoja..no seuraava trollaaja vastaa että ei ne vikoja ole kuin ominaisuuksia kuten minulle peugot palstalla aikoinaan kun tuon pommin omistin, mutta ihminen on erehtyväinen ja tuo 2.2 kone oli jopa ranskalaiseksi tooodella heikko ja vikaherkkä

        Ikää 20 vuotta, kilometrejä 350tkm, alkuperäiset etujouset, mittaristo toimii moitteetta, pyöränlaakerit kerran vaihdettu, aurauksensäätötangot vaihdettu kerran, kaikki sähkölaitteet toimii, eikä niissä ole ollut vikoja, konepelti ei ole ruosteessa, helmoihin olen joutunut pienet korjaukset tekemään. Takapenkin alunen täysin ehjä, ohjaus ei rutise eikä pauku.

        Hyvin erilaisia kokemuksia näemmä.


    • hohhoijaavaan

      Tässä viestissä haisee trollaus. Tällä palstalla toistuu tämä sama tarina erilaisina variaatioina. Pihassa on se ja se auto ja toinen on tojo, joka toimii.

      Se joka maksoi 4200 euroa 16v vanhasta autosta on selvä hullu. Carina ei myöskään ole mikään arvoauto. No niin, kiinni jäit. Oikea hinta sille olisi ollut jotain 1000 euroa.

      Myöskin 406, oli tuolloin 14v, jolloin sen hinta olisi likimain ollut 1000-2000 euron tienoilla välillä vähäisen ajon perusteella.

      Auton arvoon vaikuttaa eniten ikä ja kilometreistä voi saada hyvitystä. Kun kyseessä ei ole arvoauto, en jaksa uskoa miksi kukaan maksaisi noin vanhasta ritsasta noin paljon. Eli kyseessä täytyy olla selvä trolli. 406 sekin menee kaupaksi todella hyvin jos vaan hinta on asiallinen ja auto kunnossa.

      • hohhoijaavaan

        Ja otanpa takaisin, pösö on ollut vain 12 vuotias. Sen asiallinen myyntihinta olisi ollut kuitenkin 2500-3500 e tienoilla. Jos pyyntihinta on ihan päin honkia, ei sitä uskalla kukaan ostaa.


      • NojooMutta

        No mitä se haittaa jos täällä trollataan?

        Kun ei asiallista keskustelua muutenkaan synny niin pienellä trollilla kommentointi starttaa, jos on startatakseen. Sehän on sitten vain kommentoijasta itsestään kiinni, jatkaako asiallisella linjalla vaiko ei.


      • Juuresnauris
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Ja otanpa takaisin, pösö on ollut vain 12 vuotias. Sen asiallinen myyntihinta olisi ollut kuitenkin 2500-3500 e tienoilla. Jos pyyntihinta on ihan päin honkia, ei sitä uskalla kukaan ostaa.

        12 vuotta vanha pösö on myynti hinnaltaan 1000 euroa.

        Sain juuri tarjouksen hyvin huolletusta ja varustellusta 250 000km ajetusta 407 HDi 1,6 autostani 1700 euroa. Peugeotien jälleenmyyntiarvo on yllättävän huono. Toki liikkeissä seisoo kalliitakin Peugeoteja, mutta niissäkin hinnat tipahtelevat kolmen kuukauden välein kunnes hinta on kohdillaan ja kauppa käy.


      • todentotta

        Sehän on selvä miksi juuri tuon kyseisen auton hinta on alhainen. Selitys on malli, joka on 407 ja toinen on moottori, joka on 1.6 HDi. Pahin mahdollinen yhdistelmä, jota kukaan ei halua, jos tietää noista moottoreista jotakin. Ja tuo 407 ei sekään ole yksinään kovin haluttu, tiettyjen ongelmien vuoksi.


    • paskaayli100vkokem

      Kyllä pösöstäkin kohtuu hyvän auton saisi kun siitä poistettaisiin kaikki ranskassa valmistetut / suunnitellut osat ja ne korvattaisiin japanilaisilla laatuosilla, ranskan poikien viinipäisään "suunnittelemia" autosähköjä ei edes japsit pysty parsiin on ne niin syvältä

      • KerroRohkeasti

        Olen ajanut 24 vuotta pääasiassa peugeoteilla.

        Jos ei yksittäisiä lamppujen vaihtamisia huomioida, ainoat sähköviat on Valeo merkkisen laturin hiilien loppuminen, sekä Bosch merkkisten ruiskujärjestelmän antureiden vaihtamiset.

        Kerro toki hieman tarkemmin, mikä tuossa autosähkön suunnittelussa on niin ennaltanäkemätöntä. Ilmeisesti tietoa löytyy, joten miksi pantata sitä.


      • Kysynpähän.Tojostakin

        Omassa 27 vuotiaassa Pösössäni loppui kerran laturin hiilet, laitoin vaihtolaturin. Startin hiiliä olen uusinut monet, viimeksi satsi maksoi muistaakseni 11 euroa. Akku uusittu keskimäärin 8 vuoden välein. Rekisterikilven valoja, mittariston merkkivaloja, muutama pikkulamppu muualle on uusittu. Ajovalot lienee alkuperäiset H4:t, kiitos halogeenin ja päivävalojen alennetun jännitteen. Lämmityslaitteen puhaltimen hiilet loppui, lähinnä sopivista tarvikehiilistä viilasin sopivat. Sytytystulpat lienen pari kertaa uusinut ja usein viilannut kärjet. Bensamittari rikki, varoitusvalo toimii. Siinä minun Pösöni sähkökorjaukset. Ajettu siis vasta 480 000 km 27 vuoden aikana.

        Toinen samanlainen: edellinen omistaja (nainen) uusittanut laturin, startin, puolan ja sytytysmoduulin. Radio uusittu koska pesussa rikottu antenni ja reikä paikattu silikonilla! Eli kaksi ensimmäistä ja viimeinen täysiä huijauksia. Naista (ja miksei miestäkin) huijataan sumeilematta, kun ei se ymmärrä autoista mitään.
        Minulla muutama pikkulamppu uusittu, sytytysmoduli ja pari puolaa ennenkuin selvisi, että yksi sytytysjohto oli poikki ja tämän takia ylijännite poltti puolat. Sytytystulpat olen mahdollisesti uusinut kerran? Yhdet tai kahdet startin hiilet uusittu. Ja tällä 27 vuotiaalla ajettu vasta 220 000 km.

        Niin että pääseekö Tojo-Tero vähemmillä sähkölaitekorjauksilla?


      • Ranskaosaa

        Mulla on ollut kahdessa ranskiksessa ranskalaiset sähköt - ei ongelmia.

        Yhdessä ranskiksessa ja parissa saksalaisessa on ollut Boschin sähköt - sähkövikoja.

        Toivotaan että osaavat myös ydinsähkön.


    • vainsisäkäyttöönPSA

      Vieläkö PSA käyttää sitä rautalangasta punottua taka-akselia, niillä hiustakin ohuimmilla "neulalaakereilla" vääntösauvoissa ? vahvemmat osat kyllä löytyy kuulakärki kynästäkin, kai ranskisten mielestä taka-akseli ei kovalle rasitukselle joudu korjaamon nosturilla , missä kaikki pösöt ja sitikat viettävät aikaa enempi kuin tien päällä

      • missämättää

        Ei käytä enää.

        Autojen alustoista kyllä löytyy heikkoja ratkaisuja, merkistä riippumatta. Mieleen tulee muutamia esimerkkejä:

        -volvon tukivarret
        -audin koiranluut
        -hondan puslat

        jne jne

        Ihan tohon henkiseen pahoinvointiisi vielä kysymys, että auttaako tuo huomionhaku täällä siihen oikeasti, vai saako siitä vaan sen tunteen, että joku vielä huomio tässä maailmassa?


      • hohhoijaavaan

        Peugeotin vääntösauva taka-akselit ovat olleet älykäs ratkaisu ja ne ovat mahtuneet pienempään tilaan. Ne myöskin ovat olleet lähes täysin huoltovapaita ja niitä voisi sanoa jopa kestäväksi, jos käyttöikä voi olla jopa pidempi kuin 20v. Ei Peugeotia siis suotta ole lujaksi autoksi sanottu.

        Täällä lähinnä purkavat sydäntään ne, jotka vähiten ymmärtävät autoista. Pitääkö auton kestää 30v? Ei sitä kestä mikään ilman korjauksia.

        Kaikista autoista löytyy heikkouksia, jopa kalliitakin. Silti aina joku jaksaa vääntää pösön taka-akselista. Siitä on luovuttu kustannussyistä. Niiden rakentaminen kun on tullut kalliimmaksi.


      • 206plus
        hohhoijaavaan kirjoitti:

        Peugeotin vääntösauva taka-akselit ovat olleet älykäs ratkaisu ja ne ovat mahtuneet pienempään tilaan. Ne myöskin ovat olleet lähes täysin huoltovapaita ja niitä voisi sanoa jopa kestäväksi, jos käyttöikä voi olla jopa pidempi kuin 20v. Ei Peugeotia siis suotta ole lujaksi autoksi sanottu.

        Täällä lähinnä purkavat sydäntään ne, jotka vähiten ymmärtävät autoista. Pitääkö auton kestää 30v? Ei sitä kestä mikään ilman korjauksia.

        Kaikista autoista löytyy heikkouksia, jopa kalliitakin. Silti aina joku jaksaa vääntää pösön taka-akselista. Siitä on luovuttu kustannussyistä. Niiden rakentaminen kun on tullut kalliimmaksi.

        Ei ranskalaiset mitään älykästä ole tehneet, ja tuo rautalanka taka-akseli ei varmasti kallis valmistaa, siinä olet oikeassa mutta kalliiksi tulee..siis omistajalle kun vaihtelee 50tkm välein, siskon 206 malliin vaihdoin kesällä, tosin sillä ajettu jo 110tkm 430eur akseli oli maksanut, siis korjattu ei uusi


      • HiemanLiioittelua
        206plus kirjoitti:

        Ei ranskalaiset mitään älykästä ole tehneet, ja tuo rautalanka taka-akseli ei varmasti kallis valmistaa, siinä olet oikeassa mutta kalliiksi tulee..siis omistajalle kun vaihtelee 50tkm välein, siskon 206 malliin vaihdoin kesällä, tosin sillä ajettu jo 110tkm 430eur akseli oli maksanut, siis korjattu ei uusi

        Onko 430 euron kustannus 110tkm ajon jälkeen kallis?

        Tuossa ajassa tuollainen pikkuauto on menettänyt arvostaan noin 10.000 euroa.
        Samaisessa ajassa autoon on ostettu polttoainetta noin 10.000 eurolla.
        Vakuutusmaksuihin ja käyttömaksuihin on uponnut noin 5.000 euroa.

        Ja noiden kustannusten jälkeen 430 euroa ajaa omistajansa konkurssiin.

        Salli mun nauraa.


      • hohhoijaavaan

        Tämä palsta on täynnä tuommoisia hupiukkoja, joiden kirjoituksiin ei oikein voi luottaa. Ikuisesti luulee joku tuommoisen kiikun kestävän? Sehän on myös halvemman hintaluokan menopeli. Jos se kestää 15-20v ilman mittavia korjauksia, niin voi hyvänen aika. Hyvä ja luja autohan se tuolloin on.

        Sarjatuotannossa tuo akseli tulee kalliimmaksi kun valmistusmäärätkin ovat tähtitieteelliset.... niin säästö nopeasti miljoonia.


      • 206plus

        Siis taka-akselista puhuin, sen lisäksi on vaihdettu vetoakselit pyörälaakerit eteen ja taakse, lämmityslaitteen kenno, jäähdytin puhallin, nääs kun puhallin hajosi ja rikkoi syylärinkin..ja säkillinen alustan osia, kuskin oven johtosarja ja bsi..., 4300 eur kyllä lähempänä korjauskuluissa, no sisko maksaa oppirahat ja laulaa: kerran erehdyin pösö..mutta onhan sillä jo pösöksi paljon ajettu, sisko 55 tkm, tosiaan pikku violla mennyt vai mitä ?ku alle kymppitonni hultoihin riittänyt, ei vaan tajua hävittää, aina sanoo nyt meni tonni korjauksiin, nyt sen täytyy toimia...


      • hohhoijaavaan

        4300 euroa! Taidat olla taas hupiukko.

        Jos tuo on tosi juttu, niin varmaan siskosi tekee sen virheen, että menee vielä myymään pois toimivan pelin, johon upotti rahaa... :D


      • Ex4062.0STeiollutsitä

        Kun ns tavallinen perheauto on hyvä, laadukas ja luotettava ja uutena hinta kohdillaan, niin niitä myydään paljon ja ne ovat todella kysyttyjä käytettynäkin ja siitä syystä pitävät hyvin arvonsa, mihinkäs Peugeot malleihin em sopii ?


      • NojooMutta
        Ex4062.0STeiollutsitä kirjoitti:

        Kun ns tavallinen perheauto on hyvä, laadukas ja luotettava ja uutena hinta kohdillaan, niin niitä myydään paljon ja ne ovat todella kysyttyjä käytettynäkin ja siitä syystä pitävät hyvin arvonsa, mihinkäs Peugeot malleihin em sopii ?

        Jos peugeot ei yritäkään olla tavallinen perheauto?


      • hohhoijaavaan
        NojooMutta kirjoitti:

        Jos peugeot ei yritäkään olla tavallinen perheauto?

        "Jos peugeot ei yritäkään olla tavallinen perheauto? " pösöön joka päivä pitää joku osa vaihtaa / vaihdattaa, totta turiset pösö on rahamiesten auto ei yritäkään perheauto olla ei kait rahat tavallisella perheellä riitä, kuten joku tänne aikoinaan kirjoitti: meni naimisiin osti vaimolle uuden 307 pösön, muutaman vuoden päästä ero: rouva oli sanonut: pidä paska pösö sitä en halua: olette molemmat yhtä "kestäviä" : laukeatte heti käsiin kun yrittää ottaa käyttöön, tuo tietenkään kaikkiin ukkoihin ei päde mutta kaikkiin pösöihin kyllä !!, mutta pösö 4007 on hyvä hmm tosin se on Mitsu Outlander pösö logolla, tosin mitsu palstalla kehoittivat outlanderia HDI dieselmoottorilla välttämään kun se on kiinalaisten tekemä, tulossa kestävä diesel mitsun oma


      • täyttäterästä
        206plus kirjoitti:

        Ei ranskalaiset mitään älykästä ole tehneet, ja tuo rautalanka taka-akseli ei varmasti kallis valmistaa, siinä olet oikeassa mutta kalliiksi tulee..siis omistajalle kun vaihtelee 50tkm välein, siskon 206 malliin vaihdoin kesällä, tosin sillä ajettu jo 110tkm 430eur akseli oli maksanut, siis korjattu ei uusi

        no, arvaapa riittääkö sun älysi kertomaan miks mun 405;sen Pösön taka-akseli on kestäny 24 vuotta, about 355th


    • Molempiaomistanut

      Olet oikeassa, Peugeot on uutena edullinen ja käytettynä halpa. Loisto juttu!

    • TyytyväinenPeugeotisti

      Vuosi sitten ostin käytetyn Peugeotin, 308:n. Kilometrejä on melkotarkoin 200 000. Mihinkään tyyriimpään ei nyt ollut varaa.

      Olen yllättynyt. Auto on hintaluokkaa mukavampi ja tilavampi ja tekniikka on ainakin minulla pelannut erinomaisesti. Yhden määräaikashuollon olen ehtinyt ja kohta tulee jo toinen, ylimääräisiä remppoja ei ole ollut.

    • RMB

      Täytyy ymmärtää aloittajan katkeraa kommenttia: "Viitisen vuotta sitten tytär ukkoineen yllättäen muutti ulkomaille ja mulle jäi heidän autot...".
      Hmnn...Tytöllä oli oikea haaremi. Vai pitikö kertoa vaimo lähti ukkoineen. No, enowei. Autot jätti kuitenkin. No, johonkin pitää katkeruus purkaa. Tällä palstalla autot huonon mielen kohteena.
      Tässä yksi hyvä esimerkki tuhansista. 200.000 km on pieni määrä kilometrejä hyvälle merkille. Korjauksia tulee. Se on tosi asia ja sitä ei voi välttää. Mutta niin muitakin autoja korjataan, Toyotojakin.
      Mutta, mikä Peugeotissa on eroa japanilaisiin autoihin. Korin kestävyys. Kun kori kestää, niin tekniikan kanssa kyllä pärjää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe