Menetin kaiken

AvuliasAatuJkl

Minut hylättiin kolmen päivän vanhana. Isovanhempani ottivat minut huostaan ja lapsuuteni meni viinanhuuruisia viikonloppuvieraita katsellen. Pappa kävi töissä, opetti minulle tekemistä, mummi piiskasi ja löi kepillä ajoittain.
Äitiä näin silloin tällöin. Viinanhuuruisissa viikonlopuissa. Isästä ei ollut mitään tietoa eikä koskaan tullutkaan, äiti kieltäytyi kertomasta.
Opiskelut selvitin, nyt töissä ja oma perhe. Äitiin ja mummiin ei mitään yhteyttä, välit katkenneet välinpitämättömyyteen heidän puoleltaan. Äiti ei jaksanut lapsenlastaan tavata, kun viikonlopun urheilukisat ja viinanjuonti vei aina voiton. Mummi kertoi aina että "ikinä ei ollut lapsena mitään riitoja".

Minulla ei ole mitään muita ihmmissuhteita kuin oma perhe;puoliso ja lapset. Minulla ei ole ystäviä eikä kavereita.
Kiitos mummi. Kiitos Äiti.

9

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjat_omissa_käsissäsi

      Nyt sinä olet aikuinen ja voit hankkia ystäviä ja ihmissuhteita. Avaimet ovat sinun omissa käsissäsi, ei äitisi eikä mummosi. Et voi enää syytellä ketään muuta kuin itseäsi jos sinulla ei ole ystäviä.
      Sehän ihan se ja sama oliko vai eikö ollut lapsena riitoja. Sinä vastaat nyt itsestäsi ja hyvinvoinnistasi.

      • etiäppäin

        Juuri näin! Itse päätät jäätkö uhrina ruikuttamaan vai katsotko eteenpäin!
        Menneisyyttä ei voi muuttaa, nykyhetkestä voit täysin vapaasti tehdä sen parhaan mahdollisen!


      • Enolepitänyt

        Vähän vaikeeta, jos ei ole ihmissuhdetaitoja! En ole niitä koskaan oppinut, enkä edes tiedä, mitä puhuisin ihmisten kanssa.


    • harjoitustekeemestarin

      kuule, ihmissuhdekursseja löytyy pilvin pimein, ilmaisia ja maksullisia. Joku harrastus, esim. futis, spr, ihan mikä tahansa josta tykkäät, ei muuta kuin mukaan vaan. Kyllä ne ihmissuhdetaidot siitä kasvaa.
      Olethan sinä ollut peruskoulussa jne. joten kai sinä jotain muutakin olet oppinut kuin vain valittamaan.

      • Jos ihmiset painivat huonojen kokemusten ja syrjäytymisen kanssa niin ei se ainakaan auta että heitä mennään haukkumaan...


    • Ihmiset, te unohdatte että vaikka kuinka pitäisi "porskuttaa eteenpäin" niin nuo lapsena ja nuorena ja jopa aikuisenakin jo koetut asiat vaikuttavat ihmisen psyykeeseen. Esimerkiksi voin ihan rehellisesti sanoa että koska äiti ja isoäiti suhteeni on noin huono, olen aina halunnut miellyttää minua vanhempia naisia. Eikä se ole vitsi vaan ihan tosi juttu. Minuthan piiskattiin tottelemaan vanhempaa naista! Että repikää siitä "eteenpäin menemistä"

    • eteenpäinelämään

      Ymmärrän sinua hyvin. On asioita, joita mieli ei pysty käsittelemään, voi toivoa, että niiden muistot himmenisivät.

      Mutta sinulla on jotain arvokasta, mitä monilla ei ole; sinulla on oma perhe. Ole siitä hyvin kiitollinen ja pidä huolta niistä ihmis-suhteista perheesi sisällä.

      Kaikkea hyvää elämääsi toivon.

      • Kiitos. Pitää vain toivoa ettei pahat painajaiset tukahduta onnea


    • Budha

      Kuules nyt AvuliasAatuJkl !! Minulla on ollt samanlainen lapsuus, paitsi että isä oli mutta koko ajan vankilassa. Tukkapöllyä ja remmiä tuli mummosikin edestä.

      Elämä on se miten sen ottaa. Sinä haudot menneitä asioita ja se vaikuttaa koko perheesi tulevaisuuteen. Itselläni on perhe. En nyt sanoisi että elämä on ruusuilla tanssimista mutta omalta kohdaltani olen tehnyt kaiken eri tavalla kuin vanhempani. Siis paremmin. Lapsetkin ovat työelämässä ja heillä on työpaikka.

      Miksi sinä roikut vanhemmissasi yhä? Itse tein selvän pesäeron 15 vuotiaana. Muuta en saanut kotoa kuin 5m etumatkaa. Sen jälkeen olen tullut toimeen omillani. Ja täytyy sanoa, että elämä on ollut ihmeellinen matka.

      Ehkä historiani vuoksi olen aina pitänyt yksinäisyydestä. Urheilussa harrastin aina yksilölajeja. En koskaan ollut bileissä tai diskoissa. Silti valmistuin opsikeluni jälkeen luokan nuorimpana ja kohtuu hyvillä arvosanoilla. Ja siitä sitten kohti elämää. Joka ei aina vastannut unelmia mutta joka kuitenkin on ollut aika mukavaa.

      En ole raahannut muistoja vanhemmistani tai isovanhemmistani. Sisaruksiini en ole pitänyt yhteyttä. Toisille sopii yksinolo. Sinulle sanoisin että jos et muuten ryhdistäydy niin rupea Zeniläiseksi tai Budhistiksi. Ehkä se saa silmäsi avautumaan siitä miten onnekas olet. Sinulla on kaksi toimivaa kättä ja kaksi toimivaa jalkaa. Persuksesikin pystyt itse pyyhkimään.Älä myrkytä mieltäsi ja perheesi ilmapiiriä. Katso tulevaisuuteen luottavasti ja ole onnellinen. Niin minäkin olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe