Nykynuoriso

Jejeokele

Olen 15-vuotias poika jämsästä, ja olin viime aikoina tutustunut erääseen tyttöön. Olimme sopineet tapaavamme keskustassa kahdestaan. Kun aika koitti, tyttö tuli kuuden kaverinsa kanssa luokseni. Tyttö kysyi ensin olenko hänen etsimä henkilö, olin minä. Sen jälkeen tyttö kysyi minulta olenko uskovainen, olen minä. Vastasin että joissain määrin. Lähdimme siitä kohti mäkkäriä, matkalla tyttö tapasi yli kymmenen ystäväänsä ja ruinasi kaikilta tupakkaa tai alkoholia, ja sai yhdeltä kaveriltaan niitä. Kun olimme päässeet mäkkäriin, olimme sielä ehkä npin 10min kunnes tyttö kysyi kavereiltaan että mennäänkö ryyppäämään,olin lievässä shokissa. Menin heidän mukanaan, ja ajattelin vain olevani siinä. Päätin, että je ovat huonoa seuraa ja lähdin kenenkään huomaamatta pois paikalta,menin äkkiä kotiin. Onko se nykyään normi että minun ikäiset teinit ryyppäävät, polttavat jne. Jos se on normi, alan ymmärtää ihmisiä jotka sanovay että tämä sukupolvi on epäonnistunut. Nykynuoriso on menetetty jos tämä on tapaus.

45

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep.. Sitähän se nykyaika on. Paskaa

    • Käsittääkseni tuollaisia on kuitenkin vähemmistö, mutta muiden vähemmistöjen tavoin he erottuvat helpommin tavisten joukosta. Saatan tietysti olla liian sinisilmäinenkin.

      Epäonnistujia eivät kuitenkaan ole nämä nykysukupolven nuoret, vaan heidän vanhempansa ja vähän me muutkin aikuiset.

      • rainbowdonkey

        Sori nyt vaan, mutta tuo on kyl samanluokan väite kun sanoisit suomalaisten olevan vähemmistö Suomessa xD, tai tummien Afrikassa.


      • rainbowdonkey kirjoitti:

        Sori nyt vaan, mutta tuo on kyl samanluokan väite kun sanoisit suomalaisten olevan vähemmistö Suomessa xD, tai tummien Afrikassa.

        Se ei kyl oo yhtää kuulosta semmoselta väitteeltä


      • rainbowdonkey

        Kuulostaapa. Kaikkihan nykyää röökää 13 vuoest lähtien. Jotkut aiemminki. Savuttomat alkaa olla harvas. Taiat olla kasvanu maalla... Tuuppa kerran kattoon kaupungile. Tai sit hengaat tyyliin ristittyjen, lestojen, animehihhuleiden tai autistien kanssa.


      • Einäiin

        Taidat olla aika vitun idiootti? Vain koska satuit syntymään paskaan ympäristöön, ei tarkoita että kaikki polttavat lapsesta lähtien.


      • röökimies
        Einäiin kirjoitti:

        Taidat olla aika vitun idiootti? Vain koska satuit syntymään paskaan ympäristöön, ei tarkoita että kaikki polttavat lapsesta lähtien.

        Maailmassa on muitakin paikkoja kun lukion mukafiksut hikkekerhot, eikä kaikki muut paikat oo mitään paskoja ympäristöjä. Vaikka tupakointi on vähentynyt, on silti selvää että noin puolet yli 16-vuotiaista ja yli neljäsosa yli 14-vuotiaista kokeilee tupakkaa, eli ei tässä viä mistään vähemmistöistä kyllä puhuta - ainakaan kovin pienestä. Mutta tilalle tulee vaan muita päihteitä, esim. nuuska ja huumeet, joiden käyttö on sitten nousussa. Lisäks siitä ei ollut kovin kauaa aikaa kun tupakoitsijat oli oikeesti enemmistö kaikissa yli 14-vuotiaissa. Ja tämä ei ole vaan mitään sateenkaariaasien idiotismia vaan tilastotietoa. Jos halutaan puhua röökääjistä pienenä vähemmistönä, palattasko asiaan vuonna 2030, kiitos!


      • Näintänään
        röökimies kirjoitti:

        Maailmassa on muitakin paikkoja kun lukion mukafiksut hikkekerhot, eikä kaikki muut paikat oo mitään paskoja ympäristöjä. Vaikka tupakointi on vähentynyt, on silti selvää että noin puolet yli 16-vuotiaista ja yli neljäsosa yli 14-vuotiaista kokeilee tupakkaa, eli ei tässä viä mistään vähemmistöistä kyllä puhuta - ainakaan kovin pienestä. Mutta tilalle tulee vaan muita päihteitä, esim. nuuska ja huumeet, joiden käyttö on sitten nousussa. Lisäks siitä ei ollut kovin kauaa aikaa kun tupakoitsijat oli oikeesti enemmistö kaikissa yli 14-vuotiaissa. Ja tämä ei ole vaan mitään sateenkaariaasien idiotismia vaan tilastotietoa. Jos halutaan puhua röökääjistä pienenä vähemmistönä, palattasko asiaan vuonna 2030, kiitos!

        "Yli 16-vuotiaista," voi tarkoittaa jo täysi-ikäistäkin, muttei siitä sen enempää. Ja vaikka minun täytyykin myöntää että enemmistö kokeilee tupakkaa jo teini-iässä, niin on se useimmille tosiaan vain kokeilu, joka jää yhteen kertaan. Jos tilastoja katsotaan, niin tilastollisesti tupakoitsijoiden määrä ei ole nykyisen ja edellisen sukupolven välillä kasvanut merkittävää määrää, nykyään nuoret eivät vain näe vaivaa piilotella tupakointiaan, sillä he tietävät että heidän edeltäjänsä eivät tee oikeastaan mitään rangaistakseen heitä.


    • AlexDeLarge

      Nää nykynuoriso-jutut on kuultu ja nähty. Nuoriso paranee ja eritoten raitistuu jatkuvasti.

      • HEIPPAHEIPPA

        Harrastaako nykynuoriso jyrsijöiden kasvatusta? Minä rakastan gerbiilejä ja talvikkoja. Keväällä saatan ottaa kanin tai marsun.


    • Eihän se ny vaa oo tää nykynuoriso.. olihan äitinikin nuoruudes sellast... polttivat ja joivat jo lähes 10 vuotiaina. Ja suurella osalla tuntemistani aikuisista nuoruus oli sellaista :D että älkää meitä yhtää epäonnistuneiks sanoko. Ehkä tuo on lisääntynyt, mutta ei nyt sentään uutta!

    • Lukiolaispoju

      Noin on tapahtunut aina, se on totuus

    • itsjustmemyselfandI

      Harmi totuus tosiaan, ehkä siksi olen lonely edelleen :D koska alkoholi ei houkuta, eikä tupakkaan ole vetoa.

      • Kauha-Guru_

        Oletko kokeillut koskaan alkoholia ja tupakkaa.


      • Nöääöin

        Tai sitten se johtuu siitä, että olet säälittävä, pinnallinen paska.


      • Kauha-Guru_

        Raitistelijat saatiin karkoitettua alkopalstalta ja toivottavasti pian täältäkin.


      • Tietäjät_tietää

        Nöääöin, mene nyt pls itteesi ja painu ryyppämään sinne lorttos kanssa kun on kerran niin mukavaa, menikö niin tunteisiin kun huomasit olevasi täysi luuseri?


      • Kauha-Guru_

        Raitistelijat ovat katkeria pellejä jotka käyttävät elämänsä turhanpäiväiseen nalkuttamiseen menikö tunteisiin?


      • Nöääöin
        Tietäjät_tietää kirjoitti:

        Nöääöin, mene nyt pls itteesi ja painu ryyppämään sinne lorttos kanssa kun on kerran niin mukavaa, menikö niin tunteisiin kun huomasit olevasi täysi luuseri?

        Kyllä meni tunteisiin kun joku Social Justice Warrior tuli intermetin välityksellä haukkuun luuseriks. Eihän tässä jää muita vaihtoehtoja kun tappaa ittensä. Näiden sanojen myötä meni kaikki tarkotus elämästä... mutta tosissaan, älä koita loukata toisa, jos ei oo siihen minkäänlaisia taitoja, nolaat vaan ittes.


      • Kauha-Guru_

        Counter trollaus on täällä hyvin helppoa nolasit juuri itsesi avautumalla aiheesta tunteella minä vain luettelin faktan raitistelijoista...


      • Nöääöin
        Kauha-Guru_ kirjoitti:

        Counter trollaus on täällä hyvin helppoa nolasit juuri itsesi avautumalla aiheesta tunteella minä vain luettelin faktan raitistelijoista...

        Nolasit itsesi, kun et huomannut, etten vastannuy viestiisi.


      • Kauha-Guru_

        Nolasit juuri itsesi juuri tein viestin kaikille palstalaisille en juuri sinulle,


      • Kauha-Guru_

        Etenkin raitistelijoille.


    • 16vuotiaspoika

      Hah mä on just tota mieltä.

    • samaamieltä567

      En tiiä onko asia näin, mutta ne enemmistö jotka liikkuu kaupungilla turhanpanttina sun muuta kyl röökää ja juo

    • Yxlukiolaine

      Kyllä minuakin välillä hirvittää joidenkin ikätoverieni touhut alkoholin, tupakan ja tiuhaa tahtia vaihtuvien tyttö- tai poikaystävien parissa. Mutta eivät kaikki ole sellaisia, ja useimmiten näitä touhuja harrastavat tulevat järkiinsä ajan myötä :) Sellaista se on, mutta itse en ymmärrä, mikä tupakassa ja alkoholissa niin paljon kiehtoo.

      • Kauha-Guru_

        Kannattaisi kokeilla sitä alkoholia niin huomaat,ei sitä maun takia juoda idiootti vaan voittamattoman nousuhumalan takia jolloin voit kokea olevasi maailman kuningas.


      • Lukiolainenn

        Noh se vaihtelee, maailman kuningas tai täysi nolla. Mutta silloin kun tuntee olonsa nollaksi, on helpompi jutella kavereiden kanssa esim. ihastuksistaan tai muista murheista :)


      • Juuhhh

        Ei kannata välittää Kauha-Gurun vammaisuuden tuotoksista, pelkkä trolli, joka ei omista elämää ja varmaanki on joku 15v poika tai vanhempi joka asuu vanhempien luona tekemättä mitään.


      • Stnanidioottitapaittes

        Totta kai se on jotain 15-vuotias, tää on NUORET palsta vitun idiootti.


      • Kauha-Guru_

        Oppia ikä kaikki.


      • kysymys__

        Niin muuten kenen saatananidiootintapaittes pitäisi tappaa itsensä?


      • Stnanidioottitapaittes
        kysymys__ kirjoitti:

        Niin muuten kenen saatananidiootintapaittes pitäisi tappaa itsensä?

        Eeeeen mää välitö. Ken haluaa.


    • wergewr
    • ergertg
    • Eikös aina oo ollu tätä porukkaa?
      Ei se oo pelkästää tän sukupolven erikoisuus.

      • Kauha-Guru_

        Tämän polven erikoisuus on se että käytetään enenmän huumaavia aineita.


      • Tutkijako
        Kauha-Guru_ kirjoitti:

        Tämän polven erikoisuus on se että käytetään enenmän huumaavia aineita.

        Tutkimusten mukaan suomalaisnuorten päihteiden käyttö on vähentynyt runsaasti, jopa verrattuna muihin länsimaihin


      • Zahlf

        Oi täällä piskuisessa Kittilässä tupakka on rutiinia 7lk keskuudessa alkoholista puhumattakaan. Erään tarinan mukaan eräs tyttöporukka meni jonkun porukan tytön isoäidin luo ja varastivat kirkasta juotavaa eli viinaa. Ettäs kehtaavat


    • goosebup

      Ootko söpö mä haluun sut ❤ ❤ ❤ ❤ ;D♡.♡

    • ipuna

      Nyky nuoriso on vähä sellanen itekki juon ja poltan mutta en koska se olis siistii tai mitää pahan oloon mä sitä teen kännissä ei sureta ja tupakoin viiltelyn sijasta

    • ÄläLuovuta

      Usko elämään! Usko mieluummin siihen pieneen ihmiseen kuin siihen yhteiskunnan maksamaan pieneen virkailijaan.

    • ÄläLuovuta

      Älä luovuta! Heitä on jo liiaksi muutenin! Me tarvitaan teitä syvästi ajattelevia muuttaan tää maailmaa! Please.

    • ValtionVirkamies

      Samoilla linjoilla! Me tarvitaan kaikkee, ettei raha vie kaikkee.

    • rsegtrde

      Todettakoon että sillä tytöllä ei vaan ollut alkeellisintakaan käsitystä siitä, miten treffeillä käyttäydytään. Tuskin kovin moni on ihan noin ääliö.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe