On Todella Hienoa, Että Tulee Valinnanvapautta

Virnuiluttaa

Ei tarvii kaikkien runkkujen kyytiin istahtaa.

31

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkoistuntoavastustan

      Onko nyt ollu pakko istua runkkujen kyytiin?

    • ElämässaOnRunkkua

      Valinnanvapautta ei tule. 80% nykyisistä taksikuskeista lopettaa hommansa (minä muunmuassa) ennen taksialan vapautumista. Saat sitten valita uusien ammattitaidottomien "runkkujen" kyydistä, kun ammattinsa osaavat "entiset runkut" on poistuneet. Veikkaan, että melko moni tulee kaipaamaan meitä "entisiä runkkuja"? ;)

      • mistärahat

        Jäätkö eläkkeelle vai mistä aiot hankkia leivän pöytään lopettamisen jälkeen?


      • ElämässäOnRunkkua
        mistärahat kirjoitti:

        Jäätkö eläkkeelle vai mistä aiot hankkia leivän pöytään lopettamisen jälkeen?

        Olen ollut eläkkeellä jo vuosia. Olen työllistänyt kaksi kaveria jo iät ajat ja voin lopettaa milloin vain. Tuota, jos aiot jatkaa, MISTÄ SINÄ AJATTELIT REPIÄ RAHASI. :D


      • HyiNäinEiSuomiNouse
        ElämässäOnRunkkua kirjoitti:

        Olen ollut eläkkeellä jo vuosia. Olen työllistänyt kaksi kaveria jo iät ajat ja voin lopettaa milloin vain. Tuota, jos aiot jatkaa, MISTÄ SINÄ AJATTELIT REPIÄ RAHASI. :D

        Pahin loinen! Eläkkeellä nostaa tukia ja vielä vetää välistä toisten ajoista. Eikö hävetä yhtään???


      • ElämässäOnRunkkua
        HyiNäinEiSuomiNouse kirjoitti:

        Pahin loinen! Eläkkeellä nostaa tukia ja vielä vetää välistä toisten ajoista. Eikö hävetä yhtään???

        Eläkeläinen saa toimia yrittäjänä! Meitä on muuten ihan perkeleen paljon! Mikä loinen, olen ihan ikäeläkkeellä ja itse olen yrittäjäeläkkeeni maksanut. Kyllä mä siellä itsekkin ajan, eläkeläisisäntiä on pilvin pimein, eläke ei ole mikään tuki, vaan ihan lakiin kirjattu ja eläkeläinen SAAtehdä töitä. Hallitusherrat ovat puhuneet työurien pidentämisestä ja nyt kun sen teen, sanoo joku loiseksi, voi vittu mitä väkeä täällä on. Työllistän kaks heppua ja sanotaan loiseksi?? No, täähän onkin paskasaitti.....


      • Työllistäjä

        Onko kaikki työnantajat, jotka työllistävät varmaan sinutkin, loisia? Jokainen työnantaja pitää yrityksissään työntekijöitä siksi, että hyötyy heistä. Katsos, yrityksen periaatteet kapitalismissa toimivat niin, että yritys tuottaisi voittoa omistajilleen. Mikä mahtaa olla tulos, jos työnantajat lopettavat työllistämisen? Jos yrittäjällä on muuta tuloa, kuten eläketuloa, ei pitäisi olla kenellekkään haitallista. Eläke kuuluu ihan kaikille eläkelakien mukaan. Sinullekin joskus (ehkä) jos eläkelait vielä joskus eläkkeitä tukee.


      • jwofjjxzk

        Tuo eläkeläisten lupien panttaaminen on estänyt uusien yrittäjien alalle pääsyn.Nyt sitten saa sitä mitä tilaa.Olisko pitännyt miettiä tarkemmin kun sitä paskalakia aikanaan veivattiin.


      • TaksiUppoaaSuohon
        jwofjjxzk kirjoitti:

        Tuo eläkeläisten lupien panttaaminen on estänyt uusien yrittäjien alalle pääsyn.Nyt sitten saa sitä mitä tilaa.Olisko pitännyt miettiä tarkemmin kun sitä paskalakia aikanaan veivattiin.

        Mitä eläkeläinen vielä on tilannut? Eläkeläinen on eläkeläinen ja eläkeläinen saa halutessaan tehdä työtä ja toimia yrittäjänä. Jos yrittäminen ja työllistäminen on kannattamatonta, on sitten oltava vaan eläkkeellä, kuten eläkeläiset useimmiten on tai keksittävä toisenlainen yritys. Tosiasiassa lähes mikä muu yrittäminen, kuin taksiautoilu on kannattavampaa. Taksiala on ollut melkoisen huono pisnes ja nyt se painetaan sitten lopullisesti suohon.

        Tätä päättäjät nyt saavat, mitä tilaavat.


      • Buuuaaahahahaaaah
        jwofjjxzk kirjoitti:

        Tuo eläkeläisten lupien panttaaminen on estänyt uusien yrittäjien alalle pääsyn.Nyt sitten saa sitä mitä tilaa.Olisko pitännyt miettiä tarkemmin kun sitä paskalakia aikanaan veivattiin.

        Taksilupia on kiintiöissä ollut vapaana aina! Mikset ole hakenut, olisit saanut ne jo ajat sitten. Kuljettajan lupa ja yrittäkurssi käytynä niitä sai ja saa edelleenkin heti? Ei kaikki kuskit halua missään vaiheessa alkaa yrittäjiksi. Taksirengit tuntevat alan ja sen varjopuolet toisin kuin useimmat kateelliset, jotka ajavat taksilla kotiin ehkä pikkujouluista tai vappuna. Meinataan, että hyvä bisnes, kun on noin kovia asiakasjonoja tolpilla? Tosiasiassa tolpilla jonottaa pilvin pimein autoja asiakkaita odotellen. No, maallikot vaan lupia haalimaan itselleen vaikka kymmeniä, pääsette rikkauksiin käsiksi! Buuuuaahahaahaaah


      • uudentähdenviiperi

        Määrä säännelty ala estää uusien yrittäjien alalle pääsyä(KKV:n lausunto taksi laista).On se semmoista kun ei ymmärrä tai halua ymmärtää asioita,tosin ei yllätä.


      • Buuuaahahahaaaah
        uudentähdenviiperi kirjoitti:

        Määrä säännelty ala estää uusien yrittäjien alalle pääsyä(KKV:n lausunto taksi laista).On se semmoista kun ei ymmärrä tai halua ymmärtää asioita,tosin ei yllätä.

        Sinä sitten kaipaat runsaasti uusia yrittäjiä alalle, kun nykyisiäkin on runsaasti liikaa, niinkö?

        Pian sitten sinäkin pääset taksiyrittäjäksi. Vaan kyllä markkinat pian määräävät taksien lukumäärän. Esim. Ruotsissa taksien määrä on alhaisempi, kuin sääntelyn aikaan, tosin maaseudulta ne katosivat lähes kokonaan. Tukholmassa taksien määrä on noussut maaseudun kustannuksella. Kuskeina lähes yksinomaan mamuja, tuntipalkka 3-8€/tunti. Hesari kirjoitti aiheesta viikolla, suosittelen lukemaan.

        Uudessa laissa on yksi hyvä puoli, uuperit tullaan sallimaan, tosin samoin kriteerein, kuin muutkin, kuljettalupa, liikennelupa ja ly numero, pääsevät osallistumaan maksuihin muiden tavoin, kuten "viidentähdenuuperi". :D


      • OLETTEVARKAITA
        ElämässäOnRunkkua kirjoitti:

        Eläkeläinen saa toimia yrittäjänä! Meitä on muuten ihan perkeleen paljon! Mikä loinen, olen ihan ikäeläkkeellä ja itse olen yrittäjäeläkkeeni maksanut. Kyllä mä siellä itsekkin ajan, eläkeläisisäntiä on pilvin pimein, eläke ei ole mikään tuki, vaan ihan lakiin kirjattu ja eläkeläinen SAAtehdä töitä. Hallitusherrat ovat puhuneet työurien pidentämisestä ja nyt kun sen teen, sanoo joku loiseksi, voi vittu mitä väkeä täällä on. Työllistän kaks heppua ja sanotaan loiseksi?? No, täähän onkin paskasaitti.....

        Saa joo. EI VAAN TUU YHTÄÄN ARVOSTUSTA TOLLASIA VARKAITA KOHTAAN.


      • MiksiOimiksi
        TaksiUppoaaSuohon kirjoitti:

        Mitä eläkeläinen vielä on tilannut? Eläkeläinen on eläkeläinen ja eläkeläinen saa halutessaan tehdä työtä ja toimia yrittäjänä. Jos yrittäminen ja työllistäminen on kannattamatonta, on sitten oltava vaan eläkkeellä, kuten eläkeläiset useimmiten on tai keksittävä toisenlainen yritys. Tosiasiassa lähes mikä muu yrittäminen, kuin taksiautoilu on kannattavampaa. Taksiala on ollut melkoisen huono pisnes ja nyt se painetaan sitten lopullisesti suohon.

        Tätä päättäjät nyt saavat, mitä tilaavat.

        Miksi olet eläkkeellä jos et kerran ole eläkkeellä vaan teet töitä mitä!?


      • ElämässäOnRunkkua
        MiksiOimiksi kirjoitti:

        Miksi olet eläkkeellä jos et kerran ole eläkkeellä vaan teet töitä mitä!?

        Eläkeläisenä teen työtä ansaitakseni enemmän. Pitääkö tällaista vielä tyhmän ihmetellä? Miksi itse teet työtä?

        Jos olen itse maksanut eläkkeeni yrittäjäeläkkeen muodossa, enkö saisi joskus myös ottaa lainmukaiset eläkkeeni itsellenei, mitä?


      • ElämässäOnRunkkua
        OLETTEVARKAITA kirjoitti:

        Saa joo. EI VAAN TUU YHTÄÄN ARVOSTUSTA TOLLASIA VARKAITA KOHTAAN.

        Keneltä minä varastan ja mitä varastan? Olen laillistettu taksiyrittäjä, maksan edelleen ennakkoveroa (1500€/kk) ja maksan eläkkeestäni myös veroa. Ovatko yrittäjät mielestäsi varkaita, mitä? Voi helvetti sentään, sosialismin juna meni jo vuosia sitten! Se mikä tulee yritystulona minulle, on MINUN, EI SINUN! Onko se varkautta, hä?


      • Uqqi

        Jos ruotsissa taksin ansio 3-8 euroa/h, niin emmekö me ole siis tähän asti maksaneet aivan liikaa taksikyydeistä? Siis tervetuloa halvat hinnat myös suomeen. Nytkin joutuu usein taksiin, jossa alla sakkorenkaat ja kuljettaja mitä sattuu eli mikään ei voi muuttua huonommaksi. Jos ei oo tarkkana, niin kuski vielä kusettaa tariffissakin ja reitissä. Vai ei muka varasta varastaa ne.


      • OletkoTiivis
        Uqqi kirjoitti:

        Jos ruotsissa taksin ansio 3-8 euroa/h, niin emmekö me ole siis tähän asti maksaneet aivan liikaa taksikyydeistä? Siis tervetuloa halvat hinnat myös suomeen. Nytkin joutuu usein taksiin, jossa alla sakkorenkaat ja kuljettaja mitä sattuu eli mikään ei voi muuttua huonommaksi. Jos ei oo tarkkana, niin kuski vielä kusettaa tariffissakin ja reitissä. Vai ei muka varasta varastaa ne.

        Näin kirjoittaa henkilö joka käyttää taksia maksimissaan kerran kolmessa vuodessa, silloinkin sossun rahoilla.


      • 343243434
        Buuuaaahahahaaaah kirjoitti:

        Taksilupia on kiintiöissä ollut vapaana aina! Mikset ole hakenut, olisit saanut ne jo ajat sitten. Kuljettajan lupa ja yrittäkurssi käytynä niitä sai ja saa edelleenkin heti? Ei kaikki kuskit halua missään vaiheessa alkaa yrittäjiksi. Taksirengit tuntevat alan ja sen varjopuolet toisin kuin useimmat kateelliset, jotka ajavat taksilla kotiin ehkä pikkujouluista tai vappuna. Meinataan, että hyvä bisnes, kun on noin kovia asiakasjonoja tolpilla? Tosiasiassa tolpilla jonottaa pilvin pimein autoja asiakkaita odotellen. No, maallikot vaan lupia haalimaan itselleen vaikka kymmeniä, pääsette rikkauksiin käsiksi! Buuuuaahahaahaaah

        Väitätkö, että Helsingissä saisi taksiluvan noin vain hakemalla? Eipä saa.


      • Buuuuahahahaaaahaha
        343243434 kirjoitti:

        Väitätkö, että Helsingissä saisi taksiluvan noin vain hakemalla? Eipä saa.

        Kyllä saa. Kokemusta vaaditaan, hyvä niin, ettei ihan pystymetsästä kukaan pääse taksariksi. Kokemusta vaadittiin vaivaiset pari vuotta viime lupien "jaossa". Eikö pari vuotta ole mitään päästäksesi onneen, autuuteen ja loputtomaan rahavirtaan? ;)


    • TapausAntero

      Minä en ole ennen voinut alkaa taksi yrittäjäksi, koska en osaa väittää tietäväni kaikesta kaiken, kuten taksi autoilijat väittävät, vaikka ovat yleensä hieman keskivertoa yksinkertaisempia.

      • TapausAnteroOnÄäliö

        TapausAntero todistit juuri kirjoituksellasi olevasi alle peruskoulun tason. Älykkyytesi on huomattavasti alle normaalin ihmisen. Opettele yhdyssanat, pyydä että äiti auttaa. Taksiyrittäjä ja taksiautoilija ovat yhdyssanoja. Sinulle ääliö, yhdyssanat ovat täysin vieraita. Tyhmä saa olla, mutta että on noin tyhmä kuin TapausAntero, se on jo rikollista.


      • Kyseskelijä

        Yleensä taksikuskit tietävät paljon, ei sentään kaikesta kaikkea, paljon kuitenkin. Mitä teet,kun humalainen asiakas sammahtaa matkan aikana ja herää perillä alkaen väittämään kuskia kusetuksesta? Miten toimit? (Tämä kysymys muillekkin taivaanrannan maalareille)


      • Uber_is_best

        No tuokos nyt sitten on paljon? Kyseskelijä tarjosi juuri erittäin kattavan näytteen taksikuljettajan älykkyydestä. Siitä huolimatta on erittäin tervetullutta vapaa hinnoittelu ja yrittäjyys ennen niin suojellulle alalle. Saako tulevat autoilijat myös autovero helpotukset vai poistuuko alalta? Eipä sillä kyllä oikein väliä ole, kun käytetyllä ajelee samat ajot ja työkaluun ei tarvii laittaa kun viistoista tonnia. On muuten halpa tapa alkaa yrittäjäksi ja kurvailla sen verran kun haluaa.


      • Eehehehhehhehhehhee

        Siksipä TapausAntero nyt alkaakin taksisuhariksi, kun pääsee vertaistensa mainitsemasi tyhmien joukkoon. Vai väitätkö oikeasti olevasi joku vitun Einstein, kun teet suharinhommia tollasilla liksoilla? Pöljähän sinä oikeasti olet.


      • Kyseskelijä
        Uber_is_best kirjoitti:

        No tuokos nyt sitten on paljon? Kyseskelijä tarjosi juuri erittäin kattavan näytteen taksikuljettajan älykkyydestä. Siitä huolimatta on erittäin tervetullutta vapaa hinnoittelu ja yrittäjyys ennen niin suojellulle alalle. Saako tulevat autoilijat myös autovero helpotukset vai poistuuko alalta? Eipä sillä kyllä oikein väliä ole, kun käytetyllä ajelee samat ajot ja työkaluun ei tarvii laittaa kun viistoista tonnia. On muuten halpa tapa alkaa yrittäjäksi ja kurvailla sen verran kun haluaa.

        "No tuokos nyt sitten on paljon? Kyseskelijä tarjosi juuri erittäin kattavan näytteen taksikuljettajan älykkyydestä."

        Joopajoo. Kuulehan, taksikuskina tiedän, että tuo on ihan helvetin paljon. Se on jopa niin paljon, ettet sinäkään siihen kyennyt vastaamaan.

        Tuo on niitä alan vaikeimpia hetkiä, yksi niistä. Ja niitä vaikeita hetkiä on paljon, joissa kuka tahansa ei pysty tyylikkäästi toimimaan.


      • Kyseskelijä
        Eehehehhehhehhehhee kirjoitti:

        Siksipä TapausAntero nyt alkaakin taksisuhariksi, kun pääsee vertaistensa mainitsemasi tyhmien joukkoon. Vai väitätkö oikeasti olevasi joku vitun Einstein, kun teet suharinhommia tollasilla liksoilla? Pöljähän sinä oikeasti olet.

        Mistä tiedät liksani ja mistä tiedät, montako autoa mulla on ja mistä tiedät ajanko itse lainkaan?


      • YhdenTähdenUberAsiakas
        Kyseskelijä kirjoitti:

        Yleensä taksikuskit tietävät paljon, ei sentään kaikesta kaikkea, paljon kuitenkin. Mitä teet,kun humalainen asiakas sammahtaa matkan aikana ja herää perillä alkaen väittämään kuskia kusetuksesta? Miten toimit? (Tämä kysymys muillekkin taivaanrannan maalareille)

        Säännöstelyn poistuessa poistuu myös velvollisuus hoitaa kuljetus. Kuski voi kieltäytyä kyydistä tai vaatia, että humalainen on hyvä ja tilaa sekä maksaa kyydin etukäteen kännykkäsovelluksella. Sen jälkeen asiakas jousille, ajetaan perille kännykkäsoftan kertomaa reittiä ja hoidetaan keikka loppuun kuten ennenkin. Tilaus, maksu sekä sovittu ja ajettu reitti jää tietojärjestelmään todisteeksi.

        Jos kyyti on tilattu Uberilla, niin kuski voi antaa asiakkaalle huonon arvosanan kiitokseksi **ttumaisuudesta ja varoitukseksi muille kuskeille.


      • Lörsson

        Elän nyt, jos joku jättää, niin toinen ottaa se on varma. Tuollaiset tyhjänpäiväisyydet juuri tekevät taksisuhareista tyhmiä. Ketä kiinnostaa uhkailusi, ei ketään? Kun hinnasta tulee sopivaa niin silloin voi antaa taksisuharin muka kusettaa reitissä, kun ei maksa hittoakaan. Alkaa ne Kelakyytienkin hinnat olee kohillaan. Nyt vain odottelemaan mitä mielensäpahoittaja suhari yskii vastineeksi.


    • cdasa

      jA MIKÄ PARASTA, KUN AJOVELVOITE POISTUU, EI MYÖSKÄÄN TARVII KAIKKIA RUNKKUJA OTTAA KYYTIIN

      • Nurinvaa

        Onko hermo pinkeenä, vai oletko muuten vain pösilö? Ei sulle enää muutoksen jälkeen oo duunia missään. Koita nyt vaan jotenkin maksella sitä velkaroppostas, ku vielä joku killinki tulee. Että mua naurattaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe