Painavin katumaasturi?

apen

Tarkoitus on siis vaihtaa autoa ja kiinnostaisi painavin mahdollinen katumaasturi. Mikä olisi tälläinen? Vanhakoppainen Audi Q7 vai mikä?

22

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nubbins

      Miksi sen pitää olla painava?

      Olisko International cxt.

      • Massapoika

        Painava auto parantaa selviämisen todennäköisyyttä, jos rattijuoppo ajaa kylkeen.


      • 102030405060
        Massapoika kirjoitti:

        Painava auto parantaa selviämisen todennäköisyyttä, jos rattijuoppo ajaa kylkeen.

        Parantaa turvallisuutta yhdenlaisessa onnettomuudessa, huonontaa taas toisenlaisessa.


    • möhköfanttii

      Oisko hummeri, patarautaa koko rahalla?

      • varmaan_joo

        Luultavasti. Mutta se ei ole katumaasturi, se on oikea maasturi. Suomessa yleensä tarvitsee C-kortin juuri massansa vuoksi.

        Sitten ei enää koskaan uutta autoa tarvitsekaan. Hummer on suunniteltu kestämään kuusi vuotta äärimmäisen rankkaa sotilaskäyttöä. Siviilivuosia se kestää huollettuna helposti sellaisen 50.


      • VastaAlkaja

        Hummerihan on luokassaan vielä kevyt auto.

        Miten olisi renault sherpa, AM General BRV-O, Komatsu LAV . . .


      • VastaAlkaja

      • harkkoja_holvissa
        varmaan_joo kirjoitti:

        Luultavasti. Mutta se ei ole katumaasturi, se on oikea maasturi. Suomessa yleensä tarvitsee C-kortin juuri massansa vuoksi.

        Sitten ei enää koskaan uutta autoa tarvitsekaan. Hummer on suunniteltu kestämään kuusi vuotta äärimmäisen rankkaa sotilaskäyttöä. Siviilivuosia se kestää huollettuna helposti sellaisen 50.

        "Hummer on suunniteltu kestämään kuusi vuotta äärimmäisen rankkaa sotilaskäyttöä. Siviilivuosia se kestää huollettuna helposti sellaisen 50."

        Tuolla 50-vuoden kestävyydellä on merkitystä vain museoidessa tai jossakin "barbarivaltiossa" asuessa missä ei päästörajoitteita edes ole.

        Paljon saastuttavilta autoilta ovet sulkeutuvat jo nyt moniin EU-kaupunkeihin ja alueille ja aina vain tiukemmaksi menee ja jopa armeijilel ollaan kehittämässä hybridejä ymv. vaihhtoehtoja.

        "General Motors ja USA:n armeija ovat kehittelemässä yhteistyössä armeijan käyttöön vetykäyttöistä polttokennomaasturia."

        - http://www.iltalehti.fi/autot/2016083122244316_au.shtml

        SUV-siviilipuolella varsin hyvän massan omaa vaikkapa Audi Q7 jolla ja vastaavilla saa jo melko paljon passiivista turvallisuutta. Tai siten jokin jenkkimallia.

        Massiivista katumaasturia havittelevalla saa sitten olla myös suhteellisen painava €-massi käytössään.

        Kuitenkin se tärkein ja ensimmäinen ennakoiva turvaelementti sijaitsee ratin ja selkänojan välissä.


      • VastaAlkaja
        harkkoja_holvissa kirjoitti:

        "Hummer on suunniteltu kestämään kuusi vuotta äärimmäisen rankkaa sotilaskäyttöä. Siviilivuosia se kestää huollettuna helposti sellaisen 50."

        Tuolla 50-vuoden kestävyydellä on merkitystä vain museoidessa tai jossakin "barbarivaltiossa" asuessa missä ei päästörajoitteita edes ole.

        Paljon saastuttavilta autoilta ovet sulkeutuvat jo nyt moniin EU-kaupunkeihin ja alueille ja aina vain tiukemmaksi menee ja jopa armeijilel ollaan kehittämässä hybridejä ymv. vaihhtoehtoja.

        "General Motors ja USA:n armeija ovat kehittelemässä yhteistyössä armeijan käyttöön vetykäyttöistä polttokennomaasturia."

        - http://www.iltalehti.fi/autot/2016083122244316_au.shtml

        SUV-siviilipuolella varsin hyvän massan omaa vaikkapa Audi Q7 jolla ja vastaavilla saa jo melko paljon passiivista turvallisuutta. Tai siten jokin jenkkimallia.

        Massiivista katumaasturia havittelevalla saa sitten olla myös suhteellisen painava €-massi käytössään.

        Kuitenkin se tärkein ja ensimmäinen ennakoiva turvaelementti sijaitsee ratin ja selkänojan välissä.

        "Tuolla 50-vuoden kestävyydellä on merkitystä vain museoidessa tai jossakin "barbarivaltiossa" asuessa missä ei päästörajoitteita edes ole."

        Kestävyyshän on hyvä tavoite, mutta liian kestävä tuote ei ole hyvä bisnes. Huono kestävyys se pikemminkin tällä hetkellä on ympäristöongelma ja meidän ajan ilmiö, tuotetaan paljon tavaraa, käytetään vähän aikaa ja sitten se on jätettä.

        Hummerin kestävyys tavallisen ihmisen käytössä taas lienee pelkkä myytti, sillä ei normaali autokaan siksi kulu loppuun, ettei se kestäisi normaaleja olosuhteita, vaan mekaanisessa koneessa vain on yksinkertaisesti osia, jotka kuluvat käytössä. Perussääntö on se, että mitä monimutkaisempi laite/enempi liikkuvia toisiaan vasten hankaavia osia, sitä enempi potentiaalisia vikapaikkoja, ja siksi monet hi tech sotiaskäyttöön tehdyt vehkeet ei ehkä ole ihan siitä näkökulmasta kestäviä, mitä tavallinen ihminen ajattelee kestävästä. Ne saattaa kestää hyvin huonolla tiellä ajoa, mutta jos pitää ajaa 1 000 000 kilometriä minimaalisin huoltokusannuksin, todennäköisesti halvemmaksi tulee mahdollisimman yksinkertainen laite, jossa pitkäikäisyyteen on erityisesti panostettu.

        "Paljon saastuttavilta autoilta ovet sulkeutuvat jo nyt moniin EU-kaupunkeihin ja alueille ja aina vain tiukemmaksi menee ja jopa armeijilel ollaan kehittämässä hybridejä ymv. vaihhtoehtoja."

        Kyllä se Q7 seiska saastuttaa ihan yhtä paljon tai enempikin kuin mikä tahansa maasturi. Johtuen pääasiassa siitä, että polttomoottori on hyötysuhteeltaan huono osakuormilla. Urheilullisissa autoissa (kuten vaikkapa se Q7) moottorin koko on yleensä täysin ylimitoitettu tarpeeseen nähden . . .

        Sitten taas se, että jokin asia pätee EU:n metropoleissa, ei välttämättä päde meillä. Miksi siellä rajoitetaan päästöjä, johtuu paikallisesti huonosta ilmanlaadusta joka taas johtuu pienhiukkasista, joita erityisesti dieselit päästelevät ihan kokoon katsomatta. Niistä eroon pääsemiseksi tarvitaan kalliitta suodattimia, mikä nostaa kustannuksia. Mutta ei ne pienhiukkaset näin harvaan asutussa maassa, kuten Suomi, ole niin iso ongelma (ainakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolella). Samoja pienhiukkasia syntyy suurissa määrin myös mm. puun poltosta, eli kun lämmität saunaa tai poltat takkaa / nuotiota, niin pienhiukkasia syntyy siinäkin. Jos EU:n isoissa kaupungeissa kaikissa poltettaisiin puuta joka talossa, niin varmaan olisi huono ilmanlaatu siellä paikallisesti ja puun poltto kiellettäisiin. Muttei se silti tarkoita, että sitä on mitään järkeä tai tarvetta kieltää täällä.

        Sotilaskäyttöhan on aina teknologian eturintamassa omista lähtökohdistaan. Sotilaskäytössä sähkökäytöllä voidaan hakea esimerkiksi pienempää ääntä, joka on tärkeä tekijä. Mutta sotilaskäytössä tärkeää on myös huolto. Koska hyvää akkua autokäyttöön ei ole vielä keksitty, nestemäiset polttoaineet säilynnee sotilaskäytössä ykkös polttoaineena vielä pitkään. Sähköauto toimii hyvän päivän olosuhteissa, missä yhteiskunta toimii, on sähköverkko pystyssä, mutta sotilasajoneuvojen pitää toimia myös sähköverkon ulkopuolella tai kun se on hajotettu maantasalle . . .


      • 102030405060
        harkkoja_holvissa kirjoitti:

        "Hummer on suunniteltu kestämään kuusi vuotta äärimmäisen rankkaa sotilaskäyttöä. Siviilivuosia se kestää huollettuna helposti sellaisen 50."

        Tuolla 50-vuoden kestävyydellä on merkitystä vain museoidessa tai jossakin "barbarivaltiossa" asuessa missä ei päästörajoitteita edes ole.

        Paljon saastuttavilta autoilta ovet sulkeutuvat jo nyt moniin EU-kaupunkeihin ja alueille ja aina vain tiukemmaksi menee ja jopa armeijilel ollaan kehittämässä hybridejä ymv. vaihhtoehtoja.

        "General Motors ja USA:n armeija ovat kehittelemässä yhteistyössä armeijan käyttöön vetykäyttöistä polttokennomaasturia."

        - http://www.iltalehti.fi/autot/2016083122244316_au.shtml

        SUV-siviilipuolella varsin hyvän massan omaa vaikkapa Audi Q7 jolla ja vastaavilla saa jo melko paljon passiivista turvallisuutta. Tai siten jokin jenkkimallia.

        Massiivista katumaasturia havittelevalla saa sitten olla myös suhteellisen painava €-massi käytössään.

        Kuitenkin se tärkein ja ensimmäinen ennakoiva turvaelementti sijaitsee ratin ja selkänojan välissä.

        Sanottakoon vielä kestävyyden merkityksestä, kyllä sillä sikäli on merkitystä täälläkin, että maailman menestyinemmät autonvalmistajat ovat eritoten panostaneet laadun ja luotettavuuden parantamiseen ja näköjään se on maksanut itsensä heille takaisin siinä missä asemassa ne tänä päivänä ovat.

        Luotettavuus ja toimintavarmuus ovat monimutkaisissa teknisissä tuotteissa kenties yksi tärkeimpiä asioita ja jos on kyse kokonaan uuden tyyppisestä tuotteesta, niin melkein tärkein asia. Jos se tuote saa heti alkuunsa huonon maineen niin se voi pilata koko homman.


      • Iso_ero_isoissa_peleissä
        varmaan_joo kirjoitti:

        Luultavasti. Mutta se ei ole katumaasturi, se on oikea maasturi. Suomessa yleensä tarvitsee C-kortin juuri massansa vuoksi.

        Sitten ei enää koskaan uutta autoa tarvitsekaan. Hummer on suunniteltu kestämään kuusi vuotta äärimmäisen rankkaa sotilaskäyttöä. Siviilivuosia se kestää huollettuna helposti sellaisen 50.

        Ei sitten koske HooKakkosta. Eri peli kuin oikea Humvee.


    • jggkjf66

      FORD F 650. kato tubesta.

    • maasturimies1

      Ei mitää järkee ostaa citymaasturii ne on paskoja. Osta maasturi se on helpompi huoltaa, luotettavampi ja muutenki parempi.

    • savihousu

      Painava uppoo saveen.

    • Näinajattelen

      Kyllä itse valitsin chevy silveradon juuri valtavien päästöjen takia ja sen kingi fiiliksen. Sitä autoa kauhistellaan ja paheksutaan ja kukkahatut lentää ilmaan kun ajan ohi. Saa olla korkeella omassa ylhäisyydessään ja naureskella pikku autoille joita kutsun haisuleiksi leikkisästi.

    • artisti2020

      Järjetöntä! Turhaa! Alhaista! Ihmisen surkeutta! Piittaamattomuutta!
      Auton paino tulisi ottaa huomioon myös autoverossa! Painava auto kuluttaa teitä enemmän kuin kevyt.

      • 102030405060

        Paino otetaan jo huomioon diesel verossa, siksihän se on niin posketon maastureille.

        Nykyään yritetään siirtyä siitä pois ja verottaa päästöjä, joka onkin paljon älykkäämpää.


    • Rooopesetä

      Aina kun näen katumaasturin, niin ajattelelen, että siinä ajaa minä-minä-minä-ensin ihminen. Kuski puolustaa järjettömän kokoista autoaan kaikenlaisilla tekosyillä, että miksi tarvitsee. Katumaasturit peittävät takana ajavien näkyvyyden. He sanovat, että pidä pidempi väli. He eivät osaa trigonometriaa, kun eivät tajua, että se väli kasvaa niin pitkäksi, että sitä on mahdotonta pitää muualla kuin maaseudulla. (Tien yllä olvien opasteiden näkyvyys yms kärsii. Jos katumaasturia ei ole edessä, niin ne näkee jo 300m etäisyydeltä. Sillä etäisyydellä katselukulma on melkein vaakasuora, ja pienikin korkeusero autoissa on haitta. ) Tämä johtaa autojen koon sairaaseen kilpavarusteluun, joka USA:ssa on vielä järjettömämpää kuin täällä.
      Toinen on törmäys. Jos kolaroit samanlaisen auton kanssa voimalla X, niin molemmat osapuolet loukkaantuvat mutta jäävät henkiin. Jos toisella osapuolella on iso katumaasturi ja toisella normaali auto, niin tapat sillä möhköfantillasi vastaantulijat. Ei mitään väliä kunhan itse ei saa naarmuakaan.
      Maastoautoja tarvitaan maastossa. Silti jotkut laittavat huippuhyvälle asvaltille rata-ajoon tarkoitetut matalaprofiilirenkaat katumaastureihin. Naurettavaa.

      • 102030405060

        Miksi piti nostaa tätä vanhaa höpö trolli ketjua?


      • Selittäjä

        Googlaaja saattaa vastata ikivanhaan viestiin huomaamatta, että viesti on vuosia vanha.


      • Järkeviä

        Sinun logiikkasi mukaan pitäisi myös kieltää pakettiautot, bussit, kuorma-autot ja rekat. Nekin ovat painavia ja estävät näkyvyyttä. Nehän vasta möhköjä ovatkin. Mites noi tila-autot. Ovat saman kokoisia citymaastureiden ja maastureiden kanssa? Kielletäänkö nekin?
        Haluaisin nähdä kuinka "roopesetä"vetää painavan venetrailerin lumisesta rampista pienellä etuvetoisella. Tai ajelee talvella lumisella mökkitiellä etuvetoisella matalamaavaraisella autollaan. Tai vetää asuntovaunua jne.
        Jotkut autot vain sopivat moneen käyttöön.


      • MaastuRisti

        Kyllä pitää laittoman lähellä maasturin perseessä kiinni ajella ettei moottoritien opasteita näe.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3305
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      151
      1320
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1045
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe