Etkö rakastunut puolisoosi?

kunhanpähkäilen

Mietin, että kuinkahan moni on mennyt naimisiin olematta rakastunut tai akastamatta romanttisesti? Siksi, että on muuten ihan mukavaa. Semmoisesta kuulee paljon. Voi kai toimia, jos molemmat samalla mielellä. Jos toinen rakastaa, niin sitten ehkä ei toimi, koska ei saa samaa takaisin.

35

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivustaseurannut

      Ainakin niitä liittoja tuntuu olevan, että tunnepuoli ei ole aivan kohdallaan mutta tehdään lapsia, rakennetaan talo yms ja aina jotain uutta jolla mennään eteenpäin Sitten kun lapset on isompia jo, huomataan ettei tämä olekkaan mitä elämällään haluaa ja erotaan. Eihän tuossa muuten mitään väärää ole, mutta joskus kannattaisi jo ajoissa uskoa tunnetta että "kaikki ei ole kunnossa", ennen kuin niitä erolapsia aletaan tehtailemaan.

    • Rivienvälistäluettu

      Älä höpötä ei kukaan mene avioon kun toinen nyt tuntuu niin mukavatla. Ja jos näin on tehnyt niin turpa kiinni ja eläköön typeryydessään. Kyllä avioon mennään yleensä rakkaudesta ja se on sen alunperinkin tarkoitus. Ihminen joka avioon astuu on jokaisen oma syyt mitä noudattaa ja samoin se että jos huijaa toisen naimisiin väärin perustein. Sen myös kantaa silloin sisällään eikä siitä kerro kellekään. Vain tälläisia epäilyksiä kirjoittaa ihminen joka jäänyt ilman rakkautta varattuun joka ei eroa pitäähän se kuvitella mielessään niin jos nyt on aviossa vaan sen takia kun se on niin mukava. Että tälläisia ihmisiä olisi olemassa.

      • kunhanpähkäilen

        No tosi ikävää, jos sun äijäs pettää sua. Ei minulla kyllä ole mitään tuollaista historiaa, mitä sinä päässäsi fantasioit.

        Sen sijaan olen tapaillut useita eronneita. Yksi sanoi, että ei mitään rakastumista oikeasti olekaan, se on vain elokuvien juttu. Sitten se ihmetteli, että miksikäs toinen lähti, vaikka elämä oli ihan kivaa. Tuskin se oli ainoa laatuaan.

        Ja tosiaan olen seurustellut ihmisen kanssa, jolta kysyin että onko se ikinä ollut rakastunut ja se sanoi että ei. Ei niin kiva asia kuulla ihmiseltä, jonka kanssa seurustelee... Mutta naimisiin asti emme menneet. Se kyllä feikkasi ihastumista aika tarmokkaastikin, joten hyvä, että en loppupeleissä mennyt lankaan. Onneksi olen aika pessimisti näissä asioissa.


      • vähänaiheenvierestä

        Asuin yhdessä miehen kanssa, johon rakastuin. Päätimme yhdessä, ettei koskaan mennä naimisiin, muutetaan vaan erilleen, sitten kun siltä tuntuu. Meillä oli aika avoin, mutta erittäin hyvä suhde. Mieheni sairastui vakavasti viime vuonna ja muutti jonnekin tuntemattomaan ulottuvuuteen...
        Meillä on kaksi aikuista lasta. En tiedä, miten joku avioliitto olisi miehen ja minun suhdettamme muuttanut? Paitsi ehkä taloudellisesti, koska nyt en saa leskeneläkettä enkä ole perillinen? En siis ole mitään sukua miehelleni laillisesti.
        En nainut rahaa, mutta sain asua yhdessä rakastamani ihmisen kanssa lähes 30 vuotta, mistä olen kiitollinen.


      • Realististarakkautta

        Tämä kuulosti oikealta rakkaustarinalta. Sen verran kylmää järkeä olisi kannattanut käyttää että virallistaa suhteen siinä vaiheessa kun mies sairastui ihan vain juuri noitten perimys- ja eläkejuttujen takia. Tunnen sellaisia, jotka ovat niin tehneet kun on selvinnyt, että toinen lähtee kohta sinne, mistä ei ole paluuta.


    • Pakkoavioko

      Tokihan tarinoita kulkee kun joku nainen hankkiutunut raskaaksi ja pakottanut miehen avioon silloinhan ei ole ollut rakkaudesta kyse. Kukin itse päättää milloin ja millä syyllä avioon menee ei toisten ihmisten kannata miettiä onko oikein vai väärin.

    • pop987

      Entä jos ei esim 40 ikävuoteen mennessä ole kohdannut ketään jonka kanssa tunnepuoli synkkais?
      Haluaa kuitenkin lapsia ja yms.

      Miehillehän tuo on tavallista, koska naisia on noin 10% vähemmän kuin miehiä kaikissa alle 54 ikäluokissa Suomessa, nyt näissä luokissa joissa on tullut mamumiehiä, on naisia noin 20% puutos. Eli Suomessa on kymmeniä tuhansia miehiä joille ei omaa rakasta ole koskaan syntynytkään, eikä sitä voi elämänsä aikana siten koskaan kohdatakaan, tai ainakin se on sitten joltakin toiselta mieheltä vaimo pois.

      • kunhanpähkäilen

        Niin, olet ihan oikeassa. Sitten vain pitäisi löytää joku, joka on samoilla fiiliksillä liikkeellä. Kumpikaan ei rakasta kumpaakaan. Ja sitten toivotaan, ettei kumpikaan rakastu johonkin toiseen enää vanhoilla päivillä.

        Vaikka en tiedä, uskonko koko rakkaushommaan enää itsekään.


    • Enolepitänyt

      Minä mennin naimisiin, kun lapsi oli tulossa ja toinen sanoi, että sukulaisten takia. Melkein kolmekymmentä vuotta siinä meni, mutta ihan hyvin olisi mennyt ilman naimisiin menoakin. En huomannut elämässäni mitään eroa naimisiin mennessäni, naimisissa ollessani, enkä erotessanikaan.

    • Pinkitrillit

      Voi Luoja, miksi ihmeessä moisia mietit? Ja mitä pahaa on siinä, että jos viihtyy toisen seurassa, menee naimisiin sen toisen kanssa. Näitä "romanttisi rakastumisia" riittää niin, että sen nimiin siedetään väkivaltaa, lapsen pahoinpitelyä sun muuta. Se siitä rakkaudesta....

    • kiittämätön

      Minä menin myös naimisiin kun odotin esikoistani.Sillä erolla että anoppi määräsi pojan naimisiin kun oli itse 28v ja minä 19.Olin niin ihastunut.Jälkeenpäin olen miettinyt,monen myrskyjen jälkeen ,mihin se minun oikea rakkaus lopulta jäi.Vieläkin 42vuoden jälkeen haluaisin rakastua,oikeasti.Jaoin rakkauteni 5 lapselleni,jotka ovat omilla teillään.Nyt on aikaa miettiä.Ukko jaksaa naisten perässä juosta,se ei lopu koskaan.Mietin vaan entä jos olisin tehnyt toisin,olisiko minulla elämäni rakkaus,joka kunnioittaisi minua,koskettaisi, hyväilisi ja suukottelisi päivittäin.Vaan untako näen enää.Mies siitä huolimatta vahtii jokaista menoani ja yrittää kouluttaa minua vieläkin mieluisekseen.En tiedä,kai se onnistui kun luovutin jo ajat sitten.

      • vaihtoehtotylsyydelle

        Se on hyvä että Sinulla on viriili ukko. Käytä viehätysvoimaasi häneen , kiusoittele ja juokse miesten perässä, ole öitä kotoa pois. Sillälailla elämään löytyy uutta sisältöä.


      • Kauhistuttaakatsoa

        Nainen, eroa! Nään työssäni 80-90v leskiä, jotka elämänsä ajan sieti miehen pettämistä ja henkistä väkivaltaa, saattelivat miehensä lopulta hautaan ja jäivät yksin. Olan kuoleman äärellä kysyvät sitten itseltään, miksi? Miksi en antanut itseni oikeasti rakastua kehenkään. Myöhäistä se sitten on.


      • jotkuovataivopestyjä
        Kauhistuttaakatsoa kirjoitti:

        Nainen, eroa! Nään työssäni 80-90v leskiä, jotka elämänsä ajan sieti miehen pettämistä ja henkistä väkivaltaa, saattelivat miehensä lopulta hautaan ja jäivät yksin. Olan kuoleman äärellä kysyvät sitten itseltään, miksi? Miksi en antanut itseni oikeasti rakastua kehenkään. Myöhäistä se sitten on.

        Aika sokea auttaja olet, jos et ymmärrä, että ei se pettävän miehen vika ole, jos hautaan saattelun jälkeen eivät käyttäneet tilaisuutta ja tutustuneet uusiin ihmisiin. Katkeroituneita ihmisiä on joukoittain ja lopulta ovat niitä, jotka ovat itse itsensä katkeruuteen ajaneet.
        Tuskin kauhistuisit, jos näkisit millaista elämää itse elän pettäjän rinnalla, kun oikein oivaltaa, niin ero ei todellakaan ole ainoa vaihtoehto. Jokainen on vastuussa omasta itsestään ja henkisestä hyvinvoinnistaan, omasta katkeroitumisesta ja kateudesta, negatiivisista ajatuksistaan, uskollisuudestaan ja periaatteistaan.


      • Kauhistuttaakatsoa

        Totta että jokainen on vastuussa itsestään, mutta naiset on joskus liian tunnollisia eivätkä uskalla tarttua onneen, kärvistelevät avioliitossa jossa kohdellaan huonosti. Elämä siinä menee hukkaan. Kyllä uuden suhteen aloittaminen on vanhuksena jo paljon vaikeampaa kuin esim keski-ikäisenä.


    • maineentakia

      EN EN JA EN! HYVÄ ETTÄ JOLLEKIN KELPASIN!

    • Rakastunuthölmö

      En luule että kukaan menee avioon pelkän mukavuuden takia. Eiköhän tunteita ole ja tuo rakkaus suurin syy. Siihen pitää meidän kaikkien uskoa. Ei se avio ole aina niin mukavaa että sen takia ottaisi puolison. Kaikki jotka tunnen aviopareja näkeehän sen käytöksestä ja toisen kohtelusta että rakkautta se on toisen virheistä huolimatta. Kukaan ei ole täydellinen kun katsoo tarkkaan ihmisiä. Silloin huomaat että rakkautta sen täytyy olla.

      • Enolepitänyt

        Ei välttämättä! Ei ollut minulla ainakaan!


      • kaikkitotuus

        Minä otin kun maatila kaipasi emäntää.Siitälähtien olen juossut vieraissa.


    • Mitäseon

      Olisipa silloin tiennyt sen mitä tietää nyt. Mutta silloin oli vain niiin ihastunut ja hullaantunut ja 'sini'silmäinen viaton pöljä ettei juolahtanut edes pieneen mieleen miettiä mikä homman nimi oli. Oikeasti.

      Tai ei siis edes osannut, tässä matkallahan se tieto vasta on saavuttanut. Kun on ollut pakko ruveta miettimään mitä se on oikeasti, on tullut edes vähän tietoisemmaksi ja ehkä hituisen viisaammaksi. Tai toivotaan ainakin.

    • arveluni

      Veikkaan, että naimisissa olo voi olla jopa helpompaa, jos ei ole romanttista rakkautta ja tykätään toisistaan vain kavereina ja ehkä myös seksuaalisesti. Tai jos vain toinen rakastaa ja itse ei rakasta. Tarkoitan, että sitten riidat ja ongelmat satuttavat vähemmän, kun ei ole niin suuria tunteita pelissä. Vaikka puoliso kävisi vieraissa, sekään ei tunnu miltään. Ja kyllähän moni rakkausliittokin muuttuu ajan myötä järkiliitoksi.

    • 17vuottaNaimisissa

      En ollut rakastunut. Tiesin jo paljon ennen kirkon käytävää kävellessä etten rakasta. Kirkon käytävällä tajusin, että se ei riitä ja ero on todennäköinen. Kivat häät pidettiin kuitenkin ja erosimme 2 vuotta myöhemmin.

      Pian eron jälkeen tapasin miehen, jonka myötä opin tietämään/tuntemaan mitä on rakkaus. Avioiduimme vuotta myöhemmin ja tunne on säilynyt.

      • Enummarra

        Miksi hittolaisessa menit "kirkon käytävälle" ?


      • 17vuottaNaimisissa
        Enummarra kirjoitti:

        Miksi hittolaisessa menit "kirkon käytävälle" ?

        Mies palvoi minua. Olin jo useasti jättänyt miehen, mutta hän pysyi vierelläni kuin koiranpentu. Ajattelin, että ehkä parisuhde on sitten tätä ja tietysti mietin myös, että odotanko liikaa ja olisiko tyydyttävä siihen miktä on tarjolla. Eli jäisinkö loppuiäksi yksin, jos en vastaanottaisi hänen yksipuolista rakkauttaan.

        Jotenkin myös tiesin, että avioituminen on ainut tie miten mies ymmärtää jättämisen. Avioerohakemus on niin konkreettinen, ettei hänkin ymmärtää, että jos jätän, niin jätän oikeasti.

        No, näin jälkikäteen ajateltuna olin ihan lapanen. Olisi pitänyt olla viisaampi. Kuvittelin jollain tasolla, että kun teen päätöksen avioitumisesta, kaikki muuttuisi hyväksi. Ei muuttunut.


    • Rakkauteenuskon

      Vai ilman rakkautta naimisiin. No en kyllä haluaisi tietää edes jos puolisoni olisi ottanut minut jonkun muun takia kuin rakkauden. Uskon siihen että rakkautta se on. Varsinkin kun yhdessä koettu jopa niitä kriisejä ja niistä selvitty. Kyllä se rakkaus on pohjalla mikä avio onnen tuo ei mikään muu.

      • 120911

        Rakkaudestahan mekin, mutta rakkaus tuo kylläkin huolta ja onnettomuutta eikä onnea.


    • Näinmeillämennään

      En ole missään vaiheessa ollut rakastunut puolisooni sillä tavalla mitä olin aiemmin ollut nuoruuden huumassa. Tämä vain tuntui tutulta ja turvalliselta. Luotettavalta. Ja seksuaalisesti sovimme täydellisesti yhteen. Niin sitä on 21 v yhdessä tallailtu... eikä aina niin ruusuisesti.

    • 2322

      Mun puolisoni ei ole ehkä koskaan ollut muhun rakastunut, ei sillä tavalla palavasti ja huumaavasti. Mä olin häneen rakastunut joskus mutta en ole enää. Molemmat kuitenkin rakastetaan toisiamme ja meillä on hyvä yhdessä. En tiedä onko sillä nykytilanteen kannalta mitään väliä, että toisella oli selvemmin sitä kiihkeää alkuhuumaa kuin toisella. Se loppuu lähes kaikilla ennemmin tai myöhemmin kuitenkin ja tilalle tulee rakkaus ja kumppanuus. Jos ne ei riitä, vaan sen uuden Anna Abreun biisin tyyliin tarvitaan alkuhuumaa aina vaan uudestaan ja uudestaan, niin ehkei kannata avioliittoa edes miettiä.

    • valpurikm

      En rakastanut, kun menimme yhteen lähes 30 vuotta sitten. Mies kyllä rakasti minua. Olin jo 29v ja halusin perheen. Ajattelin, että rakkaus tulee ajan kanssa ja niin kävikin. Muutama vuosi sitten se joutui koetukselle, kun mieheni ihastui työkaveriinsa. Ihastus meni ohi ja me jatkettiin yhdessä. Kai se on sitä rakkautta, kun haluaa jakaa elämänsä toisen kanssa. Erehdyksistä huolimatta.

    • Hössönsössön

      Täällä yksi. Toki haluaisin rakastua ja mieluiten puolisooni mutta eipä ole käskyn asia. Jos menisimme pariterapiaan ja mun pitäisi kerto että miksi rakastuin 27 v sitten, niin en osaisi vastata, tai pitäisi valehdella. Siksi en lähde minkään parisuhdejutun kautta tätä suhdetta parantamaan. Pääsääntöisesti on ollut ihan mukavaa, mutta se romaanien ja laulujen kuvailema tunne on kyllä jäänyt mulla kokematta, paitsi 15 vuotiaana. Olen aikalailla fatalisti, joten näillä mennään. Jos jossain on minullekin tarkoitettu suurta tunteen paloa niin kaipa se eteen tulee.

    • 7268

      Rakkaus käsitteenä? En ole koskaan ollut rakastunut oman käsitteistöni määritelmän mukaisesti.
      Olemme aina tunteneet fyysistä vetoa toisiimme joka on vuosien myötä vahvistunut voimistuvaksi kiintymykseksi.
      Fyysisen vetovoiman lisäksi olivat asenteemme arkisten asioiden suhteen hyvin pitkälle yhtäläiset.
      Hiivatin mukava on ollut elää saman naisen kanssa nämä vuosikymmenet ilman huuhaa rakkautta.
      Tuttavapiirimme useat rakkausliitot ovat päätyneet eroon. Jotkut ensimmäisen ja ainoan lapsen syntymän jälkeen. Jotkut onneksi ennen lasta ja jokunen on päättynyt kymmenisen liittovuoden jälkeen.
      Vaikka ovat olleet niiiin rakastuneita!

      • kunhanpähkäilen

        Vaikea käsite. Jotain sellaista ehkä, että on kaikkein tärkein ihminen eikä vain yksi muiden mukavien ihmisten joukossa.


      • 7268
        kunhanpähkäilen kirjoitti:

        Vaikea käsite. Jotain sellaista ehkä, että on kaikkein tärkein ihminen eikä vain yksi muiden mukavien ihmisten joukossa.

        Oma johtopäätökseni rakkaudesa = tolkku pois! Tuttavieni tolkku palasi vuosien kuluttua.


    • Enenäärakastu

      Rakastan nykyistä puolisoani, mutta häneen en ole koskaan ollut varsinaisesti rakastunut. Pikemminkin on kyse ajan mittaan kasvaneesta kiintymyksestä.
      Olen aikoinani ollut rakastunut varmaan 40-50 kertaa ikävuosien 6-50 välillä. Viisikymppisenä tuo rakastuminen sitten vain yksinkertaisesti loppui. Sen jälkeen tutustuin nykyiseen puolisooni, ja kuten sanottu, suhteemme kehittyi molemminpuolisen kiintymyksen kautta avioliitoksi.

    • onnillinen

      En ollut rakastunut, enkä ole mitenkään romanttisesti ihastuvaa ihmistyyppiä, mieheni vielä vähemmän. Menimme naimisiin reilusti yli 20 vuotta sitten, koska se oli järkevää ja tuntui oikealta. Viihdymme yhdessä ja meillä on samantapainen arvomaailma ja harrastukset. Koska olemme molemmat realistista jalat tukevasti maassa-tyyppiä, sovimme yhä hienosti yhteen. Meillä on koti ja perhe (lapset jo aikuisuuden kynnyksellä), yhteistä tekemistä edelleen ja voisi sanoa, että olemme aika onnellisiakin. Tulista rakastumista ja palavaa intohimoa emme ole vielä kokeneet, mutta ajan kanssa olemme hitsautuneet todella tiiviisti yhteen ja rakkautta, sitähän kyllä on, ja se vain syvenee ajan kanssa. Olemme kokeneet yhdessä niin paljon, että on vaikea keksiä, mikä edes voisi johtaa avioeroon tai pysyvään välirikkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe